Daar lig je dan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 13:57

Vorige week donderdag kreeg ik opeens last van buikpijn. Ik heb daar wel vaker last van had deze pijn op een rare plek nog nooit gehad.
De pijn zat zeg maar bij mijn middenrif en straalde uit naar mijn rug.
De vrijdag ben ik nog naar mijn werk gegaan en heb ik geprobeerd te gaan werken, maar zodra ik op mijn werk aankwam werd ik weer naar huis gestuurd omdat ze zagen dat ik absoluut niet lekker was :P

Die zaterdag ben ik nog met mijn domme kop naar Rotterdam gereisd en heb ik de hele dag fotos gemaakt.

Ik ben daarna vroeg naar bed gegaan maar werd zondagochtend wakker met heel erg veel pijn in mijn buik. Zo veel pijn dat mijn vriend de huisartsenppst heeft gebeld. Daar zijn we door een vriend heengereden en we werder gelijk doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Mijn temperatuur was in een uurtje van 38 naar 39 graden gestegen en dat was natuurlijk niet goed. Ook zag ik wat geel.

Omdat ik vroeger een cyste bij mijn lever heb gehad hebben ze nu heel serieus gehandeld. Gelukkig maar!

Op de spoedeisende hulp ben ik gelijk helemaal onderzocht en aan het infuus gelegd om wat extra vocht binnen te krijgen. Ik had namelijk al 3 dagen nauwlijks kunnen eten en drinken :( Na het vocht mocht ik weer naar huis maar moest mij wel gelijk de volgende dag melden in het ziekenhuis voor een echo van mijn buik, een bloedafname en een gesprek met de chirurg.
Dus sochtends erheen. Alles gelukt en hoefde ik alleen nog maar een gesprek met de chirurg. Toen we om tafel zaten vertelde hij mij dat ik lucht in mijn lever en galwegen te hebben en het is daardoor ontstoken.

Daarna zei hij mij hier een nachtje te willen houden zodat ik medicatie kan krijgen. Daar schrok ik wel even van... Denk je even naar het ziekenhuis te gaan voor wat onderzoekjes, kan je gelijk blijven :(

Dat nachtje is inmiddels al uitgelopen en ik ga vandaag mijn 3de nacht in. Dokter had gezegd dat ik vandaag naar huis mocht dus had al mijn spullen al gepakt. Kwam die net even leuk zeggen dat ik nog een nachtje mag blijven omdat ik moet gaan wennen omdat ik nu pillen krijg ipv medicatie aan het infuus :=
Ik verveel me nu al 2 dagen lang en vind het echt vervelend. Het stomme is ook nog dat ik me nu al 2 dagen kiplekker voel en echt het gevoel he b dat ik hier voor janlul zit :')
Lig nu op een kamer met 3 andere mensen maar die zijn allemaal minstends 40 jaar ouder dan ik ben dus er is niet zoveel gespreksstof aangezien die mensen echt doodziek zijn...

Hopelijk mag ik morgen wel gewoon naar huis. Ben der wel een beetje klaar mee :(


Eloya

Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:01

Wat balen voor je! ik herken de pijn, ik had galstenen en een licht ontstoken galblaas. dat is echt vreselijk
Goed dat ze nu wel gelijk doorgepakt hebben. hoop dat je snel weer naar huis mag. maar ze kunnen je beter iets te lang houden dan te kort

Beterschap!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:03

Heel veel beterschap, ik hoop voor he mee dat je snel naar huis mag. Hoe krijg je eigenlijk lucht in je lever?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 14:11

Dankjewel :) Galstenen zijn ook pijnlijk zeg...
Ik ben inderdaad helemaal door de molen gehaald ja. Weet iig dat ik verder weer gezond ben haha.

@git ja dat weten ze zelf ook niet echt. Het kan al gebeurd zijn bij de operatie maar ook later gebeurd zijn.

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:12

Oef heftig Maureen! Wel echt balen!
Heel veel beterschap, hoop ook dat je gauw naar huis mag!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Anoniem

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:17

Beterschap!

Hopelijk kun je snel naar huis ;)
Heb je geen tijdrovend spelletje op je mobiel? :)

noviceh

Berichten: 4780
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:19

Balen! Juist goed dat ze je langer houden, anders loop je kans dat je zo weer retour ziekenhuis kan gaan. Sterkte!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:23

Ik lig al een paar jaar ongeveer 20 uur per dag plat, wel thuis, dat scheelt.. Maar de tijd doorkomen met puzzels op een tablet, of verslavende spelletjes op je mobiel kunnen je misschien wat helpen. Ik schrijf of lees, puzzel, speel spelletjes en luister muziek.
Ik denk wel dat ze je niet voor niets in het ziekenhuis willen houden, want ik heb het idee dat in NL mensen eerder te vroeg dan te laat met ontslag gestuurd worden, maar ik snap dat het niets aan is. Wel fijn dat je je alweer zoveel beter voelt. Ik kwam zaterdag op de SEH met ws een maagzweer. Had ook vreselijke pijn laag op mijn borst/middenrif en uitstraling overal naartoe en ben wel fitter dan toen, maar nog niet echt top. Heb nu waarschijnlijk last van de medicijnen, maar moet daar doorheen, zeggen ze. >;) Dus op zich wel goed dat ze je nog even daar houden om ervoor te zorgen dat je ook echt geholpen bent voor je naar huis gaat!

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:24

Beterschap Maureen!

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

Friesfanaat

Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:44

Sterkte liefje :* Gelukkig mag je als het goed is morgen weer naar huis! :D

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - B+2
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - B+3


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 14:47

Dankjewel voor de beterschapswensen!

Jeetje wat vervelend dreamybol.

Ik ben nu lekker aan het netflixen en straks neemt mn vriend mijn ds mee :D

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:50

Allereerst beterschap! Hopelijk herstel je spoedig!

Het verhaal van voor je gevoel nutteloos in het ziekenhuis liggen komt me bekend voor. Ik zal je mijn verhaal vertellen (heb je weer wat te doen ;-))

Ik liep jaren geleden een meewerkstage bij een veehouder en ik kreeg gedurende de week en het weekend steeds meer pijn in mijn buik, had ik waterdunne diarree en viel ik dus enorm hard af (door de diarree en het lichamelijke werk). Uiteindelijk na het weekend ziek gemeld bij de stage omdat de pijn ondraaglijk was en hop, naar de huisarts. Die stuurde me meteen door naar de spoed, ik zal rond 9 uur 's ochtends daar aangekomen zijn. Het bleek zó druk te zijn dat ik daar tot 17.30 uur op een oncomfortabel onderzoeksbed heb gelegen (ze hadden wel door dat ik niet meer kon zitten haha) en ondertussen voor de zekerheid niets mocht eten en zeer beperkt mocht drinken. Bloed en urine afgenomen (waar uitkwam dat ik iets van een ontsteking had) en ik kreeg die dag een scan met contrastvloeistof. Daar kwam niets uit, maar ik had zoveel pijn dat ik moest blijven slapen. Ik ging die ochtend naar de huisarts omdat dat 'moest' vanuit mijn stageadres, anders was ik niet eens gegaan . Dus slapen in het ziekenhuis had ik niet verwacht. Ik kreeg gelukkig in de avond een paar boterhammen, want het was al ruim 24 uur geleden dat ik iets gegeten had, dus ik kreeg wel honger. Op dag 2 moest ik weer vasten, maar die dag zou de maagleverdarmarts op bezoek komen. Hij bleek het te druk te hebben, dus aan het eind van de middag hoorde ik dat hij niet meer zou komen. En het was stom zeiden ze dat ze nog geen feceskweek hadden gedaan, dus dat is die dag gebeurd. Op dag 3 mocht ik wel eten, want ik hield het echt niet meer, ik voelde me zoooo beroerd en wat was dat ziekenhuis eten lekker als je veel trek hebt haha. MDL arts zou weer komen, maar nee hoor. Ik kreeg die dag wel een echo waarin te zien was dat mijn darmen ontstoken waren, maar nog steeds niet de beloofde MDL arts gezien. De ontstekingswaarden in mijn bloed werden steeds hoger. Gedurende dag 4 bleek uit het fecesonderzoek dat ik besmet was met de Campylobacter en dat ik daar toevallig heel gevoelig was blijkbaar. Achteraf gezien bleek ik rauwe melk (wist ik niet, noem het naïef ;-)) te hebben gedronken bij de veehouderij waar deze bacterie waarschijnlijk in heeft gezeten. Dus kuurtje gekregen en de volgende dag ging het al veel beter dus ik mocht thuis uitzieken. Toen bleek ook dat vasten bij die bacterie juist verkeerd is, daarom voelde ik me steeds beroerder de eerste twee dagen. Die MDL arts heb ik nooit meer gezien en ik heb daar ook een klacht voor ingediend, aangezien ik een aantal dagen voor niets in het ziekenhuis heb gelegen en enorm aan het lijntje werd gehouden. Tijdens die dagen was ik zelf niet echt in staat om te klagen, maar voldoende mensen hebben dat voor mij gedaan, dus die arts wist dat hij niet handig bezig was.
Voordeel voor mij was dat de MDL afdeling vol was, dus ik kwam op een andere afdeling terecht waar ik met nog twee anderen lag. 1 ouder persoon die net geopereerd was, dus hij gebruikte de po. En de andere man kon juist niet poepen, dus ik had de wc nagenoeg voor mezelf.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 15:14

Oh jeetje zeg wat heftig. Naar dat je zo lang moest wachten bij de spoedeisende hulp. Ik heb geluk gehad dat het zo rustig was. En ziekenhuiseten is heerlijk als je een paar dagen niet gegeten hebt :D

Ik heb ook contrastvloeistof gehad bij mijn echo. Wat een hel was dat zeg. Heb het uitgegilt van de pijn toen dat ingespoten werd en stink nog uit mn mond naar jodium :')
Ik lig ook op de MDL afdeling.


Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:02

Hoe gaat het nu met je?

Die contrastvloeistof vond ik naar vanwege het rare warme gevoel dat je kreeg. Ik had geen pijn gelukkig, was dat een bekende bijwerking? Ik moest van tevoren eerst vloeistof drinken maar dat bleek niet genoeg, dat was wel smerig ja.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Daar lig je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-17 00:16

Het gaat nu gelukkig goed met mij! Ik ben gisteren ontslagen uit het ziekenhuis en heb vannacht heerlijk in mijn eigen bedje kunnen slapen <3

Het was niet perse een bijwerking maar de zuster zei gister tegen mij dat het komt omdat ze mijn infuus vergeten waren door te spoelen. Als er dan zoveel vloeistof in een keer in je arm komt kan dat erg zeer doen :)
Dat warme gevoel kreeg ik ook. Net alsof je moest plassen haha :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Loreke2 en 145 bezoekers