Overlast van buren, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 13:21

Zoals de titel al zegt heb ik al bijna een jaar last van de buren.
2 Jaar geleden ben ik verhuisd naar een kleine duplex woning in een jongeren wijk.
Dat er daar dan wel eens wat geluidsoverlast zou zijn vond ik niet zo erg, dat is ook bekend in die wijk.

Maar het gaat dus om de buren. Ik heb een hoekwoning op de begaande grond. naast mijn huis loopt een pad van 2 meter breed, daarnaast staat een ander gebouw met de zelfde duplex woningen. Nu heb ik dus last van de buren die de boven woning van het andere gebouw zit (hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd, is lastig uitleggen).
Het gaat om een jong stel die wekelijks ruzie met elkaar hebben.
De buurvrouw die staat dan altijd op straat te schreeuwen. Prima, als het overdag is kan ik me er niet aan storen, dan werk ik toch. Maar het gebeurd de laatste maanden steeds vaker dat ze 's avonds laat of snachts ruzie hebben. Omdat mijn woning heel gehorig is word ik er wakker van. in het pad naast mijn huis staat te schreeuwen is het net of ze in mijn slaapkamer/woonkamer staat.
Het blijft ook niet alleen bij schreeuwen, voor een paar maanden terug schrok ik wakker omdat ze met stenen begon te gooien. Ook is regelmatig mijn tuinstoel de pineut.
Ook mijn andere buren hebben hier last van, 3 weken terug heeft de boven buurvrouw ook de politie gebeld toen het om half 7 ochtends weer raak was. de politie is er dus mee bekend maar helaas kan de politie ook weinig doen. Als de politie aankomt is de buurvrouw vaak al vertrokken.


Nu vroeg ik mij af of ik dit ook bij de woningbouw kan/moet melden? Kunnen zij hier wat aan doen?
Of is er iemand die het soort gelijke heeft ervaren en tips heeft?

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:21

Ik zou de wijkagent bellen. Klinkt niet heel goed.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:23

Inderdaad melding maken bij de woningbouw/verhuurder en bij de wijkagent :)
Dan stug bellen elke keer als je het hoort.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:24

De wijkagent is een goede en ik zou het ook melden bij de woningbouw/ verhuurder waar je je huis van huurt. Op den duur moeten ze er wat aan doen.
Heel vervelend zeker ook als je spullen er kapot van gaan van dat soort akties.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:25

Inderdaad elke keer stug melden en volhouden!

Ik heb dat met een huisgenootje die 's nachts kasten in elkaar mept en zijn vriendin uitscheld omdat hij knetterstoned is. Gelukkig heeft hij 2 honden die zijn vriendin beschermen dus hij pakt haar alleen vast, hij schijnt haar niet te slaan.
Maar ik heb geen zin in gezeur binnen een huis. En je krijgt hem bijna het huis niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:30

Inderdaad melden bij de woningbouw, wijkagent en toch gewoon ook de politie bellen op het moment dat het raak is zo snel mogelijk bellen en ook van te voren met de politie in gesprek gaan en aangeven dat als jij belt dat de buurvrouw vaak al weg is zodra ze aan komen dus dat ze dat wel weten en dat ze dan niet gaan denken dat jij belt om een klein ruzietje en dan gaan denken dat die 2 alweer rustig binnen samen zitten..
Maar waarom gaat de politie niet in gesprek met die man/jongen dan als die vrouw al weg is?
Weet je toevallig of er drugs in het spel is? Van mijn buurvrouw ken ik ook zo'n soort gelijk verhaal vroegere bovenburen in deze portiek, ik woonde hier toen nog niet dat waren veelvuldig drugs gebruikers en die liepen ook 's nachts tegen elkaar te schreeuwen in de portiek als die gast z'n sleutel was vergeten belde hij de buurvrouw 's nachts uit haar bed tot mijn buuf dus zwanger was van de kleine en die ook geboren was toen is ze serieus met hem gaan praten dat dat echt niet meer kon want zo had zij dus ook een keer de hele nacht met een krijsende baby gezeten..
Ik las overlast van de buren dacht daar kan ik wel over mee praten maar dan is mijn overlast nog niks..

Edit ; hier verderop in de straat gebeurden ook praktijken waardoor ik me niet meer helemaal veilig voelde, ik heb toen uiteindelijk de politie gebeld en gewoon met hun gepraat wat moet ik doen als dit gebeurd en wat vooral niet etc. zij hebben mij toen tips gegeven en ook de wijkagent geseind.. Dus mijn advies, pak de telefoon bel de politie leg ze dit verhaal voor en vertel ook dat ze eigenlijk telkens te laat komen dus vraag wat jij kan doen en wat hun kunnen doen en geef gewoon aan dat je hierdoor gebroken nachten hebt en het wel beu bent..

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:33

Wat vervelend dat je zo last hebt van je buren, TS! Ik zou zeker even een melding maken bij de woningbouwvereniging, dan weten zij in ieder geval dat dit probleem speelt. Huren jij en de buren in kwestie bij de zelfde woningbouwvereniging? In bepaalde gevallen kan (geluids)overlast namelijk aangemerkt worden als gebrek en dient de verhuurder in te grijpen. Jij hebt immers recht op 'woongenot'.

Linnie050

Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:05

De politie blijven bellen.
Wij hebben ook zulke buren gehad.
Gelukkig de buurman nu vrijgezel.

Heb snachts 1x uit het raam geschreeuwd of ze konden ophouden.
En kreeg de volgende dag excuses.
Maar dat was voor korte duur.

Ik was ook niet de enige die meldingen bleef maken.
Het liep door alcohol gebruik ook uit de hand.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:06

Maak ook eens een filmpje! Dat helpt als ze steeds net te laat (zouden) zijn

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 14:35

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik morgenvroeg gewoon even langs de woningbouwvereniging ga om het ze de situatie voor te leggen en in vervolg elke keer gewoon bellen.

@Annett_Dottie,
Bedankt voor de tips.
Ik weet niet of de politie al eens in gesprek met ze zijn geweest. Ik heb ook geen idee of er drugs in het spel is, zal me in ieder geval niet verbazen als het wel zo is.
Volgende keer ga ik ook zeker de politie bellen en kijken of ik er mee rond de tafel kan.

@Grumpycat
Ja we huren allebei van de zelfde woningbouw

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:38

De politie wil het sowieso graag weten. Indien er op een gegeven moment sprake is van mishandeling (van een van beide kanten, of van een eventueel huisdier) hebben ze dan al een dossier liggen.
anoniem melden kan trouwens ook!

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:45

Anomiem melden kan zeker, maar dan ook echt niet je naam noemen.

Niet net als ik (ook burenruzie op straat) Hallo met *naam*, en dan na het verhaal vragen of het anoniem kan blijven. Dat kan dan niet meer... want je naam staat al op de band. Politiemevrouw gaf me de tip om als ik anoniem wil bellen ook echt mijn naam niet te noemen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:53

Amaris schreef:
Anomiem melden kan zeker, maar dan ook echt niet je naam noemen.

Niet net als ik (ook burenruzie op straat) Hallo met *naam*, en dan na het verhaal vragen of het anoniem kan blijven. Dat kan dan niet meer... want je naam staat al op de band. Politiemevrouw gaf me de tip om als ik anoniem wil bellen ook echt mijn naam niet te noemen.

Of als je het zo gewoon bent om met je naam op te nemen: noem een nepnaam :)* (Of zeg dat het niet je echte naam is als je die toch wel hebt genoemd haha)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:55

Wat vervelend voor je, ik weet er helaas ook alles van.
Melden bij woningbouw kun je altijd doen, het kan geen kwaad als het geregistreerd komt te staan.
Heb het zelf ook gedaan maar ben er niets mee opgeschoten, behalve een hoop irritatie.

Maar wie weet pakt het voor jou beter uit. ;)

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 11:04

Gister met mijn andere buurvrouw gesproken. De buren waar ik zo veel last van had gaan verhuizen. Vond het ook al zo rustig afgelopen week :Y)
Blijkbaar was ik niet de enige die veel overlast van hun had

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:33

Hopelijk zijn de volgende bewoners beter! Weet je al wanneer ze gaan verhuizen?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 09:38

Nee, ik zag maandag de buurvrouw nog wel wat spullen ophalen, maar zou niet weten of ze er ook al uit zijn

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Overlast van buren, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:18

Fijn dat je buren gaan verhuizen. Deed de mijne dat maar.
Volgende keer als je dit weer meemaakt dat wanneer je overlast hebt moet je telkens melding maken. Maak ook opnames en noteer de tijdstippen. Licht de politie ook iedere keer in zodat er een dossier aangemaakt kan worden.
Ik hoop dat je volgende buren een stuk socialer zijn en een stuk rustiger

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:04

MarlindeRooz schreef:
Inderdaad elke keer stug melden en volhouden!

Ik heb dat met een huisgenootje die 's nachts kasten in elkaar mept en zijn vriendin uitscheld omdat hij knetterstoned is. Gelukkig heeft hij 2 honden die zijn vriendin beschermen dus hij pakt haar alleen vast, hij schijnt haar niet te slaan.
Maar ik heb geen zin in gezeur binnen een huis. En je krijgt hem bijna het huis niet uit...

Ik zou hier dus zeker wel een melding van maken he. Als die honden er niet waren geweest had hij haar dus geslagen? Dat is gewoon abuse en absoluut niet iets waar ik lekker naast zou slapen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers