Buitenhond in huis nemen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 08:33

Ik ben op zoek naar bokkers die ervaring hebben met en tips kunnen geven voor het in huis nemen van een oudere buiten hond.

De situatie is als volgt, een hond die ik al een hele tijd ken moet misschien binnenkort weg bij zijn huidige baas (er spelen vervelende privé omstandigheden hier ga ik liever niet op in). Het betreft een grote kruising (> 40 kilo) van een jaar of 8. Deze hond heeft vrijwel zijn hele leven buiten gewoond.

Omdat ik de hond goed ken, hij een gouden karakter heeft, heel goed klikt met mijn honden en ik zijn baas graag wil helpen in deze situatie denk ik er over om deze hond in huis te nemen. Echter, ik woon gewoon in een rijtjes huis met een klein achtertuintje. Mijn honden gaan wel regelmatig mee naar het bos en mijn paarden waar ze lekker rond kunnen struinen, maar het grootste deel van het leven vind plaats in huis.

Buiten dat deze hond dat dus niet echt gewend is heeft hij ook in zijn hok vaak oude stoelen, banken en kleden gekregen om op te slapen. Deze werden altijd in korte tijd vakkundig gesloopt, toen geen probleem, maar als hij deze gewoonte meeneemt in huis wordt dat toch vervelend :P

Natuurlijk zullen we, mochten we de hond in huis nemen, een aantal weken vrij nemen om hem te begeleiden maar daarna begint het werkende leven weer en zullen de honden toch zo'n 5 uur per dag alleen thuis zijn.

Zouden jullie hier überhaupt aan beginnen? Zijn er mensen met ervaringen en tips hoe dit aan te pakken?


liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:40

Als je er mee uit gaat, hij speelvrienden heeft ( en eerst niet zo ik begrijp) zal hij leven in huis bij duidelijkheid wat wel en niet mag vast overpakken. Diverse opvanghonden uit spanje gehad en die leefden allemaal buiten met elkaar en wisten niks van 'binnen- buiten verschil', dus allemaal zindelijk moeten maken, wat ook prima gelukt is. Enige is wel dan dat wij altijd paarden aan huis hadden en hebben en ik de achterdeur gewoon 's ochtends open zette zodat ze buiten kunnen spelen, maar in de winter ook niet... het is altijd goed gekomen :-)...
Super dat je deze hond de kans wilt/kunt geven :-), succes!

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:47

En eventueel in een bench als je er niet bent, zodat hij niets kan slopen?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 09:08

Bedankt al voor de reacties! Op dit moment woont hij inderdaad alleen, dus wat dat betreft gaat hij er al op vooruit. Fijn om te horen dat jouw ervaring positief is liekensancho. Zindelijkheid lijkt mij inderdaad nog het minst grote probleem.

Donja, opzich is een bench wel een optie, maar het heeft niet mijn voorkeur. Sowieso wordt het voor een hond van dat voormaat een kamervullende bench ;) maar daarnaast is het slopen natuurlijk 24/7 een probleem wat zou betekenen dat de hond en overdag 5 uur in de bench zit en 's nachts een uur of 8. Dit vind ik zelf wel erg lang en lijkt me niet bevorderlijk voor de soepelheid van een oudere hond. Het lijkt me voor tijdelijk een prima oplossing maar ik hoop dat mensen nog met tips en ideeën komen waardoor op langere termijn geen bench nodig is. Wel bedankt voor het meedenken!

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:33

Als hij veel afleiding heeft, je zoekspelletjes met ze doet, stevige wandeling of stukje fietsen voordat je gaat werken, kong geven voor je weg gaat... Ik ben ook geen bench mens, ik denk dat veel honden er gefrustreerd door kunnen raken ...vooral als er maatjes gewoon buiten de bench lopen/ liggen etc. Als je de eerste tijd gewoon thuis bent, probeer zoals gezegd met wandelen, gevuld speelgoed de tijd dat je even weg bent op te voeren, even half uur weg, uurtje weg... Niks zeggen als je weg gaat, niks zeggen als je terug komt ( als er teveel enthousiasme is), alsof het de normaalste zaak ( en dat is het ook) is dat je weg gaat en terug komt ;-).
Slopen deden ze bij mij nooit omdat ze elkaar af deden matten en we woonden aan bos met grote weide die geheel met gaas afgezet was, dus uren spelen.
Ze kopieren van elkaar ook enorm veel. blijft nummer 1 stoicijns met dingen negeren omdat het normaal is, werkt die rust ook op nummer 2 etc.. Als je altijd alleen moet zijn in een schuurtje, ja dan ga je dingen zoeken om je te amuseren.. hond is een roedeldier en wil bij zijn baas zijn... die kun je niet wegstoppen in een hokje buiten, dus het kan ook in 1 keer gewoon omslaan als hij zijn regelmaat, regels etc weet en zoveel affectie en speelplezier met vriendjes ;-)

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:05

Super dat je dit wilt doen! :)
Honden passen zich doorgaans makkelijk aan, is mijn ervaring. Eén van mijn honden kwam als pup bij mij. In huis. Daarna, ivm openen eigen zaak, gaan wonen in een huis met zeer grote tuin en twee vriendjes. Dat was geen probleem, hij vond het gezellig.

Door een relatiebreuk moest ik weg. Dat werd een appartement zonder die vriendjes. Dat ging goed. Niets gesloopt, niets geks gedaan.

Na een jaar kon ik een huisje met tuin krijgen en die kans heb ik meteen gegrepen. Nu wonen we alweer een aantal jaar hier en heeft hij eem vriendinnetje erbij.

Maar al dat gesleep heeft hem nooit sloopgedrag o.i.d doen vertonen. :)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 12:42

Bedankt voor de reacties weer :)

Aan de hand van jullie berichten denk ik dat het wennen aan het binnen zijn en het eventueel zindelijk maken niet zo'n probleem zullen zijn (de hond wordt altijd al regelmatig uitgelaten en doet dan ook zijn behoeftes zo veel mogelijk dus tot op zekere hoogte snapt hij het wel).

Voor wat betreft het slopen ben ik nog steeds wel een beetje bang, wij hebben net een jaar allemaal nieuwe meubels en alles netjes op orde dus het zou fijn zijn als het zo blijft. Ik weet ook niet goed hoe je dat afleert behalve afleiden natuurlijk. We hebben ook geen ruimte beneden waar we haar eventueel veilig weg kunnen leggen als er niemand is (gang is maar 1,5 x 1,5 met een groot raam naast de deur en verder geen afgesloten ruimtes beneden) want dat zou natuurlijk de voorkeur hebben boven een bench.

Verder ben ik ook heel erg benieuwd hoe het waken zal zijn. Nu is hij natuurlijk echt een waakhond, maar dat is mijn eigen hond ook en met de gordijnen aan de straatkant dicht valt het reuze mee.

Mochten er nog mensen met ervaringen en/of tips zijn hoor ik het graag nog!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:59

Voor het voorkomen van slopen kun je ook puppypanelen gebruiken, maar dan in hoge variant. Dan kun je een deel van de kamer afzetten en zorgen dat er in dat deel zo min mogelijk staat wat niet gesloopt mag worden. Dan kun je wat veiliger de tijd nemen om te kijken of hij sloopt en zoja om het uit te laten doven.

koeien op de weg...

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:06

Hey!

Wij hadden vroeger 3 hondjes! Een wolfskeeshond, jackrussel en een dwergpincher die groot uitgevallen was.. die leefden altijd buiten eigenlijk.. hoe zielig ik het nu vind dat die buiten leefden! Ze hadden wel een geïsoleerd mooi groot hok met allemaal kussens in :D

Dwergpincher is gestorven en dan heb ik toch gevraagd of de andere niet in de veranda mochten slapen op kussens en dekens.. dit mocht dus was al grote stap voor hun om lekker binnen te slapen!

Dan is mijn wolfskeeshondje gestorven.. allemaal helaas aan ouderdom.. in die tijd had ik ook nog een chihuahua gaan halen, die liep dan in huis rond.. ik vond het dan niet kunnen dat mijn jackrussel niet in huis mocht, dus hebben we ze in huis genomen.. heeft nooit iets kapot gebeten! Enkel door haar ouderdom was het bv op het einde moeilijker om haar hele nacht op te houden, maar die van jou is nog jong dus! Helaas is ze op 16 jarige leeftijd vorig jaar ook overleden..

Het is perfect mogelijk! Maar geef het tijd.. mijn jackrussel had in het begin geen rust, vond geen "goeie" slaapplek.. maar toch blij dat haar laatste jaren binnen waren!

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:14

koenlover schreef:
Bedankt al voor de reacties! Op dit moment woont hij inderdaad alleen, dus wat dat betreft gaat hij er al op vooruit. Fijn om te horen dat jouw ervaring positief is liekensancho. Zindelijkheid lijkt mij inderdaad nog het minst grote probleem.

Donja, opzich is een bench wel een optie, maar het heeft niet mijn voorkeur. Sowieso wordt het voor een hond van dat voormaat een kamervullende bench ;) maar daarnaast is het slopen natuurlijk 24/7 een probleem wat zou betekenen dat de hond en overdag 5 uur in de bench zit en 's nachts een uur of 8. Dit vind ik zelf wel erg lang en lijkt me niet bevorderlijk voor de soepelheid van een oudere hond. Het lijkt me voor tijdelijk een prima oplossing maar ik hoop dat mensen nog met tips en ideeën komen waardoor op langere termijn geen bench nodig is. Wel bedankt voor het meedenken!


Mee eens, vind een bench niet de oplossing.

Kan je de keuken afsluiten van de woonkamer? Dan zou je hem in de keuken kunnen doen als je weg bent met veel veilig kauwmateriaal en als je thuis bent kijken wat hij doet met je bank en stoelen. Gang geen optie als je niks kunt afzetten? niet heel groot maar voor tijdelijk misschien wel te doen?

Ik heb een overdreven waker (is met 3 jaar gekomen) die ik s'nacht opsluit in de woonkamer, keuken zit aan de straatkant...slaat bij wijze al aan op een vallend blaadje. :') In de woonkamer gaat het meestal heel goed.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 08-05-17 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:21

Mijn ervaring is dat goed voorbeeld goed doet volgen. Als jou honden braaf zijn in huis en je leert de nieuwe hond op een positieve manier de huisregels, dan zul je verbaast zijn hoe snel het gaat. Zeker omdat jullie elkaar al kennen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 13:27

@ GDG ik zal eens kijken voor die panelen, al vraag ik me af of het bij zo'n grote hond wel haalbaar en stevig genoeg is. Bedankt voor de tip.

@Eluna bedankt voor het delen van jou ervaring. Fijn dat jou hondje nooit iets kapot gemaakt hebben. Ik ben hier vooral bang voor omdat hij dat tot nu toe dus wel altijd heeft mogen doen. Maakte jouw hondjes buiten wel kussens stuk? Anders is het denk ik niet te vergelijken.

@Jis_ Onze benedenverdieping is op de gang na (is maar klein 1,5 bij 1,5 en een groot raam dus i.v.m. waken geen handige oplossing) een grote open ruimte. We hebben helaas ook een open keuken. Dus helemaal geen afsluitbare ruimtes op de beneden verdieping. Boven wil ik niet aan beginnen onder andere omdat dat gewoon slecht is voor de gewrichten. Daarnaast heb ik het liefste alle honden gewoon bij elkaar als het even kan.

Bedankt ook voor het delen van jouw ervaring Jenny01. Dat geeft goede moed!

Ik heb er zelf ook wel vertrouwen in, dat blijkt misschien niet helemaal uit mijn berichten maar ik ga vast van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen :+ . Ik vind het fijn om me goed voor te bereiden en zoveel mogelijk tips en ervaringen te horen zodat we het meteen goed aan kunnen pakken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:06

Benches zijn juist ideaal. Ik begrijp dat mensen iets tegen het misbruik ervan hebben, maar verstandig gebruikt is er imo niets op tegen.

dierenfan
Berichten: 9562
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:00

Wat doet hij.nu op een dag en wat gaat hij zo op een dag mee maken? Voor mij heeft slopen te maken met verveling en stress. Ik heb nog niet 1 sloper gehad en geef genoeg dus ook niet te veel uitdaging.

Overigens ik gebruik wel een bench want geeft de hond vaak rust in de eerste moeilijkste periode. Jongste hond nu 6 maanden jong dus hier zijn de benchen weer weg ;)
Overigens bij alleen zijn zitten ze in hun eigen kamer of in de kennel. 6 maanden nog te jong vind ik om uren los in huis alleen te zijn. Zeker omdat ik nog geen jaar op mezelf woon en geen trek heb in gesloopte spullen. Hier de luxe van grote flat en lege grote slaapkamer ;) ook daar ligt zat wat gesloopt kan wordn maar hij blijft er netjes vanaf

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:04

Het is per hond verschillend hoe het zal gaan.

Wij hebben een wat oudere teef in huis gehaald. Heeft voorheen altijd buiten aan een lange ketting gelegen op een woonwagen kamp. Een beetje de boel bewaken.

Zij kon heel snel wennen aan het binnen wonen. Nooit problemen gehad. We hebben echt een gouden hond aan haar gehad. Helaas is ze er niet meer.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 10:22

@ dierenfan; Hij zal nu ongeveer twee keer op een dag een blokje om gaan, verder scharrelt hij op het terrein en zit hij in z'n kennel waar een schuurtje aan vast zit met een nachthok, met mooi weer zijn er regelmatig mensen buiten. Met slecht weer heeft hij niet veel gezelschap.
Bij mij zal hij 's morgens en 's avonds meegaan op een wandeling van ongeveer een half uur. 's middags gaan we naar het bos of naar de paarden zodat ze minimaal een uur hun eigen gang kunnen gaan. Verder is er dus op die +- 5 uur na de hele dag iemand thuis en met mooi weer staat de deur open dat ze de tuin in kunnen.

De wandelingen s morgens en s avonds kunnen nu niet langer omdat dat aan de riem is (geen losloop gebied in de buurt) en mijn oudste hond niet meer langer mee kan. 's middags in het bos of bij de paarden kunnen ze los en op hun eigen tempo rond rennen. Mocht het nodig zijn kunnen we hem natuurlijk wel wat vaker apart meenemen zonder de oudste. In de weekenden gaan we vaak wandelen met een grote groep (totaal 8 honden) helaas komen we door de weeks weinig honden tegen.

Bedankt voor het delen van je ervaring HorseTopShop dat geeft goede moed :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:36

Een bench zou ik niet doen. Ik vind het sowieso sneu om een hond uren lang in een kooi te stoppen, maar helemaal voor een hond die altijd buiten in alle vrijheid heeft geleefd.
Dan nog liever de gang, ook al is die klein. Kun je het raam niet afschermen?

Ik denk dat het slopen misschien wel meevalt als jullie veel meer met hem gaan doen, wellicht verveelt hij zich, altijd zo in zijn eentje, dat zal bij jullie anders zijn.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Miiej

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:04

Misschien geke optie maar kan hij stel dat hij sloopt niet overdag in de tuin met een groot hok? Aangezien hij toch gewend is aan het buiten zijn.

Jaapie <3

Jis_

Berichten: 11491
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:04

Kuggur schreef:
Benches zijn juist ideaal. Ik begrijp dat mensen iets tegen het misbruik ervan hebben, maar verstandig gebruikt is er imo niets op tegen.


Zeker, ik heb hem de eerste maanden van mijn pups ook gebruikt en voor in de auto is een bench ook ideaal. Het is inderdaad het misbruik, een hond die werkdagen in een bench wordt gedaan (omdat hij sloopt), :n wat lijkt me dat vreselijk. Dan is zo'n hond beter af bij iemand die er veel meer tijd in kan stoppen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

mirim

Berichten: 4386
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:11

Miiej schreef:
Misschien geke optie maar kan hij stel dat hij sloopt niet overdag in de tuin met een groot hok? Aangezien hij toch gewend is aan het buiten zijn.

Het lijkt mij geen gekke optie.
Daarnaast is de hond al 8 . Voor een grote hond al een aardige leeftijd...zal hij niet veel slapen?
Hij krijgt een heel ander leven, heeft veel te verwerken. Dat vraagt om meer slaap, toch?
Mocht je hem in huis nemen wens ik je heel veel succes, het is lief van je dat je het overweegt!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:33

Indien mogelijk zou ik de hond bij de huidige eigenaar al aan de bench laten wennen, goeie grote en dan die in zijn nachthok en hem daar in voeren, ding moet leuk zijn voor hem, geen strafkamp.
Als hij daar aan bench gewend is en hem als zijn thuis ervaart en je zet dat ding in je woonkamer of in je tuin en blijft hem daar in bv voeren etc. en hij kan zich daarin gewoon terug trekken dan is het geen strafkamp, maar zijn veilige mand (alleen toevallig een mand waar een deurtje in zit).

Mocht hij dan toch in je huis bedenken stukken bankstel te moeten verbouwen heb je al een voor hem vertrouwd alternatief naast een vernield huis. Moet je hem dan nog gaan trainen in een bench is veel lastiger.

Voor 40 kilo hond namelijk deel van je huis afzetten is niet haalbaar, allemaal niet stevig of niet hoog genoeg :+ :Y) (neem aan dat je geen heras hekwerk voor ogen hebt)

Overigens heb je best kans dat ie vanaf dag 1 gewoon braaf in huis is en niets sloopt, maar goed voorbereid zijn voor niets is altijd beter dan total niet voorbereid.

Jammer dat je gang ivm de voordeur en het waken niet handig is, hier idem, dan weet ik zeker dat mijn hond gaat blaffen, terwijl als ze in de kamer zit er niets aan de hand is (ook niet als gangdeur open is, want ze ligt liever in de kamer). Hier heb ik ook een bench staan in het begin gebruikt (5 maand oude Roemeense straat kliko) vond ze niet erg, kende ze, ging ze zelf in, nu gaat ze er ook nog zelf in, ze krijgt haar eten er nog steeds in, in de auto staat er ook 1, kan die bij iedereen binnen zetten en dan is ze helemaal blij want haar mand is er ook. Ondertussen doe ik het afwisselend als ik weg ga, de ene keer in bench met deurtje dicht andere keer niet, maar ik vind het wel handig, voor geval dat.. (denk aan visite met hele nette kleding of zo, gebeurt zelden overigens, meesten hebben zelf dieren)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:41

Jis_ schreef:
Kuggur schreef:
Benches zijn juist ideaal. Ik begrijp dat mensen iets tegen het misbruik ervan hebben, maar verstandig gebruikt is er imo niets op tegen.


Zeker, ik heb hem de eerste maanden van mijn pups ook gebruikt en voor in de auto is een bench ook ideaal. Het is inderdaad het misbruik, een hond die werkdagen in een bench wordt gedaan (omdat hij sloopt), :n wat lijkt me dat vreselijk. Dan is zo'n hond beter af bij iemand die er veel meer tijd in kan stoppen.

TS zegt dat hij dan overdag 5 uur opgesloten zit in een kooi. En dan 's nachts nog eens 8 uur, ik vind dat geen verstandig gebruik, is meer dan de helft van een dag.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:52

Wij hebben ook een buitenhond in huis genomen. Ze was 3 toen ze bij ons kwam en kwam van een boerderij, wij hadden ook het idee dat het een stalhond zou worden, ze zat in een paardenbox maar sloopte van alles. Totdat het op een avond zo onweerde en ze zo bang was hebben we haar mee naar binnen genomen en sindsdien vertoefde ze in de bijkeuken 's nachts en tijdens werkuren. Nooit meer wat gesloopt.... dier was zo blij dat ze in huis mocht denk ik.

Dus gewoon gaan proberen met die hond, komt vast goed.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:56

Heb je de ruimte in je tuin een kennel te bouwen, dus een flink grote afgesloten ren met een hondehok erin?


_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:00

Ik heb een hond in huis die een jaar op straat heeft gelopen en daarna 2jr in een buitenkennel heeft gezeten. Was ook letterlijk nooit in huis geweest want hij kende het fenomeen tv en koffieapparaat niet. Zoals Palmera zegt, geen zorgen, honden passen zich makkelijk aan.

Die van mij heeft zich super snel aangepast en heeft in de afgelopen 2jr (afgezien van 1 pantoffel) nog nooit iets gesloopt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lucifertje en 48 bezoekers