3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 17:10

Bokt.nl / nno.de
Ongeval

Een driejarig meisje uit het Duitse Rees is afgelopen vrijdag zwaargewond geraakt na een val van een pony in Haldern. Het meisje, dat volgens de politie een cap droeg en op een gezadelde pony zat, werd begeleid door een tienjarig meisje dat de pony aan de teugels leidde. De pony waarop het meisje zat, schrok toen een kudde koeien voorbij liep en rukte zich los van de begeleider. Het jonge ruitertje viel en raakte zwaargewond. De traumahelikopter werd opgeroepen, waarna het meisje overgebracht is naar een ziekenhuis in Duisburg-Buchholz.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:11

tja wie laat een 3-jarig kind nu ook op een pony 'zitten', begeleid door een kind van 10 (of ben ik nu de enige die zo denkt)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:12

Nee je bent niet de enige die zo denkt
Helaas gebeurd het in mijn omgeving ook en keurt de moeder het allemaal goed.
Dat het laatst ook bijna fout ging kan ze niks schelen.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:16

Tja alleen wel triestig voor dat kind. (op die leeftijd is de motoriek amper ontwikkeld om daarop in te spelen, bedoel dan evenwicht, inschatten, kracht en gewoon dat lichaampje )

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:16

Dankjewel :D

Maar sorry, wie laat het nou toe om een 3 jarige door een 10 jarige te begeleiden?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:18

Wat een onzin. Eigenschuld dikke bult, nou lekker dan als je kind zwaar gewond in het ziekenhuis ligt, weinig respect voor dit kindje.
Er zijn zovaak mensen die even een peuter op een pony zetten voor even een uitstap rondje.
Het is een ongelukje, niemand heeft dit gewild en als dit verwacht zou zijn hadden ze dit echt niet gedaan.

Achteraf oordelen is zo makkelijk, en hopelijk krijgen jullie nooit een ongeluk en wijst er iemand naar je met een vingertje van eigen schuld dikke bult als jij zwaar gewond op de grond ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:19

Wat vreselijk..

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:19

Pepperrr schreef:
Dankjewel :D

Maar sorry, wie laat het nou toe om een 3 jarige door een 10 jarige te begeleiden?

Wie zegt dat dit klopt. Wie weet had de 10 jarige de pony vast en stond de ouder naast het zadel of in de bak.
Dan begeleiden wel heel wat anders.
Kan me niet voorstellen dat een 3-jarige daar alleen zou zijn met een 10jarige

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:20

Gillbo schreef:
Pepperrr schreef:
Dankjewel :D

Maar sorry, wie laat het nou toe om een 3 jarige door een 10 jarige te begeleiden?

Wie zegt dat dit klopt. Wie weet had de 10 jarige de pony vast en stond de ouder naast het zadel of in de bak.
Dan begeleiden wel heel wat anders.
Kan me niet voorstellen dat een 3-jarige daar alleen zou zijn met een 10jarige


Je weet maar nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:22

Sorry, maar als jij schrijft 'eigen schuld dikke bult', over wie heb je het dan? Had dat kindje er maar niet op moeten zitten, zo vraagt ze om een ritje naar het ziekenhuis? Hadden die ouders dat maar niet toe moeten staan, dus dat hersendode kind hebben ze verdiend'?

Misschien bedoel je wel 'die ouders hadden dat nooit toe moeten staan, ze hadden moeten weten hoe kwetsbaar een klein kind is, maar niemand verdient het om zulke heftige gevolgen over zich heen te krijgen na zo'n verkeerde beslissing, mijn ouders en ik hebben net als ieder ander ook fouten gemaakt en we mogen blij zijn dat wij die nog wél hebben kunnen navertellen'.

Maar dat formuleer je dan echt walgelijk. En er dan ook nog trots op zijn, gadverdamme. |o
Geen greintje zelfinzicht, laat staan empathisch vermogen, dat is duidelijk. +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:23

Gillbo schreef:
Wat een onzin. Eigenschuld dikke bult, nou lekker dan als je kind zwaar gewond in het ziekenhuis ligt, weinig respect voor dit kindje.
Er zijn zovaak mensen die even een peuter op een pony zetten voor even een uitstap rondje.
Het is een ongelukje, niemand heeft dit gewild en als dit verwacht zou zijn hadden ze dit echt niet gedaan.

Achteraf oordelen is zo makkelijk, en hopelijk krijgen jullie nooit een ongeluk en wijst er iemand naar je met een vingertje van eigen schuld dikke bult als jij zwaar gewond op de grond ligt



Sorry, ok de uitspraak van die bokker is mss wat extreem. Maar een 3-jarig kind laat je niet door een ander kind op een pony rondhobbelen, dat is gewoon onverantwoord. Op die leeftijd kan een kind amper zelf balans houden. Dus bij het minste dat een pony naar voren schiet of wegspringt ligt zo'n kind ernaast. Uiteraard is het nu gebeurd, maar onverantwoord is het wel en vooral heel triest voor dat kindje

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:27

bulck schreef:
Gillbo schreef:
Wat een onzin. Eigenschuld dikke bult, nou lekker dan als je kind zwaar gewond in het ziekenhuis ligt, weinig respect voor dit kindje.
Er zijn zovaak mensen die even een peuter op een pony zetten voor even een uitstap rondje.
Het is een ongelukje, niemand heeft dit gewild en als dit verwacht zou zijn hadden ze dit echt niet gedaan.

Achteraf oordelen is zo makkelijk, en hopelijk krijgen jullie nooit een ongeluk en wijst er iemand naar je met een vingertje van eigen schuld dikke bult als jij zwaar gewond op de grond ligt



Sorry, ok de uitspraak van die bokker is mss wat extreem. Maar een 3-jarig kind laat je niet door een ander kind op een pony rondhobbelen, dat is gewoon onverantwoord. Op die leeftijd kan een kind amper zelf balans houden. Dus bij het minste dat een pony naar voren schiet of wegspringt ligt zo'n kind ernaast. Uiteraard is het nu gebeurd, maar onverantwoord is het wel en vooral heel triest voor dat kindje


Inderdaad, de ouders hadden dit mogen laten gebeuren, maar die driejarige kan daar toch helemaal niks aan doen? Dus wat, eigen schuld dikke bult? Dat kindje treft toch geen schuld?
Of bedoelen ze dat het die ouders hun verdiende loon is dat hun kind zwaargewond is? Nou, erg sympathiek voor dat onschuldige kindje!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:27

Mijn reactie was niet zo bedoeld, dat ten eerste. Mijn excuus daarvoor. Maar ik vind het ook een beetje een vaag bericht. Nu ik goed nadenk.. Waar waren die ouders op dat moment? ..

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:28

bulck schreef:
Sorry, ok de uitspraak van die bokker is mss wat extreem. Maar een 3-jarig kind laat je niet door een ander kind op een pony rondhobbelen, dat is gewoon onverantwoord. Op die leeftijd kan een kind amper zelf balans houden. Dus bij het minste dat een pony naar voren schiet of wegspringt ligt zo'n kind ernaast. Uiteraard is het nu gebeurd, maar onverantwoord is het wel en vooral heel triest voor dat kindje

Apart...iemand hier op bokt opent regelmatig topics met haar zoontje van 3? die "zelfstandig" op een shet rijdt en krijgt alleen maar complimenten.

Zodra er wat buiten bokt om gebeurd dan zijn ineens de ouders dom en hebben ze het zelf uitgelokt.

Je weet niet wat de situatie precies was.
Misschien een normaal doodbrave shet waar even een jong zusje een stapritje (aan de hand) op mag maken.
En die grote zus even vast heeft.

Mijn dochter zat met 3 ook wel eens even op mijn paard als ik die aan de hand van de bak terug naar stal liep.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:28

Jullie kunnen het je niet voorstellen maar zoals ik hierboven al aangeef ken ik er een levend voorbeeld van. De jongste 3 en de oudste 11 of 12. Moeder vind het dumpen van het kind wel makkelijk zodat ze zelf penny kan spelen en het kleine meiske moet zich maar redden. Heb al genoeg situaties gezien waar ze goed mee weg kwamen en niemand zegt er wat van.
Dat ze beide op een shet zitten die er vandoor gaat en in de prikkeldraad beland... ja ach.
Gelukkig had het meisje niks erg maar het word maar normaal gevonden.
Ook zonder Cap.
Genoeg ruzie over gevoerd overigens en te belachelijk voor woorden.
Maar echt,ze bestaan. Ze bestaan echt.

Alleen over deze situatie is het natuurlijk niet duidelijk wat er precies is en of er nog iemand bij was

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:30

Brainless, precies dat.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:32

Net zo goed waren de kinderen op eigen erf aan het spelen toen de 10 jarige ineens een 'goed' plannetje had.
Het is erg genoeg dat het gebeurd is.

Maar als er pony topics op bokt staan met kleine kindjes staat er doorgaans ook overwegend alleen maar ohhhh en ahhh.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:34

Pony had bij een volwassene ook kunnen losrukken dus alsjeblieft zeg....

Arm kind! Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:35

Brainless schreef:
bulck schreef:
Sorry, ok de uitspraak van die bokker is mss wat extreem. Maar een 3-jarig kind laat je niet door een ander kind op een pony rondhobbelen, dat is gewoon onverantwoord. Op die leeftijd kan een kind amper zelf balans houden. Dus bij het minste dat een pony naar voren schiet of wegspringt ligt zo'n kind ernaast. Uiteraard is het nu gebeurd, maar onverantwoord is het wel en vooral heel triest voor dat kindje

Apart...iemand hier op bokt opent regelmatig topics met haar zoontje van 3? die "zelfstandig" op een shet rijdt en krijgt alleen maar complimenten.

Zodra er wat buiten bokt om gebeurd dan zijn ineens de ouders dom en hebben ze het zelf uitgelokt.

Je weet niet wat de situatie precies was.
Misschien een normaal doodbrave shet waar even een jong zusje een stapritje (aan de hand) op mag maken.
En die grote zus even vast heeft.

Mijn dochter zat met 3 ook wel eens even op mijn paard als ik die aan de hand van de bak terug naar stal liep.


Ik weet niet wie op bokt zijn kind op 3-jarige leeftijd laat ponyrijden én dat is ook mijn zaak niet. Maar puur op motoriek en lichamelijke ontwikkeling is een 3-jarige niet instaat om ook maar iets op te lossen in dergelijke situaties (niet fysiek en niet mentaal). Doodbraaf of niet, het is spelen met het leven van iemand anders. Dus ja ik vind dat onverantwoord. Zelf ook een nichtje, nu leert ze ponyrijden (6 jaar), maar tot vorig jaar werd ze nog gewoon vastgehouden als ze erop zat, en dat terwijl iemand anders de pony begeleiden. En we zijn thuis allemaal met ponies/paarden grootgeworden, het blijven dieren en het blijven kinderen. Maar nogmaals ik vind het vooral verschrikkelijk voor dit kind.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:18

Verschrikkelijk! Dit had niet hoeven gebeuren.

Hopelijk trekken mensen er lering uit.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:19

Ik heb zowieso nooit begrepen waarom kinderen van drie zonodig op een pony moeten zitten,buiten het feit dat ouders paardengek zijn en het leuk is blijkbaar als je kind dat met de paplepel ingegoten krijgt.

Ik hoop dat het kindje er weer bovenop komt! Wat een nachtmerrie voor de betrokkenen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:23

Triest. Moeilijk oordelen, wij hier vanachter ons scherm weten niet of het journalistieke stukje 100% klopt.

En misschien was het de kindjes wel verboden, maar deden ze het toch.

Erg triest in ieder geval. Voor het meisje van 11 ook. Die heeft misschien een schuldgevoel voor de rest van haar leven.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:49

Afschuwelijk! Ik wens de ouders, het meisje van 3 en het kind die de pony vast hield ontzettend veel sterkte, en hopelijk mag het kind volledig herstellen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:55

bulck schreef:
tja wie laat een 3-jarig kind nu ook op een pony 'zitten', begeleid door een kind van 10 (of ben ik nu de enige die zo denkt)



Zo denk ik er ook over, dus je bent niet de enige.

Ik vind het ook dom hoor, als ze het risico willen nemen............door een 3 jarige kindje op een pony door een 10 jarige te laten begeleiden.

Hopelijk komt het goed.....

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 3-jarig Duits meisje ernstig gewond na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:00

Stop toch eens met oordelen

Welke idioot fietst er met een peuter in een stoeltje aan het stuur en ook nog zonder helm........
(Ja dat is in veel andere landen gewoon verboden).

Ik zag laatst een krantenkop van een 2,5 jarig kind dat aan barrelracen deed in australie. Voor mij gekkenwerk, maar wie ben ik?