vader van mijn quarter ruin gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 20:03

Ik heb een 6 jarige quarter zonder papier. Volgens de vorige eigenaar is zijn vader een quarter hengst genaamd cappuccino welke een jaar of 5 geleden is geruind en verkocht naar Duitsland. De hengst heeft waarschijnlijk in noord Nederland (Groningen, Drenthe) gestaan. Wie heeft een idee?


spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:54

vaak is dat een verkoop-praatje !
het is dan altijd een paint of quarter zonder papier, de vader heeft geen naam, en is verkocht naar het buitenland..

** Alive & kicking ! **

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:08

Dat verkooppraatje is iig niet handig gezien alle genetische gebreken die er in het Quarter-wereldje rondwaren, als het voordeel van het 'weten' nu iig dat je er op kunt testen (al kun je dat beter vóór de koop doen ;) ).

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:13

Als je paard bij het fjordenpaard vandaan komt kan het best wel een hengst met papieren geweest zijn, alleen een quarter op papier geen cappucino heten. Dus wellicht is dat een stalnaam geweest. Als je niet de volledige officiële naam weet wordt het wat lastiger zoeken. Wat voor paard is de moeder van je paardje??

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:14

spicegirl schreef:
vaak is dat een verkoop-praatje !
het is dan altijd een paint of quarter zonder papier, de vader heeft geen naam, en is verkocht naar het buitenland..


Of het is geen van beide en denkt de verkoper op die manier een paar cent extra te vangen.........zonder papier is het "gewoon" een paard :o .

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:11

elcid- dat bedoelde ik ook. ;)
het is geen van beide..

** Alive & kicking ! **

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:24

Het kan natuurlijk dat het een verkooppraatje is maar het is ook wel zo dat als je googled op cappucino en aqha er wel degelijk paarden zijn met die naam als onderdeel in de pedigree.
Het is dus op zich niet onmogelijk en de stamboeknaam zou ook nog wel eens anders geschreven kunnen zijn 'cap puccino' of cappu cino' of een dergelijke woordspeling zoals dat wel vaker voorkomt bij western paarden.

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:16

Hobbyhorse schreef:
Het kan natuurlijk dat het een verkooppraatje is maar het is ook wel zo dat als je googled op cappucino en aqha er wel degelijk paarden zijn met die naam als onderdeel in de pedigree.
Het is dus op zich niet onmogelijk en de stamboeknaam zou ook nog wel eens anders geschreven kunnen zijn 'cap puccino' of cappu cino' of een dergelijke woordspeling zoals dat wel vaker voorkomt bij western paarden.



Ik bedoelde natuurlijk ook met alleen de naam cappucino ;) Meestal zijn ze wat inventiever met hun namen. Maar ik kan me in nederland geen hengst herinneren met z'n naam. Ik weet dat er een paar jaar geleden wat paint- en/of quartershengsten waren bij het fjordenpaard, weet alleen niet meer welke.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.


krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 18:30

Van een verkooppraatje is geen sprake. Ik heb bewust een quarter zonder papier gekocht. Ik heb er daarom ook niet veel voor betaald (in vergelijking met eentje met papieren). Paard is 5 panel getest en is in orde. Leek me gewoon leuk om een plaatje van zn vader te zien. Zal eens vragen of ze de precieze naam van de hengst nog weten want die quarter hebben inderdaad meestal de meest vreemde namen :).

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:08

Na even zoeken kwam ik dit tegen ,

http://rchetfjordenpaard.nl/paarden/veu ... lens-2011/

Ik heb even in je berichten gekeken en dacht te hebben gelezen dat je paard Santos is ?
Dan is de naam van de hengst Perchino , onderstaand berichtje even van de bovenste site gekopieerd .

Safari – vos – hengst – Perchino Uit de namenwedstrijd is de naam Santos gekozen voor het veulen van Safari. Het betekend heilige, omdat Safari zo populair is en ook is het leuke van deze naam dat hij ook met de SA begint zoals Sahara en Safari.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:26

Ik wil niet heel banketstaaf doen, maar mijn fries had ook geen papieren. Nooit aangevraagd, maar had zeker wel een goede afstamming.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:41

Vader is misschien wel volle Quarter, bij Fjordenpaard hadden ze inderdaad aantal jaren geleden wat Quarter hengsten die goedgekeurd waren Perchino en Bucky. Ik heb zelf er geen foto's van maar die zijn er wel. Als eigenaren van Fjordenpaard die niet aan je willen sturen dan kan je eens kijken of er in het topic van hetFjordenpaard nog meiden zitten die wel foto's hebben van Perchino.

De moeder is alleen zeker niet een volle Quarter. Safari is namelijk bont. Wel erg leuk pony hoor, maar echt mengelmoesje.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:55

Een paard zonder papier, is officieel geen ras en ook gewoon ouders onbekend. Je hebt geen enkel bewijs wie de ouders zijn, dus de verkoper kan je alles wijsmaken.

Mensen die bewust met quarters fokken, doen in principe bij elke nakomeling papier. Dat levert meer op. Waarom zou je een paardje goedkoper verkopen, terwijl het incl papier meer waard is??

Daarbij wil tegenwoordig iedereen weten of een paard 5 panel getest is. Zonder papier, weet je nooit wie de ouders zijn en is het een behoorlijk risico. Het is daarom ook een reden papier niet bij aan te vragen als je weet dat 1 van beide of beiden ouders positief zijn op een van de erfelijke ziekte's.

Bij dergelijke ziekte's is goedkoop echt duurkoop en komt er een lange lijdensweg als een paard toch iets mankeert. Dus quarters, paints en appies zonder papier, wil je liever alsnog getest zien.

Ik en nog een paar mensen die hier reageren zitten al meer dan 20 jaar in de western. Toen, maar ook nu nog, was de western best klein. De naam Cappuccino zegt mij ook helemaal niks. Maar al zou het een hele bekende hengst zijn, heb je geen enkel bewijs dat je paard een nakomeling is.

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:20

Evelijn schreef:
Vader is misschien wel volle Quarter, bij Fjordenpaard hadden ze inderdaad aantal jaren geleden wat Quarter hengsten die goedgekeurd waren Perchino en Bucky. Ik heb zelf er geen foto's van maar die zijn er wel. Als eigenaren van Fjordenpaard die niet aan je willen sturen dan kan je eens kijken of er in het topic van hetFjordenpaard nog meiden zitten die wel foto's hebben van Perchino.

De moeder is alleen zeker niet een volle Quarter. Safari is namelijk bont. Wel erg leuk pony hoor, maar echt mengelmoesje.



Quarter- en paint hengsten worden niet gekeurd. Je mag met elke hengst fokken.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 08:44

zandvangers schreef:
Na even zoeken kwam ik dit tegen ,

http://rchetfjordenpaard.nl/paarden/veu ... lens-2011/

Ik heb even in je berichten gekeken en dacht te hebben gelezen dat je paard Santos is ?
Dan is de naam van de hengst Perchino , onderstaand berichtje even van de bovenste site gekopieerd .

Safari – vos – hengst – Perchino Uit de namenwedstrijd is de naam Santos gekozen voor het veulen van Safari. Het betekend heilige, omdat Safari zo populair is en ook is het leuke van deze naam dat hij ook met de SA begint zoals Sahara en Safari.


Super bedankt. :) Ga ff googlen op deze hengst.

krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 08:52

Ik heb helemaal geen verstand van quarters (kom uit de KWPN-wereld) maar ze hadden mij verteld (toen ik er naar vroeg) dat zn vader en opa goedgekeurde quarter en paint hengsten waren. Zn opa heb ik al gevonden. Ik weet dat zn moeder 50% arabier en 50% paint is. Voor het gemak noem ik hem altijd quarter (paardje zonder papier 50% quarter, 25%paint en 25%arabier is ook zo'n lang verhaal). Heb dit paardje puur als recreatiepaard gekocht dus papier is absoluut niet belangrijk voor mij. Zoals gezegd lijkt het mij gewoon leuk om een foto van zn vader te zien.
Laatst bijgewerkt door krissie20 op 09-05-17 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:05

Het officiële stamboek in Amerika (de AQHA) kent geen keuring. In België en Duitsland is wel een keuring voor Quarterhengsten , maar deze worden door het stamboek niet erkend.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:11

s .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:12

zandvangers schreef:
Wat is de naam van zijn Opa , de vader van Perchino dan ? dat zoekt voor mij en anderen misschien wat makkelijker .
Met de naam Perchino kom ik echt nergens uit helaas .


Denk dat ze de vader van de moeder bedoelt.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:14

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:48

Maar het heeft geen nut. Zonder papier weet je helemaal niet of de genoemde namen, ook werkelijk de ouders zijn.

krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 07:23

Googlend kan ik helaas niks vinden. Mocht iemand nog iets weten of vinden dan hou ik me aanbevolen.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:57

krissie20 schreef:
Googlend kan ik helaas niks vinden. Mocht iemand nog iets weten of vinden dan hou ik me aanbevolen.


Na even zoeken op hun site kwam ik deze link tegen .
http://www.fjordenpaard.com/fotoboek/pa ... ino-links/
Is het niet toevallig deze hengst ?
Ik zou eens bellen met Het Fjordenpaard en het navragen .
En zoals al eerder door iemand aangegeven heeft Het fjordenpaard hier op bokt een behoorlijk groot topic .
[MHK] [Deel 7] RC het Fjordenpaard/El Rancho de Verano fans!
Misschien weten deze Bokkers wat meer ? en hebben Misschien wel foto's voor je .
Ik zou er een berichtje plaatsen als ik jou was :j

krissie20
Berichten: 108
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 13:22

zandvangers schreef:
krissie20 schreef:
Googlend kan ik helaas niks vinden. Mocht iemand nog iets weten of vinden dan hou ik me aanbevolen.


Na even zoeken op hun site kwam ik deze link tegen .
http://www.fjordenpaard.com/fotoboek/pa ... ino-links/
Is het niet toevallig deze hengst ?
Ik zou eens bellen met Het Fjordenpaard en het navragen .
En zoals al eerder door iemand aangegeven heeft Het fjordenpaard hier op bokt een behoorlijk groot topic .
[MHK] [Deel 7] RC het Fjordenpaard/El Rancho de Verano fans!
Misschien weten deze Bokkers wat meer ? en hebben Misschien wel foto's voor je .
Ik zou er een berichtje plaatsen als ik jou was :j


Bedankt! _/-\o_ Had zelf gezocht op perchino….
Grappig, hij lijkt wel op mijn ruin. Iemand had me al gewezen op het topic dus daar heb ik ook maar een berichtje geplaatst.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: vader van mijn quarter ruin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:49



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers