Kleine Suzie is drachtig; stippels, vlekjes of schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Kleine Suzie is drachtig; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 22:03

Vorig jaar was onze kleine Helga op date, wat helaas niet resulteerde in een dracht en een veulentje, maar dit jaar gaan we er opnieuw voor en nu met Suzie!

Suzie is ons mini shetland dametje van 85 cm en 7 jaartjes jong. Ze is zwart tobiano, maar daar is weinig meer van te zien aangezien ze ook schimmel is :D

Dit wordt, als alles mee mag zitten, haar allereerste veulentje, ze is dus maiden.

Haar date is een knappe panterbonte mini appaloosa van dezelfde maat. Zijn naam houden jullie nog even tegoed van me, ik ben het domweg vergeten en moet het even weer navragen :o

Vanavond was de kennismaking. Suzie is niet zijn enige date en ze maakt nu deel uit van de kleine kudde merries die hij dit seizoen drachtig mag gaan maken. Als het goed is zal ze morgen of overmorgen hengstig gaan worden (woensdag is de DA geweest en constateerde een eitje van 2,5 cm) en dan is het afwachten hoe het gaat lopen!

Even voorstellen, dit is Suzie:
Afbeelding

Afbeelding



En dit is haar date:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De kennismaking verliep super, de kudde is vandaag samengesteld en dat was natuurlijk wel prettig voor een nieuwkomer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Alle bipsjes op een rijtje, mooi groepje zo samen (hengstje staat achteraan)! Ze hebben een prachtig gebied van 3 hectare groot om te wonen, mooi aangelegd en met schuilmogelijkheden. Zoiets moois heb ik thuis niet! :+
Afbeelding

Edit: nog even de kleurkansen voor een veulen uit deze combinatie erbij gezocht:
11.72% - Black Pintaloosa
11.72% - Black Appaloosa
11.72% - Black Tobiano
11.72% - Gray (Black) Pintaloosa
11.72% - Black
11.72% - Gray (Black) Appaloosa
11.72% - Gray (Black) Tobiano
11.72% - Gray (Black)
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel)
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Appaloosa
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Tobiano
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel))
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Pintaloosa
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
0.78% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
0.78% - Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Pintaloosa
Laatst bijgewerkt door petraaken op 23-06-17 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast op verzoek

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:06

Wat een leuke kudde zo bij elkaar.
Mooie hengstje ook
Ik hoop dat het gaat lukken. En zal weer volgen.
Jammer dat Helga uiteindelijk toch niet drachtig bleek. Heb altijd nieuwsgierig gevolgd.
Nu hopelijk wel een veulen volgend jaar :)

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 22:24

Dank je wel, ik vind het ook echt een leuke kudde zo. Past mooi bij elkaar :). Ja erg balen was dat, maar Helga was ook al wat op leeftijd natuurlijk dus ik wist dat de kans niet erg groot was. We gaan er nu met frisse moed tegenaan en ik ben heel benieuwd wat deze combinatie op gaat leveren!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:03

En dan hopen we dat we deze keer meer dan een grasbuik kunnen volgen :+

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:09

Ik volg ook!

Djoopie

Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:13

Leuk ik volg ook!!! Leuke combi ook en ik hoop natuurlijk op dit keer wel een veulentje!!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:47

Ik volg ook weer! Leuke date heeft Suzie!

Anoniem

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:56

Hey wat leuk! :D
Wat een leuke kudde zo bij elkaar zeg, ik volg mee! Ben benieuwd wat voor een klein leuk ding eruit gaat komen over een tijdje!

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:42

Leuk! Ben na het vorige topic van helga heel benieuwd wat hier nu wel uit komt :')
Ik volg mee!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

pien_2010

Berichten: 42816
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:11

Zonde Murosch dat het met Helga niet gelukt is. Ik duim voor je mee dat het deze keer wel lukt. Trouwens een mooi mini hengstje heb je uitgezocht <3 .


Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 12:55

Wat leuk, al zoveel reacties van mensen die mee willen kijken! En inderdaad, deze keer niet voor de grasbuik maar voor de babybuik hoor. Ze zal wanneer ze weer thuis komt sowieso gescand worden, dus geen fopmerries dit jaar!

Ik ben ook heel erg verliefd op dit hengstje, ik hoop dat ze er samen iets moois van gaan bakken :D

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:16

Leuk ik volg ook weer!

Anoniem

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:20

Ik ben er ook weer bij!

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:14

Mooie kudde, mooie merrie en een mooi hengstje. Nu dus nog een mooi veulentje. Ik volg na Helga haar fopactie (ik blijf Helga echt een heel stoere naam vinden :D ) hier ook weer mee.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:19

Mooie combinatie, je merrie heeft echt een mooi hoofdje en zachte uitstraling. En wat een leuke stippelhengst, zou jammer zijn moest haar veulen ook zo'n prachtige stippels krijgen en dan gaan schimmelen. :D

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:10

Woow wat een knappert die hengst. Ik hou wel van stippels.
Dit is de vader van mij merrietje. Lijkt wel een beetje op die van jou.

Afbeelding

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:06

Leuke kudde zo! Ik volg ook weer stilletjes mee; heb je vorige topic van Helga en Suzie ook gevolgd.

