Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 13:15

Bokt.nl / Newser
Overige


De Amerikaanse Colt Romberger en zijn vader Cliff Romberger hadden twee dingen gemeen. Ze deelden een voorliefde voor paarden en hebben beiden hun land verdedigd in oorlogstijd: Colt in Irak en Cliff in Vietnam. Wat paarden betreft was Cliff ook aanwezig als 'wrangler' in Hollywood voor de paarden die in films ingezet werden.

Toen Cliff in 2015 overleed aan een ziekte in zijn hersenen, welke volgens schouwartsen veroorzaakt is door 'Agent Orange', een chemisch mengsel uit de Vietnamoorlog, kon Colt maar één manier bedenken om zijn vader te eren. Hij wil te paard Amerika doorkruisen: van de kust in Santa Monica tot aan het Vietnam War Memorial in Washington DC. Het paard waar hij dit avontuur mee aan gaat is een vierjarige grijze Quarter genaamd Gus.

Vandaag zal de reis van start gaan. De 32-jarige Colt en zijn Gus worden bijgestaan door een vriend van zijn vader, Kenny Reichel. Reichel zal met een vrachtwagen meerijden om paard en ruiter te kunnen bevoorraden. Ook zal er een trailer aan de vrachtwagen gehangen worden om 's avonds vanaf het eindpunt van de dag te kunnen zoeken naar een overnachtingsplaats.

Met zijn tocht wil Colt meerdere dingen bereiken. Naast het verwoestende verhaal vertellen over de effecten van 'Agent Orange' op de lichamen van de veteranen wil hij ook geld ophalen voor de door hem opgerichte non-profitorganisatie Expedition Orange. Expedition Orange zet zich in voor oorlogsveteranen. Onderweg zal hij stoppen op diverse gemeentehuizen om te spreken over zijn doel, om zo de veteranen te laten merken dat hun verhaal niet vergeten wordt. "Ik heb met meerdere Vietnamveteranen gesproken", vertelt Colt. "Hun verhalen zijn soms hartverscheurend."

Colt zijn reis is te volgen via zijn website Expedition Orange en via Facebook.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:56

Paard van vier jaar....??

WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:13

ellenimar schreef:
Paard van vier jaar....??


Dit was ook mijn gedachte. :\

Carpe Diem, live the moment, don't wait, remember the good things!

NADJA VAN DE MUGGENHOEK, merrie uit 2018 van IDEXTRO (v INDOCTRO) x HAMLET

Hobbyhorse

Berichten: 1316
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:02

Ja, goed gelezen , paard is 4 jaar. De paarden worden daar veelal vroeg ingereden dus het dier zal zn job wel al kennen. Eerst zou ie een ander dier meenemen maar dat was niet fit.

Maar er staat te lezen dat ie er 6 maanden of zo voor uit trekt dus het paard gaat geen 24/7 lopen,
en dat er ook begeleiding mee gaat en een trailer dus het is goed voorbereid.
Ik hoop op veel mooie plaatjes, ga het wel volgen.

Tesske1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-04-17
Woonplaats: Zundert

Re: Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:43

Jammer van de jonge leeftijd van het paard, maar ik ben ook heel benieuwd naar de plaatjes!

Linda <3

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:42

Tesske1 schreef:
Jammer van de jonge leeftijd van het paard, maar ik ben ook heel benieuwd naar de plaatjes!



Waarom?

Beter lekker buitenrijden en rechtuit dan kleine rondjes in de bak en in de krul getrokken als 3 a 4 jarige paarden.

Er is goed over nagedacht als ik het zo lees, er gaat een vrachtwagen mee met een trailer eraan en ze nemen de tijd, ik denk dus wel dat het meevalt.

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:44

Cool!

Doet me denken aan de film Unbranded, 4 gasten die van Mexico naar Canada rijden op mustangs. Echt een aanrader (hij staat ook op Netflix :j)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:47

Ik vind het wel grappig dat er verbaasd wordt gereageerd over de leeftijd, terwijl hier de gemiddelde 4-jarige bij wijze van al met de kop in de krul op wedstrijd moet. Ik vraag me af welk paard het zwaarder heeft dan :P

[o]

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:51

Smee__ schreef:
Ik vind het wel grappig dat er verbaasd wordt gereageerd over de leeftijd, terwijl hier de gemiddelde 4-jarige bij wijze van al met de kop in de krul op wedstrijd moet. Ik vraag me af welk paard het zwaarder heeft dan :P


Mee eens.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:17

Nouja het beestje moet wél veel kms lopen met iemand op zijn nog niet volgroeide rug. En de vraag is natuurlijk in hoeverre hij echt correct gereden wordt zodat hij op zo'n goed mogelikkr manier zijn ruiter dragen kan.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Amerikaanse veteraan doorkruist Amerika te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 01:37

gemiddeld zo'n 26 kilometer per dag en blijkbaar in een zeer rustig tempo, ze gaan immers s avonds zoeken naar een overnachtingsplaats.

ik denk dat de kans groter is dat hij correct gereden wordt, dan een gemiddeld nederlands paard op die leeftijd ;).. en ik ga uit van het positieve.. zelfs als dit dier jong is ingereden, dat hij ook opbouwend getraind zal zijn om op deze leeftijd enkele uren per dag rustig aan buiten te lopen.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:28

Goed van hem, er moet meer bekendheid aan veteranen en de problemen waar ze tegenaanlopen worden gegeven!

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 02:45

Smee__ schreef:
Ik vind het wel grappig dat er verbaasd wordt gereageerd over de leeftijd, terwijl hier de gemiddelde 4-jarige bij wijze van al met de kop in de krul op wedstrijd moet. Ik vraag me af welk paard het zwaarder heeft dan :P


Hahaha precies, met stang en trens erin, om te "verfijnen" maar ondertussen wel de mond dichtsnoeren omdat de mond opengaat om de pijn te ontduiken.
Maarja heh, paard zal wel weer vervelend zijn zoals altijd...


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:09

Judass schreef:
Cool!

Doet me denken aan de film Unbranded, 4 gasten die van Mexico naar Canada rijden op mustangs. Echt een aanrader (hij staat ook op Netflix :j)


jaaaa daar zat ik ook aan te denken wat een aanrader die documentaire.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, barrbara, Talindos en 52 bezoekers