paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 22:55

hellooo,

Mijn vader en ik willen graag een keer een mooie strandrit maken met z'n tweeën, we hebben alleen geen paarden. Dus ik zoek een manege dichtbij het strand die paarden verhuurt (zonder begeleiding). Ik ben 16, 1,63 lang en 57 kg. Ik heb ook een ruiterbewijs en rij al sinds m'n 6e, (ik heb genoeg ervaring.) Mijn vader is 87 kg en 1,84 lang en hij heeft vroeger heel veel gereden.

Weet iemand een plek waar we paarden kunnen huren zonder begeleiding? (het liefst bij het strand maar bosritten zijn ook welkom! :) )


dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:17

Manege Heemskerk

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 00:31

dushishoeve schreef:
Manege Heemskerk


Op de site staat volgens mij dat het alleen met begeleiding kan moet ik dan bellen of mailen?

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 10:22

Iemand nog een suggestie??

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:29

Zonder begeleiding huren gebeurd eigenlijk nergens. Simpel vanwege de veiligheid van de paarden en ruiters.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:30

Vroeger kon je bij Manege Groot in Egmond vrij paarden en pony's huren. Weet niet of dat nog zo is.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 10:33

Ineke2 schreef:
Zonder begeleiding huren gebeurd eigenlijk nergens. Simpel vanwege de veiligheid van de paarden en ruiters.


Ja dat is wel een beetje gek aangezien ze bij het behalen van het ruiterbewijs zeggen dat je daarmee wel paarden kunt huren?

Linnie050

Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:35

Ja dat kan bv bij manege bijnen in Putten.
We komen regelmatig paarden alleen tegen zonder ruiters.

Vandaar dat wil maneges hier niet aan meewerken.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:38

Nellie2000 schreef:
Ineke2 schreef:
Zonder begeleiding huren gebeurd eigenlijk nergens. Simpel vanwege de veiligheid van de paarden en ruiters.


Ja dat is wel een beetje gek aangezien ze bij het behalen van het ruiterbewijs zeggen dat je daarmee wel paarden kunt huren?

Hoezo is dat gek? Ze zeggen zoveel bij het halen van het ruiterbewijs. Zij zijn niet de eigenaar van de betreffende paarden en niet verantwoordelijk als de betreffende paarden gewond, gestolen raken of de ruiters ervan af vallen. De eigenaar van de paarden is dan altijd verantwoordelijk, ruiterbewijs of niet dat maakt niks uit.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:40

Fjordenpaard in Drenthe deed het iig paar jaar geleden ook nog. Verder bijna nergens in NL idd.

Linnie050

Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:43

Ik raad je aan lekker een beginners rit te boeken samen met je vader.

Dan heb je ook een leuke tijd samen.

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:47

Vroeger hebben we een aantal keer bij manege Heemskerk de paarden gehuurd voor een buitenrit zonder begeleiding. Ik weet alleen niet of dat nu ook nog kan, is al weer best een tijd geleden namelijk...
Met begeleiding is ook leuk, dus ik zou dat gewoon doen!

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:06

Ik weet wel dat er meerdere maneges zijn waarbij je de begeleiding ook alleen voor jullie twee kunt boeken, dan ga je niet met een hele groep en toch begeleid op pad. Volgens mij kon dit bij manege t langeveld en manege bakker in noordwijk en er zullen er wel meer zijn die dat doen.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:15

Een ruiterbewijs zegt niks over je kwaliteiten als ruiter. Ik heb hrt met 8 jaar en een paar paardrijlessen gehaald. Nou onverantwoord om me toen en nog jaren daarna zomaar een paard mee te geven.

Ik vind het ook niet zo gek, je kent zo paard niet, hun jou niet en het is ter bescherming van beide partijen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:18

In Leersum kun je paarden zonder begeleiding mee krijgen, geen strand maar wel een leuk bos

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:27

In mijn ogen is het heel logisch dat je nergens paarden kunt huren voor buitenritten zonder begeleiding. Komen er meiden die 2 uur lang die paarden laten galopperen/racen. Zullen er genoeg zijn die dat niet doen maar ook die dat wel doen. Ik zou mijn paarden nooit aan vreemden meegeven naar buiten. Mensen overschatten daar boven op ook vaak hun rijkunsten. Vroeger kon het op redelijk wat plekken, maar door schade en schande is men erachter gekomen dat er ook vaak niet netjes/goed met de paarden omgegaan word. Met ook schade aan derde tot gevolg..

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:42

Ik zou inderdaad eerst lekker met een groep mee gaan, als dat goed gaat zou je altijd nog kunnen overleggen met die manege of je ook een keer in een kleiner groepje of samen met je vader kunt gaan, dan weten ze hoe jullie rijden.

In Noordwijkerhout heb je manege Bakker en Smit waar je duin-/strandritten kunt boeken.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:45

Als je ergens afspreekt waar ze met kleine groepjes rijden is ook leuk, ben ook een keer met 1 begeleiding een Duits echtpaar en ik de duinen in geweest en het strand op. Voordeel is dan ook nog dat de begeleiding de weg weet (was 3 uurs rit).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 16:53

Ik heb zelf ook ritten begeleid en ik heb ook met een vriendin in Frankrijk de paarden van een manege daar beweging gegeven buiten. Toen moesten we eerst voorrijden en de route aangeven die we gingen rijden. Ik wil graag alleen met m'n vader en misschien met mijn opa die meerdere keren per week rijdt en ook heel goed kan rijden een ritje maken van 1 a 1.5 uur. Daarom zou ik graag de adresjes willen horen waar het eventueel nog wel kan. Ik hoef geen uitleg over de gevaren van jonge meiden alleen op pad te laten gaan. Maar dank jullie wel voor de reacties! Als iemand nog een adresje weet?

JMeinema

Berichten: 68
Geregistreerd: 09-05-17

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:20

In welke regio zoek je een manege die paarden/pony's verhuurt? Ik geloof dat de meeste inderdaad onder begeleiding zijn en in kleine groepen van 10. Ik weet niet of dat is wat je zoekt?

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:29

darkadia schreef:
Fjordenpaard in Drenthe deed het iig paar jaar geleden ook nog. Verder bijna nergens in NL idd.


Doen ze nog maar is geen strand in de buurt


finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:41

Zonder begeleiding is lastig te vinden. En logisch ook. Wel zijn er plekken waar je een prive rit kan boeken, dus dan ben je alleen met een begeleider en geen andere 'vreemden'.

When was the last time you did something for the first time?

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 22:24

Ja ik zoek echt een plek om paarden te huren zonder begeleiding dus graag alleen suggesties daarvoor :) bos of strand maakt niet uit.. Om eerst voor te rijden of een les te doen daar vind ik geen probleem

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:27

Manege Heemskerk is inderdaad enkel met begeleiding. Vanwege de redenen die al genoemd zijn

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: paarden huren voor strandrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:33

Dan wens ik je succes, want die zijn moeilijk vindbaar. Kan je er niet mee helpen helaas.

When was the last time you did something for the first time?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers