Great memories last forever, rust zacht Namke

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:06

Na lang zitten twijfelen wil ik toch graag mijn mooiste momenten delen met de wereld. Sinds 30 maart is tot mijn grootste verdriet mijn best vriendin er niet meer. Namke is met spoed geopereerd in Utrecht door koliek en het mocht niet baten. De darm was al zo ver afgestorven dat het geen enkele zin meer had. Wat een pijn en verdriet en is dit vreselijk om mee te maken, vooral als het nog veel te vroeg is. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, want dit is te lezen in mijn IM topic: [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

Ook heb ik mijn verhaal doorgestuurd naar bitmagazine.nl en heeft het daar afgelopen week op de site + facebook gestaan. Ik heb ontzettend veel reacties gekregen van vrienden en onbekenden waar ik veel steun en liefde uit haal.

Ik wil jullie graag mijn mooiste foto's en momenten laten zien. Maar hoe? Als je duizenden foto's hebt en je niet kan kiezen :'). Toch heb ik mijn best gedaan. Met tranen rollend over mijn wangen typ ik dit topic en heb ik alle foto's doorgespit. Wat hebben wij toch veel meegemaakt in bijna 9 jaar tijd. De perfecte match, mijn beste vriendin, mijn soulmate, je kent het wel, een once in a lifetime horse. :+:

1. De mooiste foto's van ons begin. (En och wat was ik toch een lang botje :'))
Afbeelding

2. We leerden elkaar beter kennen begrijpen en met de jaren door verbeterde ons dressuurwerk.
Afbeelding

3. Ook zijn wij dressuurwedstrijden gaan starten en vlogen het B door. Na een eerste wedstrijd in L1 met winst, moesten wij helaas stoppen omdat jij geopereerd moest worden aan een kwaadaardige tumor en cyste aan je eierstokken.
Afbeelding

4. Tot mijn verbazing was jij een ontzettend goede springer. Hier heb ik flink gebruik van gemaakt, want springen was echt mijn ding! Nu was het ons ding en je verbaasde me telkens weer.
Afbeelding

5. Dit hebben we natuurlijk uitgebreid tot cross lessen en uiteindelijk de oefencross in Bussloo en de Tripalon in Broekelo.
Afbeelding

6. Maar natuurlijk hielden wij van afwisseling en gingen regelmatig naar een recreatieplas in de buurt om lekker te zwemmen, want jij was een waterrat!
Afbeelding

7. Maar na 5 jaren kwam er een eind aan onze tijd samen. Jij stond te koop en ik ben vroegtijdig weggegaan door ruzie met de eigenaar. Na een halfjaar zoeken naar jou en je nieuwe eigenaren, had ik je dan ook gevonden en mocht ik langskomen! Wat een heerlijk bezoek was dat. Wij hebben jou uiteindelijk mogen kopen en toen was jij toch echt van mij!
Afbeelding

8. Als trotste eigenaresse wilde ik jou natuurlijk vaak op de foto vastleggen. We hebben meegedaan aan verschillende fotomeetingen via bokt en fotoshoots.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Deze foto's wil ik graag groot laten zien, omdat ik deze ontzettend mooi vind of omdat deze foto's veel voor mij betekenen.

10. Deze foto stond al in het overzicht, maar hij is gewoon zo mooi
Afbeelding

11. Deze foto wil ik laten uitvergroten, omdat hij zo prachtig is.
Afbeelding

12. Deze foto is echt te schattig voor woorden.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Deze foto is gemaakt 2 weken voordat zij ingeslapen werd op de kliniek in Leusden. Hier stond zij te revalideren van een PRP behandeling voor haar peesblessure. Ik merkte al dat ze maar niet aankwam en mager bleef. Ik maakte me al weken een beetje zorgen hierover. Achteraf denk je, had ik maar meer actie ondernemen, misschien was het dan voorkomen.
Afbeelding

15. Onze afscheidsfoto. Hier mocht ik afscheid nemen na de operatie, waar zij al naar boven was gegaan. Deze foto zegt meer dan duizend woorden voor mij.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken naar mijn foto's en het lezen van ons verhaal. Ik kan je zeggen, de pijn en verdriet blijft. Er is een groot zwart gat in mijn hart en ik zou er alles voor over hebben om haar terug te halen. Achteraf ga je nadenken, had ik maar, had ik maar... Maar ik had niks anders kunnen doen, maar toch zoek je naar iets waardoor je je schuldig voelt. Namke was mijn leven en het was ontzettend moeilijk om haar te laten gaan. Dus Namke, tot ooit daarboven en voor nu, lekker rennen en grazen in de oneindige groene weides met al onze geliefden. Y;(

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:11

Prachtige foto's van een prachtig paard!
Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:32

Lieve TS, jouw vorige topic heb ik huilend zitten lezen. En ook dit topic is zo mooi! Het laat zien hoe groot jullie band was en wat jullie samen allemaal konden. Jullie waren/zijn zo'n mooi team! <3

Sterkte Y;(

Anoniem

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:34

Ik heb je IM topic ook gelezen maar vind het altijd moeilijk om op zo'n verhaal te reageren, weet nooit zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk.
Nu reageer ik toch even, wat een prachtige foto's allemaal.
Fantastisch om te zien hoe zo'n band jullie hadden, zo zonder tuig rijdend, je kon er duidelijk alles mee en de passie en liefde spat van de foto's af.
Ik wil je alsnog heel veel sterkte wensen hoop dat je kracht kan halen uit alle mooie herinneringen en het op die manier een plekje kan geven..

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:10

bedankt voor de lieve reacties!!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:15

Neem jezelf niets kwalijk, ze heeft een fantastisch leven bij je gehad. Ja natuurlijk kun en wil je ze niet missen maar het is gebeurt en je had niets kunnen doen om dit te voorkomen. Heel veel sterkte, hopelijk komt er ooit weer een paard op je pad waar je net zo'n bijzondere band mee krijgt. :(:)

Deze foto's laten een prachtige band tussen paard en mens zien, denk daaraan wanneer je het moeilijk hebt.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:40

echt super mooi !!! van de afscheid foto krijg ik tranen in me ogen... echt mooi !!!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:41

Prachtige foto's, de liefde straalt eraf. Veel sterkte!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 22:19

bigone schreef:
Neem jezelf niets kwalijk, ze heeft een fantastisch leven bij je gehad. Ja natuurlijk kun en wil je ze niet missen maar het is gebeurt en je had niets kunnen doen om dit te voorkomen. Heel veel sterkte, hopelijk komt er ooit weer een paard op je pad waar je net zo'n bijzondere band mee krijgt. :(:)

Deze foto's laten een prachtige band tussen paard en mens zien, denk daaraan wanneer je het moeilijk hebt.


Lief van je, dankjewel! <3

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:22

Wow... ik ben er stil van..


Heel veel sterkte met dit verlies..

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:38

Ook ik heb met tranen je andere topic gelezen. Maar idd wat een mooie foto's. Wat een mooie liefdevolle band met je paard. Jouw once in a lifetime. Nou dat is te zien. Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies. Dikke virtuele knuf.

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:41

Jullie band is van de foto's af te lezen, heel erg veel sterkte Y;(

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:50

prachtig...
ik weet hoe je je voelt :( Vreselijk

Ze was prachtig Y;(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:46

Kabayo schreef:
prachtig...
ik weet hoe je je voelt :( Vreselijk

Ze was prachtig Y;(


Dankjewel! Dat was ze zeker <3. Hoe is het nu met jou ?

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:50

Sterkte.... Het zal wel even duren voor je je beter gaat voelen. Ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn merrie in moeten laten slapen dus ik ken het gevoel.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:53

Ah krijg bijna tranen in m'n ogen.
Heel erg veel sterkte ts. :(:)

Michellejump

Berichten: 118
Geregistreerd: 15-03-13

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:04

wauww <3 Wat een prachtige herinneringen heb je met hem gemaakt! /3 Ik moet er niet aan denken dat dit met één van mijn toppers gebeurt! ;(
Heeeel eeerrrgg veel sterkte! <3

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:25

Veel sterkte!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:30

Heel veel sterkte!

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:50

Wat heb ik groot respect voor jou, ondanks de pijn toch zeer mooie foto's laten zien. En het verhaal erbij bezorgen mij rillingen.

Heel veel sterkte.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:03

Wat triest, heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:05

Wat waren jullie een mooi stel samen! Mooi overzicht heb je gemaakt, heel veel sterkte gewenst!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:06

Elke keer weer kippenvel als ik die afscheidsfoto zie van jullie samen... Sterkte!

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:25

Wat een verdriet... heel veel sterkte nogmaals. Y;(

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: Great memories last forever, rust zacht Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:26

Je laatste topic herinner ik me nog zo goed, ik weet ook nog dat ik hem nooit heb durven openen, omdat ik ook 'mijn' soulmate verloren ben vorig jaar en het kwam te dichtbij. Je woont dicht bij mij en hebt een fries. Twee dingen die we overeenkomstig hebben en zodoende herken ik altijd je boktnaam en heb ik altijd genoten van je foto's. Nu heb ik het topic wel geopend, nav dit topic en man.. De tranen stromen we weer over mijn wangen. Dit gemis is onbeschrijfelijk en ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Heel veel sterkte, ik leef met je mee..

De laatste foto, kippenvel.