barock pinto eigenaren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:38

Hier ook een lief karakter, maar soms ook bitchy, ze kan ook behoorlijk eigenwijs zijn ~~}>

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:52

Haha grappige reacties :D

Noor is drachtig , drachtig gekocht, en ze is vriendelijk, cool en nuchter , erg nieuwsgierig en pikt dingen snel op. Ze was groen als gras ook en ben nog met de basis bezig, grondwerk en wennen aan trailer, stukje langs de weg/ strand. Na de zomer wil ik aan de slag met t zadel. Als ze iets spannend vindt, dan zie ik wat trilling in dr voorbenen.
Ik ben benieuwd of ze verandert als t veulen er is.

Noor en Ocean, Shadow en Opal

ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:54

Ik heb 2 totaal verschillende bp's
Alejandro is zo nuchter als wat, bomproof en easy te rijden.

Lykke daarin tegen is rillerig en echt een tante. Niet dat ze gemeen is, bokt of er vandoor vliegt, ik vertrouw haar volledig.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Rocamor

Berichten: 10694
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:35

Fabster schreef:
Rocamor schreef:
Shake hands with Fabster, hoewel Sjaak uiteraard wel de kroon spant.

Mijne is wel enorm braaf met een achterlijk grote will to please. Maar nuchter? Niet echt. Klein beetje wind en kom niet eens meer voorin de bak. heb madam als probeersel maar eens op de rustgevende Rommel gezet. Zien of ons dat helpt


Is hier ook hoor, Rocamor! Sjaak is echt lief en wil graag voor je werken. Maar nuchter is echt iets wat niet in zijn hoofd voor komt. Samen met zijn slimheid vind ik dat wel eens lastig. Want hij leert snel en is snel verveeld, maar mentaal is hij niet sterk en heeft hij veel herhaling nodig. Dat maakt de balans tussen verveling en paniek wel lastig.


Apache liet zich als 2.5 jarig zielig musje door de draden jagen door ponies. Kroop in mijn broekzak. Maar vorig jaar heeft ze wel haar weidegenoot op een ietwat irritante manier op zijn plek gezet. Ze is de baas in haar wei en laat van zich horen. Maar owee als het waait, dan staat ze strak. Ze is enorm slim. Ik oefen vandaag wat nieuws met haar. In de nacht valt het kwartje en morgen doet ze het gewoon. Echt verveeld heb ik haar nog niet gezien. Als de juf er is (die ze ontzettend graag mag), vind ze het gekeuvel ook een no-go. Er moet gewerkt worden. Dank u :D

Rockes <3

KirstenChes

Berichten: 1154
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:11

Als ik het karakter moet omschrijven zijn de meesten lekker nuchter en werkwillig.

Daimond is voor mij echt een bp uit duizenden. Geweldig karakter, super werkwillig en ook nuchter en absoluut niet sloom. Ik train hem nu iets meer dan een jaar en hij gaat voor me door het vuur om het maar zo te zeggen. Voor kleine kinderen is hij super lief die kunnen hem zo aan het touw meenemen en lekker borstelen, waar hij helemaal van geniet en dat laat hij echt merken. Hij weet dan ook precies het verschil tussen dekken en aan het werk onder het zadel. Met de merries doet hij ook erg voorzichtig.

trouwens onze wedstrijd debuut is erg goed verlopen en de eerste 2 winstpunten zijn binnen!


Afbeelding

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 11:12

Die van mij is ook heel nuchter. Schrikt bijna nergens van maar heeft juist wel iemand nodig die hem leid. Vooral onder het zadel. Doe je dit niet dan word hij onzeker en haat hij zelf di hen ondernemen. Het is dus geen beginnerspaard. Maar wel een ontzettende knuffel die alles voor een snoepje doet

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 11:12

Die van mij is ook heel nuchter. Schrikt bijna nergens van maar heeft juist wel iemand nodig die hem leid. Vooral onder het zadel. Doe je dit niet dan word hij onzeker en haat hij zelf di hen ondernemen. Het is dus geen beginnerspaard. Maar wel een ontzettende knuffel die alles voor een snoepje doet

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts


marije1502

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Biddinghuizen

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:43

bedankt allemaal! en score qua dressuur paard? Mijn man wil dat ik die van hem ga uitbrengen, nogmaals ben totaal niet bekend met dit ras, heb enkel KWPN dressuur paarden staan, dit is onze eerste BP, qua gangenwerk en power ben ik absoluut fan! De go lijkt er in iedergeval, als ik zelf zo de reacties lees, zijn het volgens mij wel paarden met best wat power (iets wat ik wel nodig heb in de ring) en als ik de foto hierboven zie van Kirstenches ben ik ook zeker gemotiveerd om die van mijn man mee de dresuur in te nemen!

Dolce Diva: souvenir x quattro B
Mémoire magnifique: Firestone x souvenir
Faya: rieuwerd jack x abel
Saartje
Kornelis Franke BP42 x Souvenir.
Ollie R.I.P 12-11-2019

KirstenChes

Berichten: 1154
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:16

zoek maar eens op de hengst willem van nassau deze schopte het ook ver in de dressuur sport op het niveau grand prix. Of Maurits van Nassau deze liep lichte tour en is verkocht aan Chere Burger paar weken geleden.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:39

Als dressuurpaard is het denk ik afhankelijk van je paard. Maar de mijne kan ook netjes dressuren en heeft fijn beenwerk.
Dus zeker uitbrengen!

En KirstenChes gefeliciteerd :)

Rocamor schreef:
Shake hands with Fabster, hoewel Sjaak uiteraard wel de kroon spant.

Mijne is wel enorm braaf met een achterlijk grote will to please. Maar nuchter? Niet echt. Klein beetje wind en kom niet eens meer voorin de bak. heb madam als probeersel maar eens op de rustgevende Rommel gezet. Zien of ons dat helpt

Ik kan ook de hand met jullie schudden.
Mijn merrie is ook nog onwijs sensibel.
Maar verder een geweldig paard met een hart van goud wat wil werken. :)

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 06:28

Ja ik zie mooie gangen bij Noor. Ons doel is om haar ook uit te brengen in de dressuur. Als ik haar zie draven gaat m'n hartje sneller kloppen

Noor en Ocean, Shadow en Opal

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:31

Sjaak zou heel geschikt zijn voor de dressuur. Kan heel goed lopen. Moet je hem alleen wel zover krijgen, dat hij dat ook op vreemd terrein wil doen. Want hij raakt nogal snel in de stress.

Leo

Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:34

Ik heb ook al meer dan eens de opmerking gehad dat ik Rock eigenlijk uit zou moeten (laten) brengen in de dressuur omdat hij gruwelijk goed kan bewegen (als hij daar zin in heeft ;) ). Die ambitie heb ik alleen absoluut niet, dus hij mag eerst western boscross poownie worden :D wie weet in de toekomst met een juist ruitertje :) (want dat ben ik sowieso niet).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:31

Alejandro rijd ik met 6 jaar in het M1
En het gaat ons vrij makkelijk af. Ik start ook maar een paar keet per jaar.
En zeer regelmatig 1e prijzen met super scoren.

Lykke heb ik ook een aantal keren mee gehad, die hoop ik na haar veulen direct in het L2 te rijden.

We kregen altijd leuke reacties van jury leden. Had verwacht juist tegenover gestelde want het zijn bonte paarden maar regelmatig staat er super fijn paard, leuke combinatie, fijne proef etc (en niet om mijzelf een veer in de kont te steken)

Het aantal dekhengsten wat in de sport loopt vind ik wel erg tegenvallen.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:42

Alejandro is ook erg gaaf geworden!

Vandaag tandarts bij Doressa gehad, wat was ze braaf! <3

Afbeelding

Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:53

Doressa ziet er ook super uit. Heeft ook echt een typische lotti hoofd hihi

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:57

ivy_power89 schreef:
Doressa ziet er ook super uit. Heeft ook echt een typische lotti hoofd hihi

Dankje! Ze is inderdaad precies Lotti haha.

Hopelijk gaat ze nog wat de lucht en breedte in, ben wel beetje groot voor haar :+

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:59

Leuk om dit topic tegen te komen. Ik ben geen Barock Pinto eigenaar maar rijd wel een Barock Pinto hengst; BartBP07. Ik heb hem nu 1 keer uitgebracht in de dressuur en hoop hem binnenkort op te kunnen trainen naar de Z.
Ik heb nog geen erg duidelijke foto's, maar een beetje voor het idee....

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:02

Gaaf! Vind Bart wel een mooie hengst! :)

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:18

Appalin, hey wat leuk!! Knappe Bart! De vader van mijn merrie. :) leuk dat je hem start!

Lindy, ik vind je niet te groot hoorr. Kan zat! :) en idd typisch een Lotti hoofd, gelukkig heeft Lotti een leuk koppie. Dus Doressa ook :)

En wat is Alejandro toch mooi! :D Ben het wel met je eens dat er weinig dekhengsten in de sport lopen.

KirstenChes

Berichten: 1154
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:26

wauw ik wilde ook net zeggen echt een lotti hoofd! De eigenaar van de hengst die ik nu rijdt was ook eigenaar van Lotti.

welkom appalin

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:31

KirstenChes schreef:
wauw ik wilde ook net zeggen echt een lotti hoofd! De eigenaar van de hengst die ik nu rijdt was ook eigenaar van Lotti.

welkom appalin



Klopt! Mijn vorige merrie Wessa heeft bij Helmut gestaan om gedekt te worden door Lotti :)

En dat hoofd van Doressa kan soms flink wat arrogantie/eigenwijsheid uitstralen :+

Daimond is ook een mooi dier! Heeft wel veel weg van Lotti vind ik.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:34

Alejandro is echt positief veranderd! Mooi om te zien!

Esaqar wat toevallig, eve snel in je profiel gluren hoor.

Hoe groot is Doressa nu?
Hier ook een tijdje een Lotti gereden, erg fijne hengst om mee te werken. En flink aan de maat:
Afbeelding

Lindor92
Berichten: 6987
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:36

Doressa is rond de 1.65. ik ben zelf 1.82.

Appalin, is dat de hengst die nu naar Bennie van Es ging?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

ivy_power89

Berichten: 5800
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:39

Dat doet me allemaal denken aan het ritje op bellman vorig jaar.
Ik was daar voor lykke en boden mij aan om bellman ook nog even te rijden.
Wát een paard!
Afbeelding

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 0 bezoekers