CVketel; laten maken of nieuwe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 10:24

Grr, cvketels en hun ellende.
Toen Stedin een nieuwe meter kwam plaatsen bleek er een klein gaslek te zijn. Loodgieter gebeld en het resultaat is dat het gasblok kapot is en dus gas lekt. Ook is de afvoerpijp niet goed.
Het kan vervangen worden, maar dat gaat zeker 400 euro kosten. De ketel is 9 jaar oud en de levensduur is gemiddeld 10 tot 15 jaar.
Wat zouden jullie doen? Laten maken en hopen op een lang leven? Of meteen een nieuwe laten plaatsen?


tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: CVketel; laten makenof nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:26

Kan je laten doorrekenen wat/of een nieuwe ketel aan verbruik bespaard? En dat afzetten tegen kosten nu en verwachte kosten over 10-15 jaar qua groot onderhoud huis?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:26

Zo'n soort probleem hadden we hier thuis een jaar of 2 geleden ook (ketel was wel al 11 jaar), mijn ouders hebben hem toen laten vervangen en totaal geen spijt van gehad! De nieuwe ketel was namelijk ook weer een stuk zuiniger dus besparen ze nu ook geld :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:26

Een nieuwe ketel.
Sowieso zijn de huidige ketels alweer stukken verder qua ontwikkeling en vervanging zit er zo te lezen toch aan te komen, is het niet nu dan wel over een jaartje op 2/3.

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 10:39

tamary schreef:
Kan je laten doorrekenen wat/of een nieuwe ketel aan verbruik bespaard? En dat afzetten tegen kosten nu en verwachte kosten over 10-15 jaar qua groot onderhoud huis?


Het betreft een jaren '30 woning, dus groot onderhoud is er altijd :+
Ik heb nog niet gevraagd wat het verbruik zou doen idd.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:48

Wij hebben onze boiler (zit ook de verwarming op aangesloten, geen cv-ketel) ook laten vervangen, hij was nog 3 jaar ouder maar de boodschap van de loodgieter was heel duidelijk: hij raadt grote reparaties aan oude ketels en boilers af. De kans dat hij binnen korte tijd alsnog instort is reëel en is ons geval moest de fabriek erbij komen omdat er dieper iets kapot was (ventilator en nog iets was al vervangen door hem maar bleek toch nog stuk te zijn) en hij gaf aan dat de fabriek vaak bij dit soort oude boilers er minder subtiel mee om gaat en er verder ook niet happig op zijn omdat ze gewoon vinden dat het vervangen moet worden.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:04

Vervangen. Nu repareren is alleen maar uitstel en extra kosten/gedoe.

Ik heb laatst iets vergelijkbaars aan de hand gehad (ook jaren 30 huis) en nog geen dag spijt gehad dat die oude kernreactor vervangen is door een modern exemplaar. Zuiniger, stiller, kleiner en meer opbrengst = meer comfort. Vervangen stelde uiteindelijk niks voor, met 2 uur werk waren ze al klaar.

Nulla tenaci invia est via

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:12

Ik kan je niet helpen ivm een gasketel, maar ik val van mijn stoel van verbazing als ik dit lees :oo
Ik heb hier een stookolieketel van 1991, hij doet het prima en haalt nog steeds een rendement van 96%.
Had al gedacht aan wat te doen als deze de geest gaf, maar ik durf gewoon niet aan een andere ketel beginnen als ik dit zo lees...een gemiddelde levensduur van 10 à 15 jaar?? Serieus? :\


Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 11:16

Ja die gemiddelde levensduur is echt bizar he.

Ik ga denk ik idd maar voor een nieuwe. Baal onwijs, want ik heb dit jaar al een hoop kosten gehad aan auto, riool en nu dus dit weer. Maar goed, late maken met de kans dat ik het ding alsnog moet vervangen over 2 jaar is ook zonde.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:27

Vervangen. De onze was 25 jaar oud en hebben we laten vervangen puur om de leeftijd en het rendement. Man gaf ook aan dat 25 jaar wel uitzonderlijk was en dat ketels met 15 al wel echt aan vervanging toe zijn. Voor de onze was het ook van leuk zolang hij het doet maar ze durfden er ook niet meer aan te sleutelen tijdens jaarlijks onderhoud :')

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:01

Al eens aan leasen gedacht?
Wij hebben een lease cv ketel overgenomen van vorige bewoners ivm 12 jarig contract.
Laatst ook monteur ergens voor bij geweest, vraag me niet precies waarvoor want dat regelt mijn vriend :p
Was ook een dikke rekening maar dat wordt allemaal door de lease maatschappij betaald.

Ik zou in jou situatie een nieuwe aanschaffen.
Als ze ouder worden krijg je vaak meer van die dingetjes en dan ben je uiteindelijk nog een hoop geld kwijt...

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:03

Eleionomae schreef:
Vervangen. De onze was 25 jaar oud en hebben we laten vervangen puur om de leeftijd en het rendement. Man gaf ook aan dat 25 jaar wel uitzonderlijk was en dat ketels met 15 al wel echt aan vervanging toe zijn. Voor de onze was het ook van leuk zolang hij het doet maar ze durfden er ook niet meer aan te sleutelen tijdens jaarlijks onderhoud :')


Wij hebben net een huis gekocht waar een ketel in hangt die "slechts" 29 jaar oud is. Ze hebben 3 jaar geleden nog verbouwd, maar de ketel was nog prima. Wij hebben maar een nieuwe besteld :=

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 09:51

Leasen heb ik besproken maar dan betaal je aan het eind van de rit zeker 3 tot 4 x de normale aanschafwaarde en dat vind ik doodzonde van mijn geld.
Ik ga toch voor een nieuwe, hij wordt vanmiddag geinstalleerd.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:35

Welke heb je uiteindelijk gekocht? Wij hebben idd ook gekocht. Dat kan zeker uit wanneer je nog een aantal jaar in het zelfde huis blijft wonen :) hebben nu ook 5 jaar garantie op de ketel dus dan was kopen helemaal voordeliger :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:44

Ik zou voor een nieuwe gaan. Is waarschijnlijk kleiner, stiller en zuiniger.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 11:05

Haha ja ik zei al tegen mijn vriend dat we 2 opties hebben;
1 een nieuwe ketel kopen en nog lang vooruit kunnen.
2 of dit ding laten maken, hopen dat hij het nog 5 jaar redt en dan snel verhuizen voor hij kapot gaat :+

Welk merk weet ik niet, maar het is een cw4 ketel iig. Schijnt een superzuinig ding te zijn. Prima.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:49

Bij ons scheelde het qua ruimte ook echt enorm :') alleen al daarom ben ik blij met de nieuwe ketel :))
Afbeelding

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:53

Wij hebben nu een ketel van ik geloof 35 jaar oud, zal dit jaar toch echt vervangen moeten worden.
Nu is het wel zo dat wij hem zelf willen installeren, en ik kan dus met de beste intenties nergens een prijs of plek om een ketel te bestellen vinden?
We hebben een paar weken terug 3 bedrijven aangeschreven en bij geen van alle hebben we iets terug gehoord..

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: CVketel; laten maken of nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:31

Gewoon online bestellen. Zijn genoeg sites :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:34

Ik zou hem vervangen. Sinds ik hier een nieuwe ketel heb gekregen van de woningbouwvereniging stook ik stukken zuiniger, en hij staat nog niet eens op eco-stand.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, ComscoreBot en 116 bezoekers