Equiline ponyoornetje voor paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Equiline ponyoornetje voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:54

Voor mijn dressuurmerrie heb ik een geluidsdempend, zelf samengesteld oornetje van Equiline. Uiteraard in maat Full.

Ik rij hier nu een halfjaar mee maar eigenlijk is het mutsje te groot.
Haar oren komen tot zo'n beetje de helft van de voorgevormde oren, dit is opzich geen probleem.
Wat wel vervelend is, is dat het mutsje ook te breed is waardoor als ze met haar hoofd schud, het mutsje onder de frontriem langs schiet en alles dus los zit.

Zijn er hier mensen met een ponymaat oornetje voor een paard? Past dit goed? Maakt het een groot verschil?

Dit is hoe het Full mutsje bij mijn merrie zit:

Afbeelding

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Equiline ponyoornetje voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:57

Ik heb voor mijn paard ook een ponymaat genomen. Die past echt perfect. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat die van mij ienieminie oortjes heeft.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 10:59

lianne125 schreef:
Ik heb voor mijn paard ook een ponymaat genomen. Die past echt perfect. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat die van mij ienieminie oortjes heeft.


Mijn merrie heeft ook kleine oren, maar ik durf het niet snel aan te schaffen omdat het best een duur grapje is als het niet past. Heb je misschien een foto hoe het zit bij jouw paard? En weet je ook hoe lang de oren zijn van het ponymutsje?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Equiline ponyoornetje voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:05

Bij glamourhorze kan je een netje met dikke oren op maat laten maken.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 11:18

Yvank_ schreef:
Bij glamourhorze kan je een netje met dikke oren op maat laten maken.


Die oornetjes zijn mij iets té qua glans en glitters. Toch bedankt voor het meedenken!

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Equiline ponyoornetje voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:21

Hoezo? Je kan ze maken zoals je zelf wilt hoor :) ik heb hem precies zo laten maken zoals jouw equiline netje! Heel simpel geen glitter geen poespas. Alleen een doodsimpel donkerblauw netje.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:22

Ik heb hem ook in pony maat voor mijn paard. Mijn paard heeft cob maat maar toch is het oornetje aan de kleine kant en zoek ik ook iets anders.

clijnie85
Berichten: 23
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:26

Change3x schreef:
Voor mijn dressuurmerrie heb ik een geluidsdempend, zelf samengesteld oornetje van Equiline. Uiteraard in maat Full.

Ik rij hier nu een halfjaar mee maar eigenlijk is het mutsje te groot.
Haar oren komen tot zo'n beetje de helft van de voorgevormde oren, dit is opzich geen probleem.
Wat wel vervelend is, is dat het mutsje ook te breed is waardoor als ze met haar hoofd schud, het mutsje onder de frontriem langs schiet en alles dus los zit.

Zijn er hier mensen met een ponymaat oornetje voor een paard? Past dit goed? Maakt het een groot verschil?

Dit is hoe het Full mutsje bij mijn merrie zit:

[ [url=m/eR0Z2D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het lijkt wel of die van jou echt een blauwe kleur heeft. Ik heb ook een blauwe besteld, maar je kan nauwelijks zien dat het blauw is. Lijkt echt een zwart oornetje.