Jonge kauw in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 09:18

Vanmorgen waren we met onze kat aan het lijntje in de tuin. Er vloog een beetje zwieberend vliegend kauwtje de tuin in, en hij kwam er niet zo goed uit. We hebben de kat naar binnen gedaan en de vogel gepakt en op het dak van het schuurtje gezet (uit bereik van de kat, dichter bij zn ouders). Zijn hele familie vliegt nu rond ons huis, zit in de bomen in de buurt etc. Ik denk dat deze jonge kauw nog niet zo heel geweldig kan vliegen en misschien een beetje moe geworden is. Er zitten veel katten in de buurt dus ook op het dak zal hij niet lang veilig zitten. Wat kan ik het beste verder nog voor hem doen?

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:25

Lekker laten zitten in jullie tuin? Of komen daar ook katten van anderen in?

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 09:38

Daar komen ook katten van anderen in helaas... Hij zit nu nog steeds op t dak van t schuurtje en zijn ouders in de boom er naast.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:39

Ach wat sneu.. Ik denk dat je niet meer kan doen dat je al gedaan hebt. Papa en mama weten waar hij is, dit zullen ze toch echt zelf moeten oplossen denk ik.

Anoniem

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:49

Hier hetzelfde met een jonge ekster. Een vogelaarvriend van me zei dat ze nu soms net te vroeg hun nest verlaten door de hoge temperaturen. Hij adviseerde om een schaal water neer te zetten en 'm inderdaad op een veilige plek te zetten, voor zover dat lukt.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:53

Update: hij is vertrokken! Ik denk dat ie even op krachten moest komen, even bijkomen van de schrik van een valse landing, kat-aan-touwtje, gepakt worden door een mens en op t dak geparkeerd worden.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:00

goed van je! hoorde altijd dat je geen jonge vogels mag oppakken ivm de mensengeur. Hoorde laatst op tv dat dit een fabel is. Dat je dit wel kan doen, maar wel in de buurt moet blijven met de jongen omdat ouders vaak weten waar ze zitten

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:42

Ik las inderdaad dat vogels niet zo goed ruiken dus dat dat niet uitmaakte. Bij hertjes enzo is dat natuurlijk wel een ander verhaal!

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Jonge kauw in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:46

Fijn dat hij weer weg is!