Overstappen internet/televisie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 13:33

Momenteel zit ik bij KPN voor internet en televisie. Ben ik op zich tevreden over maar kost mij maandelijks wel best veel geld.

Nu was het bij de installatie van KPN zo dat er toen 2 kabels waren voor internet/tv/bellen, 1 voor Ziggo en 1 voor KPN. Beide kabels trok de KPN monteur toen zo uit de grond. Lang verhaal kort, hij heeft toen de KPN kabel opnieuw vanaf de straat het huis in getrokken maar die Ziggo kabel uiteraard niet.

Ik vroeg mij af welke andere providers ik via die KPN kabel kan aansluiten? Als ik namelijk ook die Ziggo kabel vanaf de straat het huis in moet laten maken, kost overstappen waarschijnlijk meer dan ik erop vooruit ga. Is hier ergens een overzicht van? Via google kon ik het niet vinden.


Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:44

Hoi Tara, Als je eens kijkt bij de postcode check van Ziggo, als daar staat dat jij al een aansluiting kunt krijgen gewoon vragen om een monteur. Die komt dan checken of er werkelijk geen kabel is en maakt hier een vervolgtaak voor aan voor een aannemer. Moet er officieel wel geregistreerd staan bij Ziggo dat je een abbo kunt nemen op jou adres.
Vermoedelijk is het dan een kabelschade en word door een aannemer die kabel gerepareerd. In veel gevallen kosteloos voor klanten. Dus gewoon vragen.
Mochten er wel kosten bij komen word dat vooraf altijd gemeld.

Succes ;)

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 13:51

Die kabel is 100% stuk, daar is geen twijfel over :P Een monteur kost vaak al geld en toen met die KPN kabel was het in eerste instantie ook de vraag of die kosten van het opnieuw aanleggen van de kabel voor ons of voor KPN zou komen. Gelukkig nooit meer wat van gehoord. Ik neem het risico dus liever niet.

Repareren is ook geen optie aangezien de KPN monteur beide kabels toen langs de plint uit de vloer trok en we de oorsprong niet meer konden vinden. Vandaar dat de kabel toen ook weer vanaf de straat het huis in is getrokken.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:53

Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk.

Wij hebben vorige week een abbonement bij Telfort afgesloten omdat KPN na 3 jaar klant te zijn geweest geen aanbieding kon/wilde doen. Gisteren werden we gebeld door KPN, tóch een aanbieding van 9 maanden voor nog minder als het vaste pakket van Telfort :+

Bellen en vragen wanneer je einddatum is, kan ook voor een aanbieding zorgen en kan best de moeite waard zijn.

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:17

Ziggo repareerd die kabels dagelijks :)
Vanaf de kasten buiten kan die zo opgespoord worden waar die stuk is.
Kun je altijd even bellen.

Monteur is voor zoiets gewoon gratis, wat helpdesk ook beweerd. Monteurs bepalen uiteindelijk zelf of er kosten aan komen en wanneer de kabel aansluiting gegarandeerd word door Ziggo moeten ze die ook binnen hebben. Of die beschadiging vandaag is gemaakt of jaren geleden.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 14:23

Nachtlampje, dankjewel! Ook rot dat ze dan later alsnog met een aanbieding komen...

Firefly, nou ja goed het makkelijkst blijft toch als ik een nieuwe provider zou vinden die ook op de KPN kabel zit. Die KPN kabel en verdere aansluitingen zijn nu namelijk netjes in huis weg gewerkt overal + dat ik dan voor die monteur weer een vrije dag moet opnemen enz enz.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:00

_Tara_ schreef:
Nachtlampje, dankjewel! Ook rot dat ze dan later alsnog met een aanbieding komen...

Firefly, nou ja goed het makkelijkst blijft toch als ik een nieuwe provider zou vinden die ook op de KPN kabel zit. Die KPN kabel en verdere aansluitingen zijn nu namelijk netjes in huis weg gewerkt overal + dat ik dan voor die monteur weer een vrije dag moet opnemen enz enz.

Heb je enig idee wat voor KPN kabel het is? Glasvezel of via de telefoonkabel?

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 15:04

Heb 't op de site van KPN gecheckt en er is bij ons geen glasvezel mogelijk. Zoiets herinnerde ik me ook. Het is dus gewoon via de telefoonkabel.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:15

Via de telefoonkabel is nog weer wat anders als via kabel.
Wij gaan nog door een ouderwetse telefoonkabel, daar wordt je niet blij van.
Gewoon kabel zoals Ziggo daar zouden wij al een gat voor in de lucht springen. Glasvezel is natuurlijk helemaal mooi, maar vaak ook weer duurder.

http://www.internetpostcodecheck.nl/
Hier kun je checken wat er mogelijk is bij jou.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:32

bruintje123 schreef:
Via de telefoonkabel is nog weer wat anders als via kabel.
Wij gaan nog door een ouderwetse telefoonkabel, daar wordt je niet blij van.

Dat ligt er maar net aan waar je woont, maar telefoonkabel is heel vaak prima voor de gemiddelde consument. Bovendien zijn de snelheden bij ziggo e.d. echt niet altijd hoger (en wel duurder).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:39

Nou ik denk dat kabel wel hoger is dan een koperen lijntje.
Dat is ook de reden van het uitrollen toen er van. De oude telefoonlijven volstonden niet meer met het dataverkeer van nu.
En ik denk niet dat ergens een kabelbedrijf nog het lef heeft om 1 mbps aan te bieden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:07

Ik bel vrijwel jaarlijks naar kpn om aan te geven dat ze me een aanbieding moeten doen, anders ben ik weg. Ik heb nu al twee keer gewoon opnieuw de aanbieding gehad die nieuwe klanten ook hebben. Gewoon even de stoute schoenen aantrekken en korting uit je abbo proberen te halen. Het gaat tot nog toe elke keer zo simpel.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 11:34

Dat zeggen meer mensen inderdaad... Maar hoe begin je zo'n gesprek?


Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:54

Ik ben ook een keer overgestapt van Ziggo naar Telfort, maar dat doe ik niet meer. Ik ben tevreden met Ziggo.

Tink89
Berichten: 2930
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:04

_Tara_ schreef:
Dat zeggen meer mensen inderdaad... Maar hoe begin je zo'n gesprek?


Zo makkelijk. Bellen en aangeven dat je overweegt over te stappen maar dat je benieuwd bent of ze misschien nog iets voor je kunnen betekenen. Werkt hier elk jaar voor drie-zes maanden korting.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Roos_3

Berichten: 379
Geregistreerd: 25-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:20

Pff ik zie door de bomen het bos niet meer wbt providers. Ga bijna voor t eerst op mezelf wonen en ben dingen aan t uitzoeken voor t ibternet. Hoor alleen dat ziggo er vaak uit knalt?


Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:44

Heb al jaren ziggo en geen problemen :)
Elke provider heeft wel eens zijn problemen.... Dus denk dat je daar niet naar moet kijken :)

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:48

Volgens mij gaat Tele2 ook via het KPN netwerk.

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:23

KimL86 schreef:
Volgens mij gaat Tele2 ook via het KPN netwerk.

Dit gaat over vast internet. Tele2 levert ADSL, dat gaat altijd via het 'KPN netwerk', aangezien het kopernetwerk in Nederland van KPN is. Wat mobiele telefonie betreft gaat Tele2 via het netwerk van T-Mobile.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:27

Tink89 schreef:
_Tara_ schreef:
Dat zeggen meer mensen inderdaad... Maar hoe begin je zo'n gesprek?


Zo makkelijk. Bellen en aangeven dat je overweegt over te stappen maar dat je benieuwd bent of ze misschien nog iets voor je kunnen betekenen. Werkt hier elk jaar voor drie-zes maanden korting.



Dit gaat de provider toch ook niet blijven goedkeuren. je kiest natuurlijk voor de provider voor de diensten wat hij aanbied.

Prijsverschil zit hem meeste in de kleine dingen. snelheden van het internet hoeveelheid internet , hoeveelheid zenders.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:43

Kmbrly schreef:
Tink89 schreef:

Zo makkelijk. Bellen en aangeven dat je overweegt over te stappen maar dat je benieuwd bent of ze misschien nog iets voor je kunnen betekenen. Werkt hier elk jaar voor drie-zes maanden korting.



