Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:00

Het onwaarschijnlijke is gebeurd . Mijn knappe witte mannetje heb ik vandaag moeten laten inslapen. Hij is gisteren in de draad blijven hangen met een zware diepe scheur tot op het bot 2 pezen helemaal Door. Spronggewricht beschadigd etc... Maar ik ben blij dat ik ondanks de korte tijd nog heb kunnen proeven van de eerlijke nageefelijkheid. Over een jaartje ga ik verder met sky op deze manier.
Afbeelding

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden


Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:03

Jeetje wat heftig ;(
Heel veel sterkte gewenst Y;(

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:21

Oh zeg, wat erg om dit nieuws te vernemen Kitobeer.
Ik leef met je mee, veel sterkte, dikke knuffel Y;(

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:30

@Kitobeer, wat erg.... Heel veel sterkte. Wat een rotmanier om je paard zo plots te verliezen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:48

Moderatoropmerking:
Dit topic lijkt inmiddels niet meer helemaal op ED thuis te horen :-) In overleg met jullie wil ik kijken waar het dan beter zou passen :-) . Zou RT-V iets voor jullie zijn?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:57

Ik zou het wel fijn vinden om met gelijkgestemde mensen hierover verder te gaan.
Ik weet niet hoe de rest dit ziet ?

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:09

kitobeer schreef:
Ik zou het wel fijn vinden om met gelijkgestemde mensen hierover verder te gaan.
Ik weet niet hoe de rest dit ziet ?


mee eens :j vind het een fijn topic
maar waar dit precies op z'n plek staat weet ik niet :Y)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:21

als ik het maar terug vind dat is het voornaamste :)

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:13

@kitobeer Wat ontzettend naar, gecondoleerd.

Ook ik zou wel verder willen uitwisselen over de cursus, maar waar het staat maakt idd niet zoveel uit ;-)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:18

Dan zullen we maar gewoon weer ontopic verder gaan. Hoe gaat het nu met jullie ? Beginnen jullie aan een basis te leggen nu of valt dat toch wat tegen zo op verre afstand ?

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 13:32

Het maakt mij ook niet uit waar het topic staat, toen ik het opende wist ik ook niet goed waar het moest.

Mijn paard doet het enorm goed met de training van Rien, maar dat komt ook doordat het heel goed aansluit op de visie van mijn instructrice. Ik kan met de training thuis zo nakijken wat we hebben gedaan en hoe Rien dat doet, dat maakt het voor mij een stuk duidelijker. Vaak heeft Rien er net een andere oefening voor en die past dan ook heel goed op dat moment. Ik voel mijn paard per les en per wedstrijd sterker worden en beter in de aanleuning, dat is een enorm gaaf gevoel.

Kitobeer, wat ontzettend naar voor je. Ik wens je veel sterkte.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:36

Hier ook zeker vooruitgang met de training. Alleen verna is nog steeds niet 100%. Niet meer onregelmatig, maar wil niet fijn linksom buigen, wat nogal in de weg staat. Ik denk dat ze toch wat aan het compenseren is. Hoop dat ik er zelf iemand bij mag halen :)
Maar verder loopt ze eigenlijk erg goed en heel fijn in de aanleiding :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:01

Ik verplaats het even naar PP. Jullie geven nl aan graag met gelijkgestemden verder te willen praten. Dan is de kans groter dat dit lukt dan op RT-V :-)
HK lijkt dit topic niet, aangezien jullie wel fijn ontopic over de training praten :-)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:32

Heps loopt stuk minder achter de LL, dus voor ons werkt het ook, maar blijft aandachtspunt, ze duikt er makkelijk achter als je niet op let.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:14

Ik ben juist combinaties aan het maken. Misschien begrijp ik het niet goed genoeg maar als ik het systeem strikt na probeer te rijden zoals ik het begrijp dan merk ik dat op de langere termijn meer vasthoudt in haar mond. Als ik het combineer met mijn hele kapstok aan lessen die ik bin verschillende trainers gehad heb een met de basis die ik gehad heb, merk ik wel dat het werkt. En misschien dat ik het gewoon niet goed begrepen heb (want ik heb met mijn vorige paard een paar keer les gehad bij rien en dan merkte ik de verbetering echt wel) of dat ik toch een shortcut wil nemen maar voor mijn gevoel werkt dit

