Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-17 16:46

Hoi!
Helaas heeft mijn pony last van zomereczeem..
Ik wil het dit jaar echt voor zijn, vorig jaar wist ik nog niet dat hij het had dus hij heeft er de hele zomer veel last van gehad. Hij heeft natuurlijk al een eczeemdeken op en en een vliegenmasker (wat hij steeds af doet) en ik gebruik vliegenspray. Nu komen er via facebook vaker berichten voorbij met middeltjes die goed zouden helpen. Momenteel heeft hij er (nog) geen last van gelukkig en ik wil dat graag zo houden. Heeft iemand ervaring met spulletjes die ik erop kan smeren wat de mugjes weghoudt oid/zorgt dat het minder jeukt als hij toch een keer gestoken wordt?

Ik heb vorig jaar dit spul op de wondjes gesmeerd en ik had wel het idee dat het iets hielp maar niet bijzonder veel..
https://www.paardendrogist.nl/product/l ... 810/25484/

Nu zag ik deze sites/producten voorbij komen, heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
http://cleanhorsefeet.com/shop/geen-cat ... neczeem-2/

http://anti-jeukmiddel.nl/

Alvast bedankt! :)


Voor het zomerseizoen vorig jaar
Afbeelding

En na een paar maanden -O-
Afbeelding

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony


KittyDylan

Berichten: 8870
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:51

Eigenlijk is er nog steeds geen middel op de markt die beter werkt dan een exceem deken. Hier staat ze ook vanaf de lente onder de deken.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:51

Er is geen 'oplossing' nog voor helaas. Zowel het voer als de mugjes staan ter discussie wat betreft eczeem.

Ik voer mijn paard met fibra anti itch, smeer de vital anti itch creme op de manen en staart en gebruik een sweet itch hoody. Sober voer. Zo min mogelijk jong gras. Meer kan ik niet doen denk ik.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-17 16:54

Sweetch itch hoody heb ik ook idd. Alleen krijgt mijn pony steeds zijn oren eruit en dan zijn voorpluk alsnog onbeschermd.. Ik kon me ook niet echt voorstellen dat zo'n middeltje gaat helpen, vandaar dit topic :)

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:59

Ik heb super resultaat met het middel okozon.
heeft 2 van mijn pony's en 1 paard van vrienden goed geholpen.
na 2 jaar dagelijks smeren ben ik gaan minderen naar 1 a 2 keer per week. Het 3e jaar niks meer gesmeerd, en ze zijn nu na 2 jaar verder nog steeds eczeenvrij. Overigens nooit een eczeendeken gebruikt maar een gewone vliegendeken.

paard van vrienden schuurde zich helemaal kapot. Plus ieder jaar de deken aan flarden.
dit jaar okozon gegeven om te proberen en sinds de eerste dag gebruik schuurt hij niet meer.
maar zoals al gezegd moet je geluk hebben en is er geen enkel middel dat voor ieder paard helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:59

CastaMickey schreef:
Sweetch itch hoody heb ik ook idd. Alleen krijgt mijn pony steeds zijn oren eruit en dan zijn voorpluk alsnog onbeschermd.. Ik kon me ook niet echt voorstellen dat zo'n middeltje gaat helpen, vandaar dit topic :)


En zo'n kap wat het hele hoofd beschrrmd? Die kun je erover doen!:-) dan staat hij goed ingepakt! Mijne moet ook met halster staan, dus ik plak de deken met klittenband over het halster :-)

Ik denk trouwens dat je topic gesloten gaat worden. Hier is het centrale: [MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:05

Vervelend hè die jeuk, zo zielig. Volgens mij is er niets dat echt werkt, als in geen eczeem meer. Je kan alleen maar verlichten en symptoombestrijden. De deken is dan de eerste stap.

Ik gebruik naast de deken Derfen (clear) heb wel de indruk dat dat wat verlicht. Daarbij stinkt het best wel, ik zou als vliegje wegblijven. Ik heb geen ervaring met de andere producten die je noemt.

Mijn pony krijgt ook glucobalance en verder krijgt hij eten dat suiker en zetmeel arm is dat heeft ook veel invloed bij mijn pony op te jeuk. Als hij per ongeluk suiker binnen krijgt (snoepjes van de buurmeisjes) heeft hij snel weer jeuk.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-17 17:13

pimaude schreef:
CastaMickey schreef:
Sweetch itch hoody heb ik ook idd. Alleen krijgt mijn pony steeds zijn oren eruit en dan zijn voorpluk alsnog onbeschermd.. Ik kon me ook niet echt voorstellen dat zo'n middeltje gaat helpen, vandaar dit topic :)


En zo'n kap wat het hele hoofd beschrrmd? Die kun je erover doen!:-) dan staat hij goed ingepakt! Mijne moet ook met halster staan, dus ik plak de deken met klittenband over het halster :-)

Ik denk trouwens dat je topic gesloten gaat worden. Hier is het centrale: [MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5


Die heeft hij al, zit over de oren en onder de kaak vast maar dan nog doet hij het af. Heb ook wel eens het halster er om gelaten maar dan kan ik zowel het halster als het masker gaan zoeken in de wei...

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:48

die laatste is op oliebasis die zou ik zo wie zo niet geven. er zijn toch momenten dat je je paard even onder dek hebt staan. Al is het alleen maar tijdens het rijden.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:53

Kijk eens in het centraal topic zomereczeem. Hier staan heel veel goede tips en ervaringen van lotgenoten. [MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Mijn paard staat met een sweet itch hoody en ik smeer haar eens in de zoveel tijd in met derfen. Ik vind derfen erg fijn, werkt goed en je hoeft het niet dagelijks te smeren. :) Daarnaast goed op het voer letten, niet te veel suiker, geen jong gras, etc. Ze staat aan de rand van het bos, dus erg veel beestjes, maar zo hebben we het goed onder controle.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:01

Hippo ex cema werkte hier erg goed. Dat is een middel dat je door het voer geeft. Moet je al voor het seizoen mee beginnen.

Ik ben er mee gestopt omdat het erg duur is. Ongeveer 80€ per 1,5 maand. Nu helemaal ingepakt. En derfen.

When was the last time you did something for the first time?

veranadautje
Berichten: 1287
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:04

Ik gebruik voor binnenuit finecto horse en voor buitenaf tkc bij die van mij helpt het extreem goed.
ze schuurde zich tot bloedens toe. nu nog helemaal niet geschuurd.
Laatst bijgewerkt door veranadautje op 21-05-17 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:05

Mijn pony heeft ook een Sweet Itch Hoody en heeft er echt een hekel aan als ik haar oren door de gaten wil doen, dus dat doe ik niet.
Verder rekening houden met het voer, zo veel mogelijk suikervrij en zelf doe ik Aloë Vera door haar voer heen om haar van binnen lekker schoon te houden. Vliegen en knutten houden gelukkig niet van de Aloë, dus haar voorpluk en achter de oren smeer ik in met de Gelly. Die werkt tegelijkertijd verkoelend en jeukstillend en voor jezelf ook een hele goede after sun als je aan het verbranden bent in de zomer.
Producten op olie basis zou ik absoluut niet smeren, dat brandt als een gek.

Zodia (Rhodium x Gribaldi) 8-5-2004
Linda (onbekend) geboortedatum onbekend (1998?)
Iris (dochter van Linda) 6-5-2002
Mazzeltov (zoon van Linda) 4-5-2012 - 02-08-2022
viewtopic.php?f=217&t=1681562
Linda een jaar ITP!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:11

Eczeemdeken en derfen hier ook. En we voeren Fibra Anti-Itch.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70487
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Zomereczeem, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:10



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers