Sokloze Tinkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 10:12

Ik kon er nog geen topic over vinden, maar is misschien wel leuk! Ik ben heel benieuwd naar meer sokloze Tinkers.

Wij hebben vorige week de sokken van een van onze tinkers eraf gehaald om alleen even te laten luchten. We hadden het vermoeden dat ze wat korstjes hier en daar had zitten. Maar gelukkig leek het enkel korstjes van zweet en zand opgedroogd. Ze had niet veel behang maar wel heel dik en stug, we kregen het er niet meer uit gewassen. Nu laten we ze weer groeien.

Zo ziet het er nu uit.
(ruiter is haar verzorger)
Afbeelding

En zo was het.
Afbeelding


Het is absoluut niet de bedoeling om elkaar te beledigen, soms is het niet anders en moeten de sokken eraf!

Ik ben heel benieuwd naar andere sokloze Tinkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:15

JA! <3

Wij hadden geen andere keus ivm extreme mok. Vorige week heb ik haar geschoren. Merk dat ik bij haar linkervoorbeen derest van het witte ook weg moet halen voor een iets betere overgang. _O-

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 10:19

Ik heb net op jou topic gereageerd! Prachtige tinker, ik had die van ons al helemaal geschoren op de benen na, dat was het laatste weekend van maart, dus ik kon vorige week verder gaan waar ik was gebleven :P
Je ziet er bij lizzy eigenlijk niks van..

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:22

Op hoeveel mm heb jij geschoren? Ik echt op 2 volgens mij. :=

Overigens, ultieme tip voor witte benen: betadine shampoo!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:33

Jaa ook mijn tinkie moest dr aan geloven. Ze had lichte mok, en het land was toen ze bij mij kwam nogal modderig dus ik geloof 3 weken geleden zijn dr sokken eraf gegaan. Maar ik vind het zo stoer staan dat ik het kort ga houden. :)

Afbeelding

En hoe ze eerst was, een van de verkoop foto's.
Afbeelding

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 10:56

_Dominique schreef:
Op hoeveel mm heb jij geschoren? Ik echt op 2 volgens mij. :=

Overigens, ultieme tip voor witte benen: betadine shampoo!


Ik denk ik ook, gewoon met het grote scheerapparaat. En daarna met de kleine bij gewerkt.

Ze worden wel goed wit dat was het probleem niet, alleen had ik bedacht dat we met net geschoren benen door een paardenbloemen wei ging rennen voor foto's :') dus mevrouw had hele gele benen van de bloemen :P

Lievenamme, zonder sokken heeft ze helemaal niet meer zo veel weg van een tinker :o ze is prachtig maar kan het zijn dat er ergens ander bloed doorheen zit?

Anoniem

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:57

Haha komt denk ik ook door haar sportcoupe! :D

Ik heb eerst alles weg geknipt (2,5 uur verder..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen met de Sectolin SE 210 (of zoiets) geschoren.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:59

Ik hou niet van sokken dus ik vind het prachtig ! haha :D

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:26

Het komt inderdaad door haar korte manen en ze is vrij groot en nog weinig bespiering, dat het niet meer zoveel op een tinker lijkt. Ook word er erg vaak gevraagd of het niet een kruising is maar toch is ze 100% tinker haha

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:29

Ja ik vind het ook veel mooier! Scheer die van mijn fjord ook altijd. Ik gebruik de moser max45 met opzetstuk, dan is het even lang als de rest van de vacht. Eventueel onderaan nog even opscheren zoals je dat bij een normaal paard ook zou doen. Fe sectolin komt er bij mij echt niet doorheen.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:56

Die van mijn haflinger zijn ook kaal.. Ik vind het verzorgder staan. Maar aan de andere sokken moet niemand komen :P Die van onze premie merrie en veulen moeten eraan blijven :P
Mijn haffie

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:59

Oef, Dit doet pijn aan m'n hart -O- Al die tinkers zonder sokken :\
Een tinker zonder sokken is geen echte tink meer :D
geef mij maar lekker die sokken :+

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:33

Dropneus95 schreef:
Oef, Dit doet pijn aan m'n hart -O- Al die tinkers zonder sokken :\
Een tinker zonder sokken is geen echte tink meer :D
geef mij maar lekker die sokken :+

Daarom juist een topic voor mensen die het (genoodzaakt of niet) wel mooi vinden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:37

Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sokloze Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:41

Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok? :D

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:42

Dropneus95 schreef:
Oef, Dit doet pijn aan m'n hart -O- Al die tinkers zonder sokken :\
Een tinker zonder sokken is geen echte tink meer :D
geef mij maar lekker die sokken :+

Ik vind tinkers zonder sokken ook altijd op te dikke warmbloeden lijken, of je denkt meteen 'ach, arm dier is vast ziek/heeft vast mok of cpl' :=
Maar ik snap ook wel dat mensen af en toe scheren als er echt flinke open wonden zitten. Bij mijn tinker nooit nodig geweest gelukkig, maar onze Belg moet er ook af en toe aan geloven :(:)
Ach, liever af en toe voor schut lopen dan rondlopen met ontstoken benen toch?

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:42

Het staat wel een stuk sportiever moet ik zeggen. Maar een mooi paar verzorgde sokken (lees gewassen en bijgehouden met knippen) vind ik ook stoer. Al kom je dat niet vaak tegen en oogt het dan ook meteen minder verzorgd :=

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:42

Mallow schreef:
Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok? :D

Tot ze het hebben...... dan kom je er niet meer bij. Gelukkig was dat bij ons niet de reden...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:43

Anoniem schreef:
Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!


Nu nog de manen mooi op 1 handbreedte in korten }>

Sorry kon het niet laten. Ik hou echt van korte manen, opgeschoren benen en alles strak getoiletteerd :D

Maar ik kan me voorstellen dat Tinker liefhebbers het juist minder mooi vinden, de sokken en de manen is natuurlijk wel een echt kenmerk wat bij Tinkers hoort.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:44

8nnemiek schreef:
Dropneus95 schreef:
Oef, Dit doet pijn aan m'n hart -O- Al die tinkers zonder sokken :\
Een tinker zonder sokken is geen echte tink meer :D
geef mij maar lekker die sokken :+

Ik vind tinkers zonder sokken ook altijd op te dikke warmbloeden lijken, of je denkt meteen 'ach, arm dier is vast ziek/heeft vast mok of cpl' :=
Maar ik snap ook wel dat mensen af en toe scheren als er echt flinke open wonden zitten. Bij mijn tinker nooit nodig geweest gelukkig, maar onze Belg moet er ook af en toe aan geloven :(:)
Ach, liever af en toe voor schut lopen dan rondlopen met ontstoken benen toch?


Ik vind het qua bouw dan meer een gevlekte haflinger. Die hebben ook geen dikke bos sokken maar wel een wat stevigere bouw. :+

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:45

Dropneus95 schreef:
Oef, Dit doet pijn aan m'n hart -O- Al die tinkers zonder sokken :\
Een tinker zonder sokken is geen echte tink meer :D
geef mij maar lekker die sokken :+

Hier ook -O-
De hele verhouding gaat eruit door die dunne onderbeentjes met zo'n groot dik lijf erop. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:45

NatasjavE schreef:
[naam] schreef:
Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!


Nu nog de manen mooi op 1 handbreedte in korten }>

Sorry kon het niet laten. Ik hou echt van korte manen, opgeschoren benen en alles strak getoiletteerd :D

Maar ik kan me voorstellen dat Tinker liefhebbers het juist minder mooi vinden, de sokken en de manen is natuurlijk wel een echt kenmerk wat bij Tinkers hoort.

Ik wilde het niet zeggen :=, maar liefst wel inderdaad! Staat toch hartstikke stoer, zo'n volle sportcoupe. Er is een bikker die haar tinker ook gekortwiekt had en dat zag er prachtig uit. Volgens mij was het Calanddra en heet paard Bart.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:48

Anoniem schreef:
Wat een heerlijk topic dit. Ik vind sokken echt ontzettend lelijk en onverzorgd staan (oef, beetje vloeken in de kerk), uitzonderingen daargelaten, en kan echt genieten van tinkers zonder sokken. Heel mooi!

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:49

Mallow schreef:
Jullie weten dat sokken juist een vuilafstotende werking hebben voor mok? :D


Nou sorry hoor maar ik heb zo vreselijk veel plekken gemist door die sokken.

Ik kon het niet meer behandelen door al dat haar. Sinds ze is geschoren zijn de meeste plekken enorm gekrompen en sommige plekjes zijn al verdwenen.

Als ik niet had geschoren, was ik er nooit achter gekomen met wat voor mankementen ze liep.

Vraag me verder ook af wat mensen hier komen doen die hier ons voorschut komen zetten. Verlaat het topic dan en reageer uberhaupt niet. Start lekker je eigen discussie topic en ga niet hier de sfeer verzieken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-17 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:50

Hier een tinker liefhebber die opgeschoren écht niet kan waarderen.
Zelfs het bijknippen van de baard van 'mijn' merrie gaat met pijn in het hart (maar is noodzakelijk tot op zekere hoogte want anders blijft het in het hoofdstel hangen)

Maar wat ik niet snap, medische noodzaken even buiten beschouwing gelaten, als je nou niet van 'harige' paarden houdt, waarom neem je dan in vredesnaam een tinker? :+