Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mijn favoriete dekje is van het volgende merk:

Eskadron
22 (25%)
Anky
13 (14%)
BR
11 (12%)
HH
4 (4%)
HORKA
1 (1%)
HV polo
11 (12%)
Kingsland
1 (1%)
QHP
6 (6%)
Scapa
4 (4%)
Spooks
1 (1%)
Schockemöhle
2 (2%)
Premiere
Geen stemmen
Imperial Riding
Geen stemmen
Eurostar
4 (4%)
Bucas
Geen stemmen
Geen van bovenstaande
7 (8%)

Totaal aantal stemmen: 87


AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 13:26

:+
Ik voel me een beetje een kleuter nu ik zo'n pennyvraag stel, maar ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig naar jullie onderlinge meningen, foto's en ervaringen!

Wat is jouw favoriete dekje? Uit welke collectie? Welk merk? Wat is de richtprijs die je ervoor hebt betaald en waarom ben je tevreden over die kwaliteit? :)

Het is niet de bedoeling dat het als een vakantievraag wordt gezien, ik ben namelijk oprecht benieuwd naar andere ervaringen. En stiekem zijn we allemaal penny's natuurlijk!

Om maar even te beginnen, mijn ultieme favoriete dekje is de Eskadron Big Square. En dan bij voorbaat nog die van de Heritage collectie, Navy en Dark Red. De pasvormen vind ik ontzettend mooi (in dit geval heb ik het over dressuur) en de kwaliteit is in mijn ogen ook erg goed. De prijs vind ik het waard, maar mag altijd zakken. :o Sowieso ben ik over alle dekjes van Eskadron te spreken, evenmin de halsters!

Verder ben ik fan van Harry's Horse (Crushed Diamond). Waarom? Ze liggen in een net wat goedkopere klasse (rond de 40,- koop ik ze over het algemeen) en zijn niet zo dik als bijvoorbeeld Eskadron en Anky waardoor ze makkelijk kunnen worden gewassen. Ik heb hier de blauwe en de oranje van liggen.

Ik ben benieuwd wat jullie favorieten zijn en waarom! :)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


welmoed__

Berichten: 6551
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:40

Afbeelding

Mijn HV Polo Lurex.

Ik heb toendertijd mijn dressuurzadel verkocht en al mijn dressuur dekjes, alleen deze heb ik niet weg kunnen doen, omdat ik hem té mooi vind. Heb hem een paar keer te koop gezet, maar toch er weer af gehaald. Hij is nergens meer te krijgen.

En Eskadron Cottons vind ik erg fijn. De Bicolor heb ik ook gehad en die vond ik echt niks. Veel te dik en lag daardoor totaal niet lekker.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:43

Eskadron Big Square en de BR Event dekjes.

Laerkens Beauty


Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:46

Ik heb voor QHP, Eurostar en BR gekozen.
Wij hebben pony dressuur nodig en van deze merken valt hij gewoon perfect.

De Eskadrons vind ik prachtig maar helaas passen ze niet fijn/mooi en dat telt ook zeker mee.

Westhof

Berichten: 2901
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:49

Mijn favoriete dekjes:

1. Rood Scapa dekje uit de oude collectie:
Afbeelding

2. 'SuperWes' dekje:
Afbeelding

3. Subscribe dekje uit de oude collectie:
Afbeelding

Als ik een merk moet kiezen, dan ga ik voor Scapa :)

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:53

Ik zweer bij de BR event dekjes _/-\o_ Niet belachelijk duur (ong 30€), goeie pasvorm, niet te dik en heel veel kleurtjes. Heb er daar geloof ik een stuk of 5 van, de carribean blue kleur is daarvan mijn favoriet, echt een heel leuk kleurtje blauw.
Eurostar heb ik ook wat van, wat ik daar vooral fijn aan vind is dat de full ook echt mooi groot valt en dus goed ligt op mijn grote paard van 1,80.

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:58

Mijn favoriet is een van QHP, zou zo snel niet meer weten welke collectie... De kleur is lime, was destijds op zoek naar een mooi groen dekje en dit was een van de weinige in een 'normale' prijsklasse (40 euro) die een mooie kleur had en niet vaal was. Hij heeft een mooie pasvorm en ook na het vele wassen is de kleur nog mooi
:)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:02

Hier een fan van de HH stripe. Liggen super op beide paarden, niet te dik, en een van de weinige dekjes waar puppypaard geen schuurplekjes van krijgt op zijn ruggengraat.

Helaas zijn ze bijna niet meer te vinden (ook niet 2e hands), dus laatst een Eurostar gekocht (grijs/jeans) en die is ook super fijn.

Eskadron vind ik te dik en te duur, zien er wel altijd prachtig uit.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Charlotte446

Berichten: 639
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:30

Ik was altijd fan van PK en Anky pads maar heb onlangs een Eurostar dekje (Hilly) gekocht en ben daar heel tevreden over. Het heeft een hele mooie pasvorm en voor de zomer ook niet al te dik.

Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:42

Absoluut de Eskadron cottons :) Enige zadeldoeken die perfect onder mijn zadelpasen, niet dik zijn én waar ik onder kom met mijn korte benen :)

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat is nou echt jouw ultieme favoriete dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:53

Hier meestal Scapa of HV Polo. Ligt het fijnst onder het zadel hier.

I am because you were


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Lanoca, LuckyReining, Nienken, SannevZ, Schrompeltje, Sterrenpony en 107 bezoekers