2 jarige met zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

2 jarige met zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 21:53

Mijn fjordxfries kruising van met 2 jaar vertoont sinds een tijdje eczeem, hij schuurt en hij vind het sinds het warmer word heel erg fijn om geborsteld te worden. De stalbaas zei ook waarschijnlijk zomereczeem.

Nou heb ik helemaal geen ervaring met een eczeempaard, dus wou ik vragen: wat kan ik er aan doen, tegen doen? Moet ik iets speciaal gaan voeren?

Ik was wel van plan een eczeemdekentje te kopen.

.


Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 2 jarige met zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:01



Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:12

Ik vind het best al een jonge leeftijd om eczeem te ontwikkelen. Wat krijgt je paard aan voer dagelijks? Schuren kan zoveel oorzaken hebben. En in het bovenstaande topic kan je ook veel info vinden!

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:26

Ann_Pam schreef:
Ik vind het best al een jonge leeftijd om eczeem te ontwikkelen. Wat krijgt je paard aan voer dagelijks? Schuren kan zoveel oorzaken hebben. En in het bovenstaande topic kan je ook veel info vinden!



Komt niet heel vaak voor al zo jong maar kan zeker wel. Ik had er een waarbij het met 15maanden begon.

Gauw een exzeemdeken halen en erover heen gooien. Bij interesse heb ik nog een bucas sweet itch zebra maat 175 over. (mijn paardje is heĺaas in oktober overleden).

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Anoniem

Re: 2 jarige met zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:31

Voer: fibra anti itch (staat mijn jeukmerrie nu op zonder jeuk!:D)
Deken: rambo sweet inch hoody (hou je de manen nog heel omdat deze niet verstikken)
Creme: ijslanderwinkels/webshops hebben goede anti itch lotions! Elke dag even de manen en staart inwrijven (bij de huid) en voila. Daarnaast niet te suikerrijk voer!

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 15:04

Ann_Pam schreef:
Ik vind het best al een jonge leeftijd om eczeem te ontwikkelen. Wat krijgt je paard aan voer dagelijks? Schuren kan zoveel oorzaken hebben. En in het bovenstaande topic kan je ook veel info vinden!


Had gelezen op verschillende sites dat eczeem zich vaak ontwikkeld rond het 2e levensjaar :) hij staat nu dag en nacht op de wei en krijgt af en toe een wortel/snoepje en een klein beetje muesli op een dag. (2 handjes ongeveer)

.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:16

chinoukjuh schreef:
Ann_Pam schreef:
Ik vind het best al een jonge leeftijd om eczeem te ontwikkelen. Wat krijgt je paard aan voer dagelijks? Schuren kan zoveel oorzaken hebben. En in het bovenstaande topic kan je ook veel info vinden!


Had gelezen op verschillende sites dat eczeem zich vaak ontwikkeld rond het 2e levensjaar :) hij staat nu dag en nacht op de wei en krijgt af en toe een wortel/snoepje en een klein beetje muesli op een dag. (2 handjes ongeveer)

Ook al eens een paar dagen zonder weide geprobeerd? Mijn 2 jarige verdacht ik ook van eczeem, schuren bij de staart manen en hoofd. Wat bleek, ze reageert erg slecht op het gras wat zich uitte in jeuk. Nu staat ze op de paddock en niks meer aan het handje, gister heeft ze gemaaid gras gekregen en vanmorgen was de staart gelijk weer een wc borstel. Moeite waard om te proberen! En als je het niet staat kan je altijd eczeem deken proberen, mugjes zijn er al weer en op sommige plekken in aantocht. Wel belangrijk om de geschuurde plekken goed te verzorgen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 2 jarige met zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:19

Die van mij begon met 2 ook te schuren. Dat bleek haar standaard reactie op rijk gras, voordroog en gewone brok.

Maar als dat niet het probleem is is het inderdaad wel aan te raden heel snel een deken te zoeken.

wech
Berichten: 141
Geregistreerd: 09-06-15
Woonplaats: Nederland

Re: 2 jarige met zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 15:29

Ik heb een deken besteld. Gisteren heb ik van iemand anti schuur spul gekregen, dus ik ga kijken of het werkt.

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, MyWup, wiifke en 80 bezoekers