Dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 16:44

Hoi! Bolivia zit de laatste tijd helemaal onder de dazenbeten enzo, heel vervelend. Op de manege zeggen ze al dat er weinig dingen zijn tegen die _!@#($^@#*)$beesten. Ja een vliegendeken, maar met een deken om wil ze niet rollen dus dat lijkt Manon eigenlijk niet zo'n goed idee. Dus ze vroeg of ik wilde vragen op Bokt of jullie er wat tegen wisten? Er zijn bij ons op de weide nogal veel dazen namelijk, te veel !! Boos! Ik hoop op reacties. Want t is niezo leuk als Bolivia heel de tijd onder allemaal bulten en bloedplekjes zit

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 16:55

Bij mij zijn er er vooral bij het rijden. Ik ben ondertussen al een gevreesde professionele dazen-mepper. Gewoon een schuine slag met men linkse en ze springen uiteen. Okay, niet zo 'diervriendelijk', maar ik ben een natuurlijke vijand van de daas Knipoog . Héél hard weggaloperen wil ook wel eens helpen, maar ze halen je na een tijdje wel in. In de wei heb ik er niet zoveel last van (Allé, rocky, want dazen hebben liever een paard dan een mens).
Ik heb nog maar een keer geweten dat Rocky onder de bultjes stond, maar de volgende dag was alles weg.

Ik denk wel dat er goede vliegenmiddeltjes bestaan die kunnen helpen. *LOL* *LOL*

Ik hou het voorlopig ôp de ouderwetse boerenmethode Knipoog
Femke

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:37

ik werd van de week ook helemaal opgevreten en mijn paard ook. Bij het duin staan is erg leuk op die monsters na dan.
Ik voer nu knoflook bij om te kijken of dat helpt en ik ga mijn antivliegen spul ook maar opmaken.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:41

Wij hebben anti-vliegen spul van de kruitvat en dat helpt heel erg goed.Het is een groen met gele spuitbus voor als je hem wil kopen en helemaal niet duur.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:43

weet je ook hoe het heet toevallig. Dan ga ik dat eens proberen

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:46

Hmm gewoon kruitvat anti muggen bodyspray.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:49

okay

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 20:28

Ik kan die beestjes ook wel wat doen Extreme duivel Boos! Extreme duivel . Bij ons stikt het ervan. Mijn paard heeft wel honderden beten (wat dus flinke plakaten zijn geworden). Als ik rij spuit ik hem helemaal vol mat VEERUST, en dan gaat het redelijk. Maar in de wei wordt hij echt "opgevreten" door die Boos! beesten Boos! . Als het zo door blijft gaan vrees ik dat hij overdag dan maar wat langer binnen moet blijven. (En dat terwijl hij normaal de hele dag buiten loopt...)
Ik gaf hem ook al knoflook, maar dat helpt dus ook geen ene moer. Als er iemand nog iets weet zeg het dan aub misschien dat mijn knollie dan toch lekker buiten kan staan.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:15

Ik gebruik, vooral bij rijden altijd Fly-Ban. Het schijnt dat dat kan irriteren, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt. Als wij met een groepje naar buiten gaan, spuiten die andere ook altijd Veerust, en daar gaan alle dazen naartoe, bij Spot hangen ze wel rond, maar ze doen niks. In de wei krijgt ze vanaf nu met warm weer een vliegendeken op (ben benieuwd hoelang die heel blijft..), wordt ze ingespoten met Fly-ban en in de zomer gaan ze 's nachts naar buiten en overdag op stal, ipv andersom.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:20

jep ik weet er alles van, kruidvat helpt trouwens heel goed wij gebruiken het ook altijd, je moet wel ff kijken dat je paard nie bang is voor een dat 'spuit geluid' anders kan je het ook met een spons opbrengen, of je kan een eigen mix maken van azijn en allerlei stinkende goedjes Lachen

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:24

ja..die spuit is errug eng. ik heb dit jaar besloten dat ze er maar aan moet wennen, en het gaat steeds beter, eerst ging ze altijd hangen, nu kijkt ze alleen nog maar heel bang en gooit ze d'r koppie omhoog. Doe het op haar hoofd wel met spons.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:25

Die stinkende goedjes helpen altijd maar even bij mij. Als hij grote bulten heeft smeer ik er natuurazijn op Misselijk en dat verlicht de jeuk echt en de volgende dag zijn ze een stuk kleiner.