Paard raakt vast in drijfzand in Norg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Paard raakt vast in drijfzand in Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 10:09

Facebook / Compact Media
Overige
Ingezonden door Sanso

Afbeelding

Dinsdagmorgen is een paard weggezakt in drijfzand in het bos bij Norg. De berijdster van het paard raakte niet gewond en alarmeerde meteen de nooddiensten. Het paard kon niet meer op eigen kracht uit het drijfzand omhoog komen en raakte uitgeput door de pogingen die het dier bleef doen. Met een noodhalster en spanbanden onder de borst en voorbenen van het paard door, wist de brandweer het paard op vaste grond te trekken.

De dierenarts die ter plaatse kwam heeft het dier gecontroleerd en constateerde dat het paard niet gewond was.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Paard raakt vast in drijfzand in Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:41

Wow, heftig! Dat is schrikken! :oo
Gelukkig is het goed afgelopen. :j

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Paard raakt vast in drijfzand in Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:00

Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Fijn dat het zo is afgelopen. En dat het paard er behalve spierpijn niks aan over heeft gehouden.

#Trots op de boeren
Trotse moeder van 2 prachtige kinderen

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Paard raakt vast in drijfzand in Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:37

Is mij ook eens overkomen. Ze hadden 5 jaar eerder een sloot volgegooid wat nu een mooie berm geworden was. Ineens zakt het paard onder mijn voeten weg en zit tot de borst toe vast. Met mijn splinternieuwe zadel, was allereerste ritje. UIteindelijk kwam het paard er gelukkig zelf weer uit, zadel was nog heel en paard had alleen dikke benen. De gemeente deed eerst niets, maar op aandrinngen omdat er meer ruiters rijden en het toegestaan is om in deze berm te rijden is het stuk toch afgezet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:48

Ik woon zelf ik Norg en kan het niet direct plaatsen waar het precies heeft plaatsgevonden.

Als ik de foto's bekijk dan lijkt het mij nou niet direct een plek waar een ruiter hoort te rijden maar wellicht ergens van geschrokken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, bamisalami, carika, Durquia, ellepel, Femia, friezenfan2, Googlebot, Hannanasjuh, laura22, lukka63, maessie, Perros, Room_Soesje, secricible, Solmyrkvi, Swift, Texas02 en 96 bezoekers