Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KellyR

Berichten: 1510
Geregistreerd: 23-02-15

Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-17 21:30

Hoi allen,

Ik heb wel wat topics gevonden over dit onderwerp, maar ik heb niet het juiste antwoord gevonden.
Er komt hier een Ghost aan, alleen vind ik alle boomloze zadel pads vrij saai. En als ze iets minder saai zijn, rete duur (130 tot 200 euro. Dat is te doen voor 1 dek, maar voor meer :(:) ).

Het leek mij daarom ideaal om mooi dekje te kopen en er zelf ruimte voor inlages in te maken.

Dus even wat vragen op een rijtje:

- Hoeveel ruimte bij de schoft houden jullie over?
- Kopen jullie de inlages zelf of laten jullie deze snijden? Wij hebben een of ander foam bedrijf hier om de hoek zitten, dus wilde daar binnenkort kijken wat ze allemaal hebben.
Zelf zag ik 3 mes inlages, deze spraken me wel aan, maar vrij duur. Het lijkt me toch handiger om een groot stuk te kopen en dan op maat te knippen. Echter kon ik niks vinden qua verkooppunt
- Ook hoorde ik iemand over traagschuim, heeft iemand daar ervaring mee?
(Of raden jullie een andere stof aan?)
- Welke stof gebruiken jullie voor de inlage vakken, zijde, suède, fleece etc.?
- Knippen jullie ook nog een open schoft in het dek?

En voorbeeld foto's zijn natuurlijk onwijs welkom!

Brand maar los *\o/*


Anoniem

Re: Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:12

Je kan ook een dunner dekje tussen het zadel en de pad doen, tenminste dat is wat ik doe als ik weer eens wat anders wil. :)

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:28

Ik zou zeggen: goede pad halen en dan de bovenzijde bekleden met een kleurtje/stofje naar keuze.

Dan heb je toch de functionaliteit van een boomloze pad en de look die wat hipper is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:47

MarliesV schreef:
Ik zou zeggen: goede pad halen en dan de bovenzijde bekleden met een kleurtje/stofje naar keuze.

Dan heb je toch de functionaliteit van een boomloze pad en de look die wat hipper is.


Dat zou ik ook doen.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:49

Waarom geen blanket kopen en die ertussen leggen? Die heb je in alle kleuren van de regenboog en je kan makkelijk wisselen als je de kleur zat bent

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Zelf boomloze zadel pads maken. Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:42

Afbeelding

Ik deed bij mijn ghost er de boomloospad onder en dekje erop, nooit problemen gehad. Hou er alleen wel rekening mee dat je geen hele dikke dekjes gebruikt en dekje goed omhoog trekt om trekken op schoft te voorkomen. Ik heb zo hele tijd gereden

Op naar nieuwe avonturen ❤️

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:47

antje_vip schreef:
MarliesV schreef:
Ik zou zeggen: goede pad halen en dan de bovenzijde bekleden met een kleurtje/stofje naar keuze.

Dan heb je toch de functionaliteit van een boomloze pad en de look die wat hipper is.


Dat zou ik ook doen.


Ik heb dat gedaan en heb daar al veel opmerkingen over gehad, wel moet je dan of met de hand werken of een industrie machine hebben omdat het voor een gewone naaimachine te dik is en te zwaar naait.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isabelle98 en 91 bezoekers