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:19

Oh, ik combineer ook hoor, wat ons past, past en passen we toe, maar dat van Rien vind ik hele fijne basis. Heb ook binnen maand eenvoudige wissels op mijn pony gezet, aangezien ik die nodig had voor een WE wedstrijd, terwijl ze daar niet echt aan toe was/is en ging prima, zondag les ik ook weer met zwarte (als ie dit keer niet met dike snotneus staat te sputteren) en daar is ook niet alles precies pas, heel eerlijk met Sjolvir kon ik bij die instructive echt niet uit de voeten, met huidige 2 paarden wel, dus moet gewoon passen.

(achteraf hadden die wissels weinig zin, aangezien pony op het terrein in 1e instantie zo gek als een deur was, dus totaal remloos en later op de dag was gas ook stuk, aangezien ze zich zo had opgenaaid dat ze moe was, maar nog steeds wel druk in haar hoofd.. jury had wel een puntje met je moet werken aan haar tension, bending in the body en transitions :+ :D )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:06

Kreeg net heel netjes mail met de vraag of dat wat ik had ingestuurd afdoende was beantwoord, ik vond van wel..
En bedacht toen, dat jullie me hier allemaal kennen van de giraffe met schudhoofd..
Ondertussen is ze op stap geweest en heeft het best netjes gedaan, mijn conclusie over het giraffen en schudden is dat het spanning is, ze doet het vooral als ze zich druk maakt op haar manier of als er externe zaken zijn die ze niet kan plaatsen, of als je het haar iets moeilijker maakt in oefeningen.

Hier filmpje waar je het nog steeds kan zien (na afgroeten trail en na afgroeten dressuur en ook wel bij het halthouden en aw) echter dit was wedstrijd met veel tierelantijntjes (meer dan menig paard ooit op een wedstrijd terrein tegen zal komen) en al hele verbetering met een soortgelijke wedstrijd 1 1/2 maand eerder, waarbij ik ehhhh een skippybal had ipv een paard :+ _O-



Ik geef toe ze was en is nog niet wedstrijd klaar (moest de woe voor deze wedstrijd de draf-galop op rechte stuk er nog op zetten, dat soort dingen), maar dit is zo leuk om te doen dat ik besloten had dat ze haar terrein ervaring maar op ging doen op wedstrijden en als ze dit aan kan... dan is een KNHS terrein straks doodsaai.. (gaat ze daar weer wat op verzinnen).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:12

Joki schreef:
Ik ben juist combinaties aan het maken. Misschien begrijp ik het niet goed genoeg maar als ik het systeem strikt na probeer te rijden zoals ik het begrijp dan merk ik dat op de langere termijn meer vasthoudt in haar mond. Als ik het combineer met mijn hele kapstok aan lessen die ik bin verschillende trainers gehad heb een met de basis die ik gehad heb, merk ik wel dat het werkt. En misschien dat ik het gewoon niet goed begrepen heb (want ik heb met mijn vorige paard een paar keer les gehad bij rien en dan merkte ik de verbetering echt wel) of dat ik toch een shortcut wil nemen maar voor mijn gevoel werkt dit


Hey Joki! Zou het misschien mogelijk zijn om een filmpje te maken voor Rien? Dan kan Rien namelijk zien waarom je niet het gewenste resultaat krijgt. Misschien dat er iets is wat in de online training nog duidelijker naar voren moet worden gebracht en wat dus even moeten benadrukken.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:49

Conny ik zal er na mijn vakantie eens tijd voor nemen om het te laten filmen. Nu moet ik wel bekennen dat ik mijn interpretatie van de strikte uitvoering al even niet gedaan heb.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:00

Maar zijn er dan mensen die het echt 100% doen zoals gezegd? Ik denk dat je altijd bewust of onbewust je oude baggage nog in je broekzak hebt zitten en die soms ook in meerdere of mindere mate gebruikt en dat is nog buiten het feit om dat niet iedereen even handig is en meteen zijn oude maniertjes en foutjes in houding en zit zomaar van zich af kan schudden.

Merk dat als mijn pony fijn loopt het veel makkelijker is om in het system van Rien te blijven (gisteren bv) en als ze en joehoeee!!! bui heeft, is het heel moeilijk om daar bij te blijven.

Zwarte is sowieso heel lastig in het systeem, vooral omdat ik daar ook les mee heb (ga ik echt niet alleen redden) en die les niet in zijn geheel aansluit bij, maar zonder die handvaten van les wordt het echt een puinhoop, dan krijg ik hem echt niet meer bij elkaar gereden. (en systeem van Rien werkt echt goed bij die zwarte!! maar dan zou ik er ook moeten lessen al is het 1 x in de maand of 2 maand..)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:26

Ik denk dat niemand het 100% doet zoals in de training wordt genoemd, alleen al om de simpele reden dat we niet zo goed kunnen rijden als Rien. Het is alleen de kunst om erachter te komen waar de verschillen zitten.

In principe kun je er vanuit gaan dat als Rien op je paard zou stappen, hij hetzelfde zou kunnen laten zien als op de voorbeeldfilmpjes. De reden waarom het ons niet lukt, is omdat we fouten maken. We storen bijvoorbeeld ons paard in de beweging, hebben iets te veel druk op een teugel, reageren niet snel genoeg bij het voorwaartser maken van ons paard etc. etc.

Daarom is het heel handig als je een filmpje maakt zodat Rien daar feedback op kan geven. En daarnaast moeten Rien en ik bekijken of we, aan de hand van de vragen en filmpjes die we krijgen, extra ondersteunend materiaal moeten maken om het nog duidelijker te maken.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:36

Ik meld mij hier ook.
Heb sinds enkele weken les van een instructrice die wekelijks bij Rien rijd en dat al circa 10 jaar doet.
Dus alle Rien systemen krijg ik ook flink in de les :+
Wel even fiks wennen, het is eigenlijk heel logisch allemaal, maar toch heb ik moeite met de oefeningen vanuit mijzelf ( if you get what I mean)
Het is 'anders' les dan ik tot nu toe altijd gehad heb, veel meer laag en lang en andere truukjes om er te komen zeg maar :j
Dus ben reuze benieuwd naar alle verhalen hier :D

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:46

connepon85 schreef:
Ik denk dat niemand het 100% doet zoals in de training wordt genoemd, alleen al om de simpele reden dat we niet zo goed kunnen rijden als Rien. Het is alleen de kunst om erachter te komen waar de verschillen zitten.

In principe kun je er vanuit gaan dat als Rien op je paard zou stappen, hij hetzelfde zou kunnen laten zien als op de voorbeeldfilmpjes. De reden waarom het ons niet lukt, is omdat we fouten maken. We storen bijvoorbeeld ons paard in de beweging, hebben iets te veel druk op een teugel, reageren niet snel genoeg bij het voorwaartser maken van ons paard etc. etc.

Daarom is het heel handig als je een filmpje maakt zodat Rien daar feedback op kan geven. En daarnaast moeten Rien en ik bekijken of we, aan de hand van de vragen en filmpjes die we krijgen, extra ondersteunend materiaal moeten maken om het nog duidelijker te maken.


Zal weer eens keer filmpje maken, heb nog honderd duizend andere vragen en problemen die een oplossing zoeken dus altijd handig om daar feedback op te krijgen.
En ja, helaas ben ik geen Rien, als mijn instructie op mijn zwarte zit, sta ik altijd al zuchtend langs de bak en denk ik, waarom loopt ie bij haar meteen goed en ik ben eerst half uur aan het ploeteren, maar ja, haar vak... mijn hobby... ze is gewoon handiger, sneller, zit beter etc. etc.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:27

Voor de 2 de keer gaan handwerken met mijn jonge paardje dat helemaal nog niks kent.
Wat deed die het goed.
Ik ben gewoon gaan stappen en gaan zoeken naar controle over richting en halthouden .
En daar tussenin ben ik vlot mee gaan stappen want sky heeft een geweldige vlotte stap. En verder heb ik mijn teugels zachtjes aangenomen met een lichte verbinding hij is immers zoekend zoals in 1 van de eerste filmpjes bij het paard dat nog niet zadelmak was
Wauw geweldig hij ging gewoon mooi voorwaarts met zijn hals en richting neerwaarts uit zichzelf
Dit is leuk.
Om met de handvaten van rien aan de slag te gaan hoef ik er allesinds niet op te zitten.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:21

kitobeer schreef:
Voor de 2 de keer gaan handwerken met mijn jonge paardje dat helemaal nog niks kent.
Wat deed die het goed.
Ik ben gewoon gaan stappen en gaan zoeken naar controle over richting en halthouden .
En daar tussenin ben ik vlot mee gaan stappen want sky heeft een geweldige vlotte stap. En verder heb ik mijn teugels zachtjes aangenomen met een lichte verbinding hij is immers zoekend zoals in 1 van de eerste filmpjes bij het paard dat nog niet zadelmak was
Wauw geweldig hij ging gewoon mooi voorwaarts met zijn hals en richting neerwaarts uit zichzelf
Dit is leuk.
Om met de handvaten van rien aan de slag te gaan hoef ik er allesinds niet op te zitten.


Heerlijk he!? Dat je zo relaxt kan werken?

Gisteren op stap geweest met fjordje, oefen dressuur clinic, heel leerzaam, weet weer wat ik niet wil (wist ik al, maar altijd fijn als het bevestigd wordt)

Inrijden was ze heerlijk ontspannen en fijn te rijden, ook bijna geen geode met hoofd gooien en kantelen (dus aanleunings probleem), bakwissel voor oefen proefje daar spanning, want kon daar niet eerst de ontspanning opzoeken en dat zag je hele proef terug, continu hoofd gooien, aanleuning weg en dus oefening weg, rug weg drukken, taktfouten etc.
Had graag mijn manier (Rien via ontspanning) gebruikt om rust weer op te zoeken en aanleuning, maar aanpak was daar anders van lesgever, meer druk er meer aan rijden, dan LIJKT het wel of het hoofd stiller wordt (ik zit er gewoon veel meer aan (en al ben ik allicht soms te lief dit is weer te veel en kan ik ook niet met mijn nek), maar passen in draf worden ook minder afgemaakt en geen moment dat fijne bouncy gevoel wat ze kan geven als ze echt ontspant en fijn gaat lopen.
Op film ook heel mooi te zien dat ze passen minder af maakt.
Werkt allicht voor veel paarden wel, wat daar gezegd werd, alleen voor mij en Hepsie geen optie (waarbij als ze in een proef gaat lopen klooien met haar aanleuing ik er natuurlijk ook gewoon aan zit, dus in dat opzicht klopte het wel, was proefgericht allemaal en dan past het verhaal. Maar lange termijn niet)

Dus was heel leerzaam, soms is weer weten wat je niet wilt ook prachtig leermoment. :D
(heb me alvast geverexcuseerd bij mijn bijrijder die nu maandag de puinhopen onder zich krijgt, want kost mij vaak toch al 2 x rijden om dit soort fout gereden zijn er weer uit te krijgen).

En kon het niet laten, mevr. helemaal als dressuurpaard uitgedost <3 al is ze startkaartloos.
Meest trots nog op mijn gelukte boog! (voor mijn doen, sublime en ja, heiligschennis die knot op een fjord, maar kon het gisteren niet laten helemaal voor uiterlijk vertoon te gaan)
Afbeelding

Je kan zien dat er nog spanning is en daarom geen echte losgelatenheid en kortere passen.
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Dartel, DayDream21, Esther_r20, Fee_, Fly_high, hokke, Kimberley_, Lucia88, Nicollevs, Vagabondo, vicky, vierhoef en 102 bezoekers