Parkieten vervoeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3629
Geregistreerd: 03-08-04

Parkieten vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 20:39

Ik kan 2 valkparkieten en 2 grasparkieten overnemen, inclusief kooi. Nu vraag ik me af hoe ik ze het beste kan vervoeren. De huidige eigenaar had het erover dat ze gewoon in de kooi vervoerd kunnen. Maar ik ben bang dat ze zich dan bezeren als ze ergens van schrikken.
Ik heb 2 van die vervoersbakjes voor de cavia's, zou ik daar ook de vogels in kunnen vervoeren?



secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Parkieten vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:43

Ik zou ze in een klein bakje zetten, een doosje oid. Zo donker mogelijk. Ik zou nooit kiezen om in de kooi te vervoeren.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

nafkedemi

Berichten: 1295
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Parkieten vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:51

Ik zou even langs de dierenwinkel gaan en vragen of je een paar van die speciale doosjes kan overnemen.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:00

nafkedemi schreef:
Ik zou even langs de dierenwinkel gaan en vragen of je een paar van die speciale doosjes kan overnemen.


Zou ik idd ook doen. Bij meer ruimte hebben ze teveel ruimte om zich te beschadigen. Donker en klein met wel enige ventilatie.

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Parkieten vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:06

Je kunt ze ook in de eigen kooi vervoeren, doe er dan een doek overheen zodat ze in het donker zitten.

Het is een beetje afwegen wat stressvoller is: het vangen en in een klein doosje doen of het vervoeren met een doek eroverheen in de eigen kooi.
Ligt er ook aan of ze al handtam zijn bijvoorbeeld

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:06

Het ligt er ook aan over wat voor afstand en met wat voor vervoermiddel de parkieten vervoerd worden. Wij hebben weleens grasparkieten met kooi en al in de auto vervoerd, volgens mij gewoon op de achterbank met de gordel erom. En rustig rijdend natuurlijk.

Ook ben ik een keer met de trein ergens een grasparkietje gaan ophalen, die had ik toen in een kartonnen vervoerdoosje van de dierenwinkel :)

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:08

Nadeel van die doosjes is wel dat je de vogels moet vangen om ze erin te doen, daar krijgen ze stress van. Of zijn ze handtam? Ik zou ze wel gewoon in hun kooi vervoeren, wel alles eruit op een paar stokken na en rustig rijden uiteraard. Een doek over de kooi kan ook wat meer rust geven.

@ assie, je was me net voor :D

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers