knhs lidmaatschap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michellemj

Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 21:45

Hey hey,

Ik ben al een beetje opzoek voor de toekomst ..

Ik zou graag wel eens wat (oefen) wedstrijden willen rijden...
maar... nu ben ik 23,, en heb een D pony..
is dit dan mogelijk?
en hoe zit het met een lidmaatschap als je wedstrijden wil rijden?
Moet je dan perse via een manege of kan dat ook particulier?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:59

Ben je al lid van KNHS zelf? Heb je nodig als je bb wilt gaan starten en officieel.

Als je officieel wilt gaan starten, moet je opzoek gaan naar een stal, die lidmaatschappen hebben. De prijzen daarin verschillen enorm. Ik zelf zit bij Wennekers in Aalsmeer en tot mijn 18de betaal ik 15 euro. daarna iets van 20. Maar heb ook een x ergens prijs aangevraagd waar je 100 euro moest betalen. Vaak als jij bij die stal lid bent, en zij organiseren een wedstrijd krijg jij korting op het startgeld.

Wel moet jij bij de paarden starten omdat je al 23 bent.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:02

Jawel dat is mogelijk, alleen moet je dan met je pony tussen de paarden starten.
Als eerste moet je dan lid worden van een rijvereniging ( er zijn ook zgn papieren verenigingen: als je daar lid van wordt heb je verder geen verplichtingen oid, maar voldoe je wel aan het vereiste lid te zijn van een vereniging) , daarnaast lidmaatschap KNHS aanvragen, inclusief ( eventueel gelimiteerde) startpas...

Inschrijven

En starten maar

( beginnend bij de laagste gemeenschappelijke klasse.... ( Of... als je zelf nog geen wedstrijden gereden hebt, gewoon in de B)

En klaar...

Edit
De post boven mij heeft het over een stal. Dat hoeft dus níet. Je moet lid zijn van een rijvereniging. Via de KNHS kun je uitzoeken welke rijverenigingen er bij jou in de buurt zijn. Daar kun je er een uit kiezen die het best bij je lijkt te passen, contact opnemen, lid worden... klaar...
Laatst bijgewerkt door Punz op 13-05-17 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:02

Omdat je boven de 18 bent, moet je tussen de paarden starten. Oefenwedstrijden kunnen vaak zonder startpas :j

Als je officieel wil starten moet je lid zijn van een vereniging en van de KNHS. Of je bij de vereniging lest of niet, ligt eraan of dat kan bij de vereniging. Ik ben lid bij een 'papieren' vereniging, dus alleen voor t lid-zijn.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:03

Je pony telt dan gewoon als paard. Je moet lid zijn van de rijvereniging en knhs. Ik betaal 35 per jaar, maar 10x zoveel kan ook, moet je gewoon even kijken naar verenigingen in de buurt. Als je wedstrijden wil rijden heb je ook een startpas nosig, muv de klasse BB. Oefenwedstrijden kun je je vaak gewoon voor inschrijven zonder lidmaatschap.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:22

Punz schreef:
Jawel dat is mogelijk, alleen moet je dan met je pony tussen de paarden starten.
Als eerste moet je dan lid worden van een rijvereniging ( er zijn ook zgn papieren verenigingen: als je daar lid van wordt heb je verder geen verplichtingen oid, maar voldoe je wel aan het vereiste lid te zijn van een vereniging) , daarnaast lidmaatschap KNHS aanvragen, inclusief ( eventueel gelimiteerde) startpas...

Inschrijven

En starten maar

( beginnend bij de laagste gemeenschappelijke klasse.... ( Of... als je zelf nog geen wedstrijden gereden hebt, gewoon in de B)

En klaar...

Edit
De post boven mij heeft het over een stal. Dat hoeft dus níet. Je moet lid zijn van een rijvereniging. Via de KNHS kun je uitzoeken welke rijverenigingen er bij jou in de buurt zijn. Daar kun je er een uit kiezen die het best bij je lijkt te passen, contact opnemen, lid worden... klaar...



daarmee bedoelde ik ook een rijvereniging/stal :o

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:33

BB moet ook met een lidmaatschap bij de knhs. Je hebt dan alleen geen startpas nodig.
Er zijn vast ook wel stallen waar je geen lidmaatschap hoeft te hebben als je BB start, maar er kunnen problemen van komen voor de stal/secretariaat waar de wedstrijden worden gehouden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:40

Als je bij een rijvereniging lid wordt horen die je lid te maken bij de KNHS, alle leden horen lid te zijn. Nu weet ik wel dat er verenigingen zijn die zich daar niet aan houden (mijn eigen vereniging ook niet) maar als je meldt dat je wedstrijden wil rijden zullen hun je aanmelden bij de KNHS.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:01

Tegenwoordig kan je ook via een FNRS manege een startkaart aanvragen.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:35

Samy schreef:
BB moet ook met een lidmaatschap bij de knhs. Je hebt dan alleen geen startpas nodig.
Er zijn vast ook wel stallen waar je geen lidmaatschap hoeft te hebben als je BB start, maar er kunnen problemen van komen voor de stal/secretariaat waar de wedstrijden worden gehouden.


Op startlijsten.nl zijn vaak genoeg oefenwedstrijden te vinden waarbij je zonder iets kan starten. Dus geen lidmaatschap bij een vereniging. Vaak ben je dan automatisch lid van de knhs. En dus ook geen startpas. Scheelt je weer €200 voor iets wat je niet zeker weet.

Bb is de 'oefenklasse'. Oefenwedstrijden zijn er vaak genoeg waar allerlei proeven gereden kunnen worden.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:45

Als je een oefenwedstrijd wilt starten, moet je iig lid zijn van de KNHS. Je hebt nog geen startpas nodig. Meeste mensen zijn lid via een vereniging,maar dat hoeft niet. Je kan ook direct lid zijn van de KNHS. Als je een startpas wilt aanvragen,dan moet je lid zijn van een vereniging. Het is een vereniging niet toegestaan om wedstrijden te organiseren waarbij de deelnemers geen lid zijn van de KNHS. Mits het je clubkampioenschappen zijn. Dit mag, mits er max twee verenigingen deelnemen en de punten tellen dan ok niet voor de KNHS.

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:56

Voor veel oefenwedstrijden hoef je geen lid te zijn. Voor BB bij een KNHS wedstrijd wel

Michellemj

Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

Re: knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 14:17

Oke dus als ik het goed begrijp..

Moet ik dus mezelf lid maken van de knhs ? ( zo ver ik weet is dat 20€ als je als particulier aanmeld per jaar ) en dan kan ik oefenwedstrijden rijden?

Maar echt wedstrijden moet dus via een vereniging ? Om echt te starten en startpas te hebben?

Michellemj

Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 16:50

Nies_ schreef:
Je pony telt dan gewoon als paard. Je moet lid zijn van de rijvereniging en knhs. Ik betaal 35 per jaar, maar 10x zoveel kan ook, moet je gewoon even kijken naar verenigingen in de buurt. Als je wedstrijden wil rijden heb je ook een startpas nosig, muv de klasse BB. Oefenwedstrijden kun je je vaak gewoon voor inschrijven zonder lidmaatschap.


Ben je alleen lid via die vereniging dan?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: knhs lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:56

De KNHS zit daar bij in. Was de goedkoopste in de omgeving en geen gezeur met verenigings dingen waar je geen zin in hebt.

Michellemj

Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 18:07

Nies_ schreef:
De KNHS zit daar bij in. Was de goedkoopste in de omgeving en geen gezeur met verenigings dingen waar je geen zin in hebt.


Oke chill!
En zit startpas bij? Of las ik dat even over het hoofd ?

O wacht zie het al sorry