Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babette1993
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-10-13

Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 12:14

Hoi Allemaal,

Ik heb van mijn lieve PRE vriendinnetjes een fotoshoot cadeau gekregen omdat ik heel slecht bericht had gekregen over mijn paardje Candelero. Ben ze zo dankbaar dat ik deze mooi shoot heb gekregen. Het geeft je echt een hart onder de riem. THANKS MEIDEN.

Wat vinden jullie van de foto's?

Hier ons verhaal in het kort;):

Vorig jaar november begon alle ellende... Candelero liep niet helemaal zuiver en had een klein bultje op zijn linker voor been, na wat overleggen toch maar de dierenarts laten komen en die vertelde dat hij een gat van 4cm in zijn oppervlakkige buigpees had... Heel vervelend maar er was wel behandeling voor namelijk PRP. Dit heb ik een paar dagen later meteen laten doen want ja je wilt je paardje gewoon terug zonder pijn.

De eerste maanden gingen erg goed tot ik merkte dat zijn been weer wat dikker werd en ook zijn rechter been dikker begon te worden. Zonder te twijfelen heb ik meteen de dierenarts gebeld en gevraagd of hij weer echo's wilde komen maken. Vanaf die dag stortte mijn wereld helemaal in... Hij had aan beide voorbenen een gat in zijn oppervlakkige buigpees maar nu van 9cm. Sport - Ongunstig (okee daar kan ik mee leven) Recreatie - Matig tot ongunst (hm... wat bedoelen ze daar nou mee..). Dit betekende voor mijn paard alleen nog maar korte stapritjes 2 a 3x in de week. Nou met een paard van 6 die 8 maanden zadelmak is is dat niet heel makkelijk. Ik had eigenlijk 2 optie gekregen gooi hem een half jaar - jaar in het land en dan kijken we weer of in laten slapen.

Ik wilde dit gewoon niet geloven en besloot een second opinion te laten doen en daar kwam helaas precies hetzelfde uit maar ik wilde "Mijn Candelero" niet opgeven en in het land gooien vond ik ook niet echt een optie.

Na veel bellen en googlen heb ik een kliniek gevonden waar ze deze blessures vaker hadden en ze gaven me een super goed gevoel. Ik heb niet lang getwijfeld en hem naar Equine Motion Institute gebracht in Limburg. Daar werd hij 2 weken lang (intern) 2x daags gelaserd met een speciale laser. Na 1 week mochten we er alweer op om te stappen en na 2 weken kwam hij thuis met mooi dunne benen en pezen die bijna helemaal hersteld waren. Nu zitten we op 20 minuten stappen en is alles nog heel pril maar ben blij dat we vooruitgang zien en dat hij na al die maanden zonder pijn kan genieten van het paard zijn in de wei.

Ik hoop dat de pezen goed blijven en we rustig kunnen revalideren, want hij is pas 1 weekje weer thuis!!

Hebben jullie ervaring met dit soort peesblessures? Zoja hoe is de revalidatie bij jullie gegaan?

Groetjes,
Babette en Candelero


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:28

Wat een prachtige foto's. Ik hoop voor je dat hij weer helemaal hersteld! Respect dat je dit voor hem gedaan hebt.

Elisa2

Berichten: 36697
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:51

Zo dat heb je even goed geregeld voor hem, mijn ervaring met peesblessures is dat je met een goed management nog wel een eind kan komen. {letten op de ondergrond, opbouw in trainig, niet te veel, niet te weinig beweging etc.}

Prachtige foto"s verder, en hopelijk kunnen jullie samen nog vele km's maken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Babette1993
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 13:00

Ja daar heb je gelijk in. Ben daarom ook nog van stal gewisseld zodat de accommodatie beter is voor Candelero. Ik heb een trainingschema gekregen per week en kijk zelf of hij dat aan kan ja of te nee.

Babette1993
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 13:00

Elisa2 schreef:
Zo dat heb je even goed geregeld voor hem, mijn ervaring met peesblessures is dat je met een goed management nog wel een eind kan komen. {letten op de ondergrond, opbouw in trainig, niet te veel, niet te weinig beweging etc.}

Prachtige foto"s verder, en hopelijk kunnen jullie samen nog vele km's maken.


Ja daar heb je gelijk in. Ben daarom ook nog van stal gewisseld zodat de accommodatie beter is voor Candelero. Ik heb een trainingschema gekregen per week en kijk zelf of hij dat aan kan ja of te nee.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:58

Jaaaa knappies <3 <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

jUst_eVa

Berichten: 1069
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:20

Knappies <3 <3 <3

<3

Peepz
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-05-17

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:49

Wat een knapperd! <3

Dais_

Berichten: 4009
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:10

Mooie foto's!
Ik duim voor jullie dat het helemaal goed komt! Jullie zijn zo'n mooi stel <3

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:45

Hele mooie foto's van je knappe paard <3

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:22

Mooie foto's, vooral die laatste in het water :)
Ik duim voor jullie dat hij er weer bovenop komt!

Make it happen

Lodewijk91

Berichten: 168
Geregistreerd: 31-01-11

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:26

Hele mooie foto's en een mega knap paardje *\o/*

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:32

Mijn merrie heeft een zelfde soort blessuure gehad. Met een hele lange adem is dat nu "goed".

Heel soms heeft ze nog wel eens een periode dat ze minder loopt. Vooral met de overgang naar de wei.

Mooie foto's

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:55

Jaaa knap paard! Leuk topic Babette :D

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca


Babette1993
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 10:47

Peelie schreef:
Mijn merrie heeft een zelfde soort blessuure gehad. Met een hele lange adem is dat nu "goed".

Heel soms heeft ze nog wel eens een periode dat ze minder loopt. Vooral met de overgang naar de wei.

Mooie foto's



Heeft het bij jullie lang geduurd voor jullie weer op niveau waren?

Ik heb voor hem nu ook gekozen voor een stal waar hij zomer en winter dag en nacht op het land kan, in de hoop dat het dan beter gaat.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:25

Ik rij haar zelf niet heel actief meer. Maar ze wordt nog sowieso 3x in de week op B/L1 niveau gereden.

Als ik emhaar zelf rij pakken we ook een stukje passage en piaffe mee. Vooral op het achterbeen zetten is heel belangrijk.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Marjo

Berichten: 37155
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:06

Prachtige fotos! Die laatste gaat toch wel aan de muur he <3

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:49

PRE's hebben altijd van die ontzettend sprekende ogen <3 hierom ook mijn persoonlijk favoriete ras...

Hele mooie foto's TS en hoop voor jou en je paardje op een voorspoedig herstel!

robinxfellow

Berichten: 796
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Re: Fotoshoot PRE Ruin Candelero CH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:55

Wat een leuke foto's! En echt een prachtig paard. <3

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers