Spinners

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-17 23:02

Kon er nog geen topic over vinden ;)

Overal zie ik ze ineens opduiken. Ronddraaiende "dingetjes" :')
Inmiddels ben ik erachter dat het "spinners" zijn en dat de prijs varieert tussen de €2 en €50.0000 :wow: .
Maar: wat zijn het nou? Wat is de rage? Wat doe je ermee? Het lijken me een soort jojo's maar dan zonder touwtje :?


tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:07

Variant op de oude stressbal? Iets om je vingers bezig te houden ipv sigaret?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anneloree

Berichten: 163
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:14

Het is een concentratiespelletje met ijzertjes die idd ronddraaien en je kan er soort van trucjes mee doen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:14

Het kan helpen bij kinderen/jongeren die overprikkeld of onderprikkeld zijn. Daar wordt het nu alleen niet voor gebruikt, het is nu een pure rage :=

Citaat:
Kinderen die onderprikkeld zijn, hebben soms wat nodig om in de klas alert te worden. Thoonsen: ,,Die worden vaak weggezet als dromerig of ongeïnteresseerd, maar eigenlijk hebben ze even iets van buiten nodig om hun lichaam wakker te schudden. Met zo'n speeltje in hun hand, kunnen ze bij een uitleg van de meester wel ineens opletten.'' En het tegenovergestelde geldt eigenlijk voor de overprikkelde kinderen. Zij worden juist rustiger als ze iets te friemelen hebben.

http://www.ad.nl/lifestyle/friemelen-me ... ~a57a690b/

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:19

Spinners zijn toch ook die draaiende wieldoppen. Die blijven draaien als je stil staat met je auto.

Is ook een tijd een rage geweest


xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:55

spinners is officieel van het merk Fidget. deze zijn begonnen met de Fidget cube, een kubusje ontworpen voor mensen met ADHD (en autisme). deze mensen friemelen om zich te kunnen concentreren en stress af te laten vloeien, vaak onbewust. deze hulpmiddelen zijn dus voor deze mensen ontworpen om te friemelen op een stille manier om eventuele klasgenoten niet af te leiden.


ik zelf heb de fidget cube, aangezien ik zware ADHD heb. aan het begin van de les pak ik hem gewoon vast en ik merk dat ik onbewust vaak er aan friemel maar veel beter op kan letten :))

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:14

Helaas zijn de spinners niet perse stil.... maar indd kan hulpzaam zijn voor lln die zich anders minder goed kunnen concentreren

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:26

Ik heb er 1 voor 1 euro kunnen kopen bij de supermarkt. Wel fijn, want hij is normaal 10 euro en dat vond ik een beetje te duur om gewoon uit te proberen. Ik heb de Fidget Cube ook geprobeerd, maar die vond ik niet erg fijn. De Spinner daarentegen vind ik heel prettig. Het is heel rustgevend om er naar te kijken en te luisteren haha. Ik gebruik hem ook in de klas, het helpt echt met mijn concentratie.

Trucjes er mee doen vind ik een beetje onzin, want daar is het niet voor bedoeld. :')

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 00:33

Het is inderdaad bedoeld om aan te friemelen :-) al is het nu een 'beetje' gehyped en gebruiken veel mensen ze om truukjes mee te doen.

Mij leek het eerlijk gezegd niks, maar heb er nu ééntje liggen van m'n vriend (die ADHD heeft en ze dus erg fijn vindt), en moet zeggen dat ik er ook regelmatig (onbewust) aan friemel en er best relaxed van wordt.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 08:22

Oh goh, wat handig voor de mensen die er wat aan hebben! Dacht dat het echt gewoon een fun ding was

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:48

Ik wist afgelopen week nog helemaal niet wat het was. Mijn ouders belden vanuit Spanje, daar was het helemaal hot, of ik onze kinderen er ook maar 2 wilde bestellen. De oudste had er 1 kind mee op school gezien (basisschool) en nu een dag of 4 verder, heeft iedereen ze 8-) Ik loop gewoon vreselijk achter blijkbaar.. Heb ze gegoogled en idd tegen stress, of gewoon leuk om trucjes mee te doen. Volgens mijn dochter mogen de kinderen ze meenemen het klaslokaal in van haar juf. Kan me voorstellen dat het voor een kind met autisme of ADHD stress verminderend is, maar zie voor de rest alleen maar een afleiding op school :(

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:52

Bij ons op de basisschool zijn ze verboden in de klassen, omdat ze inderdaad teveel afleiden. Alleen in de pauze's mag ermee gespeeld worden.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:11

Ik geef les aan een groep 6 en word helemaal gestoord van die dingen. Ik heb ze tijdens mijn uitleg inmiddels verboden. De kinderen kijken alleen maar naar dat ding en onderbreken hun werk. Even vind ik dat niet erg, maar als dat continue gebeurt wordt het mij te gortig.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:13

Die kubusjes lijken me veel leuker, dit ding draait alleen maar. Lijkt me snel saai worden -O-

Goof

Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:15

Muppett schreef:
Ik geef les aan een groep 6 en word helemaal gestoord van die dingen. Ik heb ze tijdens mijn uitleg inmiddels verboden. De kinderen kijken alleen maar naar dat ding en onderbreken hun werk. Even vind ik dat niet erg, maar als dat continue gebeurt wordt het mij te gortig.


Het is grappig want ik geef les op een middelbare school en hier is de concentratie dus echt wel beter als ze dat ding in hun handen hebben. Neemt trouwens niet weg dat ik er zelf wel gek van word :D

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:17

Wij hebben ze verboden bij ons op school, ze zorgden meer voor overlast dan dat het rust gaf, de leerlingen waren drukker met de spinners dan met hun werk. Ze worden nu ingeleverd om half 9 en na schooltijd mogen ze weer mee naar huis.
Wat wel fijne dingen zijn, zijn van die friemelgevallen die je in allerlei vormen kunt draaien, ik geloof dat het Tangle relax therapy heet.

Anoniem

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:10

Ik vroeg al af wat het nou was :')

Maar dan snap ik de rage nog steeds niet :))

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:15

Jolien87 schreef:
Wat wel fijne dingen zijn, zijn van die friemelgevallen die je in allerlei vormen kunt draaien, ik geloof dat het Tangle relax therapy heet.

Tangle, zulke dingen heb ik al jarenlang, heel fijn! En ze maken niet zo'n vervelend geluid als de spinners ;)

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:07

Waar kun je ze het beste kopen? Intertoys gewoon?

Lijkt me super fijn als ik in de auto zit onderweg naar wedstrijd.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:11

Maar wat voor trucjes kan je er mee dan? Die dingen draaien toch alleen rond? :o?

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:16

Hier in een soort boekenwinkeltje zag ik ze ook liggen. Met en zonder lages. Die met lages waren 2 euro duurder, maar die kunnen dan harder en langer doordraaien ofzo??

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:23

Op youtube staan in inmiddels veel filmpjes. Meerdere tegelijk, ergens op laten balanceren, hem doorgeven aan iemand anders maar dat ie wel moet blijven draaien etc.

Hebben boekenwinkels ze zelfs al? Ja volgensmij wel, en volgensmij draaien die lages ofzo ook.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:37

Ze zijn moeilijk te verkrijgen. Heb ze ergens besteld voor de meiden maar nog niet binnen. Vorige week had Bart Smit en Intertoys ze nog niet, nu staan ze op de site, maar levertijd nog onbekend. Ik zie op Facebook verschillende kleine winkeltjes voorbij komen, die soms een partij hebben, maar zo te lezen zijn ze zo weg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 21:40

Moeilijk verkrijgbaar? In de plaatselijke marktplaats fb groep wordt je ermee doodgegooid....

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:40

De Bruna heeft ze.
Ik werk als juf in groep 3 en heb nu ook een verbod onder de les. In de pauze is prima. Maar op dit moment werkt het niet bepaald voor een betere concentratie.

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zilfstar en 76 bezoekers