Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-17 17:16

Afgelopen weekend werd CSI Eindhoven gehouden aan de Karpendonkse plas in Eindhoven. Een unieke locatie in het stadspark de Karpendonk, naast de grote plas, op loopafstand van de binnenstad. Zelf ben ik opgegroeid in stadsdeel Tongelre, vlakbij de de Karpendonk en als kind kwam ik daar dus al heel vaak. Ook als het concours er niet was gingen we wandelen in het park en speelde ik op de derby wallen die er heel het jaar door liggen.

Voor mij is het dan ook extra speciaal om op dit prachtige evenement te rijden, alweer voor het 4e jaar op rij. Hoewel de 1.55m grote prijs financieel en sportief gezien de belangrijkste proef is, is de derby het allermooiste om te rijden. De lengte en de natuurlijke hindernissen maakt dit parcours erg moeilijk en daarbij staan de 'gewone' hindernissen op maar liefst 1.50m!

Dit jaar reed ik Dha Dha (9jr, merrie, Douglas x Roven). Een paard waar ik al 1.40m en enkele 1.45m rubrieken mee had gereden en een paard met derby ervaring op basis niveau. Zo won zij vorig jaar de Z derby op de Almelose Ruiterdagen.

Omdat de laatste derby die ze in de benen had, alweer een tijdje geleden was en in de derby van Eindhoven een paar extra moeilijke dingen zitten die je in een basis derby niet tegen komt, zijn we zoals elk jaar voor Eindhoven even gaan trainen op het eventingterrein van Tuytelaars in Baarle-Nassau. Een hindernis vlak voor en direct achter de wal is moeilijk als ze dat niet kennen, maar geeft veel vertrouwen als ze dat wel kennen. Dha Dha pakte dit super aan, ze is gelukkig heel erg handig met haar lijf. Veel oefenen hadden we dus niet nodig!



In Eindhoven is er één kwalificatie voor de derby op 1.40m niveau. Daarin springen we al een aantal natuurlijke hindernissen. Het is een direct op tijd en dient vooral als opwarming. Dha Dha was hierin foutloos en werd 8e, ik wilde niet te gek hard rijden, om nog wat lucht over te houden voor de derby zelf.



Toen, zaterdag derby day op CSI Eindhoven. Altijd spannend en er komt veel publiek op af. Maar wat was het warm die dag, dus we moesten maatregelen treffen. Nou had de organisatie dat super voor elkaar, ze hadden voor extra waterpunten gezorgd en er was een dierenarts aanwezig voor problemen of vragen. We hebben die dag de paarden extra vaak uit stal gehaald om ze te stappen of te laten grazen in de schaduw, we hebben ze extra afgespoten en elektrolyten voerde we ze al. Dha Dha hebben we tussen het losrijden en het parcours nog wat gekoeld met water aan de benen, hals en liezen. En ze voelde super fit, zelfs nog toen ze de ring uit kwam. Daar hebben we meteen het zadel eraf gehaald en haar geheel afgespoten.

Dat ze zich fit voelde kwam ook naar voren in het resultaat, ze sprong geweldig! De moeilijkste derby hindernissen sprong ze met gemak. Uiteindelijk kregen we een pechfoutje op de een na laatste, vrij eenvoudige oxer. Misschien reageerde ze op het juichende publiek? Misschien liet ik haar wat lang worden? Misschien gewoon domme pech? Ik weet het ook niet precies, maar baalde natuurlijk best wel. Uiteindelijk was er maar een zonder hindernisfouten, maar met twee tijdfouten en werden Dha Dha en ik tweede. Een geweldige prestatie natuurlijk, waar we ontzettend blij mee zijn.



DigiShots was aanwzig om foto's te maken en omdat ik dit keer echt niet kon kiezen heb ik alle foto's op USB gepakt. Deze heb ik allemaal achter elkaar gezet in een filmpje, best gaaf vind ik! Dit zijn foto's van de derby en de kwalificatie door elkaar heen.



Hier nog een paar foto's van Dha Dha op CSI Eindhoven die ik erg gaaf vond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naast Dha Dha had ik nog 3 paarden bij, die allemaal geweldig sprongen, ik heb dus een super weekend gehad! :D Als je het leuk vindt om me te volgen, dan kan dat op Instagram: @bianca.schoenmakers of je klikt op het volgen knopje op Facebook.

Bedankt voor het kijken en vragen stellen mag altijd! :wave:

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


shirleyp

Berichten: 2780
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:28

Fantastisch! Gefeliciteerd! Zag het op fb en heb daar al even voor je zitten juichen! Ken je niet hoor, maar volg je resultaten en verhalen af en toe. Vind je altijd erg sympathiek overkomen, ook dit verhaal weer +:)+ Geniet nog even na!

Conarde E (Van Gogh x Narcos II) Dr: Z1+10 Spr: B+8 SGW: B+23

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:29

Wat leuk :D
Volgens mij heb ik je gister zien rijden in de grand prix , kan dat kloppen?:D

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:38

Zo.......die kan vliegen!!

Niet zeuren maar lééf!!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:38

Gefeliciteerd! Ik zag het ook al op facebook staan. Wat was dat nou dan met dat dameszadel? :=

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:41

Ik heb het gevolgd via de stream en wat zonde van die fout! Echt niet verdiend. Jullie hebben een prachtige partnership. Ook met Daylight top gedaan!

Sjaco
Berichten: 374
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:15

@schoentje, rij je Dha Dha altijd zonder neusriem?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-17 20:48

Sjaco schreef:
@schoentje, rij je Dha Dha altijd zonder neusriem?


Ja, dat vindt ze fijner. Met neusriem was ze moeilijk in de mond en onmogelijk nageeflijk te krijgen. Ze is nu nog steeds een vechter, maar goed rijdbaar en in het dressuurwerk lekker ontspannen. Ze wil gewoon haar mond kunnen openen.


Jolien87 schreef:
Gefeliciteerd! Ik zag het ook al op facebook staan. Wat was dat nou dan met dat dameszadel? :=

Na het 1.50m op donderdag riepen ze ineens 8 ruiters op voor de prijsuitreiking, terwijl dat normaal gesproken en de rest van dit concours 6 ruiters is. Mijn paard was dus al afgezadeld en een wedstrijdpaard van iemand lenen is haast onmogelijk. De dames die een show met dameszadels gaven na de prijsuitreiking, ken ik goed. Ik had ook al eens op haar zadel gezeten op Horse Event, dus zodoende pikte ik haar paard snel in ;)


GarBel schreef:
Wat leuk :D
Volgens mij heb ik je gister zien rijden in de grand prix , kan dat kloppen?:D


Ja klopt, dat was alleen mijn slechts gereden wedstrijd van het hele concours -O-


Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Kimmess

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:45

Gefeliciteerd!

Heel gaaf, jammer van het pechfoutje. Begrijpelijk dat je behoorlijk baalde, maar je weet het altijd weer van de positieve kant te bekijken en blij te zijn met het resultaat! :)
Ik lees je topics altijd met plezier! :j

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:11

Wat balen van je pechfoutje! Maar onwijs stoer weer en je hebt er waanzinnige foto's aan overgehouden!

xPabloBokt

Berichten: 9306
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:41

Gefeliciteerd met je 2e plaats in de Derby! Ik heb je zondag nog zien rijden in de VDL Groep Grand Prix. Ondanks dat je zei dat het je slechtste wedstrijd was van deze editie heb ik toch nog een tweetal leuke plaatjes van je kunnen schieten..

Afbeelding

Afbeelding

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:30

Wat moet het gaaf zijn geweest om daar te rijden!

Heel gewaagd en goed gereden! :j
Snel paard heb je ook!

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:06

Gefeliciteerd! Gaaf om te zien en Dha Dha is een machtig dier.


jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:14

Genoten van je ritten, super!!!!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 06:17

xPabloBokt schreef:
Gefeliciteerd met je 2e plaats in de Derby! Ik heb je zondag nog zien rijden in de VDL Groep Grand Prix. Ondanks dat je zei dat het je slechtste wedstrijd was van deze editie heb ik toch nog een tweetal leuke plaatjes van je kunnen schieten..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Gaaf, mooie foto's, bedankt!

Bedankt weer voor de leuke reacties!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:10

knap hoor, van harte gefeliciteerd!

Ik mis voor het oog wel je neusriem, staat zo kaal :) :) , maar geef niet, als het maar de juiste uitwerking heeft!

Leef: neem en geef!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:19

Wat een mooie wedstrijd! Gefeliciteerd met je 2e plaats.

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:20

Oh wat was het ontzettend spannend !
Heel knap hoe jullie rond kwamen op dit parcours :j

Afbeelding

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 09:39

Leuk, nog meer foto's, dankjewel! *\o/*

Knakker schreef:
Ik mis voor het oog wel je neusriem, staat zo kaal :) :) , maar geef niet, als het maar de juiste uitwerking heeft!


Het is inderdaad niet mooi, zeker omdat ze ook haar mond wagenwijd open doet soms. Maar met neusriem was ze gewoon erg ongelukkig en dramatisch te rijden. De vorige ruiter heeft er al veel mee gestoeid om er een rem en stuur op te krijgen en toen ik haar overnam vanalles aan bitten en hackemores geprobeerd. Maar sturen en remmen bleef moeilijk en nageeflijkheid en ontspanning ver te zoeken. Met hackemore lag ze alleen met haar hoofd te gooien en was ze compleet onbestuurbaar. Ik denk gewoon dat iets rondom haar neus ontzettend irriteert of misschien wel pijn doet als er druk op komt, want vanaf het eerste moment dat ik de neusriem eraf haalde was ze anders en is ze alleen maar verbeterd. Ze is nog steeds sterk en overfanatiek in de ring, maar wel rijdbaar. En in het dressuurwerk fijn bewerkbaar en nageeflijk. Elk paard is anders en deze wil haar mond kunnen openen. Prima ;)

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:41

Proficiat met je knap resultaat!

Op naar de Hamburger derby??

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:45

Gefeliciteerd met je resultaten! Het ziet er spectaculair uit!
Ook erg goed dat je zo goed naar je paard luistert, als ze geen neusriem om wilt dan niet.

.

Peepz
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-05-17

Re: Dha Dha 'n geweldige 2e plaats in de derby van CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:38

Super mooie foto's!

_Harry
Berichten: 56
Geregistreerd: 26-05-17
Woonplaats: Derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:48

Supergave foto's en een heel leuk verslag daarbij. Is vloggen niet iets voor je? Als je op deze manier zo leuk verslag kan leggen, kan je dat vast ook met camera. Lijkt me echt superleuk! Ik volg Jill Huijbrechts ook en ik vind het echt heel leuk om een kijkje achter de schermen te nemen zeker op dit niveau.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:02

Schoentje schreef:
Leuk, nog meer foto's, dankjewel! *\o/*

Knakker schreef:
Ik mis voor het oog wel je neusriem, staat zo kaal :) :) , maar geef niet, als het maar de juiste uitwerking heeft!


Het is inderdaad niet mooi, zeker omdat ze ook haar mond wagenwijd open doet soms. Maar met neusriem was ze gewoon erg ongelukkig en dramatisch te rijden. De vorige ruiter heeft er al veel mee gestoeid om er een rem en stuur op te krijgen en toen ik haar overnam vanalles aan bitten en hackemores geprobeerd. Maar sturen en remmen bleef moeilijk en nageeflijkheid en ontspanning ver te zoeken. Met hackemore lag ze alleen met haar hoofd te gooien en was ze compleet onbestuurbaar. Ik denk gewoon dat iets rondom haar neus ontzettend irriteert of misschien wel pijn doet als er druk op komt, want vanaf het eerste moment dat ik de neusriem eraf haalde was ze anders en is ze alleen maar verbeterd. Ze is nog steeds sterk en overfanatiek in de ring, maar wel rijdbaar. En in het dressuurwerk fijn bewerkbaar en nageeflijk. Elk paard is anders en deze wil haar mond kunnen openen. Prima ;)



tuurlijk, knap hoor!

Leef: neem en geef!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:25

webster543 schreef:
Op naar de Hamburger derby??


Nee, dat is nog even een niveautje of wat hoger en moeilijker! ;)


_Harry schreef:
Supergave foto's en een heel leuk verslag daarbij. Is vloggen niet iets voor je? Als je op deze manier zo leuk verslag kan leggen, kan je dat vast ook met camera. Lijkt me echt superleuk! Ik volg Jill Huijbrechts ook en ik vind het echt heel leuk om een kijkje achter de schermen te nemen zeker op dit niveau.


Mwah, kweetniet. Ik ben meer van het schrijven. Vloggen moet je ook echt met regelmaat doen en dat gaat me al niet lukken.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers