Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:09

Mexx93 schreef:
[ [url=m/7PJNSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je ook al eens gekeken naar Holthausen Frodo? Zijn moeder en opa zijn zwart. Mijn merrie is drachtig van hem. Het is een ontzettend lieve hengst.
http://Www.stalholthausen.com


Jaaa Frodo <3


emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:43

Agnes schreef:
Wat leuk Emma! En wat voor kleur heeft jouw merrie? En zwartbruin is ook heel mooi! Ik ben ook geen miepje dat de pony een deken op gaat doen om hem/haar zwart te houden. Gewoon lekker in de zon. En ik verwacht ook niet dat het veulen 148 gaat worden, maar hoop op 140 en liefst groter. Lukt het niet, 135 is ook prima, maar groter graag.


Mijn merrie is zwart(bruin), met die dingen in mijn vorige post doelde ik ook op mijn merrie, niet op Eclips, sorry voor de onduidelijkheid :D. Ik weet niet hoe groot de moeder van mijn merrie is, dacht rond 1,45, maar mijn merrie is lekker groot geworden, 6 jaar nu en meet 1,52 :j

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:11


Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:09

Fenix is een héle gave hengst, maar wel ''maar'' 1,43. En onder het zadel wel een stukje pittiger dan Eclips en Voque. Maar hij heeft zeker een goed karakter, gehoord van het meisje wat hem rijdt en zijn 9 bij de verrichtingen toont dat ook wel aan natuurlijk.

supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:17

Misschien niet onbelangrijk... Wat is de afstamming van je merrie? En ik lees wel dat je een grotere maat pony wil fokken met een zwarte kleur, maar wat wil je verder aan je merrie verbeteren.
Heb je ook een standfoto van haar?


Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 18:46

Mijn pony heeft als vader Arenberg's Maurits (ook vos) en haar moeder was ook vos en moeders vader is Halenshof Wilfred. Zij is stermerrie en alles is goedgekeurd bij haar. Ze is wel vrij pittig en voorwaarts. Dus die laatste hengst lijkt me dan olie op vuur.

Vanwege het overlijden van mijn broer heb ik even niets gedaan hiermee. Maar nu kan ik haar morgen door een dierenarts laten voelen hoe ver ze is. En dan moet ik maar even zien welke hengst het beste bij haar past, Eclips of Frodo. Wat vinden jullie? Ik hoef dus geen hele felle hengst omdat mijn merrie al rillerig en vlot genoeg is. Maar een lief karakter en liefst een koele kikker lijkt me gaaf. Vooral omdat mijn dochtertje nu 5 is (en nergens bang voor), die rijdt ook op onze pony. En omdat ik er zelf op rijdt en mijn dochter langer zal worden dan ik, wil ik graag een groter veulen fokken, liefst richting 1.45 of groter. Maar wil het graag met New Forest doen omdat zij zelf goede papieren heeft. En ik zou zoooo graag een zwarte of donkerbruine pony willen.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:50

Ik heb Frodo gekozen toen ik filmpjes zag van een klein meisje dat op m reed. Mijn merrie is namelijk ook behoorlijk pittig. Veulen is dit trouwens ook wel, maar niet rillerig, zoals moeders nog wel eens kan zijn. Veulen laat wel duidelijk weten wanneer haar iets niet zint, maar kan ook heeeerlikk met je komen knuffelen.
Veulen is bijna 1 jaar, nu 1m31. Denk dat ze max 1m43 wordt.

Eclips weet ik zn karakter niet, maar ik vind hem ontzettend knap!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:00

Eclips weet ik verder ook niet, maar mijn pony (v. Eclips) is heel koel in dr kop. Ga al sinds haar 4e met haar over de weg naar les (10min, best drukke weg). Auto's en busjes doen dr niets, vrachtwagens en trekkers kijkt ze alleen naar, maar vluchtgedrag/bokken/oid. Laatst waren ze bij ons een vuurtje aan het stoken en ik kwam daar langsheen, maar daar keek ze ook amper naar.
Die koelheid kan natuurlijk ook van haar moeder komen, maar lijkt me stug dat Eclips heet is anders was mijn merrie echt wel pittiger geweest.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 19:06

Oei, beide klinken heel goed! Mijn merrie is ook vrij koel langs de weg (door te trainen, eerst was ze schrikkeriger). Maar als je de teugels verpakt, het zadel opdoet, verzit, ernaast loopt en je handen omhoog doet, enz. dan reageert ze heel rillerig en schrikkerig. Of er vroeger wat met haar gebeurd is????? Maar ze bokt en steigert niet en gaat er niet vandoor. Zo wil ik dus graag een veulen en daar dan veel mee tutten en langs de weg lopen en oefenen zodat die later schaapmak wordt in gebruik.

Ik zag ook Brummerhoeve's Spirit. Die is ook mooi.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:52

spirit is Idd ook heel leuk, weet alleen niet precies hoe groot die is?

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:47

Ik zou met jouw merrie kiezen voor Eclips :j Karakter zit wel goed bij hem. Is je merrie al eens voor de kroon naar de keuring geweest, met een nakomeling van haar?

Staat je merrie op allbreedpedigree trouwens?

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 21:32

Daphne, wat is allbreedpedigree? Voer? Ik weet het niet, ik heb haar bijna 2 jaar en zelf nog geen veulen gefokt.

Myrth07 Spirit is 1.46. Die klinkt ook heel goed, springbloed en dressuurbloed. Die vind ik ook steeds leuker.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:24

Allbreedpedigree is een site met stambomen, was benieuwd wat er aan kleur verder voor zat ivm agouti, maar bedenk me nu dat bij de foresters de kans redelijk 0 is dat er alleen maar vos voor zit. Dus kans op Agouti is er gewoon.


Spirit heeft een vos vader. Dus is hij vosdrager als ik het goed heb... Want vos is recessief, vader van Spirit (Levi) kan dus alleen vos doorgeven. Tenzij Levi ook agouti draagt, dan had bruin ook gekunt, maar dat heeft hij iig niet doorgegeven want dan was Spirit bruin geweest...

Iig, met Spirit heb je wel kans op vos met jouw merrie.

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:26

Frodo dekt alleen natuurlijk. Hou daar rekening mee

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:27

Sinds dit jaar ook KI! :j Vers geloof ik.

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:28

Daphne__ schreef:
Sinds dit jaar ook KI! :j Vers geloof ik.

Beter.
Jammer dat mijn merrie er niet meer is. Had hem graag gebruikt als hij KI deed

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Mexx93

Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:29

Ik zat destijds ook te twijfelen tussen Eclips en Frodo, maar toch uiteindelijk de keuze gemaakt voor Frodo. Het gedrag van jouw merrie herken ik in mijn merrie, braaf maar toch schrikkerig. Ik heb heel veel met haar moeten trainen om alleen op buitenrit te kunnen bijvoorbeeld. Gaat nu prima! Maar omdat Frodo zo stoer is (nergens bang voor en echt van niks schrikt) heb ik voor hem gekozen. Daarnaast heeft mijn pony vrij korte benen en wilde ik haar galop verbeteren. Ik ben benieuwd op wie je uitkomt, kijk vooral naar wat je in je merrie wilt verbeteren! Je zou ook de hengstenhouders van Frodo en Eclips kunnen bellen zodat zij jou meer kunnen vertellen over hun nakomelingen. Frodo is dit jaar inderdaad via KI beschikbaar

En heel veel sterkte met het verlies van je broer Y;(

uiteindelijk word je toch wie je zelf bent -loesje.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:36

Ik denk idd ook dat je je keuze moet baseren op wat je wilt verbeteren. Wat wil je verbeteren aan je merrie (qua bouw, gangen, etc)? En wat zijn juist haar sterke punten?

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 15:42

Ik vind dat de mijne een smalle borst heeft als je voor haar staat. En ze heeft niet zulke dikke manen. Verder vind ik haar prima. Een beetje forser veulen zou ik wel mooi vinden, vooral omdat ik er zelf ook op ga rijden. Ze heeft maar een klein hoofdje, ponymaat hoofdstel. Dus een iets groter hoofd zou ik niet erg vinden. En ik wil gewoon graag een superlief karakter hebben. Een koele kikker. Geen slome, maar niet zo schrikkerig. Wat ik natuurlijk ook wil krijgen door er heel veel mee te gaan doen. Wandelen langs de weg, tractors (hebben we op onze boerderij genoeg), shovel, over plastic lopen, paraplu, kinderen op fiets of skelter en ga maar door.

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:45

Forser veulen, meer maat, goed karakter; Eclips :D

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 15:47

Klinkt goed Daphne! Heb net contact met vorige eigenaars gehad. Haar eenalaatste veulen was grote C, die hebben ze verkocht. Het laatste veulen is 1.48 en die zijn ze aan het inrijden. Die wordt verkocht. Maar is veel forser en groter. Beide trouwens vos. Ik mail je nog even!

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:49


Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 16:00

Mooie pony's. Maar hun beider moeder is bruin en zij zijn heel donkerbruin. Maar wel een hele mooie kleur!

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:06

Zo die van Eclips zijn idd geen ieltjes!
Over mijn Frodo-veulen kan ik nog niet veel zeggen, die is nog geen jaar, dus sowieso nog erg smal... Vind Frodo's boy wel wat smal (zoon van Frodo), maar dat kan natuurlijk ook aan de moeder liggen.

Afbeelding
(witte moeder, donkerbruine vader Frodo)
Laatst bijgewerkt door Myrth97 op 05-05-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:08

Klopt, maar het bruin kan absoluut niet van Eclips komen, dus dat is via de moeder gekomen :j Hoe donker het bruin uitvalt verschilt heel erg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, NadjaNadja, SentiBot en 74 bezoekers