[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 21:56

Thanks Anouk! heb mijn stalgenootje eraf geknipt omdat ik haar niet zomaar op bokt wou zetten, maar pluis keek zo leuk :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 22:46

net een heerlijke avond rit gemaakt in het zonnetje!
eenmaal thuis brak de onweer en stort regen los dus mooi getimed ook nog eens! :D

Pluis gaat goed! we hebben een heerlijke rit gemaakt ook flinke stukken gedraafd en ze had er ontzettend veel plezier in en liep echt fijn! lekker voorwaarts super braaf en het struikelen was echt aanzienlijk minder.
1x hadden we een slechterpad en mijn andere paard liep voorop ook nog eens de boel om te ploegen, daar had pluis flink moeite mee en toen kukkelde we bijna de sloot in :(:)
ze stuikelde over die omgeploegde gaten heen en kon haar nog niet op tijd naar links trekken!

dus de rest van dat pad voor op gereden en dat ging een stuk beter! daarna ook niet meer gevallen of gek gedaan :D

Ben trots op haar, ze doet het zo goed en ze knapt zo ontzettend snel op!! <3
echt genieten.
Ik heb echt wel weer goede hoop op onze droom :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:34

blijf dromen en die droom wordt werkelijkheid

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 09:42

Blijf ik zeker doen! Daar zorgt pluis wel voor :)

Gisteren voor eerst echt in de bak gereden! Echt eraan gezeten ipv alleen wat rond hobbelen en wederom weer niet gevallen!

Ze snapt de helft nog niet en heeft echt nog een mega slecht balans.
Daarnaast is het een echte merrie en moest ik ook even boos worden omdat se haar gewicht in de streid gooide maar daarna deed ze echt geweldig haar best!!

Na 3 rondjes draf was ze helemaal leeg maar die rondjes waren top!
Had niks in mijn handen en kon zelfs een volte inzetten op beenhulpen zowel links als rechtsom (wat resuleerde in een mega ei maar de goede intensies waren er ;))

Dus gestopt en lekker buiten wezen uitstappen :j

De eerste stap is dus gezet! :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:33

Ik vind het heerlijk hoe je met zo'n rustige en relaxte instelling met haar aan het werk bent, ondanks je droom om haar naar het Z te rijden. Een fijn contrast met alle standaard sportpaarden die maar zo snel mogelijk wedstrijd klaar moeten zijn :)
Hopelijk blijft het zo goed gaan! +:)+

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 21:49

Lief eelmo dankjewel! :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 09:06

Mijn rose wolk word als maar groter en groter!

Gisteren had ik les met mijn draver, maar pluisje moest ook weer, wou eerst even longeren maar vriendin zei ga er gewoon lekker op zitten is alleen maar goed voor jullie.. Ja treu, ze moeten even bevestigd worden..

Dus voor de 2e keer echt in de bak gereden. Dit keer in de buitenbak, zonder omheining.. Met laag stoeprandje en open uitgang :+
Iets wat twijfelt erop gestapt en maar beetje binnen hoefslag aangehouden met dat evenwicht van haar haha! :')

Er waren nog 2 paarden en ook liepen er de hele tijd paarden op en aan op het erf. Ze was weer overal. Behalve bij mij en wederom moest ik Haar weer even flink corrigeren om haar bij de les te laten komen.. :(

Maar, boven verwachting waren het dot x 3 felle ophoudingdn en een tik met de zweep en ze was van mij!!
Daarna kon ik echt fijn rijden, soms nog Kleine ophouding, maar meer als ondersteuning of. Begeleiding om haar. Lijf. Goed te gebruiken als dat ze stout was.

Echt ontzettend leergierig!
Ook. Echt goed kunnen draven, onze buitenbak is Flink Groter dus lekker de ruimte ook :D voltes in draf van hand veranderen in draf, klein stukjs verruimen in draf en ze deed alles echt ontzettend netjes! Goed om binnenbeen! En met echt weinig in mijn handen bewoog ze op. Beenhupen de bak door <3

1x gingen we rechtuit op de binnen hoefslag ik stelde haar recht in draf en ik deed prongeluk te veel mijn binnenbeen naar achteren en ze. Wijkt zo 2 passen recht opzij naar de hoefslag!!

Wie had dat gedacht afgelopen januari, mijn meissie weer helemaal de oude! En samen lekker het werk oppakken! <3 <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:33

Klinkt goed zeg! Hier mag je trots op zijn <3

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:56

zeker en vast

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 18:27

Vandaag voor een 3e keer in de bak gereden.
Er waren onderlinge wedstrijden er er vielen 2 combinaties uit, waarvan ook 1x B groen zonder Galop..
Hierdoor was er best een groot gat tussen de combinaties ontstaan.

Ik ging toch rijden, dus aangeboden dat ik anders het gat wel wou opvullen met Pluis.
Als spek en Bonen en met vooral stap en kleine stukjes draf, dit was Prima ;)
Ik had tenslotte mijn wedstrijd kleding al aan voor Akkie en och haar eigen dekje is ook best netjes!
Hengstenvlecht zat er al in, dus heel veel extra moeite was het nou ook weer niet.

We gingen eerst even losrijden in de buitenbak, want deze is een flink stuk groter waardoor pluis wat makkelijker kan wenden ;) We hebben tot nu toe enkel rechtuit en volte werk gedaan en soms een keer van hand veranderen natuurlijk maar daar was het ook wel mee gezegd! na een kwartier is het lontje meestal ook wel op, wat begrijpelijk is.

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Billies

Afbeelding
En de andere kant op :Y)

Afbeelding
En draf! *\o/*

Afbeelding
Weer even stappen

Afbeelding
en kletsen :+

Afbeelding
En weer serieus aan de arbeid :')

Afbeelding
Momenteel doe ik alleen nog doorzitten omdat ik merk dat zodra ik ga lichtrijden ze uit balans raakt.
Maar dan moet ik wel rechtop blijven zitten }:0 (maar ze loopt hier zo knap <3 )


Daarna gingen we de bak in voor onze aller eerste proef! :x

Afbeelding
Knap paard! +:)+

Afbeelding
Deze vind ik leuk, Net echt! -:)

Afbeelding
Inzet gebroken lijn in draf, Wij deden hem lekker in stap :=

We kregen 175 punten voor de moeite, de jury vond het erg moeilijk juren omdat we de onderdelen niet reden zoals de bedoeling was en duidelijk te zien was dat pluis nog veel moest leren.
Dus we kregen leuk commentaar mee dat we een vriendelijke combinatie waren en zichtbaar plezier hadden samen en vooral zo door moesten gaan :j :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:57

Eelmo schreef:
Ik vind het heerlijk hoe je met zo'n rustige en relaxte instelling met haar aan het werk bent, ondanks je droom om haar naar het Z te rijden. Een fijn contrast met alle standaard sportpaarden die maar zo snel mogelijk wedstrijd klaar moeten zijn :)
Hopelijk blijft het zo goed gaan! +:)+

Waarmee je precies de kern aanduidt waarom zoveel van die sportpaarden al op jonge leeftijd kapot zijn......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 17:14

Volgens mij zit dat wel goed hier.. ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:45

Toffe foto's van jullie 'wedstrijd' :P Leuk dat je het gewoon gedaan hebt. Is voor Pluis ook weer een nieuwe ervaring :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:34

ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daar kom je echt nog ver mee

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 09:37

Leuk he? Haha! :D

Ze heeft deze week lekker vrij gehad, dinsdag beetje gespeeld en gerent met haar en verder lekker op de wei!
Vanavond weer hoogtijd voor een bosritje!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 07:46

Pluis heeft vanaf gisteren zijn eigen facebook pagina samen met Akkie, dat is net wat makkelijker posten :) grote updates blijf ik hier ook zetten ;) maar daar komt meer op.

Te vinden op:
Heavy Horses Sadies Pluis & Meneer Akkermans.

Overigens leert ze echt ontzettend snel, wat ontzettend leuk is!
Dinsdag zat ik erop in de bak en er was geen beginnen aan, moest haar letterlijk rond slaan, elke pas viel ze weer terug. Terwijl ze in bos alleen maar gas wil geven dus ze kan het echt wel! Want heel veel meer als hoefslag volgen doen we nog niet.. Dus loot zonk me al lekker. In de schoenen, wel redelijk goed afgesloten..

Donderdag er dus maar weer op voor de bevestiging, maar voelde gelijk verschil! Ze liep al veeel Flotter en fijner door. Moest her en der nog bijtikken maar dan kreeg ik ook direct een goede reactie van haar. Dus gestopt en lekker op stal gezet..

Zaterdag gelongeerd even wat anders, iets wat bekend en vertrouwd is.

En gisteren er nogmaals opgeklommen, ze liep als een speer, zocht zelfs al de aanleuning op en heb mijn zweer alleen nodig gehad voor stuur begeleiding maar niet meer voor voorwaarts, yesh! :D

Merkte wel dat ze wat last had van haar pootje zo om de dag is best heftig voor haar en zeker zo in de bak, al trainen we maar 15 minutjes. Dus ze is nu lekker vrij tot zaterdag en dan zaterdag maar even lekker bos in samen! :o

Maar ben blij dat ze zo leergierig is!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:29

Ik zocht je op fb, de naam kan ik vinden, maar vervolgens geeft ie aan dat er nog niks achter zit. Staan die instellingen dan wel goed al?? Ben namelijk wel nieuwsgierig naar je vorderingen verder. Al geef ik niet vaak reacties (ben ik niet zo goed in).

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:31

Wauw, wat ziet ze er goed uit zo in de knotten! Dat staat haar wel echt goed hoor. :D
Lekker relaxed, heerlijk beeld, en wat is ze toch een leuke verschijning!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 09:44

jeetje77 schreef:
Ik zocht je op fb, de naam kan ik vinden, maar vervolgens geeft ie aan dat er nog niks achter zit. Staan die instellingen dan wel goed al?? Ben namelijk wel nieuwsgierig naar je vorderingen verder. Al geef ik niet vaak reacties (ben ik niet zo goed in).


Owh dat is raar, want heb ik rond de 40 a 50 volgers, er zijn al mensen die en berichtje geplaatst hebben e(2 haha :+ ) en ik heb al een video gedeeld van Akkie, dus als goed is moet je hem gewoon kunnen volgen!
-O-

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 09:45

AlwaysH schreef:
Wauw, wat ziet ze er goed uit zo in de knotten! Dat staat haar wel echt goed hoor. :D
Lekker relaxed, heerlijk beeld, en wat is ze toch een leuke verschijning!


Dankjewel <3
Die knotten waren inderdaad erg gaaf! :D :D Had mijn vriendinnetje goed gedaan, moet nodig snel maar weer even gaan oefenen :+ ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:03

Leuk! Ik heb je inmiddels geliked op fb, ik ben benieuwd naar alle leuke avonturen van Pluis en Akkie.

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:21

Ik krijg dit ervoor....

Afbeelding

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:38


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-17 19:48

Weer een stapje dichterbij ons doel.
Ik ben namelijk geslaagd voor mijn BE Rijbewijs! *\o/*

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:52

Gefeliciteerd

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Diortje_vds, ezranka, nayla, Poety en 83 bezoekers