Heup knakken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:02

Ok, normaal ben ik niet zo van zulke topics maar ik weet echt even niet wat ik moet doen. _O-
Normaal kwam dit altijd vanzelf goed maar nu duurt het toch wel aardig lang voor hij ''eruit knakt''.

Mijn heupen knakken soms zoals mijn vingers, polsen, schouders, ellebogen, knieƫn, enkels etc. knakken. Dat doet nooit pijn overigens! Ik heb ook het Snapping Hip Syndrome.

Echter, ik heb sinds gistermiddag een enorme (bijna helse) pijn in mijn rechterheup, die pijn werd altijd verholpen door het gewricht te knakken. Daarna had ik nergens meer last van. Dit ging dan ook altijd zonder enige moeite!

Nou ik heb werkelijk alles al geprobeerd om 'm te laten knakken, wat normaal altijd helpt! :j Denk aan squats maken, been alle kanten op zetten etc. Maar nu blijft ie vast zitten waardoor ik enigszins mank loop, bepaalde bewegingen niet kan maken en zelfs opstaan/zitten is geen hoera waard.. -O-

Gewoon er mee doorlopen kan overigens echt niet, het voelt in mijn heup alsof iets de ''weg'' blokkeert en het gewoon gekraakt moet worden.

Nogmaals, als dit nog zo blijft ga ik morgen nog naar de HA maar ik vroeg me af of dit bekend voor komt en wat ik er zelf nog aan kan doen. Ik moest overigens ook wel een klein beetje huilen van de pijnscheuten. :') :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:04

Euh vandaag de huisarts bellen?

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:05

Ah wat vervelend! Heel herkenbaar trouwens ook. Heb je toevallig een foamroller oid thuis? Dit helpt bij mij vaak.

Anoniem

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:06

@Quanneh, heb ik niet! Kan je daar bepaalde oefeningen mee doen oid? :)

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:09

Ohh heel herkenbaar inderdaad, ik knak ook vanalles (linker enkel eigenlijk altijd, als ik m draai 2 a 3x per rotatie en ook altijd 24/7 dat ik t kan doen)

Foam roller?

Edit: die heb je niet, heb je bv yogamatje liggen die je kan oprollen? Soms wil een bal (voetbal/volleybal) ook nog wel eens lukken als noodoplossing.

Foam roller kun je inderdaad gebruiken om spieren mee los te 'rollen' erg handig!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:12

Wat bij mij meestal werkt is met mijn rug richting een tafel oid te gaan staan. ik zet mijn bekken dan tegen de tafel aan en leun achterover. Zo krijg ik meestal mijn heupen/bekken gekraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:13

Heb voor morgen even een afspraak staan bij de HA.
Maar ondertussen kan ik momenteel nog geen kant op. Zit op kantoor nu.

@Karlli, handige tips, dankjewel!

@Myrthe, dat ga ik ook even proberen. Thanks!

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:18

Ja ik heb via de Fysio laatst zo'n ding aangeschaft (in eerste instantie niet voor mijn 'knakprobleem' maar oke) en het is echt heel fijn! Dan rol je er zeg maar overheen en dan wordt alles wat losser. Je kan ook volgens mijn fysio een dopper (of een ander soort cilindervormig voorwerp) gebruiken met handdoek eromheen als noodoplossing.
Loop je (hier) eigenlijk bij de fysio (ook voor)?

Anoniem

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:21

Nee! Toen de snapping hip werd gediagnosticeerd leverde mij dit lichamelijk totaal geen problemen op.
Ik kreeg er geen andere klachten van oid dus hoefde dit niet.

Maar ik denk dat een fysio nu alleen die knak eruit kan krijgen. Dus goed om een keer een bezoekje te brengen. Baart me wel zorgen dit, hoop niet dat dit iets terugkerends wordt namelijk.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:22

Oh herkenbaar dit!

Wat ik vaak doe is op mijn buik op bed gaan liggen. Dan mijn rechtervoet in mijn linker knieholte leggen en dan als het ware mij heup naar beneden drukken. (als het je linkerheup is uiteraard je andere andersom :p)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:26

Knakkende gewrichten zijn hier aan de orde van de dag: polsen, enkels, voeten, nek, heupen, maar ook mijn rug. In mijn rug van een simpele 'tik' tot een 'knak' en zelfs een volle 'kloink'. Bij die laatste voel ik me helemaal misselijk worden tot in mijn keel. Binnenkort een MRI van m'n rug, ben benieuwd!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:35

Ik heb/had het wel eens met mijn tenen. Als het knakken "niet lukt" - oejjj!!!! |(

De oplossing voor mij was 'weken' in bad (half uur liggen in water van 37 graden) met 100 gram natriumbicarbonaat poeder.

Anoniem

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:14

Ik dacht dat het net gelukt was om m te kraken. Maar helaas. In een paar uur tijd is de pijn echt vele malen erger geworden. Dus heb net meteen gebeld naar de HA en kan vanmiddag nog terecht.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:32

En, wat zei de HA?

Anoniem

Re: Heup knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:04

Slijmbeurstontsteking. -O-

Nu 2x daags diclofenac met paracetamol. Als het over een week niet over is moet ik foto's laten maken.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:10

Balen! Nu maar hard duimen dat het aanslaat en dat je geen injectie hoeft te halen. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar sommige slijmbeursontstekingen hebben dat wel nodig... -O-

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:39

Nu ja - er ligt een diagnose.

Enig idee waar de slijmbeursontsteking van weg komt? (Bijvoorbeeld overbelasting, omdat je heup al 'knakte'?)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:49

Komt mij bekend voor. Ik heb ook last van kraken in mn lichaam.
Ene dag meer dan de andere, als ik zo'n dag heb zeg ik altijd ''als ik nu ga dansen ben ik mn eigen beat 8)7 ''
Heb er verder weinig las van gelukkig, het enige wat soms vervelend is, is dat als ik veel gedaan heb op een dag dat mijn linker knie heel erg pijn gaat doen, enige wat dan helpt is echt op de bank liggen en niks doen.

Word er soms helemaal gek van, en het enige wat de huisarts kan zeggen is "Ja, daar heb je kraakbeen voor |o '' dus weet verder niet wat het is.

Dus, ik kan je helaas niet echt verder helpen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:09

Janneke2 schreef:
Nu ja - er ligt een diagnose.

Enig idee waar de slijmbeursontsteking van weg komt? (Bijvoorbeeld overbelasting, omdat je heup al 'knakte'?)

Hangt er van af waarom de heup knakte. In dit geval het waarschijnlijkste dat de iliotibialis pees over het trochanter major knakt bij buigen/strekken van de heup. Dit kan overbelasting veroorzaken in de slijmbeurs daar die deze beweging smeert.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:10

Wat een nonsens van die arts!

Kraakbeen is nuttig spul, bedoeld om klappen op te vangen- en "kraken mag het, mits het geen zeer doet".
Dat doet het dus soms wel bij jou en dat zou je aan een fysiotherapeut kunnen vragen.