Paard laadt alleen in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SanneWibier
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Lichtenvoorde

Paard laadt alleen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 08:54

Hallo
Ik ben Sanne en heb een verzorgpony van 25 jaar, het is een super beest alleen heeft ze geleerd om alleen de trailer te laden in draf dus ze komt dan aandraven en draaft de trailer in en staat dan in 1 keer stil ze gaat er in stap ook echt niet in "geen denken aan" maar nu vind ik in draf de trailer in een beetje gevaarlijk ook als de loopplank een keer nat is dat ze zo kan uitglijden ook gaat ze als de klep open is direct naar achteren (als we op locatie zijn) dan zit de stang er nog achter maar dan duwt ze er steeds tegen aan waardoor wij niet rustig de tijd krijgen om de stang er fatsoenlijk achter weg te halen

Dus al met al een pony met gebruiksaanwijzing die ik graag normaal op en af de trailer kan laden (hoeft niet alleen maar wel normaal) dussss wie heeft tips?

(als het hier verkeerd staar zeg maar ben nieuw hier dus weet nog niet zo goed hoe het werkt)

Groetjes

If a string is in a knot patience will untie it, Patience can do lots of things have you ever tried it.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Paard laadt alleen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:44

Wat vind de eigenaar ervan?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:04

Blijkbaar is ze er 25 mee geworden dus heel erg gevaarlijk is het alvast niet.
Als dit is wat werkt, dan werkt het. Niet druk om maken, paarden gaan echt niet zomaar op hun plaat.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:12

Dit heeft die van mij ook..
Soms erger ik me dr wel aan maar aan de andere kant, ze loopt er tenminste wel op.
Toch denk ik dat we een trailerlaad lesje gaan nemen. :j

En gefeliciteerd TS! :)

when you climb in the saddle, be ready for the ride

Lovely Girl B+8 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1904520

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:33

Thuis oefenen. Het kan niet ongevaarlijk zijn als het dier niet geduldig is met uitladen.
Ben je bekend met clickertraining? Het is een geweldige methode om dieren wat aan te leren. Maar het paard moet wel bekend zijn ermee voordat je het kunt toepassen op deze manier.
Er loopt wel een topic over clickeren.

Het rustig naar achteren gaan kun je aanleren met clickertraining door de trailer eerst rustig te laten staan, zodat het paard rustig wordt. Dan neem je wat heel lekkers (!), en als het paard rustig staat click/beloning, een aantal keren. Iemand anders de klep los laten maken, bij rust click/lekkers, Halstertouw pakken, paard losmaken, click/lekkers geven. Stang rustig wegnemen en onderwijl click/lekkers geven. Rustig blijven staan, paard moet ook blijven staan zonder stang. click/lekkers geven. Rustig 1 stapje terug vragen en click/gelijk lekkers geven voordat het paard achteruit dendert. En dan stapje voor stapje met bij elke stap even rust en click/lekkers de klep af. Als je dat een paar keer thuis oefent, dan valt het kwartje snel dat er wat te verdienen valt en gaat het uitladen een stuk rustiger en kun je het afbouwen, totdat alleen onderaan de klep nog wat te verdienen valt. Conditionering; gewoonte.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Paard laadt alleen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:40

De vraag is vooral, vind je het nog waard om hier tijd en energie in te steken. Paardje is 25, heeft altijd zo geladen en loopt dus zo de trailer in. Ik zou dit probleem persoonlijk voor lief nemen. Met een jong paard zou ik er nog tijd en energie in steken, maar met zo'n oudje zou ik het laten voor wat het is.

Die van mij is 23 en moet altijd geblinddoekt geladen worden. Ze gaat altijd de trailer op. Dus ik vind het de energie en moeite niet meer waard om het te veranderen. Ideaal is het niet, maar als het werkt dan werkt het.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist


Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Paard laadt alleen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:57

Erin is een minder groot probleem. Eruit is handig als het beheerst gaat.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:05

Ik denk niet dat je tips aan kunt nemen voordat je de eigenaar gevraagd hebt of je hier wat mee mag doen of niet.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers