Startpas aanvragen?!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 10:39

Hallooo,
Ik wil graag een Startpas aanvragen, maar hoe lang duurt het voordat je dan daadwerkelijk kan starten?
Dit kan ik eigenlijk nergens vinden...

Groetjess

Faldo b+7 b+1


keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:43

Ik heb hierover laatst nog contact gehad met de KNHS, je kunt vanaf moment van betalen meteen starten.
Het kan wel zo zijn dat de vereniging waar je inschrijft je nog niet kan vinden in het systeem, maar in principe kun je dus gewoon starten.

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 11:38

keeyzie schreef:
Ik heb hierover laatst nog contact gehad met de KNHS, je kunt vanaf moment van betalen meteen starten.
Het kan wel zo zijn dat de vereniging waar je inschrijft je nog niet kan vinden in het systeem, maar in principe kun je dus gewoon starten.


Thxx
Ik sta ingeschreven bij de KNHS en mijn paard ook, alleen nog niet samen dus... maar als je betaald hebt, en je rijvereniging ook goed is, kan je dus direct starten?

Faldo b+7 b+1

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:39

Je kunt als je wil dit weekend nog starten.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:50

Je kunt zelfs sochtends je startpas aan kunnen vragen, en dezelfde dag nog starten!


KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:56

Knhs schreef dit naar mij hierover;

Beste ----, een dagstartpas kun je aanvragen in Mijn KNHS, net als een gewone jaarstartpas. Je kunt dan kiezen voor 'startpas paard' met als contractduur een dag. Je zet de startdatum dan op de dag van de wedstrijd. Dit moet uiterlijk op de dag van de wedstrijd verwerkt zijn, maar we raden wel aan om het wel op tijd te doen, zodat je dan nog contact met ons op kan nemen als het om een bepaalde reden niet lukt. Als je bij de wedstrijd inschrijft via Mijn KNHS, kan dat ook niet als je geen actieve startpas hebt op die dag. Veel succes!
Groeten Marina


Maar wellicht schrijven jullie nog in via startlijsten.nl? Want wat im hieruit begrijp kan je via mijnknhs niet inschrijven als je nog geen dagpas hebt. En je schrijft je niet in op de dag van de wedstrijd.

Of begrijp ik het verkeerd?
(Ik reageer meer op bocenstaande post om dezelfde dag nog te kunnen starten zeg maar)

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:02

Dan dien je inderdaad in te schrijven via startlijsten.nl of even een mail te sturen naar de vereniging die de wedstrijd organiseert. Ze kunnen daar dan rekening mee houden. Inschrijven via mijnKNHS gaat inderdaad niet zonder startpas.

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 12:02

KletsKoekje schreef:
Knhs schreef dit naar mij hierover;

Beste ----, een dagstartpas kun je aanvragen in Mijn KNHS, net als een gewone jaarstartpas. Je kunt dan kiezen voor 'startpas paard' met als contractduur een dag. Je zet de startdatum dan op de dag van de wedstrijd. Dit moet uiterlijk op de dag van de wedstrijd verwerkt zijn, maar we raden wel aan om het wel op tijd te doen, zodat je dan nog contact met ons op kan nemen als het om een bepaalde reden niet lukt. Als je bij de wedstrijd inschrijft via Mijn KNHS, kan dat ook niet als je geen actieve startpas hebt op die dag. Veel succes!
Groeten Marina


Maar wellicht schrijven jullie nog in via startlijsten.nl? Want wat im hieruit begrijp kan je via mijnknhs niet inschrijven als je nog geen dagpas hebt. En je schrijft je niet in op de dag van de wedstrijd.

Of begrijp ik het verkeerd?
(Ik reageer meer op bocenstaande post om dezelfde dag nog te kunnen starten zeg maar)


Ik heb dit weekend bb wedstrijd en heb daarbij via mail ingeschreven en gewoon uitgelegd dat ik geen Startpas heb. Wel via mijnknhs, maar niet zo dat je een naam+paard selecteert.

Faldo b+7 b+1

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:53

KletsKoekje schreef:
Knhs schreef dit naar mij hierover;

Beste ----, een dagstartpas kun je aanvragen in Mijn KNHS, net als een gewone jaarstartpas. Je kunt dan kiezen voor 'startpas paard' met als contractduur een dag. Je zet de startdatum dan op de dag van de wedstrijd. Dit moet uiterlijk op de dag van de wedstrijd verwerkt zijn, maar we raden wel aan om het wel op tijd te doen, zodat je dan nog contact met ons op kan nemen als het om een bepaalde reden niet lukt. Als je bij de wedstrijd inschrijft via Mijn KNHS, kan dat ook niet als je geen actieve startpas hebt op die dag. Veel succes!
Groeten Marina


Maar wellicht schrijven jullie nog in via startlijsten.nl? Want wat im hieruit begrijp kan je via mijnknhs niet inschrijven als je nog geen dagpas hebt. En je schrijft je niet in op de dag van de wedstrijd.

Of begrijp ik het verkeerd?
(Ik reageer meer op bocenstaande post om dezelfde dag nog te kunnen starten zeg maar)


Wij deden wel eens een paard BB starten, en dan ter plekke bijschrijven voor de B, startpas aanvragen gauw betalen, en het rondje B telt gelijk officieel mee. Bij het springen kan het ook vaak dat je je ter plekke bijschrijft voor een extra rondje.

Wat betreft de dag startpas, je kan die nu aanvragen met bijvoorbeeld een datum in juni. Dan selecteer je dat de datum dat je pas geld in juni pas is, maar heb je wel een combinatienummer om via MijnKNHS in te kunnen schrijven.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! ;)

Edit; je kan als je nog geen startpas hebt en BB wilt inschrijven vaak via de mail inschrijven.
Als je meerdere paarden hebt (en dus wel lopende startpassen) maar nog geen startpas met het paard waar je mee wilt starten in de BB, kun je via MijnKNHS inschrijven met een ander paard, en dan bij opmerkingen vermelden welk paard het wel moet zijn.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:55

Voor BB heb je ook geen startpas nodig. Voor B wel.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:05

Evelijn schreef:
Voor BB heb je ook geen startpas nodig. Voor B wel.


Nog niet inderdaad, er zijn wel plannen volgens mij om dit ook in te stellen.
Daarbij heb je een startpas nodig om in te kunnen schrijven via MijnKNHS, wat dus voor bijna alle wedstrijden zo is.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:27

Zou wel jammer zijn als je voor de BB ook startpas moet gaan hebben
Ik vind het een fijne manier om een paard vast wedstrijd wijs te maken zonder de hoge kosten van een startpas.
Hier in de buurt zijn niet veel oefenwedstrijden. Zeker de zomerdag niet

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:41

ja absoluut. ben ook benieuwd hoe ze dat dan willen gaan uitvoeren. met het zicht op het inschrijven via mijnknhs snap ik het zeker. dat zou echt een stuk gemakkelijker zijn. Maar juist die laagdrempeligheid die ze willen bereiken met de BB rubrieken zonder startpas raak je kwijt als je hier ook weer een dure startpas voor moet aanschaffen..

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:46

ik volg want over de dagstartpas had ik nog nooit gehoord. zou graag meer info over krijgen van de geen die hier al een keer mee gewerkt hebben.

HorseTreasures,
Because Horses Are Our Greatest Treasures.
Instagram: https://www.instagram.com/_horsetreasures_/
YoutubeKanaal: https://m.youtube.com/channel/UChWt-7K5YPqLQzQeQBWgE7A

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Startpas aanvragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:21

Als je al lid bent van de KNHS kan je dat gewoon vinden in mijnKNHS.nl. Die kan je dan aanvragen voor specifieke dag en dat betalen en als je dat gedaan hebt kan je je inschrijven bij een wedstrijd.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:24

Donna89 schreef:
Zou wel jammer zijn als je voor de BB ook startpas moet gaan hebben
Ik vind het een fijne manier om een paard vast wedstrijd wijs te maken zonder de hoge kosten van een startpas.
Hier in de buurt zijn niet veel oefenwedstrijden. Zeker de zomerdag niet

In juni en September kun je naar Goor komen. Dan hebben wij een gewone dressuurwedstrijd en daarnaast oefendressuur/BB
Goor is wel te doen vanuit Eibergen :D

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:37

Evelijn schreef:
Als je al lid bent van de KNHS kan je dat gewoon vinden in mijnKNHS.nl. Die kan je dan aanvragen voor specifieke dag en dat betalen en als je dat gedaan hebt kan je je inschrijven bij een wedstrijd.



super fijn dan kan je dus gewoon een keer een dagje officieel rijden zonder een vaste te hebben. en moer je voor een dagstartpas ook lid zijn bij een vereniging of maakt dat niks uit?

HorseTreasures,
Because Horses Are Our Greatest Treasures.
Instagram: https://www.instagram.com/_horsetreasures_/
YoutubeKanaal: https://m.youtube.com/channel/UChWt-7K5YPqLQzQeQBWgE7A

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:05

Ja lid van KNHS en vereniging en natuurlijk de entingen etc op orde.
Ik heb het gedaan met paard wat ik leasde en waarvan ik niet zeker was of dat goed zou blijven gaan.
Was inderdaad verstandig :Y)

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:19

Evelijn schreef:
Ja lid van KNHS en vereniging en natuurlijk de entingen etc op orde.
Ik heb het gedaan met paard wat ik leasde en waarvan ik niet zeker was of dat goed zou blijven gaan.
Was inderdaad verstandig :Y)


ah top! bedankt voor de info. Ik ben lid van KNHS alleen niet meer bij vereniging, maar dat kan natuurlijk met de tijd wel weer worden. dus wie weet!

HorseTreasures,
Because Horses Are Our Greatest Treasures.
Instagram: https://www.instagram.com/_horsetreasures_/
YoutubeKanaal: https://m.youtube.com/channel/UChWt-7K5YPqLQzQeQBWgE7A


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers