Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 22:15

*bokt / facebook glock
Dressuur

Afbeelding
Edward Gal en Glock's Zonik Foto door aniek1985

Begin april kondigde Edward Gal zijn Grand Prix debuut met Glock's Zonik aan. Vandaag maakte de combinatie hun debuut tijdens de subtop wedstrijd in Kootwijk. Edward Gal reed met Zonik (v. Blue Hors Zack) naar een score van 76,05%, waarmee ze overtuigend de rubriek op hun naam schreven.

Alex van Silfhout reed met Zep (v. Oo Seven) naar de tweede plaats met een score van 68,90%. Met 66,70% is de derde plaats voor Kim Jacobi en Horses2fly Après Minuit (v. Prestige VDL).

Klik hier voor de uitslag.

Op de website van horses.nl is een video te zien van het debuut van Edward Gal en Glock's Zonik.

Gerelateerd bericht:
[VN] Grand Prix-debuut voor Zonik en rentree Undercover
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 29-04-17 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video in link gezet

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:32

:):) :wow: !!OMG!! verbeterde totilas :#

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:45

<3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:15

Wauw, wat een paard <3

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:06

Ik weet niet goed wat ik van dit paard moet vinden.
Ruime gangen zijn leuk maar dit is nogal extreem. Het is bijna een Spaanse draf.

Respect trouwens voor hoe Edward die draf kan uitzitten. Ik zou alle kanten op stuiteren :D

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:07

Ik vind de voorbenen veel te veel gezwaai naar voren :/
vind zijn gallop mooier om te zien

Maar wie ben ik, ik gun het edward wel weer om een fijn paard te hebben na totilas en naast undercover en voice :)

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:31

Wat een machtig dier! Hij heeft ze toch allemaal fijn aan het lopen. Ik ben benieuwd hoe dit paard zich verder gaat ontwikkelen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 05:48

Eloya schreef:
Ik vind de voorbenen veel te veel gezwaai naar voren :/
vind zijn gallop mooier om te zien

Maar wie ben ik, ik gun het edward wel weer om een fijn paard te hebben na totilas en naast undercover en voice :)


Ik heb precies hetzelfde. Edward heeft een hooge gun factor bij mij maar ik vind dat overdreven voorheen niet mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:40

Wat een geweldig paard heeft Edward alweer.
Maar wel erg overgewaardeerd vind ik.
Zowat alle overgangen zijn onvoldoende, heel erg onregelmatig en vol spanning.
Ik mis hier een happy paard. Zonik is heel erg bang om op zijn donder te krijgen.
Je ziet dat wanneer Edward iets met zijn been inkomt het beest panisch reageert.
Maar ik zie hier wel volop potentie en als deze combinatie meer harmonie gaat tonen zullen we veel van hen gaan horen.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:01

Jaaaa Zonik <3 ik heb dit paard altijd zoveel fijner gevonden dan Undercover! Inderdaad lijkt hij wel wat op Totilas.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:06

Ik vind het echt vreselijk om aan te zien. Paard treedt achter niet onder en loopt zwaar op de voorhand. Opnieuw een voorbeenzwaaier.
En bij Edward krijg ik steeds meer het gevoel dat ik naar een wasknijper zit te kijken. Letterlijk een wasknijper ja.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:23

Coloured, jij verwoord wat ik eigenlijk niet durf zeggen (want Gal lijkt hier heilig te zijn).

Ik vind de overgangen ook erg rommelig. Niet eerste plaats waardig imo op dit niveau.
En nee, ik kan het zelf niet beter, ook compleet geen behoefte aan op deze manier.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:27

Ik mis bij dit paard een opwaartse beweging, hij 'rolt' niet. Met name in galop zag je het heel erg goed. Blijft hoog (en iets strak) in het kruis.

Vraag me daarom af (mede door wat ik laatst op Bokt las, dat Zonik nog 2 jaar nodig zou hebben, wat gezegd zou zijn in een clinic vorig jaar?) of het geen 'moetje' is. Gezien het huidige team en het EK dat er aan komt...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Edward Gal en Glock's Zonik winnen overtuigend debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:30

Elke overgang is een onvoldoende. Door zijn spastische bewegingen weet hij niet hoe hij de overgang kan maken. Totaal niet vloeiend. Daar zou je in de basissport al ruime onvoldoendes voor krijgen, hoe kan hij hier voldoende staan?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:33

Superrechte wissels! Totilas had nog wel eens zijwind haha. Lekker debuut zo, ben benieuwd als ze beide straks wat meer gewend zijn.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:37

bruintje123 schreef:
Elke overgang is een onvoldoende. Door zijn spastische bewegingen weet hij niet hoe hij de overgang kan maken. Totaal niet vloeiend. Daar zou je in de basissport al ruime onvoldoendes voor krijgen, hoe kan hij hier voldoende staan?


Vrij logisch, de trend is groot bewegen natuurlijk. Helaas wordt dat beloond, dat begint al in de jonge paarden competities. Het is hartstikke leuk als een paard dat kan, maar het wordt pas een goed paard als hij ook klein kan bewegen. Wie weet wat er gebeurt als daar aan gewerkt gaat worden ;)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:38

Ik was al aan het wachten op het commentaar van bokt. :=
Gelukkig kan iedereen het op bokt alweer veel beter. :D

Wie zegt dat hij geen onvoldoendes heeft gekregen voor bepaalde oefeningen/overgangen? Wie weet heeft hij wel goed weten compenseren, want er zaten ook hele goede stukken tussen.

Overgewaardeerd of niet, het is een fijne ruiter met een fijn paard!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:40

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:
Elke overgang is een onvoldoende. Door zijn spastische bewegingen weet hij niet hoe hij de overgang kan maken. Totaal niet vloeiend. Daar zou je in de basissport al ruime onvoldoendes voor krijgen, hoe kan hij hier voldoende staan?


Vrij logisch, de trend is groot bewegen natuurlijk. Helaas wordt dat beloond, dat begint al in de jonge paarden competities. Het is hartstikke leuk als een paard dat kan, maar het wordt pas een goed paard als hij ook klein kan bewegen. Wie weet wat er gebeurt als daar aan gewerkt gaat worden ;)

Erg jammer dat dit de trend is geworden de laatste 15 jaar.
Ik hoop dat we de komende jaren weer naar paardvriendelijk paardrijden gaan.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:43

Amen to that bruintje... Dressuur is niet fijn meer om te zien.

Change: ik zou het niet eens beter wíllen kunnen, naar normen van de hedendaagse dressuur.
Geef mij maar een paard met normale bewegingen die wel deftige overgangen kan maken (en zeker op dat niveau zou dat gewoon goed moeten zijn. Dat er eens een foutje gebeurd, shit happens, maar hier draait gewoon elke overgang in de soep)
Laatst bijgewerkt door Narcissa op 30-04-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:43

Janine1990 schreef:
bruintje123 schreef:
Elke overgang is een onvoldoende. Door zijn spastische bewegingen weet hij niet hoe hij de overgang kan maken. Totaal niet vloeiend. Daar zou je in de basissport al ruime onvoldoendes voor krijgen, hoe kan hij hier voldoende staan?


Vrij logisch, de trend is groot bewegen natuurlijk. Helaas wordt dat beloond, dat begint al in de jonge paarden competities. Het is hartstikke leuk als een paard dat kan, maar het wordt pas een goed paard als hij ook klein kan bewegen. Wie weet wat er gebeurt als daar aan gewerkt gaat worden ;)


Paarden zoals Zonik worden thuis echt niet alleen maar met de benen achter de oren getraind. Thuis wordt er ook gewoon simpel gereden, in o.a. een basisdraf, want geloof mij, Edward wil zijn paard graag heel houden. ;) Van die paar minuten benenzwaaien gaat hij niet dood hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:46

Change3x schreef:
Janine1990 schreef:


Vrij logisch, de trend is groot bewegen natuurlijk. Helaas wordt dat beloond, dat begint al in de jonge paarden competities. Het is hartstikke leuk als een paard dat kan, maar het wordt pas een goed paard als hij ook klein kan bewegen. Wie weet wat er gebeurt als daar aan gewerkt gaat worden ;)


