Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 10:38

Dagblad van het Noorden
Recreatie


Bij Toegangspoort Holtingerveld is de allereerste wasplaats voor fietsen en paarden van Nederland geopend. Dat ging niet helemaal van een leien dakje.

Er zijn er bij die helemaal uit Zwolle komen: mountainbikers die, in het weekend maar ook wel doordeweeks, op een van de drie routes in het Holtingerveld hun rondjes fietsen. Ook bij ruiters is het natuurgebied populair. De donderdagmiddag bij Toegangspoort Holtingerveld geopende wasplaats voor fietsen en paarden zal dus best in een behoefte voorzien. Misschien iets minder bij zulk fraai lenteweer als donderdag. Maar als het bos drassig is, is het fijn na afloop even met de slang over dier of rijwiel te kunnen gaan. En leuk bij de promotie van recreatiegemeente Westerveld: het is de eerste wasplaats in zijn soort.

Hoe neem je zo’n 'wasstraat' voor niet-gemotoriseerd vervoer in gebruik? Makkelijk zat: je wast er even de eerste fietsen en een eerste paard. Maar de praktijk bleek weerbarstiger. Donderdag rond de middag, lang voordat de officiële genodigden waren gearriveerd, was Jelle Kootstra als allereerste ter plekke. Achter de auto van de herder van de Holtinger schaapskudde hing een grote trailer. Daarin wachtte Titus. Titus is het Belgische werkpaard, dat Kootstra wel eens helpt met het verslepen van boomstammen en andere buitenwerkzaamheden.

Titus was het eerste paard dat de wasplaats mocht betreden. Dat was althans de bedoeling. Kootstra liep even bij zijn auto weg en Titus besloot uit te breken. Het enorme trekpaard rende de trailer uit richting open veld. De eigenaar rende achter Titus aan en wist hem uiteindelijk te vangen. Helaas had Titus daarna geen zin meer om plaats te nemen in de wasplaats. Gelukkig waren er twee mountainbikers beschikbaar voor het persmoment van de opening.

Gerelateerd bericht:
[VN] Wasplaats voor fiets en paard bij Holtingerveld in Havelte

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:23

Heel leuk!
Alleen in de link lees ik over een afgesloten luik waar de slang achter zit.. ATB-clubs hebben al een sleutel, hoe kom ik (of iedere andere ruiter) bij de slang?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:33

Leuk idee maar hoe kom je als eenmalig passerende ruiter aan de sleutel van de slang?

Anoniem

Re: Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:57

Geweldig dit. Die Titus die er geen trek in heeft allemaal...ik zie het helemaal voor me. :')

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:22

In de toekomst zou het fijn zijn als je als eenmalige ruiter of mountainbiker bij het informatiecentrum de sleutel kunt lenen. Tot die tijd aan mountainbikers vragen of ze een sleutel hebben die je die mag lenen...

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:22

Op zich leuk idee, ook om eventueel je menwagen schoon te spuiten. Echter slang achter een afgesloten luik is begrijpelijk, maar niet praktisch.

FrNo schreef:
In de toekomst zou het fijn zijn als je als eenmalige ruiter of mountainbiker bij het informatiecentrum de sleutel kunt lenen. Tot die tijd aan mountainbikers vragen of ze een sleutel hebben die je die mag lenen...


Informatiecentrum zit een eindje verderop, zie mij niet met paard aan de hand daar eerst heen wandelen en na het wassen weer terug. Heb daar ook vaak zat met de trailer gestaan en geen mountainbiker of boswachter in beeld. Dus lenen van iemand die daar toevallig net bezig is......... pffff.

Ben benieuwd of er nog een oplossing komt voor het uitgeven van de sleutel van de wasinstallatie voor iedere eenmalige passant.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:40

safina schreef:
Geweldig dit. Die Titus die er geen trek in heeft allemaal...ik zie het helemaal voor me. :')


Ja echt he. _O- _O- _O-

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:40

Ze hadden beter geregistreerde chipcards met persoonlijke pincodes kunnen uitgeven dan. Titus zei: nietus. Dus. :D

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste wasplaats voor paarden geopend in het Holtingerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:36