Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 15:48

Yes! Vrij gekregen van werk, dus nu kan het plannen beginnen *\o/*

In oktober ga ik met mijn vriend naar Rome. We denken er aan om 6 of 7 dagen te gaan. Ons budget is niet heel groot, maar we willen graag een simpel (wel schoon!) hotel met ontbijt, redelijk centraal gelegen.

Ik heb al veel gelezen over Rome inmiddels en ook veel internet afgespeurd. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer haha.

Dus lieve bakkers, kunnen jullie mij helpen? <3
- Jullie ervaringen met een leuk hotelletje?
- Tips waar we echt heen moeten (en we hebben dus sowieso 6 dagen, dus ik ben erg benieuwd!)
- Lekkere, betaalbare restaurantjes/cafeetjes/lunchtentjes?

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:51

Ik ben in februari (2015 alweer..) geweest, en zaten in dit hotel:
https://www.expedia.nl/Rome-Hotels-Hote ... Gwod_YAEnQ
Onwijs prettig, fijne behulpzame mensen. schone kamer (moderne badkamer) en midden in het centrum. bus stopt voor de deur, eind van de straat metro. Als je een zijstraat neemt en die +- 15 minuten doorloopt dan sta je recht voor t colosseum!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:06

Drie jaar geleden alweer zijn wij in deze airbnb/b&b geweest

https://www.airbnb.nl/rooms/1505964

De eigenaar, paolo, heeft meerdere kamers in het b&b. Het was heel mooi, heel centraal in rome. Alles op loopafstand maar niet helemaal midden in het centrum. Wel hele leuke wijk met lekkere eettentjes en terrasjes.

100% Rome boekje is een aanrader. Staan alle highlights in maar ook leuke onbekende dingen. Vooral het adres waar je cannoli kan halen.

[o]

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 18:51

Klinkt allebei goed! Ik ga er eens naar kijken. @Madeliefw: had je er ook ontbijt? Of was dat niet mogelijk? (Moest je zelf voor zorgen denk?)

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:15

Ontbijt was er wel, maar heel minimaal. Een soort cakeje en yoghurt met granen ofzo. Wel goede koffie. Maar zo schijnen die Italianen allemaal te ontbijten. Overal waren trouwens wel lekkere bakkerijtjes met lekker ontbijt in de buurt.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:29

Ik ben net terug uit Rome. Heb vrijwel alle grote trekpleisters bezocht (al kun je nooit genoeg zien in zo'n prachtige stad) maar wat er voor mij echt uit sprong was de Sint Pieter. Colosseum was ook leuk. Musei Vaticani ook. Wat ik het leukste vond was door de straatjes slenteren en her en der een kerk(je) binnen gaan. Er zijn zo veel kleine kerkjes die prachtige schilderijen of beelden van grote namen (Denk aan Michelangelo, Bernini, Pozzo) bezitten, terwijl ze redelijk onopvallend in een klein straatje zijn. We zijn rond Piazza Navona veel kerkjes in geweest en dat vond ik toch echt heel gaaf! Nu had ik wel een begeleider die er veel kennis van had, mocht hij er niet geweest zijn had ik ook geen idee eraf dat ik zulke kunstwerken zou aantreffen in een klein kerkje.

Ben er 4 dagen geweest en heb 11 dagen door Italië gereisd (Florence is ook écht een aanrader, evenals Siena). We hebben de grootste dingen gezien, Sint Pieter, Forum Romanum, Colosseum, Pantheon, Trevifontein, Vaticaanse musea, Circus Maximus en noem maar op (we waren wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op pad maar het was het volledig waard). Over hotels kan ik niets zeggen, wij zaten oo een camping in een huisje. Mooie (4*) camping, rustig en redelijk dicht bij alles. Camping Fabulous heet het. Heel veel plezier gewenst!

Tipje: er is een gave app die je kunt gebruiken op historische plekken. Die laat zien hoe alles er in de oudheid uit zag. Ontzettend gaaf! Als je wilt kan ik even zoeken hoe die heet, ik raad hem echt aan! Maakte alles nog net ietsje magischer.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:34

Wij zijn in 2014 geweest. Hotel lag aan de rand van de stad, maar met het openbaar vervoer goed te doen!

Een tip die ik wil geven is om een gegidste fietstocht te doen! Was heel leuk, veel van de stad gezien, er werd veel over de stad verteld en ook leuke weetjes.

Wij zijn 5 dagen geweest en vonden dit eigenlijk net te kort. Zo zijn wij bijvoorbeeld niet door de wijk Trastevere kunnen wandelen.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:53

Wat je zeker moet bezoeken zijn het Colosseum, Vaticaanstad, Piazza venezia en Villa Borghese!
Verder gewoon rondlopen, in Rome kom je zoveel moois tegen. Alles is er groot en indrukwekkend.

Tip: voor het Colosseum en de Vaticaanse musea vooraf tickets kopen; scheelt je een hoop wachttijd. Ook vooraf een globale planning maken met de dingen die je wilt zien is handig!

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 20:21

Thanks allemaal voor jullie reacties!

We zijn nu heel erg aan het twijfelen over de ligging van het hotel/bnb/verblijfplaats. Willen veel gewoon te voet doen. En wat ik erg leuk vind is als we in een levendige buurt zitten, vooral 's avonds. Dat je nog even makkelijk dichtbij een gezellig pleintjes zit bijvoorbeeld. Hebben jullie daar nog tips voor? @Celiien, is het hotel wat jij noemde dan geschikt denk je?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 20:21

Oja! En waarvoor raden jullie tickets van tevoren kopen aan? En een gids? Waar wel en waar niet? En een fietstour: wel of niet? :=

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:29

Wij gaan met hemelvaart 5 dagen naar Rome. Op advies van een collega heb ik via baja-bikes een fiets rondleiding geboekt. Dit schijnt erg leuk te zijn. Onze b&b ligt in trasteverre. Hier moet het vooral savonds erg gezellig zijn.
Volgende week kan ik je misschien wel meer tips geven ;-)

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:32

Ik ga denk ik ook nog de Rome-pas kopen.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:39

Ik ben dit jaar met de pabo naar Rome geweest, de meeste dingen zijn hier al wel genoemd. De twee welke er voor mij uitsprongen waren de trevi-fontein, vooral in de avond heeel gaaf en Ostia Antica was ook erg mooi. Wij vonden het een reisje met de metro (?) zeker waard! Om bovenop de Sintpieter te gaan is ook erg gaaf, je moet alleen geen claustrofobie hebben, want de trappetjes zijn wel erg smal. Ook is het slim om een fast-lane ticket te kopen, omdat sommige wel 2-3 uur in de rij hebben gestaan.
Heel veel plezier in deze mooi stad!

Utah L1 + 1

Ik ben zo blij met mijn vreselijk eigenwijze merrie <3

Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:15


Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 08:38

@Agee: ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring! Laat je het weten als je bent geweest? Alvast heeeel veel plezier :D Welke B&B hebben jullie?

De fast-lane tickets gaan we sowieso doen, dat lees ik inderdaad overal. Maar met of zonder gids? Bij het Coloseum bijvoorbeeld? :?

@linnie050: dat topic heb ik inderdaad ook helemaal doorgelezen! Alleen qua rondleidingen en hotels stond daar niet heel veel info in. In welk hotel zaten jullie? Zou je dat aanraden? En que afstanden?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:05

Wij hebben geen fast-lane tickets genomen en nooit ergens lang moeten aanschuiven. Max een kwartiertje bij het Colosseum. En wij zijn midden juli geweest. Moet je alleen wel rekening houden met de planning. Zo wouden wij op de 2e dag na de fietstocht het Colosseum gaan bezoeken, maar hebben dit uitgesteld naar de volgende dag s ochtends. Dan is het daar nog rustig.

Tessa Meynen Fotografie

There's a silver lining behind every cloud,
and a rainbow after every storm.


agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:20


Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-17 11:04


Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:29

Heel veel zin in *D

Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:58

hotel heet hotel centrale.

Het ligt centraal maar wel gehorig met de andere kamers.
Verder goed bevallen.
Ontbijt gewoon simpel.

We hebben geen rondleidingen gedaan.
We zijn zelf overal naar toe gelopen.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:54

Wij zijn weer terug. Hebben heerlijke dagen gehad in Rome :D
Prachtige stad, met vriendelijke mensen, leuke smalle straatjes, pleintjes en natuurlijk heerlijk eten.
Onze B&B was prima, maar wel een paar kleine minpuntjes: Gehorig, simpel ontbijt, en onze badkamer was niet direct gekoppeld aan de slaapkamer. Dit betekende dat we door de hal en langs de ontbijtkamer moesten om naar de badkamer te gaan. De gastheer was erg vriendelijk en behulpzaam. Een echte goede gastheer dus!
Wij hebben geen Rome pas gekocht, maar zijn overal zelf rond gelopen. Rome is goed te belopen, dus nauwelijks gebruik gemaakt van openbaar vervoer.
De wijk Trastevere is erg leuk in de avond met veel restaurantjes.
Op zondagmorgen is er in deze wijk een hele grote markt. Voor de liefhebbers echt aan te raden.
Op onze eerste dag hebben wij een fiets-rondleiding gedaan met Baja-bikes. De gids sprak nederlands, dus dit is voor iedereen goed te volgen. Het was een 3-uur durende fietstocht langs de highlights van Rome. Erg leuk! En we kregen veel tips over goede restaurantjes e.d.
Tweede dag zijn we naar Vaticaan geweest. Een aanrader is om de Sint Pieter naar boven te gaan. Het zijn 560 traptreden, maar dit is wel echt de moeite waard. Alleen niet geschikt voor mensen met claustrofobie, want de gangetjes worden erg smal.
Derde dag Colloseum en andere romeinse ruines en de laatste dag naar Pantheon, Trevifontein en Spaanse trappen.
Je wordt overal aangesproken omdat ze rondleidingen aan je willen verkopen. Wij hebben dat niet gedaan want dit is behoorlijk duur. Dat je dan de wachtrij voorbij kon lopen was in ons geval niet nodig want er waren nauwelijks rijen.
Tussendoor natuurlijk ook veel gewinkeld ;-)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:22

Ga naar de Galleria Borghese in de Villa Borghese. De Villa Borghese is een hele mooie tuin, de Galleria is een prachtig museum. Niet heel groot, veel rustiger dan de meeste bekende musea en ze hebben er hele mooie beeldhouwwerken staan. Er staan een aantal prachtige beelden van Bernini.

En ik zou naast de Sint Pieter nog een aantal kleinere kerken bezoeken. Er zijn heel veel bijzondere, mooie en rustige kerken in Rome. Ik vond de Sant'Ignazio erg mooi, die heeft een schijnkoepel die net echt lijkt. Ook de Santa Maria del Popolo is heel mooi, met kunst van een aantal bekende meesters.
Nog een paar alternatieve bezienswaardigheden: Ostia Antica, opgravingen van een oude haven, is ook heel mooi en met een treintje makkelijk te bereiken vanuit Rome. En de wijk EUR is ook wel de moeite waard, die is ten tijde van het fascisme gebouwd en alle gebouwen hebben last van grootheidswaanzin. Vond het heel absurd om daar rond te lopen.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:34

Ga absoluut domus aurea bezoeken. En het museum bij het station termini vond ik ook erg gaaf. Colosseum/forum romanum en Vaticaan vind ik beter met gids. Rest kun je prima zelf :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 10:36

Wij hebben ook geboekt! We gaan 18 tot en met 24 oktober. Vliegen met KLM met gunstige vluchttijden en hebben een hotelletje geboekt in de wijk Trastevere. Het hotel heet 'Residenze Belli In'. Het schijnt meer een B&B te zijn, maar voor ons (hopelijk) helemaal prima.

@agee: Wat goed om te horen! Jammer van de B&B, maar je bent tenslotte toch meer in de stad dan echt op de kamer. Al was de badkamer wel even balen denk. Wel zo fijn als je gewoon je bed uit kan rollen en onder de douche kan stappen :P Wat was voor jullie echt het hoogtepunt? En jullie hebben echt alles lopend gedaan? Wij waren namelijk van plan om wel een kaart voor het OV te kopen, maar jullie zaten in dezelfde wijk dus ben ik wel benieuwd wat de langste afstand was om te wandelen van de bezienswaardigheden.. :o En hoe waren de prijzen? Was het erg duur of viel het jou mee?

@Sanned: Thanks voor je tips! :D Ik had Villa Borghese inderdaad op mijn lijstje gezet om heen te gaan. Ik ben gek op tuinen/natuur, dus ben erg benieuwd. Ostia Antica ligt net buiten de stad toch? Ga ik ook opschrijven!

@poes: Die heb ik in het vorige topic ook gelezen ja! Daar kan je ook zo'n virtuele tour doen toch? Of ben ik nu in de war met iets anders? Haha

Ik heb er zoveel zin in, nog 141 nachtjes haha *\o/*

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rome in oktober: hotel en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:23

Virtuele toer idd. Online kaartje kopen. Enkel in het weekend. Maar O zo bijzonder.

In villa borghese is de audiotour erg goed. Prima geen live gids nodig. Ook kaartjes op voorhand kopen.


Trastevere is heerlijk om te eten en vaak niet duur. Blijf weg van hipster/toeristische zaken. Zeker rond de grote attracties. Vaak heb je twee straatjes verder alweer top kwaliteit.

Colosseum is vanaf trastevere 40 minuutjes lopen. Dat is de verste attractie daarvandaan denk ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers