Gebruiker wei weigert weg te gaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-17 16:40

Al meer dan een jaar gebruikt een bekende van een bekende onze wei voor haar paarden met het verhaal dat het "maar voor tijdelijk" zou zijn. Nu willen we onze wei zelf gebruiken waarop de gebruiker nogal boos reageerde. Uiteindelijk gaf ze dan toe en zei dat er een ander plekje voor de dieren gezocht zou worden.
Maar...jullie voelen hem al: er gebeurt niks. Ik heb al een ultimatum gesteld wat ze al heeft overgeschreden. Ik heb nu weer aangegeven dat ze nu echt weg moeten en daar een tijdsbestek aangegeven, maar ik zie de bui eigenlijk al hangen. Wat zal ik doen? Dreigen met paardenslager bellen of hek open zetten doe ik niet want ze weet dat ik dat nooit zou doen.
Groetjes Tineke


Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:42

Aangetekende brief sturen zodat je zeker bewijs hebt?

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:42

Een aangetekende brief schrijven met vertrek termijn en bedrag dat na die datum wekelijks betaald moet worden.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:42

Aangetekende brief opstellen, met een datum, en als ze voor die tijd niet weg is naar de politie gaan met het verhaal dat ze illegaal jullie wei gebruikt? Of zeg ik nu iets heel doms...

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:43

Hebben jullie ooit goedkeuring gegeven?
Andrs is het gewoon illegaal gebruik.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:45

Is er een contract opgesteld die door jullie beide is ondertekend? Wat staat daar in over het opzeggen van de weide? Zo ja, wijs haar dan erop, wilt ze nog geen stappen ondernemen zet er dan sancties op.
- slot op de weide
- slot op de toegangspoort
- slot op de voorraadruimte/ zadelkamer
- alle kosten, uren ect die gemaakt worden om de paarden te onderhouden in rekening brengen.
Klinkt misschien heel hard maar jouw terrein > jouw regels.
Misschien even informatie inwinnen bij instansies?

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

PowerPoef

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:48

Juridisch loket bellen denk ik, wettelijk gezien je mag niets doen met haar paarden en dreigen met slager mag dus ook niet. En inderdaad aangetekende brief sturen :j

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:48

Even contact opnemen met je rechtsbijstand of het juridisch loket.

Naar aanleiding van je op ga ik er maar van uit dat er nooit een contract is opgesteld met begin en einddatum en opzegtermijn. Zeker als er wel voor de wei betaald wordt hebben ze aantoonbaar een huurdersrecht opgebouwd. De opzegtermijn van jou kant hangt daar via een of andere formule mee samen maar ik weet niet exact hoe of wat. Een jurist wel. Als je dat weet kun je een aangetekende brief sturen desnoods geschreven door de jurist.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:50

Sizzle schreef:
Een aangetekende brief schrijven met vertrek termijn en bedrag dat na die datum wekelijks betaald moet worden.


Dat zou ik niet doen - dat zou ze kunnen begrijpen als aanbod van een huurovereenkomst.

Aangetekende brief met daarin een (redelijke termijn, denk een tot twee weken) met daarin een termijn om de wei met alles wat van haar is te verlaten en leeg en schoon op te leveren. Na die datum is alles wat er zich op de weide bevindt van jou en mag je daarmee doen wat je goeddunkt.

In de tussentijd: kan je bekende niet bemiddelen?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:55

Lillian__ schreef:
Is er een contract opgesteld die door jullie beide is ondertekend? Wat staat daar in over het opzeggen van de weide? Zo ja, wijs haar dan erop, wilt ze nog geen stappen ondernemen zet er dan sancties op.
- slot op de weide
- slot op de toegangspoort
- slot op de voorraadruimte/ zadelkamer
- alle kosten, uren ect die gemaakt worden om de paarden te onderhouden in rekening brengen.
Klinkt misschien heel hard maar jouw terrein > jouw regels.
Misschien even informatie inwinnen bij instansies?

Ik vermoed eens dat diegene de paarden zelf verzorgd en dat er nooit een schriftelijke overeenkomst was.
Alvast alles op slot doen vind ik overigens wel een goed idee.
Dan moeten ze met je in gesprek als ze nog bij de paarden willen komen.

Aangetekende brief met datum waarop ze weg moeten zijn (en daar geen weken of maanden meer overheen laten gaan) en bij overschrijding van het ultimatum kost dat zo en zo veel per week als boete...
En dan meteen een hoog bedrag erop zetten en per week de facturen aangetekend sturen.
Dan duurt het vast niet meer lang ;)

Juridisch loket raadplegen is in ieder geval een goed advies.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:59

Brief aangetekend schrijven dat per 1 juni er een slot op de wei gaat! En politie er bij halen, ze maakt mooi misbruik van de situatie zo...

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-17 17:03

Ze verzorgt de paarden idd zelf maar rijdt er niet op. De kennis probeert wel te bemiddelen maar ik vermoed dat ze daar evenveel lak aan heeft als aan mij. Ik zal idd binnenkort eerst het juridisch loket maar eens bellen en daarna zonodig een aangetekende brief versturen.

Klavertje5
Berichten: 11
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-17 17:03

De paarden staan er zonder contract en kostenloos.

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:04

Inderdaad, slot op de poort.

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Gebruiker wei weigert weg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:07

Ik zou haar een aangetekende brief sturen dat per datum x om tijd y, de paarden en haar spullen aan de buitenkant van het hek staan gebonden met een nieuw slot op het perceel. Misschien wel heel erg cru en direct, maar ik zou heel snel klaar zijn met zo'n houding, zeker gezien ze dus blijkbaar voor nop op je terrein staat.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:08

Sassy schreef:
Lillian__ schreef:
Is er een contract opgesteld die door jullie beide is ondertekend? Wat staat daar in over het opzeggen van de weide? Zo ja, wijs haar dan erop, wilt ze nog geen stappen ondernemen zet er dan sancties op.
- slot op de weide
- slot op de toegangspoort
- slot op de voorraadruimte/ zadelkamer
- alle kosten, uren ect die gemaakt worden om de paarden te onderhouden in rekening brengen.
Klinkt misschien heel hard maar jouw terrein > jouw regels.
Misschien even informatie inwinnen bij instansies?

Ik vermoed eens dat diegene de paarden zelf verzorgd en dat er nooit een schriftelijke overeenkomst was.
Alvast alles op slot doen vind ik overigens wel een goed idee.
Dan moeten ze met je in gesprek als ze nog bij de paarden willen.

En dan meteen een hoog bedrag erop zetten en per week de facturen aangetekend sturen.
Dan duurt het vast niet meer lang ;)

Juridisch loket raadplegen is in ieder geval een goed advies.


Ik doel meer op het feit dat alles achter slot en grendel zit ze ook niet meer bij haar paarden kan, ze kan er dus ook niet voor zorgen. Alle uren die het kost om voor de paarden te zorgen - voeren, onderhoud ect per direct in rekening brengen.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:10

Dan kun je vanaf het moment dat ze weg hadden moeten zijn de kosten in rekening brengen, maar die zul je niet vergoed krijgen vrees ik. Dus je snijdt jezelf in je eigen vinger en zijn de kosten voor jouw eigen rekening.

Ze weten heel goed dat je niets durft en wilt doen.

Geloof mij.......als je de dieren aan het hek vastzet en ze de toegang naar het weiland ontzegt dan heeft ie ineens wel een plek elders. Want die moet dan moeite doen.......en dan is het er ineens wel.

Weet je ongeveer hoe laat ze meestal langskomen? dan de dieren vangen en ze uit het land halen en ergens vastzetten, op een poetsplaats ofzo of aan het hek....en zeggen dat ze binnen 1 dag weg moeten wezen, als ze komen.

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:12

De eerdere ultimatums die je stelde, heb je die mondeling gedaan of heb je daar nog een sms-bericht van? Als je het bericht nog hebt, dan heb je bewijs en kun je daarmee naar de rechtsbijstand/politie gaan. Win naast de rechtsbijstand ook even info in bij de politie over wat je wel en niet mag/kan doen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:13

Ik zou er een slot op doen en de paarden op een klein stuk zetten. Ik zou het ook direct doen en ook direct de mededeling van het slot geven. Ze weet immers als dat ze moet verkassen

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:16

Ragdollcat schreef:
Dan kun je vanaf het moment dat ze weg hadden moeten zijn de kosten in rekening brengen, maar die zul je niet vergoed krijgen vrees ik. Dus je snijdt jezelf in je eigen vinger en zijn de kosten voor jouw eigen rekening.

Ze weten heel goed dat je niets durft en wilt doen.

Geloof mij.......als je de dieren aan het hek vastzet en ze de toegang naar het weiland ontzegt dan heeft ie ineens wel een plek elders. Want die moet dan moeite doen.......en dan is het er ineens wel.

Weet je ongeveer hoe laat ze meestal langskomen? dan de dieren vangen en ze uit het land halen en ergens vastzetten, op een poetsplaats ofzo of aan het hek....en zeggen dat ze binnen 1 dag weg moeten wezen, als ze komen.

als ze er zijn paarden uit de wei en hek dicht met een hangslot, ik héb. Zo een hekel aan mensen die misbruik maken van goeiigheid. Er zijn ook overal stallen. Genoeg vrij. Maar daar moet je voor betalen en daar zal de schoen knellen, Ts vangt niks! Ik denk dat er wel meer mensen bij je hadden willen staan

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:19

Ragdollcat schreef:
Dan kun je vanaf het moment dat ze weg hadden moeten zijn de kosten in rekening brengen, maar die zul je niet vergoed krijgen vrees ik. Dus je snijdt jezelf in je eigen vinger en zijn de kosten voor jouw eigen rekening.

Ze weten heel goed dat je niets durft en wilt doen.

Geloof mij.......als je de dieren aan het hek vastzet en ze de toegang naar het weiland ontzegt dan heeft ie ineens wel een plek elders. Want die moet dan moeite doen.......en dan is het er ineens wel.

Weet je ongeveer hoe laat ze meestal langskomen? dan de dieren vangen en ze uit het land halen en ergens vastzetten, op een poetsplaats ofzo of aan het hek....en zeggen dat ze binnen 1 dag weg moeten wezen, als ze komen.


Daar heb je incassobureau's voor, no cure no pay. Moet je kijken hoe snel iemand betaald.
Van het geld dat ze incasseren kan je ze betalen.

*****

meggiemeg

Berichten: 12178
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:19

Zwart op wit gaan werken, niet meer bellen, dat is niet aan te tonen.
In een schrijven aangeven welke ultimatums er zijn gesteld en ook niet nagekomen door haar.
Verder aangeven wat de uiterste datum is van vertrek en er kosten bij gaan vermelden als ze daar ook weer lak aan heeft. huur gaan eisen voor het gebruik van de wei, bedrag dusdanig hoog aanhouden dat het zeker niet aantrekkelijk is om te blijven.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:21

knollentuin schreef:
Ragdollcat schreef:
Dan kun je vanaf het moment dat ze weg hadden moeten zijn de kosten in rekening brengen, maar die zul je niet vergoed krijgen vrees ik. Dus je snijdt jezelf in je eigen vinger en zijn de kosten voor jouw eigen rekening.

Ze weten heel goed dat je niets durft en wilt doen.

Geloof mij.......als je de dieren aan het hek vastzet en ze de toegang naar het weiland ontzegt dan heeft ie ineens wel een plek elders. Want die moet dan moeite doen.......en dan is het er ineens wel.

Weet je ongeveer hoe laat ze meestal langskomen? dan de dieren vangen en ze uit het land halen en ergens vastzetten, op een poetsplaats ofzo of aan het hek....en zeggen dat ze binnen 1 dag weg moeten wezen, als ze komen.

als ze er zijn paarden uit de wei en hek dicht met een hangslot, ik héb. Zo een hekel aan mensen die misbruik maken van goeiigheid. Er zijn ook overal stallen. Genoeg vrij. Maar daar moet je voor betalen en daar zal de schoen knellen, Ts vangt niks! Ik denk dat er wel meer mensen bij je hadden willen staan



Juist, daarom!
Dan maar zo! Hup weg ermee.

Anders was het anders geweest en was enkel de eigenaar de toegang beletten en ermee om tafel gaan en bespreken of wat maar bij de situatie past.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:22

Het eerste dat een incassobureau doet: vragen naar het contract. Is er niet. Jammer. Die kunnen dus niks doen. Politie doet ook niks, want het is een civiele zaak, geen strafzaak.

Je zult haar zelf in beweging moeten krijgen. Dreigen dat je de kosten van de rechtsbijstand die nodig is om haar van je land te krijgen, dat gaat er misschien voor zorgen dat je beweging krijgt. Of meteen een brief laten sturen van een adviseur met een overtuigend briefhoofd. Tot op heden heeft ze jouw ultimatums allemaal overschreden.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Sansevieria
Berichten: 4180
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:22

meggiemeg schreef:
Zwart op wit gaan werken, niet meer bellen, dat is niet aan te tonen.
In een schrijven aangeven welke ultimatums er zijn gesteld en ook niet nagekomen door haar.
Verder aangeven wat de uiterste datum is van vertrek en er kosten bij gaan vermelden als ze daar ook weer lak aan heeft. huur gaan eisen voor het gebruik van de wei, bedrag dusdanig hoog aanhouden dat het zeker niet aantrekkelijk is om te blijven.

Ik zou dat alleen niet "huur" gaan noemen, maar een andere naam op plakken ;)

Aan zulke uitbuiters heb ik ook een gruwelijke hekel, misbruik maken van de goedheid van een ander...bah!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers