Grondwerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 17:06

Hey allemaal!

Ik heb een ondeugend fjordje van bijna 10 jaar. Ik ben al wat langer met GW en VD bezig. Maar de laatste tijd ben ik erg actief in GW, alleen ik weet niet meer welke oefeningen we nog kunnen doen. Dit zijn de dingen dat al goed lukt:
Leiden (stap en draf)
Achteruit lopen
Op commando halt houden
Wijken voor druk

Verder zijn er natuurlijk ook dingetjes die wat minder gaan:
Eigen ruimte
Hier heb ik in het dagelijks leven niet erg last van. Maar als we het gaan oefenen loopt ze me alsmaar achter me aan. Als ik haar dus stilzet en ik loop achteruit, of ik zet druk op het touw en met het zweepje komt ze alleen maar dichter naar me toe. En dat was juist niet mijn bedoeling. Heeft iemand hier tips voor?

En weet iemand nog meer oefeningen voor GW?

Geen HAAT, maar TIPS graag :)

Groetjes /3

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:17

Als ik het goed begrijp komt je pony naar je toe als je achteruit loopt, en als je druk houd op het touw?

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 17:46

Amberkelsey schreef:
Als ik het goed begrijp komt je pony naar je toe als je achteruit loopt, en als je druk houd op het touw?

Nee, het woordje of staat er tussen :) . ik kan het niet goed uitleggen, maar ik bedoel dat ik een beetje met het halstertouw wat heen en weer zwaai (natuurlijk niet heel hard), en met het zweepje druk zetten zodat ze uiteindelijk achteruit gaat.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:08

Ik zou ipv gaan zwiepen met het touw eens kijken naar je eigen lichaamshouding. Maak je eens groot en duw haar met je 'energie' naar achter.

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:02

Wat Neverland zegt inderdaad, begin bij je houding. Gebruik een leadrope of langer touw, dat werkt het fijnst en zwaai met het uiteinde (net zo lang als je eigen ruimte) naar voren tot de pony uit je ruimte is. Ze begrijpen al heel snel dat ze naar achteren moeten en uit jouw ruimte. Eerst rustig zwaaien en als er geen reactie komt harder zwaaien/draaien tot je de reactie krijgt die je wilt.

Michellemj

Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:42

Misschien zal Parelli helpen? de 7 games!
dit heeft mij heel erg geholpen
mijn paardje is 5 en erg dominant het gaat steeds beter!!

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:08

Probeer het eenvoudig te houden. Gebruik niet verschillende manieren om hetzelfde te bereiken om beurten want dan snapt je paard er niks meer van. Probeer 1 methode te kiezen en wees daar consequent in. En inderdaad letten op je eigen lichaamshouding en 'energie',

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:12

Waarom zo opmerking geen haat maar tips? Vindt dat zo rare uitdrukking due tegenwoordig vaker voorbij komt