Hopelijk deze keer meer succes. +:)+

Kerstmuts

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 09:46

Bedankt allemaal! Met zoveel succeswensen en duimpjes moet er toch wel eens iets goeds van komen. Ik heb in de afgelopen jaren niet zo heel veel geluk gehad met het drachtig worden en vooral blijven van merries.

In 2013 Duitse Rijpony merrie gedekt en in 1 keer drachtig. Helaas na 45 dagen vruchtje verloren en toen al te laat in het seizoen om terug te dekken, dus geen 2014 veulen.

In 2014 mijn KWPN merrie bij de hengst, 1 keer insemineren en drachtig. Dat verliep goed en leverde een mooi merrieveulen op.

In 2015 geen merries gedekt

In 2016 Helga (NSPS) bij de hengst. 2 rondes gedekt en niet drachtig.

Nou, nu wordt het weer tijd voor een geslaagde dracht vind ik zelf hoor!

Birdie60 hij heeft er inderdaad wel wat van weg!, grappig :D.

Laureas, dat zou inderdaad wel erg jammer zijn! Maar een pintaloosa schimmel met blauwe oogjes zou dan wel weer heel erg leuk zijn :)

Siesjuh, Helga is ook echt een Helga. Kan er niks anders van maken! Toen we haar kochten wou ik er iets anders van maken, maar als het beestje al 21 jaar Helga van Alteveer heet, dan mag ze de laatste jaren ook zo heten toch? ;)

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-17 22:14

Ik heb vanavond de kudde een tijdje bespied vanuit de auto op een afstandje om te kijken hoe ze het doen samen en of Suzie een beetje vriendjes met de anderen is geworden.

Mijn verwachtingen klopten, want ze is alweer hengstig. Hengstje vond haar alleen nog niet interessant genoeg en dekte de merrie die naast haar stond terwijl ze zo haar best deed en stond te piesen _O- . Morgenavond even weer een uurtje spioneren, wie weet is ze dan wel aan de beurt.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:22

Hahahaha, gluurder! :D
Wij dekken altijd aan de hand om de dag.
En dat zolang ze hengstig zijn.
Arme hengst als die elke dag er een paar moet nemen. _O- _O-

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 18:11

Zojuist even weer bij Suzie en haar vriendje gekeken. Ja echt duidelijk mooi hengstig. Ik heb geen dekking gezien maar aangezien hij duidelijk interesse in haar heeft (laag hinniken, haar vanuit de groep bij zich roepen, kort maantjes krabbelen) en zij hele vieze achterbenen heeft weet ik wel genoeg. Morgen even weer gluren, ik zou toch graag 1 keer een dekking willen zien deze week, ter bevestiging.

Vorige ronde (ze heeft de eerste ronde bij een ander hengstje gestaan maar was niet drachtig) was alles prettig gecontroleerd. Daar werd ze elke dag 1 keer aan de hand gedekt en dan weet je precies hoe of wat, maar ik vind dit natuurlijke kuddegedrag ook wel heel mooi om te observeren.

Als ze allemaal tegelijk hengstig zijn dan heeft ie het er maar druk mee ja! Ik zag er nu 3 hengstig, inclusief de mijne..

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 21:49

Nog even wat beeldmateriaal erbij van vandaag. Door een gazen hek heen geschoten, dus kwalitatief prut, maar daar ging het niet om :)

Er wordt geneusd en Suzie is duidelijk hengstig:
Afbeelding

De kudde samen.. ik vind het zo'n leuk groepje bij elkaar:
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-17 21:53

Vanavond weer ruim een uur zitten spioneren. Net toen ik weg wou rijden kwam de eigenaresse er langs en vroeg of ik even bij ze in wou, nou graag natuurlijk. Suzie kwam er meteen aan om even wat knuffels te halen en de rest van de kudde was ook erg geïnteresseerd. Suzie is mooi hengstig, maar ik heb nog steeds geen dekking gezien. De hengst snuffelt wel aan haar en bromt wat rond, Suzie plast dan, maar de hengst loopt vervolgens toch weer weg. Ik heb het idee dat ze nog hengstiger gaat worden en dat hij daarop wacht. Dat zou volgens mijn berekening kloppen, want dan zou ze nog tot zondag/maandag hengstig moeten zijn. Het zou natuurlijk ook goed kunnen dat ze wel gedekt wordt nu maar niet wanneer ik daar toevallig ben, ik ben er niet 24/7 bij.

Anyway, ik blijf elke avond even observeren totdat ze niet meer hengstig is. Wie weet krijg ik het toch nog te zien. Ik had wel even de kans om ze nog op de foto te knippen zonder hekwerk er tussen vanavond :). Het is wel echt een mooi stelletje toch (ondanks dat ze wel een beetje een vies meisje staat te zijn :') )?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:03

Ooowwwhh ik hoop zo dat het lukt deze keer! Ze zijn zo leuk samen <3

Die blackfoto is mooii!! *-:)
Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken samen :D

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kleine Suzie is op date; stippels, vlekjes of schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:09

Ze doet het liever zonder pottekijkers :P

Mooi stelletje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Kla4tje, tanc, Toushie en 6 bezoekers