[VOLG] Loetje staat op springen!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

[VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 08:41

Hoi allemaal!

Vorig jaar maart was helaas mijn kat van toen pas 1 jaar overleden aan een misgelopen sterilisatie en heb ik in september Loetje mogen verwelkomen in de familie omdat ik een kat toch wel erg miste. Loetje is nu 10 maanden ongeveer(?) en enorm aanhankelijk.
Nu is het dus het geval dat ze zwanger is.Niet gepland maar zeker niet ongewenst. We hebben haar expres niet laten steriliseren vanwege de slechte ervaringen met dierenartsen als het gaat om zo'n operatie en wouden haar aan de pil doen omdat ze nog zo jong was , helaas waren we daar te laat bij :+
Nu is het zo dat ze al een aardige buik heeft en heb ik mij al redelijk in gelezen maar nog heb ik geen enkele ervaring als het gaat om een nestje kittens en zou wat tips en tricks van buitenaf erg handig vinden :Y) Wel heb ik al kittenvoer ingekocht, voor Loe zelf zodat ze anders teveel afvalt ( aanraden van de dierenarts) en "kittenmelk" voor wanneer ze zelf niet genoeg melk geeft of dergelijks.
Ik ben niet van plan de kittens te houden, misschien eentje uiteindelijk en wil ze na 10 weken naar een nieuw baasje laten gaan, zit geen enkele haast achter.
We hebben in de familie wat gokjes neergezet wanneer we denken dat ze zal bevallen en dat ziet er als volgt uit:
Zoë (ik) 13 mei - 5 katjes
Maria (moeder) 14 mei - 5 katjes
Richard (vader) 16 mei - 4 katjes
Dulce (zusje) 19 mei - 4 katjes
Buurman 23 mei - 3 katjes

Wie gokt er mee en wie heeft er tips en tricks :D
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VOLG] tag toegevoegd

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.


dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:55

Triest weer!!! Zo'n jong katje nog vol in de grori lichamelijk en geestelijk dat een nest moet krijgen en op moet gaan voeden...

Ik zou veel dingen die jij noemt niet het belangrijkste vinden. Wel het feit dat een puber dit moet ondergaan omdat haar eigenaar de verantwoordelijkheid niet wil nemen. Ook de pil werkt namelijk niet 100% en is nog veel gevaarlijker op langer termijn dat sterilisatie!!!

Overigens jaren in asiel gewerkt en geloof me enorm veel horror mee gemaakt met dit soort jonge katjes die gingen bevallen of bevallen waren. Van de kittens dood spelen en gooien omdat ze het als speelgoed zagen tot schrikken van pijn bij bevalling en kittens gelijk op eten.
Dit meerdere keren per jaar mee gemaakt en ingrijpen kan echt niet zo gemakkelijk......

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:02

- "Niet gepland maar zeker niet ongewenst."
Voor jullie niet nee, heb je dat ook aan de kat gevraagd? :')

- "We hebben haar expres niet laten steriliseren vanwege de slechte ervaringen met dierenartsen als het gaat om zo'n operatie.."
Dus een van jullie katten overlijdt en daarom maar meteen nooit meer doen? :')

- "helaas waren we daar te laat bij"
Ja, vindt je zo te lezen echt super jammer. :')

Man man man :(

Muronia

Berichten: 19405
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:06

Sorry, maar als je dan al besluit om niet te steriliseren, waarom neem je dan niet je verantwoordelijkheid en houdt dat beestje binnen als ze krols is. Dit diertje is ook nog eens veel te jong voor een nestje. Ik kan er niks aan doen maar ik vind het erg sneu voor haar. Ik hoop maar dat het goed afloopt.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:15

Ggrrrr.....veel te jong om nu al een nestje te krijgen terwijl er wel mogelijkheden zijn om het te voorkomen!

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:20

Een kat van 10 maanden drachtig waarbij je te laat met de pil was. Daar is geen ander woord van dan onachtzaamheid. Katten kunnen vanaf 6 maanden krols worden, dus je was al minimaal 2 maanden te laat met de pil. Nog los van alle risico's die de pil oplevert en de niet 100% bescherming die het biedt.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.


paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 11:22

Jammer zulke reacties te horen. We wouden haar pas als ze een jaar was steriliseren. En we waren zelf op vakantie rond de tijd dat ze krols was. Zulke dingen kunnen eenmaal gebeuren. Dan kan er nu wel zo worden gereageerd maar nu kun je alleen het beste van de situatie maken. Vandaar dat ik vraag om tips en adviezen, en niet om onnodig commentaar. We wisten pas tot 2 weken geleden dat ze zwanger was omdat het toen zichtbaar werd. We hadden zeker betere voorbereidingen kunnen treffen maar om daar nu over te speculeren is het een beetje te laat. Hierna word ze gesteriliseerd.

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:31

Haha, zeg je dat straks ook zo tegen je vriend?: "Hey lieverd, ja we zijn dit weekend op vakantie geweest en ben daardoor mijn anticonceptie vergeten. Tja, zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Maar je wordt vader!"

Iets met verantwoordelijkheid nemen. Je doet nu alsof je er niks tegen had kunnen doen..

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:37

Laten we ook even bedenken (en ook zodanig reageren!) dat dit meisje enkel de kat van haar gezin showt en in principe geen verantwoordelijkheid draagt voor de zorgen vd kat. Dat is de taak van de ouders in dit gezin.

TS heeft er zelf niets aan om afgekat te worden door mede-bokkers om iets waar ze zelf mogelijk de consequenties niet van begrijpt.

Desalniettemin is het misschien wel een idee om dit topic ook door je ouders te laten lezen, TS, om op die manier de reacties van andere bokkers bij de juiste mensen terecht te laten komen.

Voor nu; houd een lijntje open met een dierenarts, zorg dat je flosdraad en een gesteriliseerde schaar in huis hebt voor het geval een navelstreng niet uit zichzelf scheurt, schone handdoeken en een weegschaal.

Je poes gaat nu een kind-zwangerschap door en het kan zijn dat haar bekken te nauw zijn voor de kittens of dat je andere complicaties tegenkomt.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:10

Nachtlampje schreef:
Laten we ook even bedenken (en ook zodanig reageren!) dat dit meisje enkel de kat van haar gezin showt en in principe geen verantwoordelijkheid draagt voor de zorgen vd kat. Dat is de taak van de ouders in dit gezin.

TS heeft er zelf niets aan om afgekat te worden door mede-bokkers om iets waar ze zelf mogelijk de consequenties niet van begrijpt.

Desalniettemin is het misschien wel een idee om dit topic ook door je ouders te laten lezen, TS, om op die manier de reacties van andere bokkers bij de juiste mensen terecht te laten komen.

Voor nu; houd een lijntje open met een dierenarts, zorg dat je flosdraad en een gesteriliseerde schaar in huis hebt voor het geval een navelstreng niet uit zichzelf scheurt, schone handdoeken en een weegschaal.

Je poes gaat nu een kind-zwangerschap door en het kan zijn dat haar bekken te nauw zijn voor de kittens of dat je andere complicaties tegenkomt.


Maar TS heeft het in de OP wel steeds over 'we' en dan is het niet gek dat mensen zich aannemen dat ook zij verantwoordelijk is voor de kat.

Vraag ik mij af wat je met "...de reacties van andere bokkers bij de juiste mensen terecht te laten komen" bedoelt?

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:21

Waar staat dat TS een kind is? Als ik al iets zou kunnen vinden wat op leeftijd wijst is het 87 in haar profielnaam echter 1987 geboren dan niet bepaald meer kind....

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:23

Ze is 18 kwam ik in een ander topic tegen (ik was ook nieuwsgierig namelijk), maar met 18 ben je over het algemeen prima in staat verantwoordelijkheid voor een dier te nemen.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:27

Ik zie ook nergens dat het om een kat van haar familie gaat of die van haar zelf..

"...ik in september Loetje mogen verwelkomen"
"..."omdat ik een kat toch wel erg miste"

Volgens mij haar kat?

Ik hoop dat het spoedig zal verlopen en de kittens gezond zijn (en dat TS niet vergeet haar kat te steriliseren) :=

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:23

Jammer dat het allemaal zo onzorgvuldig en onnadenkend is gegaan maar het is nu eenmaal zo dus moeten we proberen TS erin te gaan begeleiden en ondersteunen.
Wat je nu als eerste deze week nog moet gaan doen is met je kat naar de DA om vast te laten stellen hoever de dracht is gevorderd en op welke termijn je de kittens kan verwachten.
Voel je de kittens al bewegen?
Zorg voor onbeperkt voer van een goede kwaliteit en geen supermarkt zooi!
Maak diverse bevallingsplekken voor haar klaar met daarin in ieder geval geen handdoeken maar b.v. fleecekleedjes,kussenslopen enz waar geen nageltjes in vast kunnen komen te zitten.
Bij de action kan je goedkope puppy trainingsmatjes kopen voor tijdens en vlak na de bevalling.
Hou het nummer van de DA bij de hand en raak zeker niet in paniek als de poes gaat bevallen.
Hou je kat vanaf nu binnen! en laat haar met 6 weken na de bevalling helpen!
Lees je in wat je te wachten staat en wat je kan doen en niet moet doen.

http://www.plusdierenklinieken.nl/bevalling-kat.html
https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/bevalling%20kat
https://www.allemaalkatten.nl/verzorgin ... -bevalling

dierenfan
Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:23

Er staan overigens duizenden katten en kittens geholpen en al overal te koop en ter herplaatsing. Als je dan zo erg bang bent om je kat te laten helpen dan schaf je er toch 1 aan die geholpen is? Hoezo simpele oplossing toch??

18 jaar dan kun je echt geen verantwoordelijkheid meer af schuiven op iemand anders als het om dit soort dingen gaat.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:45

Sowieso binnen houden nu, want komt ook heel vaak voor dat ze een week na bevalling alweer krols worden.

De kans dat katten overlijden tijdens een sterilisatie is echt heel heel heeeeeel klein. Vermoedelijk is er een ander probleem geweest, misschien een zwak hartje.

We laten hier in het asiel honderden katten per jaar castreren en steriliseren, nog nooit meegemaakt dat er één overleden is hieraan.

Anoniem

Re: [VOLG] Loetje staat op springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:58

Omdat volgtopics op BB-HK thuis horen, heb ik het topic van BB naar BB-HK verplaatst.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:00

xRivaldo schreef:
Maar TS heeft het in de OP wel steeds over 'we' en dan is het niet gek dat mensen zich aannemen dat ook zij verantwoordelijk is voor de kat.

Vraag ik mij af wat je met "...de reacties van andere bokkers bij de juiste mensen terecht te laten komen" bedoelt?


De juiste mensen waren in mijn idee haar ouders :+
Ik ging er vanuit dat dit een jong meisje betrof die een kat graag als haar eigen beziet gezien de schrijfstijl en het opnemen van haar ouders en zusje in haar gok-lijstje.

Als TS daadwerkelijk 18 is... Dan mag je je wel eens heel hard achter je oren krabben TS :roll:

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:45

Ben benieuwd of er inmiddels al kittens zijn? :)

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KimD, SentiBot, thirteenn en 5 bezoekers