Alleen vliegticket boeken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 17:28

En ter plaatse pas een B&B boeken, wie heeft daar ervaring mee? En welke bestemming is daarvoor leuk&goed?

Ik wil volgende week een paar dagen ertussenuit, maar een "pakket"-reisje voor 3 dagen is best belachelijk duur :D dus ik zit te denken om gewoon losse tickets te boeken en ter plekke een B&B te zoeken!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:32

Ik doe dit eigenlijk bijna elke vakantie dat ik ga vliegen :j Vaak voordeliger en je kan zelf vaak je vliegtijden bepalen. Tips voor waar heb ik niet echt, hoe ver wil je gaan?

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:33

Wij doen niets anders, hebben nog nooit een pakketreis gekocht.
Gewoon vliegticket boeken naar bestemming waar je heen wilt. Momondo.nl is een vliegtickets vergelijker met goedkope prijzen. Let wel op de kleine lettertjes :)

B&B is dan makkelijk te zoeken bij je bestemming. Airbnb is dan ook een goede site om op te zoeken.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:34

Ik ben afgelopen maart alleen naar Londen geweest en heb gewoon los bij Ryanair een ticket geboekt. Retour was het iets van 39 euro exclusief servicekosten. Via Expedia heb ik een hotel geboekt, je hebt daar speciale eenpersoonskamers. Aangezien een B&B iets Engels is moeten die er wel zijn toch?

Ik ben weleens op de bonnefooi naar Keulen gegaan en daar toen een hotel ingeschoten. Maar realiseer je wel dat je zo niet echt prijzen kunt vergelijken. Die kun je vanuit huis mooi zien en als je eenmaal ergens bent, moe van de reis dan heb je misschien geen zin om er een paar af te gaan.

Londen was erg leuk alleen. Wel een dure stad. Verder vind ik Krakau een erg leuke stad en Sevilla is ook heel erg leuk. Daar zijn sowieso B&B's. Is het alleen wel warm in deze tijd van het jaar :+

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 17:37

Jinte schreef:
Ik doe dit eigenlijk bijna elke vakantie dat ik ga vliegen :j Vaak voordeliger en je kan zelf vaak je vliegtijden bepalen. Tips voor waar heb ik niet echt, hoe ver wil je gaan?


Het is voor 22 mei (wil dan rond eind middag weg, moeten 'sochtends nog werken namelijk. :D Werken beiden op Schiphol dus kunnen desnoods vanuit hier gelijk weg) t/m 25 mei (liefst begin avond weer terug), liever niet te ver weg. Gewoon een EU city-trip idee.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:38

Je kunt ook ter plekke nog kijken waar een plek vrij is :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:41

Ja hoor, zo doe ik dat altijd. Vliegticket boeken via EasyJet/Ryanair/Transavia/Wizzair etc. etc. en een slaapplek via Booking.com. Gewoon zoeken op prijs en beschikbaarheid. Er is alleen altijd zo veel keus. :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:53

EasyJet/RyanAir/andere budget vliegmaatschappijen voor een leuke bestemming/goedkoop ticket. En dan apart naar een onderkomen zoeken. En deze ook alvast boeken, want ik denk niet dat het heel makkelijk is om daar ter plaatse een B&B te vinden die gelijk plek heeft/gelijk de kamer in orde wil maken om onverwachts gasten te hebben. Airbnb staat bovenaan mijn lijstje.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:58

Zo doen wij dat inderdaad ook altijd :) Via wat vliegmaatschappijen of cheaptickets eerst tickets boeken, daarna kijken voor bijvoorbeeld een airbnb of een B&B.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:00

Wij hebben rondgetrokken in Tsjechiƫ op die manier. Waar willen we vandaag naartoe? Rijden maar, en ter plekke kijken waar we kunnen overnachten. Erg leuk en prima locaties gevonden.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:02

Ik boek ook altijd een los ticket (klm), maar niet perse omdat het dan goedkoper is, maar omdat ik het prettiger vind alles zelf te regelen qua reistijden en hotel.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:04

Los boeken kan prima idd. Net terug van 4 dagen Ibiza. Los ticket geboekt, via airbnb een appartement (370 euro voor 3 nachten, waren met 4 personen, dus nog geen 100 pp kwijt voor 3 nachten). Auto gehuurd en een heeeerlijk lang weekend gehad! Op skyscanner invullen van Amsterdam naar overal en kijken waar je goedkoop naartoe kunt.


Eerste wat ik tegenkom voor die data is Milaan. 100 euro pp, 17.30 heen vliegen en 20.00 terugvliegen.

Of Londen, 17.15 heen en 15.50 terug voor 93 euro.

Prima tickets te vinden dus, airbnb'tje zoeken en klaar!

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:14

Ik doe niks anders. Als je alleen perse een B&B wilt zou ik deze wel van tevoren boeken. Ik zit op een besloten groep met allemaal B&B eigenaren en redelijk veel B&B's accepteren geen walk-in's en staan niet op Booking.com of Airbnb ivm de hoge provisie ed. Zo zou het kunnen om hele bijzondere slaapplekken te missen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:33

Als een B&B geen walk in heeft hoef ik daar niet te slapen.

Ticket apart en ter plaatse B&B of hotel regelen
Soms ziet een B&B of hotel er leuk uit maar de omgeving valt tegen ofzo, is te ver van centrum enz.
Leuk om te doen is Dublin, Krakau, Barcelona, Berlijn

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Alleen vliegticket boeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:08

Ter plaatse een slaapplek regelen moet je ook maar net zin in hebben. Ik ben vaak maar een dag of drie weg, de tijd die ik daar ben besteed ik liever aan leukere dingen dan een bed zoeken. Op internet zie je ook meteen prijzen en beschikbaarheid, op Booking.com zie je meteen via Google Maps de locatie, dus je kunt nooit zeggen 'ik wist niet dat het zo ver van het centrum lag'.

Dat soort research is voor mij iig een deel van de voorpret: waar ga ik naartoe, wat is er in de nabije omgeving te zien en is het te lopen of moet ik met het OV. Dan kan ik ter plekke meteen doen waar ik voor ben gekomen: mijn tas op mijn vooraf geregelde bed droppen en de omgeving gaan verkennen. :D