Kitten sabbelt opeens aan me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:28

Hii,

Wij hebben sinds 2 weken een kitten, ze is nu 9 a 10 weken oud. Tenminste toen de dame van marktplaats haar kwam brengen was ze 7 weekjes.
Echter begint de kitten sinds gisteren aan m'n keel en hoofd te sabbelen. Als ik haar wegpak komt ze meteen terug om te sabblen.

Kan dit kwaad en moet ik me zorgen maken? Morgen moet ik met haar naar de DA voor haar eerste consult en enting.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:29

Nee hoor.. Mijn kat bij mn ex had ik ook een (volwassen) kat die dit altijd deed.. Kat blaakte verder van gezondheid.. :)

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:31

^Thanks ik maakte me al zorgen haha ben zo'n stresskip als t om dieren gaat.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:32

Ze is vrij vroeg bij haar moeder weggehaald en dat kan heel goed de oorzaak zijn van dit gedrag.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:33

Ja dat dacht ik dus ook, verder eet ze ook echt heel veel, ze werd verstoten in haar vorige huis. De katten mochten haar niet schrokt ze daarom zo?

Anoniem

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:39

Katten kunnen dol zijn op de smaak van plastic of siliconen. De laatste zit in veel shampoo/cremespoeling/gezichtsspul, dus het kan zijn dat ze die smaak van je aflikt. Voernijd/schrokken kan inderdaad ontstaan als andere katten een kat niet willen laten eten, dus dat verstoten zijn kan daarmee te maken hebben. Hopelijk vindt ze bij jullie snel haar plekje en leert ze zich wat meer te ontspannen!

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:15

Omdat dit topic beter past op [BB] BeestenBoel verplaats ik het topic daar naar toe.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:17

ons kitten van 10 maanden schrokt ook nog enorm , wat kan hij lekker eten
succes met je kitten, is een leuke tijd
ben benieuwd wat de DA zegt

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:19

Mijn dame van 3 die tot 16 weken bij haar mams is geweest doet het ook.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:19

^^Aww leuk, jij ook succes met je kitten!

Ja ik heb echt de zenwen hoor ben blij als t voorbij is :-) Afbeelding

Hierbij een foto van Toffee

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:32

Van de 5 katten die ik gehad heb, hebben dit er 2 gedaan.. Grolsch zat altijd aan m'n oorlel te sabbelen en Borrel pakt elk stukje huid dat hij kan vinden.. Dus kan geen kwaad.. Tenzij je het zelf vervelend vindt..

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:36

Doen veel kittens, met name kittens die te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald. Maar andere kittens doen t ook weleens.. de meesten groeien eroverheen en een enkeling blijft het doen..

Kwaad kan het zeker niet, het geeft ze een soort gevoel van geborgenheid.

Koper

Berichten: 30239
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:38

Dawn1993 schreef:
Ja dat dacht ik dus ook, verder eet ze ook echt heel veel, ze werd verstoten in haar vorige huis. De katten mochten haar niet schrokt ze daarom zo?

Zou kunnen. Mijn kater schrokte als een bezetene toen hij als kitten bij mij kwam. Samen met zijn moeder en zusje moest hij zorgen dat hij wat binnen kreeg voordat de staffordshire van die mensen ontdekte dat er voer was.

Mijn andere katje, wat ook als kitten bij mij is gekomen, eet heel rustig. Echt brokje voor brokje. Zij komt uit een harmonieuze omgeving. En ook al is ze de kleinste uit het nest, ze heeft wel het meeste haar op haar tanden. Dus zij heeft zich nooit zorgen hoeven maken over of ze wel genoeg krijgt.

Ik heb ook een kat gehad die veel te vroeg bij de moeder weg is gehaald (is als volwassen kat bij mij gekomen) en zij sabbelde nooit ergens aan maar kneedde wel (melkslag) en maakte als ze zich angstig voelde ook kittengeluidjes.

Kneedt je kitten ook je haar/trui/kleedjes? Ontzettend snoezig diertje is het <3

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:50

Ahhhhh wat een poepie!

Dat sabbelen komt inderdaad veel voor bij kleintjes die jong van de moeder weg zijn gegaan.
Wij hebben hier een poes van bijna twee jaar die nog steeds iedere ochtend op mijn gezicht komt zuigen als ze honger heeft :o

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:55

Mijn dame van nu bijna 2 doet het ook nog steeds. En die heb ik gekregen met 12 wkn.
Samen met zus, en zus doet het absoluut niet. Ze vindt het heerlijk en wordt er rustig van. Het is eigenlijk hetzelfde effect als een duim bij een kleuter.
Ze kan er ook zo van in slaap vallen, knedend op mijn arm. <3

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:37

Koper schreef:
Dawn1993 schreef:
Ja dat dacht ik dus ook, verder eet ze ook echt heel veel, ze werd verstoten in haar vorige huis. De katten mochten haar niet schrokt ze daarom zo?

Zou kunnen. Mijn kater schrokte als een bezetene toen hij als kitten bij mij kwam. Samen met zijn moeder en zusje moest hij zorgen dat hij wat binnen kreeg voordat de staffordshire van die mensen ontdekte dat er voer was.

Mijn andere katje, wat ook als kitten bij mij is gekomen, eet heel rustig. Echt brokje voor brokje. Zij komt uit een harmonieuze omgeving. En ook al is ze de kleinste uit het nest, ze heeft wel het meeste haar op haar tanden. Dus zij heeft zich nooit zorgen hoeven maken over of ze wel genoeg krijgt.

Ik heb ook een kat gehad die veel te vroeg bij de moeder weg is gehaald (is als volwassen kat bij mij gekomen) en zij sabbelde nooit ergens aan maar kneedde wel (melkslag) en maakte als ze zich angstig voelde ook kittengeluidjes.

Kneedt je kitten ook je haar/trui/kleedjes? Ontzettend snoezig diertje is het <3


Ze kneed idd en dan vooral aan mijn haar!!

Thanks, ze is echt heel lief :-)

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:55

ik heb een kat gehad die dat haar hele leven is blijven doen - die ging op het badstof badkamerkleedje liggen sabbelen aan een lusje tot er een natte plek kattenkwijl in zat :+ verder een relatief normale kat geweest, maar die is inderdaad ook vrij vroeg bij haar moeder weggehaald.

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:58

Fijn om dit allemaal te lezen :-) Toffee drink goed, eet heel erg goed en speelt goed maar toch blijf ik zenuwen houden voor de DA, zal ik jullie op de hoogte houden? :-)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:46

aaah wat lief die Toffee!
lijkt op onze!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:00

Mijn ene kat deed dit als kitten. Terwijl ze "melkte" met haar pootjes sabelde ze aan mijn oorlel <3 . Nu doet ze dat niet meer. Ik vond het anders best gezellig :o .

Mijn andere uk, nu anderhalf, sabbelt wanneer ze de kans krijgt nog steeds. Ze is nochtans tot haar 16 weken bij mams gebleven. Ze nestelt zich graag in mijn kamerjas en dan is het opletten geblazen dat ze mijn euh ... tepel niet te pakken krijgt -O-

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:54

bij het ene dier gaat de zuigreflex sneller weg dan bij de andere. Plus dat idd sommige zepen/geurtjes op onze huid sneller weggelikt ("moeten")worden dan andere.

Hier een pup van 15w die wanneer ze honger kreeg toch nog eens ging checken bij de ander hond of er geen melkbar was.

c_alsemgeest

Berichten: 20640
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:00

7 weken? Echt wat slecht.... :n waarom zou je zoiets accepteren als koper?

Maargoed daar ging het niet om, sabbelen is normaal. Vaak als ze veel te vroeg bij hun moeder vandaan zijn gehaald. Maar sommigen doen het ook als ze op normale leeftijd weg zijn gegaan. Die van mij zijn gewoon met 13 weken uit het nest gedaan en een daarvan heeft nog een tijd overal op lopen sabbelen :+ Kan geen kwaad.

Koper

Berichten: 30239
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:31

Ik vind het ook wel erg jong, en ik denk ook wel dat het daarmee samenhangt. Mijn kneder was geloof ik met 5 weken al bij de moeder weg. Mijn huidige katten, die niet sabbelen en alleen heel af een toe, op een heel wollig kleedje ofzo, eens kneden waren allebei er zelf al aan toe om de wijde wereld in te gaan. Zo zie je maar dat 2 a 3 weken wachten het verschil kan maken. En het verschilt natuurlijk ook per katje. Sommige kittens hebben het nodig om langer bij de moeder te blijven terwijl de meeste broertjes en zusjes dan al aan hun nieuwe avontuur begonnen zijn.

TS heb je een andere kat die Toffee een beetje onder de hoede kan nemen?

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:44

c_alsemgeest schreef:
7 weken? Echt wat slecht.... :n waarom zou je zoiets accepteren als koper?

Maargoed daar ging het niet om, sabbelen is normaal. Vaak als ze veel te vroeg bij hun moeder vandaan zijn gehaald. Maar sommigen doen het ook als ze op normale leeftijd weg zijn gegaan. Die van mij zijn gewoon met 13 weken uit het nest gedaan en een daarvan heeft nog een tijd overal op lopen sabbelen :+ Kan geen kwaad.


Omdat het beestje 3 dagen later 8 weken oud werd en daar totaal geen leven had!! Je kant het slecht noemen maar je kan ook ff vragen waarom....

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Kitten sabbelt opeens aan me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:44

@Koper, over 3 dagen komt er een kat bij voor Toffee :-)