[VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 21:26

*omroep brabant
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

Bezoekers en ambtenaren van het Stadhuis in Tilburg keken maandagmiddag hun ogen uit. In de ontvangsthal liepen twee pony's rond. De paarden zijn van Tilburger Mark van der Made. Hij protesteerde tegen de sloop van zijn stal aan de rand van Tilburg. Aan de Lage Weide staan illegale schuurtjes die al tientallen jaren werden gedoogd. De gemeente is nu begonnen met de sloop. Die actie verliep rustig.

"Er moet een oplossing komen voor mijn pony's", zegt Mark. Hij vergat te reageren op een brief van de gemeente, waarin de sloop van zijn stal werd aangekondigd. "Juridisch heb ik geen poot om op te staan, maar dit slaat nergens op, om mensen zo hun hobby af te nemen", zegt Mark. De eigenaren van de bouwwerken aan de Lage Weide zien de sloopactie als pesterij.

Pony's bij de receptie
Om zijn protest kracht bij te zetten ging Van der Made maandagmiddag met zijn pony's naar het stadhuis. Daar liet hij ze los. De dieren draafden een half uurtje in de ontvangsthal bij de receptie. Tot grote hilariteit van bezoekers en ambtenaren. "Ik kom mijn dochter aangeven en zie opeens pony's in de hal van het stadhuis", zegt een Tilburger met een brede glimlach.

Na overleg met de politie heeft Mark van der Made de dieren uiteindelijk toch weer meegenomen. "Er is nog geen oplossing, maar anders worden ze in beslag genomen." Hij heeft een tijdelijk onderdak voor de pony's gevonden, maar hoopt nog steeds op een defintieve oplossing.


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:04

Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden. Hij is in ieder geval origineel :D

Welke oplossing stelt de beste man voor?

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:09

Riel schreef:
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden. Hij is in ieder geval origineel :D

Welke oplossing stelt de beste man voor?


Hij had toch al een oplossing? Leuk stulpje, hoor...het stadhuis...weet niet of ze nog een flinke stadstuin heeben, maar zoa ja..wat eil je als pony nog meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:17

Het stadhuis is lekker groot, helaas geen tuin erbij :D Wel een Primark bouwplaats :')

Vind dit echt te geniaal voor woorden.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:06

Tja... wat moeten we er van zeggen. Het staat er illegaal, er is een brief gestuurd. Meneer vergeet zelf te reageren... en dan moet de gemeente het oplossen.

Waarschijnlijk is er al jaren sprake van dat het weg moet en dan gaat uiteindelijk de kraan erdoor. Dit soort acties zie je al van verre aankomen en dan had meneer zijn plan moeten trekken.

Anoniem

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 23:47

Ze hebben zelfs binnen gepoept.. :oo

Tesske1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-04-17
Woonplaats: Zundert

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:40

Ik kreeg een appje van mijn vriend dat er een stel pony's liepen, ik dacht eerst dat hij aan het dollen was maar toch niet dus :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:02

robert45 schreef:
Tja... wat moeten we er van zeggen. Het staat er illegaal, er is een brief gestuurd. Meneer vergeet zelf te reageren... en dan moet de gemeente het oplossen.

Waarschijnlijk is er al jaren sprake van dat het weg moet en dan gaat uiteindelijk de kraan erdoor. Dit soort acties zie je al van verre aankomen en dan had meneer zijn plan moeten trekken.

Nouja dit dus.. meneer geeft zelfs zelf al aan dat ie juridisch geen poot heeft om op te staan; waarom moet de gemeente het dan oplossen? Als je zo volwassen bent om dat risico te lopen met je ponies door een illegaal stalletje neer te zetten en te gebruiken, vervolgens al dan niet daadwerkelijk vergeet om op die brief te reageren en tegen willens en wetens in die ponies daar laat staan terwijl je wéét dat er geruimd gaat worden, dan moet je ook zo volwassen zijn om zelf te kunnen zeggen 'oke, mijn fout, ik ga een andere plek zoeken' en nee dat is niet het gemeentehuis. Wat had ie dan gedacht, dat als ie ze liet staan dat ze dan niet zouden ruimen maar dat hij daar dan wel mocht blijven?

(Bytheway; voorpagina nieuws. Really?)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:37

Tja...Ik weet dat gemeentes af en toe vrij bijzonder kunnen communiceren en dingen bedenken maar eerlijk, in dit geval...Als je weet dat je gedoogd wordt, een brief hebt gehad en weet dat je er af moet, dan niet zeuren maar bijtijds een nieuwe plek zoeken.
Mocht het toch zo'n rare gemeentefrats (hoe duidelijk was het, dat die landjes gedoogd werden en tzt weg moesten, was dat al bekend of is daar nooit wat over gezegd bv., dat gebeurd ook nog weleens) zijn, dan vind ik het wel een briljante actie.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:48

Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar de gemeente kan wel nare spelletjes spelen ;)
De gemeente geeft behoorlijk wat geld uit om haar zin te krijgen.
Alleen het 'vergeten te reageren' van meneer is wel een beetje vaag.

Maar toch, wat een koekwaus :+

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:49

Pluizebolpum schreef:
Tja...Ik weet dat gemeentes af en toe vrij bijzonder kunnen communiceren en dingen bedenken maar eerlijk, in dit geval...Als je weet dat je gedoogd wordt, een brief hebt gehad en weet dat je er af moet, dan niet zeuren maar bijtijds een nieuwe plek zoeken.
Mocht het toch zo'n rare gemeentefrats (hoe duidelijk was het, dat die landjes gedoogd werden en tzt weg moesten, was dat al bekend of is daar nooit wat over gezegd bv., dat gebeurd ook nog weleens) zijn, dan vind ik het wel een briljante actie.


Een briljante actie is het zeker niet. Een domme actie van een dom persoon ja dat wel.

Laten we andere situatie nemen. Ik bouw illegaal een tuin huis, ik weet dat er een gedoogsituatie is en na jaren besluit de gemeente dat het weg moet. Daar krijg je dan verschillende brieven over want er is heus meer dan een gestuurd. Ik geef geen reactie totdat het schuurtje gesloopt is...

Vervolgens ga ik met mijn fiets en de rest van wat er in stond naar het gemeentehuis en zet het in de hal. Wedden dat iedereen dan hier had gedacht van nou die is ook een beetje kierewiet...

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:54

Alsof gemeentes onfeilbaar zijn. Wij kregen een brief dat er in de straten aanliggend die van ons gewerkt zou worden. Die van obs stond er niet bij. Ga je naar de bewonersavobd bleek die van ons ook aan de beurt te zijn. Nou foutje kan. Dus ik meld dat, zegt die man van de gemeente ja dat weten we. Uh en je had niet gedacht er een brief achter aan te sturen?

Ach ik vind deze actie best grappig. Of het wst uithaalt, nee waarschijnlijk niet.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:14

Amandavd schreef:
Alsof gemeentes onfeilbaar zijn. Wij kregen een brief dat er in de straten aanliggend die van ons gewerkt zou worden. Die van obs stond er niet bij. Ga je naar de bewonersavobd bleek die van ons ook aan de beurt te zijn. Nou foutje kan. Dus ik meld dat, zegt die man van de gemeente ja dat weten we. Uh en je had niet gedacht er een brief achter aan te sturen?

Ach ik vind deze actie best grappig. Of het wst uithaalt, nee waarschijnlijk niet.


Daar gaat het in deze situatie toch niet om?

Ik las het op Facebook, waar tot nu toe alle reacties grappig en lovend naar de man waren en ik dacht.. heus?? Het is illegaal er is communicatie geweest en je geeft toe hier niet op gereageerd te hebben, "vergeten" en dan nu dit doen? Kan aan mij liggen ik vind het een domme actie en ik hoop dag ze hem de schoonmaak kosten nazenden.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:27

Sorry, ik heb helemaal geen mening over dat hele gebeuren. Ik vind de actie gewoon briljant in de zin van: hoe bedenk je het! Imo is dit soort burgerlijke ongehoorzaamheid juist wat nog wat kleur in ons leven brengt in een land waar alles aan regels gebonden is (net als die viskraam die laatst midden op de snelweg open ging). Ik vermoed dat de ambtenaren die er werkten zich ook kostelijk vermaakt hebben en hee..die man die zijn kind kwam aangeven heeft een leuk verhaal te vertellen later. Dit is gewoon een actie vanuit emotie geweest. Natuurlijk niet redelijk maar wel grappig. En een emmer water en dweil kost ook de wereld niet.