Paarden zoals Zonik worden thuis echt niet alleen maar met de benen achter de oren getraind. Thuis wordt er ook gewoon simpel gereden, in o.a. een basisdraf, want geloof mij, Edward wil zijn paard graag heel houden. ;) Van die paar minuten benenzwaaien gaat hij niet dood hoor. :D


Hij vertelde in een interview over Totilas ooit dat ze hem thuis nooit zo "groot" rijden. Dat was echt iets voor op de wedstrijden. En tja, als die tien minuten"benenzwaaien" in hogere punten resulteert, wie zou dat dan niet doen?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:49

Change3x schreef:
Paarden zoals Zonik worden thuis echt niet alleen maar met de benen achter de oren getraind. Thuis wordt er ook gewoon simpel gereden, in o.a. een basisdraf, want geloof mij, Edward wil zijn paard graag heel houden. ;) Van die paar minuten benenzwaaien gaat hij niet dood hoor. :D


Huh?? Ik zeg niet dat hij dat niet doet... Ik state enkel dat hij dit toont.
Het probleem is echter dat dit kennelijk tegenwoordig gevraagd wordt in de sport, waardoor de oefeningen niet meer allemaal correct uitgevoerd worden. Want zeker een paard van 9 dat op dit niveau debuteert, zal het niet makkelijk hebben ongeacht het talent. Het talent zit 'm in de gummi van het paard, het probleem met zoveel gummi is dat je het ook nog bij elkaar moet rijden. Je ziet dat de passage nog wat weinig afdruk heeft, nou dat kan best nog groeien en dat de piaffe ook wat moeite kost. Dat geeft allemaal niets hoor, dat mag gerust. Alleen het paard heeft er moeite mee om klein te zijn en te blijven. En dat klein zijn en blijven heb je nodig in die overgangen. Dat kost een paard met zoveel gummi gewoon onwijs veel moeite.

Het enige wat ik wil zeggen met mijn reactie, is dat het niet zo gek is dat hij deze punten haalt, omdat men dit tegenwoordig graag ziet, dus worden foutjes minder fout gezien dan gebruikelijk en de grote gangen ten opzichte van het klein worden overgecompenseerd. Je ziet echter ook dat paarden die beter bij elkaar kunnen blijven, met hetzelfde talent, nog beter scoren.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:50

Resistance schreef:
Hij vertelde in een interview over Totilas ooit dat ze hem thuis nooit zo "groot" rijden. Dat was echt iets voor op de wedstrijden. En tja, als die tien minuten"benenzwaaien" in hogere punten resulteert, wie zou dat dan niet doen?


Heerlijk, hoe men op Bokt graag leest wat er niet staat. :+

Hier schrijf je namelijk precies wat mijn reactie onderschrijft... :+ Het gevraagde wordt getoond...

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:56

Resistance schreef:
Hij vertelde in een interview over Totilas ooit dat ze hem thuis nooit zo "groot" rijden. Dat was echt iets voor op de wedstrijden. En tja, als die tien minuten"benenzwaaien" in hogere punten resulteert, wie zou dat dan niet doen?
Ik denk ook dat het voor Totilas te veel werd bij Rath. Rath moest hem waarschijnlijk nog leren kennen waardoor ze thuis te vaak de zwaardere oefeningen reden waardoor hij op den duur kapot ging.

Ook ik denk dat ruiters als Edward hun paarden enkel zo scherp rijden op wedstrijd en heel af en toe eens thuis. Thuis = voornamelijk werken aan de basis.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:06

_Rataplan schreef:
Wat een geweldig paard heeft Edward alweer.
Maar wel erg overgewaardeerd vind ik.
Zowat alle overgangen zijn onvoldoende, heel erg onregelmatig en vol spanning.
Ik mis hier een happy paard. Zonik is heel erg bang om op zijn donder te krijgen.
Je ziet dat wanneer Edward iets met zijn been inkomt het beest panisch reageert.
Maar ik zie hier wel volop potentie en als deze combinatie meer harmonie gaat tonen zullen we veel van hen gaan horen.


Jij kent het paard neem ik aan? Want als dat niet het geval is zou dit natuurlijk een ontzettend nare en tragische opmerking zijn.