pre biotica ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 16:17

We voeren momenteel pre biotica bij van puur, maar er zit slechts 150gr in zo een potje en je moet er best wel wat van geven.
Ik hoor graag ervaringen van andere merken. Liefst zo puur mogelijk, dus niet in een voer of met toevoegingen.


tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:29

wat geef je nu?

ook ik heb momenteel een merrie op pro-biotica staan.Ik doe een 2-tal weken met een pot.
naam weet ik niet van buiten,zij krijgt het nu,naast haar medicatie,tegen diarree(is de jongste merrie niet meer,eerst met pro-biotica alleen geprobeerd,maar dat haalde te weinig uit jammergenoeg)

edit,ff opgezocht,ik geef dit:(op aanraden van de DA)
Afbeelding

(heb de grote emmer,en daar moet ze 2x daags een schepje van krijgen,en nu ik erover nadenk,zal eerder 3 weken/pot zijn ipv 2)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 17:36

Die van puur. Ik ga die je noemt even opzoeken, dank je wel

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 05:45

Ik gaf altijd puur. Op een mespuntje deden ze het ook prima hoor. Nu een pot van de da staan. Gut balancer. En bo yea sacc schijnt ook goed te zijn maar heeft extra een mycotoxine binder

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 13:00

Ik vind 150 gr voor 4 paarden echt erg weinig. Zou graag een grotere pot/emmer hebben, maar kom vooral supplementen tegen waar het een toevoeging in is of er toevoegingen bij zitten.

Anders toch maar naar de yea sacc kijken.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:14

Daar zit zeker een (chemische?) Toevoeging bij.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Maris
Berichten: 15911
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:06

Yea sacc is met name voor de verteringsproblemen in de dikke darm. Yea sacc wordt ook aan sommig voer toegevoegd.
Je hebt ook pink powder ( in Nederland heet het opkikker ) van Naf, bevat ook yea sacc. ( https://www.paardendrogist.nl/product/n ... er/102101/ , mijn paard werd hier altijd behoorlijk vrolijk van, gaf dus kennelijk veel energie)
Ik gaf altijd yea sacc van Chevital ( https://www.dierapotheker.nl/Paard/668- ... Yeast-5-kg )
Op engelse e-bay is ook yea sacc te koop voor niet zoveel ( maar die verzendkosten ....).

En je hebt ook voer van equifyt waaraan prebiotica is toegevoegd, pre active : http://www.equifyt.com/nl/bestel-online ... active/221

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 20:04

Mijn voorkeur heeft echt een pure prebiotica. Voor nu dus de puur, maar grotere hoeveelheden zouden fijn zijn.

Maris, ik ken Equifyt. Heb het verkocht en de pre active ook gegeven, maar wil niet iets waar het in zit. In verhouding is het zo weinig. Ze hebben een dieet wat ik zelf heb samengesteld en wil niet grote hoeveelheden van iets geven om aan de behoefte te komen.

Ik heb bijv de Naf opkikker en de health boost van pavo wel bekeken, maar de samenstelling heeft niet echt mn voorkeur. Hoewel het als boost voor korte periode een optie is.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:13

Ik heb puur Probiotica gegeven. Geweldig spul. Bracht mijn paard haar onrustige darmen tot rust. Heeft sinds tijden weer normale mest, niet meer opgeblazen ook en zit lekker in haar vel!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 20:24

Zoals je kan lezen, heb ik die. Maar ik hoopte iets geconcentreerds te vinden waar wat meer in zit zonder toevoegingen. De pot puur is iets van 37 euro, maar doe er met 4 paarden nog geen week mee.

de prebiotica mag wel ergens in zitten als het maar hoge concentratie is en de rest ook bestaat uit pure kruiden bijv en geen onnodige toevoegingen.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: pre biotica ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:30

Echt een mespuntje werkt ook

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 00:10

lailapri schreef:
Echt een mespuntje werkt ook


Ik geloof je hoor. Had de merrie 2 maatschepjes gegeven, de ruin 1 en de andere 2 een schepje samen. Maar met 4 is het toch erg snel weg.

Het zal wel duur worden, maar een grotere emmer zou wel fijn zijn en vaak zijn grootverpakkingen wel iets voordeliger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, SentiBot, xHaithi en 39 bezoekers