Anoniem

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:05

Gemeente had natuurlijk best mee kunnen denken in de richting van schuilstallen beleid of iets dergelijks ipv tientallen jaren gedogen en dan ineens slopen
Jammer dat die man maar 2 pony's heeft :')

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:13

Tja, wat ik om me heen zie is dat de lelijkste huizenhoge industriegebouwen hele landschappen mogen verpesten, zonder ook maar enige eis dat het er ook maar iets beter mag uitzien dan een betonnen blok beton. En ondertussen is ieder mooi afgewerkt houten schuilstalletje verstopt achter een nette heg 'landschapsvervuiling'.

Er zijn duizenden kleine weilanden die de boeren links laten liggen omdat ze niet rendabel zijn, terwijl ze prima bruikbaar zouden zijn voor paardenliefhebbers als ze er een klein schuilstalletje op zouden mogen zetten.

Ik snap dat half bokt denkt: 'maar die man heeft zich niet aan de regels gehouden' maar ja, soms slaan regels nu eenmaal nergens op en moet je er tegenin gaan. Vroeger was je strafbaar als je zei dat de aarde rond was, weinig mensen die nu nog steeds vinden dat het 'dom' was van sommigen om toch te zeggen dat de aarde niet plat is.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:04

Vreemd om ze los te laten op het gemeentehuis. meneer wist dat hij zijn stal moest afbreken. Er zijn vast wel pensionstallen waar hij welkom is maar dat zal hem vast te duur zijn.
Tja........ als je dieren wilt houden moet je er zelf goed voor zorgen.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:54

robert45 schreef:
Pluizebolpum schreef:
Tja...Ik weet dat gemeentes af en toe vrij bijzonder kunnen communiceren en dingen bedenken maar eerlijk, in dit geval...Als je weet dat je gedoogd wordt, een brief hebt gehad en weet dat je er af moet, dan niet zeuren maar bijtijds een nieuwe plek zoeken.
Mocht het toch zo'n rare gemeentefrats (hoe duidelijk was het, dat die landjes gedoogd werden en tzt weg moesten, was dat al bekend of is daar nooit wat over gezegd bv., dat gebeurd ook nog weleens) zijn, dan vind ik het wel een briljante actie.


Een briljante actie is het zeker niet. Een domme actie van een dom persoon ja dat wel.

Laten we andere situatie nemen. Ik bouw illegaal een tuin huis, ik weet dat er een gedoogsituatie is en na jaren besluit de gemeente dat het weg moet. Daar krijg je dan verschillende brieven over want er is heus meer dan een gestuurd. Ik geef geen reactie totdat het schuurtje gesloopt is...

Vervolgens ga ik met mijn fiets en de rest van wat er in stond naar het gemeentehuis en zet het in de hal. Wedden dat iedereen dan hier had gedacht van nou die is ook een beetje kierewiet...


Misschien iets beter lezen? Als het allemaal gewoon bekend was, dat ze illegaal stonden, dat het gedoogd werd en dat ze weg moesten dan vind ik het ook geen slimme actie. Inderdaad, niet zeuren maar opzouten.

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat gemeentes ook niet altijd heilig zijn, ook niet in hun berichtgeving en communicatie dus het zou zomaar kunnen dat de beste man niet beter wist dan dat ie er gewoon lekker kon staan. Kán. Dat hij die brief niet gelezen heeft is inderdaad niet handig in deze kwestie, maar verder, wie weet hoe het écht precies is gegaan? En dan zou ik het onder bepaalde omstandigheden inderdaad wel een briljante actie kunnen vinden.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:07

Hij heeft zo te zien wel brave pony's

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VIDEO]Man laat pony's los in stadhuis Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 01:36

Dat iemand wil protesteren, ok- maar persoonlijk vind ik het nogal onveilig om de ponies daar los te laten lopen, al lijken ze gelukkig rustig.

Als je het er niet mee eens bent, betrek je dieren er niet in (als het niet veilig is)

Origineel is het wel, maar had dan die Finse stokpaardjes meiden daar concours laten hebben :+

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:09

Zie hier weer een nieuwe boze burger die genaaid wordt door een strak rigide onbuigzaam niet meewerkend overheids orgaan.

Het worden er met de dag meer, laat die formatie maar klappen.