Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 16:25

Ons kleine kneusje is weer eens bezig geweest -O- hij heeft samen met zijn zus een plotse sprint getrokken afgelopen week en daarbij zijn nagel gescheurd. Bloeden natuurlijk.
Zondag toch eventjes de stukjes nagel er onder dwang afgeknipt. Maandag twijfelde ik en even gebeld met de dierenarts. Die adviseerde niet afdekken maar aan de lucht houden, af en toe even ontsmetten. Aangegeven dat hij er veel aan likt, maar ze gaf ook aan dat je dat niet tegen houd en geen ramp is.

Dinsdag een dagje thuis gewerkt om hem in de gaten te houden, dat ging redelijk. Vandaag uit het werk is die poot echter weer drijf en drijfnat en begint ook kaal te worden tussen de tenen in. Tja, hoe ver ga ik daarmee? Hij loopt niet kreupel, zolang je er af blijft is het goed. Van al dat likken raakt de teen natuurlijk ook geirriteerd. Aanraken vind hij echt niet grappig.
Ik dacht zelf het maar toe te laten tot morgen of vrijdag ofzo, dan heeft het teenwondje een week de tijd gehad om te genezen. Ik smeer er nu honingzalf op, ook zo goed mogelijk tussrn de tenen. En daarna toch een kleefbandage er omheen om het likken te stoppen zodat die cirkel van irritatie doorbroken wordt.

Iemand anders suggesties? Hoe doen jullie dat? Naar de dierenarts wil ik ene beetje vermijden als het niet hoeft, hij is een half jaar geleden geopereerd en heeft chemos gehad en sindsdien is de dierenarts gewoon extreem stressvol. Wel zijn aan het oefenen met af en toe er heen voor wat lekkers, maar een DA die aan een pijnlijke poot gaat zitten maakt zeker dat we weer opnieuw moeten beginnen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:30

Kun je het pootje niet zo verbinden dat de nagel aan de lucht kan en de rest van het pootje niet, zodat hij dat niet kaal en rood kan likken?

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:40

Misschien een heel 'cru' idee, maar kan er je er geen byte-ex of misschien een voor honden geregistreerd middel dat vies smaakt herhaaldelijk rond de nagel smeren?

Soli Deo Gloria

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 16:41

xPabloBokt schreef:
Kun je het pootje niet zo verbinden dat de nagel aan de lucht kan en de rest van het pootje niet, zodat hij dat niet kaal en rood kan likken?


Nee. Het is het meest buitenste nageltje, dus om dat los te laten zou ik tussen de tenen door moeten verbinden. Dat gaat niet blijven zitten. Ik zou hoogstens een kap om kunnen doen, maar ik denk dat hij dan alsnog bij die teen komt.
Ik denk dat ik er achteraf in het begin meer bovenop had moeten zitten, maar ik heb het te laat door gehad.


NoorWJ schreef:
Misschien een heel 'cru' idee, maar kan er je er geen byte-ex of misschien een voor honden geregistreerd middel dat vies smaakt herhaaldelijk rond de nagel smeren?

Ik denk niet dat dat geschikt is voor harige geirriteerde huid en/of een wondje van een gescheurde nagel. Zou ik bij mezelf iig ook nooit gokken.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:47

Mijn hond heeft ook tot twee keer toe (dezelfde) nagel eraf gehad. Dat likken doen ze helaas allemaal. Ik zou het niet gaan verbinden, maar toch even naar de DA gaan. Kayla heeft de tweede keer ontstekingsremmer+pijnstilling gehad en dan merk je toch dat ze er minder aan zitten en het wondje snel geneest.

Is de nagel er helemaal af? Bij Kayla de eerste keer wel, de tweede keer pas na een week. Ze had er de tweede keer meer last van omdat de nagel er nog aan zat, maar flink irriteerde.

Sterkte!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:48

proberen een luchtig/los gaasverbandje te maken en eventueel een kap.
OF een muilkorf met een echt korfje kunnen ze eventueel wel drinken (neus met korf in de kom), maar niet echt aan iets likken.

"anit-bijt" zou ik nooit op de vacht van een hond gebruiken, hier zouden ze juist obsessief het vieze goedje er gaan aflikken.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 16:53

Gimme_Spurs schreef:
Mijn hond heeft ook tot twee keer toe (dezelfde) nagel eraf gehad. Dat likken doen ze helaas allemaal. Ik zou het niet gaan verbinden, maar toch even naar de DA gaan. Kayla heeft de tweede keer ontstekingsremmer+pijnstilling gehad en dan merk je toch dat ze er minder aan zitten en het wondje snel geneest.

Is de nagel er helemaal af? Bij Kayla de eerste keer wel, de tweede keer pas na een week. Ze had er de tweede keer meer last van omdat de nagel er nog aan zat, maar flink irriteerde.

Sterkte!


Heb hier pijnstillers liggen, die ik hem eventueel kan/mag geven maar omdat hij niet kreupelt oid heb ik dat niet gedaan. Ontstekingsremmer was de dierenarts wat huiverig voor, onze hond heeft na nierkanker nog maar 1nier en dan zijn ze daar heel terughoudend mee blijkbaar. Bij ontstekingen moet het, anders liever niet. Pijnstiller kan ik wel proberen!
Nagel is er pas maandag of dindag helemaal af gegaan, laatste stukje lukte mij niet maar hemzelf wel.

Petitparis: gaasverbandje heb ik gedaan maar brrr. Dat kruipt in de ruwe randjes nagel. Eraf halen was echt heel naar... kan het wel eventueel doen met een doekje eronder. Misschien is dat wat beter. Korfje oid kan ik ook nog overwegen, zijn ze hier helaas niet gewend dus even kijken hoe dat gaat.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:03

Mss een zakdoek ofzo?

There is beauty in everything, even the things that scare us.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:06

Ik zou tijdelijk een muilkorf omdoen.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 17:06

petitparis schreef:
Mss een zakdoek ofzo?


Heb wel van die wondcompressen in een ehbokist zitten, dat zal wel helpen. Is het wel ineens een stuk minder luchtig. Even over denken hoe dat te doen... zet me iig weer aan het denken.
Heb hem net in de medicijnronde en pijnstillertje gegeven, kijken we ook ff aan!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:08


eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:16

Ik deed dan altijd pootje weken in biotex, soda, dan goed drogen en verbinden zodat er niet aan gelikt kan worden. Eventueel een sok erom

Insta: ArtbyEvaRoeters

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:24

Ik zou het verbinden of een kap op doen. Obsessief likken veroorzaakt meer schade dan nu even een verband erom.

Je kan mocht de huid stuk zijn wat hydrocortiderm zalf (als ik dat zo goed schrijf) op smeren.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:27

Mijn hond had zn nagel er ook af. Hij heeft 6 weken rondgelopen met een sok om zijn poot. Vastgemaakt met een stukje klittenband eromheen.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:29

De hond van mijn ouders heeft dit ook meerdere keren gehad. Zij deden inderdaad ook weken in soda oid en dan iets eromheen zodat hij niet meer kon likken. Verband en een sok had 'ie zo eraf of kapot. Daarna hebben ze hondenschoentjes erom gedaan, die werden uiteindelijk ook vakkundig gesloopt, maar ze hielden het in ieder geval iets langer uit.

Be the change you wish to see in the world.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:43

Van de week hetzelfde met ons teckeltje .
De dierenarts heeft de nagel eraf moeten trekken.
Ik kreeg pijnstillers/ ontstekingsremmer mee en de tip om het verband er 24 uur op te houden en aan de lucht te laten genezen. Wel als het vies werd even schoonmaken met water en soda.
Als hij erg ging likken moest hij een babysokje om of een kap op ( die had ik nog van de vorige keer... sommigen leren gewoon niet wat voorzichtiger te doen ).
Bij mijn hondje geneest het goed en voorspoedig .
Succes!
( als je in de buurt woont mag je mijn kap wel lenen )


secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 20:06

Dus toch mijn gevoel volgen en niet meer laten likken.
Verbandjes laat hij wel zitten hoor. Wordt inderdaad wel goor en tijdens het lopen valt het er af., vandaar mijn idee voor een plakbandage, dat gaat beter blijven zitten.

Voor nu ga ik er vanavond iig een verband omheen leggen na het wandelen. Het wordt niet vies dus daar ben ik niet zo bang voor. Een sokje heb ik geprobeerd maar was hopeloos, die blijft iedere keer achter het open uiteinde vd nagel hangen dus daar werd hij woest van. Verbandje werkt beter, maar ik ga er dus wel iets onder doen. Morgen eraf voor het lopen en na het lopen er weer om als ik ben werken. Na het werken even een plakbandage halen, scheelt constant verband aan en uit.

Kap van een tekkel gaat niet lukken met formaat akita hier, lief van je! Maar wil een kap zoveel mogelijk voorkomen, was de vorige keer geen succes met de ok-wond. Toen voor een romper gegaan.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:23

Ik zou het niet afdekken, maar je kan er wel groene leem op doen, daarmee hou je de wond ook schoon en helpt de genezing.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:54

Een kap is ook niet fijn, maar soms ( voor de nacht ) wel een opslossing.
Ik heb hem ook nog in de maat L ( van onze herdershond) dussss... mijn aanbod staat :D

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 21:01

mirim schreef:
Een kap is ook niet fijn, maar soms ( voor de nacht ) wel een opslossing.
Ik heb hem ook nog in de maat L ( van onze herdershond) dussss... mijn aanbod staat :D


Waar woon je? Ik probeer het even met een verbandje, anders kom ik er op terug als je in de buurt woont :D

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 21:40

Net na het uitlaten verbandje gepakt, wonddoekje erbij. Met 2 man sterk in de houtgreep zag ik ook nog een klein naar randje, dat er ook nog afgeknipt. Blijkt bij het uitrollen dat onze ehbokist blijkbaar ook verbandjes met doekje heeft, ideaal! Dus dat was makkelijk binden. Zal niet heel lang houden maar ik ben blij met een nachtje, morgen haal ik wel beter spul. Nadat ik hem wat koekjes gaf en wat met hem door de kamer heb gelopen was het verbandje ook geen issue meer. Hij was een stuk vrolijker dan vanmiddag dus hopelijk werkt dit goed!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:06

Ik woon niet in de buurt zie ik nu :o
Ik woon in spanbroek , noord Holland
Hopelijk blijft hij van het verbande af en zakt de pijn en irritatie nu ook snel

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 07:20

mirim schreef:
Ik woon niet in de buurt zie ik nu :o
Ik woon in spanbroek , noord Holland
Hopelijk blijft hij van het verbande af en zakt de pijn en irritatie nu ook snel


dat is een beetje ver ja, haha.
Verbandje zat er na vannacht nog prima omheen. Er komt wat vuil tussen de tenen vandaan viel me op, dus niet uit het nageltje. Hij heeft echt de huid er omheen gewoon geïrriteerd. Straks even een nieuw pak soda meenemen en dan als ik thuis ben eerst weken, dan lekker luchten en voor we gaan slapen weer verbandje er omheen zodat het rust krijgt om te helen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:42

Het houdt je bezig! "Datdanweerwel" :D

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afgebroken nagel hond --> likken tot kaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 20:49

We mogen wat dat betreft niet klagen qua bezig gehouden worden door die mormels. Heb 8weken iedere week met hem op en neer gereden naar utrecht voor behandeling haha. Vandaag weer even lekker geweekt en los laten lopen zonder verbandje. Voor het slapengaan weer verbinden.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers