KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 17:07

Hai!

Ik ben binnenkort jarig en ik ga mezelf verwennen met een KEP! Ik wil er al jaren een maar nu gaat het echt gebeuren na lang twijfelen. Ik heb nu een Charles Owen met glitter inzet, super mooi maar veel te warm. Ik rij 5 keer per week en wil niet elke keer een nat hoofd. Daarnaast zijn die keps natuurlijk ook prachtig om te zien!

Nu is mijn budget niet mega toereikend, dus een python inzet + Swarovski gaat 'm niet worden :').
Ik heb wat keps die ik echt mooi vind maar ik kan niet echt kiezen. Hebben jullie nog tips? Of een voorkeur voor een van de keps? Ahhh tis zo moeilijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stiekem ben ik verliefd op die onderste maar die heeft een satin inzet. Is dat niet heel gevoelig? Ik vind het mooi dat de kep aan de zijkant polish inzet heeft. En het cognac bandje vind ik zo mooi! Maar..

Afbeelding

Dit is mijn jasje, heeft een grijs suede kraag. Vloekt dat niet heel erg met zo'n cognac bandje?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het maken van een keuze! Misschien zie ik wel een mooie kep over het hoofd.

Commentaar over dat keps lelijk/duur/onnodig zijn hoeft niet. Ieder z'n smaak!

*foto's van ruitercap.nl en divoza.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*


LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:27

De eerste kep vind ik het mooist passen bij je jasje :o . Er zit een beetje zilver in wat mooi staat bij je kraag. De bandjes zou ik niet in het bruin nemen als de kep dus ook voor op wedstrijd is, dat lijkt mij niet zo mooi bij je jasje.
De tweede vind ik ook wel gaaf, maar de eerste vind ik wat chiquer, omdat die niet van die glitters heeft, maar mooi strak vormgegeven is :)

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 20:21

LauraO schreef:
De eerste kep vind ik het mooist passen bij je jasje :o . Er zit een beetje zilver in wat mooi staat bij je kraag. De bandjes zou ik niet in het bruin nemen als de kep dus ook voor op wedstrijd is, dat lijkt mij niet zo mooi bij je jasje.
De tweede vind ik ook wel gaaf, maar de eerste vind ik wat chiquer, omdat die niet van die glitters heeft, maar mooi strak vormgegeven is :)



Dankjewel! Zou dat echt zo vloeken bij lichtgrijs?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:24

bruin en grijs vloekt, dus ja :=

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow


_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:26

Een mooi alternatief voor de satijn inzet is de textile inzet. Dat is de matte zwart in plaats van de polish. Dat is de derde foto die je hebt geplaatst. De zwart polish is daarbij het mooist. Die is mooi diepzwart. Past supersjiek bij je jasje.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

0101
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:26

Ik vind de 1e foto ook het mooist! Past idd mooi bij je jasje! <3

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:28

xZiva_ schreef:
bruin en grijs vloekt, dus ja :=


Nee joh! grijs en bruin is supersjiek! :D

Ik vind het kraagje van de foto niet zo mooi bij het cognac bandje maar dat kan ook vertekenen van de foto.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Ashleytjuhh

Berichten: 6655
Geregistreerd: 24-06-08

Re: KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:30

je kan ook gewoon een andere kleur bandje kiezen in het grijs bijv :j

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:41

Als je je KEP helemaal zwart kiest, kan je ook nooit mis gaan natuurlijk.

En waar je misschien over na moet denken is of je makkelijker je jasje of je cap zal gaan vervangen. Als je je cap koopt met het idee dat hij 5 jaar mee moet gaan en dat je ook met je cap gaat trainen dan zou ik de cap kiezen die je echt het aller aller mooist vindt. Dus als dat met cognac bandje is, dan is dat zo. Dan maar wat mindermooi bij je jasje of misschien kan je je kraagje nog laten vervangen door een handige moeder of tante?

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 20:59

_Anneruth schreef:
Als je je KEP helemaal zwart kiest, kan je ook nooit mis gaan natuurlijk.

En waar je misschien over na moet denken is of je makkelijker je jasje of je cap zal gaan vervangen. Als je je cap koopt met het idee dat hij 5 jaar mee moet gaan en dat je ook met je cap gaat trainen dan zou ik de cap kiezen die je echt het aller aller mooist vindt. Dus als dat met cognac bandje is, dan is dat zo. Dan maar wat mindermooi bij je jasje of misschien kan je je kraagje nog laten vervangen door een handige moeder of tante?



Bedankt voor je goede tips! Ik heb het jasje net een paar maanden en de kep moet wel even meegaan ja! Daar is hij me te kostbaar voor. Maar ja, de wedstrijdoutfit moet wel mooi zijn! En dat grijze kraagje is prachtig maar misschien met cognac niet de beste combi. Ik vind een zwart bandje zo saai? Maar dat kan aan mij liggen. Dus jij adviseert in elk geval de textile zijkanten + polish voorkant + chrome driehoekje zeg maar? Die is prijstechnisch ook nog het beste te betalen!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:04

Ik zou hem andersom doen. Juist polish aan de zijkanten en textile voor en achter. (Daarmee benader je de cap met het satijn wat je zo mooi vindt). Het rooster ook polish en het frame erom heen zilver.