Dit gaat de provider toch ook niet blijven goedkeuren. je kiest natuurlijk voor de provider voor de diensten wat hij aanbied.

Prijsverschil zit hem meeste in de kleine dingen. snelheden van het internet hoeveelheid internet , hoeveelheid zenders.


Natuurlijk wel. Bij KPN hadden ze bij her callcenter de afdeling Save. Speciaal voor de klanten die op willen zeggen. Die mocht je dan van alles aanbieden. Genoeg mensen wisten er vanaf, dus belden met een 'opzegging' en kregen dan weer aan mooie deal voor een jaar. Werd echt niet moeilijk om gedaan.

Hoe begin je zo'n gesprek? Bellen en zeggen dat je wilt opzeggen. Ze vragen altijd waarom. Simpel, te duur, het is goedkoper bij blabla. Krijg je vanzelf een aanbod.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 00:45

Wij zitten al jaren bij KPN, zowel 180km verder weg en nu hier 5 jaar. Nooit problemen, maar wel duur en we hebben het extra pakket waar ze 100x de zenders veranderen en wij niet meer de zenders hebben, waarvoor we dat pakket namen.

Hier is een max van 22mb te krijgen, dus niet gek veel. Maar we hebben wel 2 tv's, laptop's, smartphones en een ps4 erop.

We waren aan het zoeken en vergelijken, omdat mijn moeder ook wilde overstappen. Die had alles nog apart en betaalde zich scheel. Zij heeft een max van 14mb.

In eerste instantie wilden we T-mobile thuis. We hebben al jaren daar onze mobiele abonnementen en ze draaien ook op KPN. Maar helaas deden zij bij mn moeder moeilijk over een 2e tv.

Toen ben ik alles nog eens gaan vergelijken. Ook Tele2, xs4all en Telfort. Ze hebben allemaal hele kleine verschillen. Plotseling kwam de Nederlandse Energie maatschappij voorbij en die is echt goedkoop voor wat ze bieden. Gaat ook op KPN, maar scheelt echt erg veel geld, dus we gaan het gewoon proberen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Overstappen internet/televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:28

NLEx zoals hierboven beschreven is een whitelabel van Telfort. Dus je krijgt gewoon een Telfort verbinding :-)

@TS: NLEx is het goedkoopste op dit moment en levert ook via KPN Wholesale. Dat laatste is belangrijk want niet elke provider doet dat standaard, zoals online en Tele2. Dan is het wel dezelfde koperdraad maar de kast aan de andere kant in de centrale is dan anders waardoor je minder snelheid kan halen. Zit je bij Telfort xs4all KPN Solcon dds of NLEx gaat het altijd goed.

Ziggo valt in de regel nooit weg overigens, zeer stabiel netwerk, alleen binnenhuis bekabeling kan snel voor storingen zorgen. Daar heb je bij KPN geen last van.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:09

Citaat:
Natuurlijk wel. Bij KPN hadden ze bij her callcenter de afdeling Save. Speciaal voor de klanten die op willen zeggen. Die mocht je dan van alles aanbieden. Genoeg mensen wisten er vanaf, dus belden met een 'opzegging' en kregen dan weer aan mooie deal voor een jaar. Werd echt niet moeilijk om gedaan.

Hoe begin je zo'n gesprek? Bellen en zeggen dat je wilt opzeggen. Ze vragen altijd waarom. Simpel, te duur, het is goedkoper bij blabla. Krijg je vanzelf een aanbod.



Ben mij er van bewust dat deze diensten bestaan. Heb meer dan 2 jaar op deze afdeling gewerkt. Wel ander bedrijf en ander land.
Tuurlijk keek het pakket na om te zien als ze alles wel nodig hadden en wat ze zelf gebruikte.

Ooit iemand gehad waar ik ook weer keek naar het pakket. uh je hoeft het mij niet allemaal te vragen. Geef me gewoon mijn korting. Die persoon heeft het toen ook niet gehad. Want je kiest natuurlijk voor die provider voor een reden.

I know you'll be a sun in somebody else's sky


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, capriz, ComscoreBot, Frummel01, Googlebot, IASCrawler, Jannie79, karinmanon, Lalidan, SannevZ, SemrushBot, xPearl en 69 bezoekers