Dresscode: summer chique

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 17:09

Mijn neef gaat in juni trouwen en nu stond op de uitnodiging; summer chique.

Ik als modeleek heb google er maar eens bijgepakt en ik kom vooral zomerjurkjes tegen bij de vrouwen en een pak (of in elk geval colbert en stropdas/vlinderdas) voor de heren.

Nu was mijn originele plan om een zwarte jumpsuit aan te trekken. Kan dat? Kan een jumpsuit überhaupt?

En dan... Mijn vrouw draagt absoluut géén jurkjes. Ze had het idee van boyfriend jeans met een lang colbertje erop maar twijfelt nu of dat summer chique genoeg is...

Wat zijn onze opties? Ons budget is niet groot trouwens.

En hoe doe je dat als je écht in een dresscode verwacht wordt die niet bij je past? :\


Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:12

Ik zou, bij geen jurkjes, een leuke frisse pantalon aandoen met een vrolijke top. Mooie bijpassende sieraden, sandalen en make-up erbij en klaar ben je. Ik vind een zwarte jumpsuit wel kunnen, maar dan wel opgevrolijkt met fleurige accessoires om het 'sombere' wat te breken.

Ik zelf vind een jeans niet gepast op de gemiddelde bruiloft, helemaal niet met een dergelijke dresscode.

Sannens
Berichten: 1397
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:15

We hebben eerder een discussie gehad in het kleding topic, daaruit kwam dat een spijkerbroek nooit kan, dus ook geen boyfriend jeans. Wel zijn er momenteel veel andere chique broeken in, zoals pantalons. Als je die aandoet in een mooie frisse kleur (wit/creme/beige?) en dan een leuke fleurige blouse er op denk ik dat je helemaal in thema bent. :)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:16

En geen jumpsuit van joggingstof dan. Sowieso geen spijkerbroek.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sannens
Berichten: 1397
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:17

lieveli schreef:
En geen jumpsuit van joggingstof dan. Sowieso geen spijkerbroek.


Eens, joggingstof is echt lelijk en mag je alleen als Pyjama dragen.


Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:19

Ik vind zwart niet super voor een bruiloft, maar zeker geen absolute no go. Het valt of staat met het model, de stof (geen jersey ofzo, maar bijvoorbeeld een mooie zijde) en de verdere styling (schoenen, sieraden evt tas).
Spijkerbroek vind ik niet gepast en ook niet summer chic.

Misschien wil je vrouw in een jumpsuit en jij in een jurk? Of beiden in een jumpsuit?

Anders misschien een pantalon met een mooie top, evt afgemaakt met een jasje.

Anoniem

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:24

Een mooie harembroek (wel met normaal kruis) vind ik ook altijd lekker zonnig en chique staan. Je hebt ook een leuk tuniekje waar je bv een strakke broek onder kunt doen. (Denk aan: 'leer'/glanzende stof). Als het zomer is lijkt mij een nette jumpsuit of een lange jurk (echt tot de grond) ook fijn voor je vrouw. Broekrokken zijn er ook altijd te vinden.. een broek met een flapje aan de voorkant, staat ook chiquem

123321
Berichten: 4369
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:27

Een jeans vind ook ik op een bruiloft nooit passend. Maar overleg het eens met je neef en zijn verloofde :j

Een jumpsuit lijkt me prima, zwart ook mits je het styled met wat fleurigs (een haarband, oorbellen, tas, sjaaltje, whatever). Wil je vrouw niet ook in een jumpsuit?
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.04 ... html#Zwart
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.05 ... onkerblauw
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.04 ... html#Zwart

Anders zou ik voor een nette pantalon gaan, die heb je al voor 10 euro, kan ze veel vaker dragen en kan gestyled worden met bovenstuk naar keuze :)
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.03 ... auw/dessin

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:29

Als jumpsuit zou ik gaan voor zoiets : https://www.zalando.nl/bik-bok-sugar-ju ... 7-g11.html

of ene pantalon zoals https://www.zalando.nl/ted-baker-tessey ... 9-g11.html met een mooi effen shirt/jasje staat dat hartstikke leuk

of https://www.zalando.nl/topshop-jumpsuit ... 6-t11.html

of https://www.zalando.nl/only-jumpsuit-ka ... 3-n11.html

of https://www.zalando.nl/superdry-jumpsui ... 1-m11.html
ik heb even niet op de prijzen gelet dit is gewoon voor de show

edit: deze vind ik ook machtig met wat felle acc en mooie hand tas is dit echt wel summer chique https://www.zalando.nl/dorothy-perkins- ... h-q11.html

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 17:34

Ik heb van mijn neef niet eens een telefoonnummer _O-

Jeetje ik ga eens hard nadenken. Jumpsuits of jurk (ook lang) is echt niks voor mijn vrouw. Pantalon zou nog kunnen denk ik. Kleurige top zie ik ook nog niet helemaal gebeuren. Mijn vrouw is meer van het stoere zeg maar. Ik zelf kan nog wel schakelen.

We hebben ook nog eens beiden niet een heel handig figuur. Ik ben erg lang (1.80m) en niet heel slank, mijn vrouw is net iets kleiner (1.73m) en heeft in verhouding vrij korte benen.

Blue_flower
Berichten: 1922
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:38

Op de uitnodiging staat vast een manier om ze te bereiken en anders kun je daar vast achter komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:41

Waarom verzinnen mensen toch dresscodes? Het gaat er toch om dat de mensen die komen zich gemakkkelijk en vertrouwd voelen ipv iets waar ze zich ongemakkelijk in voelen en wat ze speciaal voor een dergelijke gelegenheid aan moeten schaffen?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:42

LadyMadonna schreef:
Waarom verzinnen mensen toch dresscodes? Het gaat er toch om dat de mensen die komen zich gemakkkelijk en vertrouwd voelen ipv iets waar ze zich ongemakkelijk in voelen en wat ze speciaal voor een dergelijke gelegenheid aan moeten schaffen?


Lekker offtopic.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:42

dan zou ik voor je vrouw zoiets doen https://cdnfcnl.snmmd.nl/uploads/2013/j ... teaser.jpg de middelste. Als je dat in een leuk kleurtje doet wat bij haar past, heeft ze erg bleke huis of tintje?

voor jou kan ook met het figuur wat je beschrijft een jumpsuit prachtig staan. Mag ik vragen wat voor vorm je hebt? peer of appel oid?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 17:47

kirri schreef:
dan zou ik voor je vrouw zoiets doen https://cdnfcnl.snmmd.nl/uploads/2013/j ... teaser.jpg de middelste. Als je dat in een leuk kleurtje doet wat bij haar past, heeft ze erg bleke huis of tintje?

voor jou kan ook met het figuur wat je beschrijft een jumpsuit prachtig staan. Mag ik vragen wat voor vorm je hebt? peer of appel oid?


Die is wel gaaf maar daar moeten hakken onder denk ik? We kunnen allebei niet op hakken ivm blessures en algehele klunzigheid. :') Ze heeft een vrij roze/rode huid trouwens.

Tja wat is mijn lichaamsvorm... Boomstam? _O-
Hoe leg ik het uit. Ik heb een taille en heupen en ik ben gewoon in het algemeen stevig gebouwd; brede polsen, brede borstkas. Bepaald niet fijntjes.

Ik zie voor mij leuke jumpsuits voorbij komen trouwens.
Mijn vrouw neigt iets meer naar het androgyne nu :')

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:52

Jouw vrouw kan toch prima in een pantalon met een mooie top (of ja, mooi shirt) en een licht gekleurd colbertje? Voelt ze zich daar prettig in?

Als je budget wil winkelen zou ik gewoon bij de Primark kijken, als je niet eens een tel nr van je neef hebt zou ik ook niet zo'n hele happening maken van je outfit.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:54

Ik begrijp een dresscode juist wel, zeker leuk als iedereen in dezelfde stijl is ( zeker bij een huwelijk)

Misschien kan je zelf een leuk jurkje scoren met bijv een jasje of bolero
En dan je partner in een chino ( nette broek) en een blouse en dat er dan een bepaalde kleur bij jullie allebei terugkomt.
Super summer chique ;)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:55

Hallo mede-mode-leek-Lente! :D

Zijn boyfriend jeans die ravelige broeken? Zo ja, dan zou ik zelf ergens anders voor kiezen bij deze dresscode. Zwart zou niet mijn eerste keus zijn voor een bruiloft, maar als je je jumpsuit een beetje opvrolijkt met kleurrijke accesoires lijkt me dat een prima keuze.

Misschien een pantsuit voor je vrouw?

Kerstmuts

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:58

Stipje, ik heb binnenkort een feestje met hetzelfde thema en ik ben ook echt geen type voor een jurk :=
Bij mijn feestje stond er wel een uitgebreidere beschrijving van de dresscode bij, eens in m'n mailbox vissen naar de mail.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:59

als je taile en heupen hebt zou ik die laten zien dmv een mooie gekleurde riem bij je zwarte jumpsuit :j dan een leuke handtas erbij (dezelfde of dichtbije kleur) je geeft aan brede polsen en borstkas hebt dan zou ik het daar ''leeg/klein houden'' simpele ketting met korte oorbellen polsen vrij laten, leuke nagellak als je er van houdt? bv paramour

voor je vrouw zou ik blijven bij bv grijsblauw met gebroken wit of lavendelblauw.

En inderdaad altijd doen waar jij je goed bij voelt :j persoonlijk denk ik dat voor alle dresscodes wel een mouw aan te passen is waar iemand zich goed bij voelt.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:00

LadyMadonna schreef:
Waarom verzinnen mensen toch dresscodes? Het gaat er toch om dat de mensen die komen zich gemakkkelijk en vertrouwd voelen ipv iets waar ze zich ongemakkelijk in voelen en wat ze speciaal voor een dergelijke gelegenheid aan moeten schaffen?



Grappig is dat wij geen dresscode hadden en iedereen belt met de vraag wat ze dan aan moeten doen :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:42

Zoiets:

Afbeelding


Of de vrouwelijke variant van dit:

Afbeelding


Of dus zo'n broek:


Afbeelding

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 07:19

Dat bovenste vind ik leuk! Kunnen daar gympjes onder dan? O:)

robbie88

Berichten: 2079
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:53

Dat kan prima met een niet te lompe gymp. Wit sneakertje of een converse achtig schoentje. TO
oevallig laatst zoiets gekocht bij de dirk voor 4 euro. Prima voor een dagje

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

x_Jeanine_x

Berichten: 9081
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Dresscode: summer chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:00

Ik had paar weken terug een bruiloft, geen thema, maar had een leuk hema jurkje aan, panty en mn zwarte nikes :o wel het smalle model en niet de air max :+ Vanwege een herstellende rugbreuk. Verder had ik een fleurige sjaal, leuk gekleurd armbandje en een neonroze horloge :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zoe, Bnet, bonnielau, Dennenboom, Esbjerg, Escada, Gianti, GoogleAdsense, IASCrawler, Kirsha, Kmbrly, kreekie, Pellelilly, Roosch, Roosje01, SemrushBot, sollair310 en 128 bezoekers