Zwart bandje maakt hem iets minder speciaal, dat klopt :-). Maar ik zou ook geen grijs bandje doen.

edit: prijstechnisch gezien maakt het geen verschil of je de polish of textile aan de zijkant doet.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 22:29

_Anneruth schreef:
Ik zou hem andersom doen. Juist polish aan de zijkanten en textile voor en achter. (Daarmee benader je de cap met het satijn wat je zo mooi vindt). Het rooster ook polish en het frame erom heen zilver.

Zwart bandje maakt hem iets minder speciaal, dat klopt :-). Maar ik zou ook geen grijs bandje doen.

edit: prijstechnisch gezien maakt het geen verschil of je de polish of textile aan de zijkant doet.



Maar is textile aan de voorkant niet heel saai en mat? Of bedoel je dan satijn aan de voorkant? Sorry. Haha.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:31

Textile voorkant en polish aan de zijkanten lijkt wat meer op de Kepp met satin aan de voorkant, bedoelt ze geloof ik. Maar dan dus goedkoper :j

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:34

Die 1e! <3 Ik vind die helemaal glanzende altijd een beetje té zegmaar... Niet lelijk, maar die matte met een stuk glans vind ik persoonlijk mooier. En staat denk ik het mooiste bij je jasje! :j

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 22:40

Saleisha schreef:
Textile voorkant en polish aan de zijkanten lijkt wat meer op de Kepp met satin aan de voorkant, bedoelt ze geloof ik. Maar dan dus goedkoper :j



Aha ik snap het! Dat is idd wel een optie.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 22:41

Daphne__ schreef:
Die 1e! <3 Ik vind die helemaal glanzende altijd een beetje té zegmaar... Niet lelijk, maar die matte met een stuk glans vind ik persoonlijk mooier. En staat denk ik het mooiste bij je jasje! :j



Ja dat denk ik ook! En die is ook nog redelijk te betalen. <3

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:19

Persoonlijk vind ik de 1e het mooist, dat komt omdat ik niet van dat polish over de hele cap heen houd. Al denk ik dat die 3e wel super mooi past bij je jasje. Zou alleen wel zwarte bandjes dan doen ipv cognac.
Velvet vind je niks?
Las in je opening dat je het had over python met swarovski. Python is super mooi, maar mijn blauwe is helemaal verkleurd..

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 23:33

Tomorrow schreef:
Persoonlijk vind ik de 1e het mooist, dat komt omdat ik niet van dat polish over de hele cap heen houd. Al denk ik dat die 3e wel super mooi past bij je jasje. Zou alleen wel zwarte bandjes dan doen ipv cognac.
Velvet vind je niks?
Las in je opening dat je het had over python met swarovski. Python is super mooi, maar mijn blauwe is helemaal verkleurd..


Dat meen je niet! Das balen! Garantie?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:26

Ik heb de eerste.. dus die vind ik ook het mooiste :D

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:40

Kan hem laten opsturen en dat spuiten ze hem opnieuw. Als ik een nieuwe heb, laat ik hem wel opsturen.
Maar ze spuiten hem dan weer met dezelfde verf dus als ik er weer mee in de zon en regen rijd verkleurd ie weer. Ze mogen van de EU niet met verf met chemicaliën spuiten die dat voorkomt.
Vandaar mijn waarschuwing, want het is super zonde en kan je beter niet voor python (zonder lak) gaan, kep heeft zoveel keus! :))

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: KEP Italia gezocht! Hulp nodig met kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:46

Ik heb de kep van de derde foto maar dan ook met een matte capklep. Super blij mee. Ik heb hem nu al 3 jaar. Geen krassen, makkelijk schoon te maken. Het polish is makkelijker schoon te maken dan het matte dus ik ben blij dat de grootste stukken bij mij polish zijn. Krast ook een stuk minder.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:12

Ik heb de tweede, ook bij Ruitercap gekocht. Super mooi! Deze is shine, prijstechnisch goedkoper dan polish. Ik zou naar de winkel gaan of iemand die ze verkoopt, dan kan je kijken wat het mooiste staat en de kleur van de bandjes zien. Ruitercap heeft er veel liggen en ik heb er toen veel op gehad.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:19

Ik heb de black Velvet met zwart bandje. Op zich misschien niet heel spectaculair maar simpel, past overal bij en door de eenvoud krijg ik eigenlijk alleen maar van iedereen heel positief commentaar.
Ik heb ook aan het cognac bandje gedacht maar denk dat dat op den duur wel gaat verkleuren en heb daarom gewoon voor zwart gekozen. Het frame, de driehoek, heb ik ook in het zwart gedaan, deze is wel iets glimmend en daardoor net toch wat apart.
Het hoefde voor mij niet zo opvallend, een mooie goed zittende cap was mijn bedoeling en dat is het geworden.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 08:22

Cheminee schreef:
Ik heb de eerste.. dus die vind ik ook het mooiste :D


Die is ook heel mooi!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 08:23

Tomorrow schreef:
Kan hem laten opsturen en dat spuiten ze hem opnieuw. Als ik een nieuwe heb, laat ik hem wel opsturen.
Maar ze spuiten hem dan weer met dezelfde verf dus als ik er weer mee in de zon en regen rijd verkleurd ie weer. Ze mogen van de EU niet met verf met chemicaliën spuiten die dat voorkomt.
Vandaar mijn waarschuwing, want het is super zonde en kan je beter niet voor python (zonder lak) gaan, kep heeft zoveel keus! :))


Nou. Dat is dan een hoop geld voor iets dat niet lang goed blijft! Bedankt voor de waarschuwing!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers