Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14038
Geregistreerd: 20-04-16

Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:36

Het Kontakt
Juridisch, Overige

Afbeelding
Foto door Muzefee

In de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden is momenteel een landelijke bekende oplichter actief. Hij bracht onder meer een bezoek aan Manege Schakel in Ameide.

De stallen waren al klaar om de vijf paarden te stallen die zouden komen, maar uiteindelijk raakte Mechiel Schakel geen geld kwijt aan het bezoek dat een landelijk bekende oplichter onlangs aan Manege Schakel in Ameide bracht. Het ging daarbij om Steve van Dalen, die al een aantal keren hoofdpersoon was in het Tros-televisieprogramma 'Opgelicht?!'.

"Ruim anderhalve week geleden stapte hij bij ons binnen", blikt Mechiel Schakel terug. "Hij stelde zich voor als Jef Stewart. Hij had een Griekse vriendin bij zich. Dat zou de dochter zijn van de eigenaar van een grote voedselketen in Griekenland. Ze was al een gekidnapt, waarbij er een losprijs van 26 miljoen euro gevraagd was. Ze reed paard in Duitsland en wilde bij ons vijf paarden stallen."

Overtuigingskracht heeft Van Dalen voldoende, want Schakel geloofde in eerste instantie dat hij echt met een potentiële goede klant te maken had. "Achteraf voel ik me daar zo stom over, maar hij kwam echt heel overtuigend over. Pas een dag later kreeg ik onderbuikgevoelens en heb ik de politie gebeld. Die konden niets vinden onder de naam Jef Stewart. Nu had hij wel gezegd dat ene Arie de Graaf een neef van hem was. Hem heb ik gebeld en die wist me meteen te vertellen dat het om Steve van Dalen ging. Daar ben ik dus gelukkig goed mee weggekomen, al had mijn vrouw al wel vijf stallen klaargemaakt voor de paarden die zouden komen."

Volgens Schakel is de oplichter ook langs geweest bij maneges in Hardinxveld-Giessendam en Alblasserdam. "En ik heb een bed and breakfast voor hem geregeld aan de Broekseweg in Meerkerk. Daar hebben ze overnacht, maar de rekening is niet betaald."

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:39

Je zou toch zeggen dat hij er niet mee weg zou moeten blijven komen hè...
Of dat hij eens de verkeerde tegen komt ;)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:41

Ongelooflijk, maargoed hij zal zijn paarden wel ergens gestald moeten hebben, dus ben benieuwd wie van de paardenstal eigenaren er wel in zijn getrapt.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:44

Pfieuw, daar komt ie nog goed weg...

Vraag me wel af waar ie de paarden in de tussentijd laat als hij van stal naar stal trekt.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:46

ik dacht in eerste instantie dat het om een andere oplichter (willem van voorst) zou gaan die ook al eens op tv is geweest

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:48

Heeft hij wel paarden überhaupt staan dan nu ;)

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:50

Hoe gaat deze man te werk dan? Ik volg het artikel niet echt..

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:00

jasmijn16 schreef:
Hoe gaat deze man te werk dan? Ik volg het artikel niet echt..


Nou hij stalt zijn paarden ergens betaald niet en is dan opeens vertrokken zo ongeveer

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:13


MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:15

Jeetje is die gozer nog steeds actief?!?
Heb er mee te maken gehad ergens in 2002/2003

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:27

Ik was al afgehaakt bij die mededeling over ontvoering en losgeld van 26 miljoen euro. Totaall niet relevant. Mensen die dat is overkomen, praten daar niet tegen jan en alleman over. Zo een opmerking is om te imponeren met het bedrag.

Gelukkig ging er alsnog een waarschuwingslichtje branden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:31

Boras schreef:
Ik was al afgehaakt bij die mededeling over ontvoering en losgeld van 26 miljoen euro
. Totaall niet relevant. Mensen die dat is overkomen, praten daar niet tegen jan en alleman over. Zo een opmerking is om te imponeren met het bedrag.

Gelukkig ging er alsnog een waarschuwingslichtje branden.

Dit.
Plus dat ik denk dat er wel eens een milieu achter kan zitten waar ik niets mee van doen wil hebben.

Wel heb ik medelijden met de paarden, steeds maar weer verhuizen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:32

Boras schreef:
Ik was al afgehaakt bij die mededeling over ontvoering en losgeld van 26 miljoen euro. Totaall niet relevant. Mensen die dat is overkomen, praten daar niet tegen jan en alleman over. Zo een opmerking is om te imponeren met het bedrag.

Gelukkig ging er alsnog een waarschuwingslichtje branden.


Precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:33

Boras schreef:
Ik was al afgehaakt bij die mededeling over ontvoering en losgeld van 26 miljoen euro. Totaall niet relevant. Mensen die dat is overkomen, praten daar niet tegen jan en alleman over. Zo een opmerking is om te imponeren met het bedrag.

Gelukkig ging er alsnog een waarschuwingslichtje branden.


Dat dus. Daarnaast snap ik niet waarom de stalhouder een B&B heeft geregeld. Dit klinkt toch teveel als een wild-west verhaal. Daar trap je toch niet in met je volle verstand?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Bekende oplichter vangt bot bij Manege Schakel in Ameide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:05

Wat ik me dan afvraag is hoe kan iemand dan met 5 paarden vertrekken zonder te betalen?
Dan ging ie bij mij toch met ducktape tegen de tralies tot hij betaald had.
Het word ook steeds gekker op deze aardkloot pfff