Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bohopmans
Berichten: 24
Geregistreerd: 09-03-17

Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 16:25

Beste paardenliefhebbers,

Graag zou ik jullie meningen willen weten over embryotransplantatie en hormoongebruik binnen de paardenfokkerij.
Wat vind jij van embryotransplantatie?
Vind je dit goed? Waarom vind je het goed?
Vind je het slecht? Waarom vind je het slecht?

Je mag hieronder antwoord geven, maar je mag dit ook anoniem doen via bijgevoegde enquête. :)

Bij voorbaat dank!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link


ps. wees alstublieft zo duidelijk mogelijk bij de open vragen. Waarom vind u het beter voor de merrie? Waarom vind u het ethisch wel/niet goed? etc.


Thebiglion
Berichten: 66
Geregistreerd: 24-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:40

Ik vind het niet goed. Het is heel belastend voor de merrie. Ben bij een rondje instructie geweest en daar werd er ook over gesproken en Johan Hamminga en Diederick van Silfhout waren het er roerend over eens dat de merries lange tijd van slag waren. Ze hebben ze wel opgepakt, maar het ging allemaal niet zo makkelijk als voor de embryotransplantatie. Achteraf was het paard langer uit de running dan wanneer ze het veulen zelf gehad had. Zij hadden dan ook niet de intentie om dat nog een keer te doen.

Mloui

Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:07

@thebiglion; ben je niet in de war met OPU/ICSI? Ik maak van dichtbij verschillende merries mee waar embryo's uit gespoeld worden en die blijven gewoon in de sport, hebben er niks van te lijden.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:21

Ook ik ken verschillende merries waar embryotransplantatie bij gedaan is en hebben niks aan de merries gemerkt. Ze bleven het stuk voor stuk goed doen onder het zadel ;)
Voor mijn eigen merrie.. nee dat dan weer niet maar dat is meer omdat ik het hele gebeuren van begin tot eind leuk vind om mee te maken (mits het goed gaat natuurlijk)

<3 Megan ♡

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:26

Ik vind het niet goed, het tast de integriteit van het paard erg aan. Het paard heeft er geen voordeel van, alleen de mens die een bepaalde bloedlijn wil. Dat vind ik onvoldoende reden. Het is misbruik van paarden in mijn ogen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:44

Ik vind het wel goed. Dan kan er meer nageslacht komen van een goed presterenede merrie. Tevens kan de donormerrie verder gaan met haar sport carrière

Be happy eat a snackkie

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:49

Ik vind het niets, liever gewoon zonder vlieg en kunstwerk, zoals de natuur het bedoeld heeft zonder ingrijpen van een mens.

En ik vind het ook een aantasting van de integriteit van het dier en tegennatuurlijk.

Zelf zie ik het zo: niet echt een veulen van de merrie zelf, want die heeft het geen 11 maanden gedragen in de buik en ook al helemaal nooit aangeraakt, gezien, gevoed en opgevoed.

amboewella

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-09-11

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:06

Ik vind het wel heel goed! Mits het maar bij een goede en gezonde draagmoeder is, en dat de draagmoeder echt in de watten wordt gelegd! Helaas is dat jammer genoeg niet altijd het geval


Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:09

Ragdollcat schreef:
Ik vind het niets, liever gewoon zonder vlieg en kunstwerk, zoals de natuur het bedoeld heeft zonder ingrijpen van een mens.

En ik vind het ook een aantasting van de integriteit van het dier en tegennatuurlijk.

Zelf zie ik het zo: niet echt een veulen van de merrie zelf, want die heeft het geen 11 maanden gedragen in de buik en ook al helemaal nooit aangeraakt, gezien, gevoed en opgevoed.

josien_m_ schreef:
Ik vind het niet goed, het tast de integriteit van het paard erg aan. Het paard heeft er geen voordeel van, alleen de mens die een bepaalde bloedlijn wil. Dat vind ik onvoldoende reden. Het is misbruik van paarden in mijn ogen.



Ik vraag me af of jullie KI dan ook de integriteit vinden aantasten?

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:15

Ja, eigenlijk wel!

Maar ze draagt tenminste wel haar eigen veulen en mag het minimaal 4 a 6 maanden ook zelf gaan voeden en opvoeden.

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wat vinden jullie van embryotransplantatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:11

Ja, en eigenlijk ook die gedwongen dekkingen, die vind ik ook erg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 55 bezoekers