Opkomende probleempjes met Sweety. Hulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Opkomende probleempjes met Sweety. Hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 12:57

Ik begin zo af en toe probleempjes te krijgen met Sweety. Niks ernstig maar ik ben bang dat als ik er niks aan doe het wel eens erger zou kunnen worden.
Als we onder ons 2tjes gaan rijden(sweety en ik)is er meestal geen probleem. Als ik wil dat ze halthoud maak ik een halve ophouding ga zwaar in mijn zadel zitten en span de teugels aan en ze staat meteen stil. Als mijn vrindin meegaat met haar Fjord en ik wil dat Sweety dan even stilstaat om bv even op de fjord te wachten of om de straat over te steken, dan loopt ze gewoon door! ze negeert mijn hulpen volkomen Boos! . Als ik blijf aandringen doet ze gewoon der hoofd in de lucht en stapt rustig door. Ik laat haar dan omkeren en dan stopt ze meestal wel. Galoperen onder ons 2 tjes is meestal ook geen probleem. Maar weer als de Fjord erbij is heb ik niks te zeggen ook als we lange stukken draven crost Sweety gewoon achter hem aan ik heb het gevoel dat ik erop zit voor niks ik mag mee hobbelen lol. Toen we eergisteren gingen rijden met de fjord erbij en we kwamen op een zandweg waar we wel vaker galoperen vloog ze meteen in galop ik zet haar weer in draf maar net op dat moment vertrekt de Fjord in galop. Toen vertrok sweety dus pas echt. Ze is niet stout ofzo ze bokt of steigert niet maar er is geen houden aan. Na een paar 100 meter wilde ze zelf stoppen ze was moe. Maar ik dacht als je daarnet zo graag wou lopen loop je nu ook maar door en ik gaf dus benen bij (als straf dus eigenlijk)ik heb ze gedwongen van door te galoperen tot het einde van de zandweg toen was ze moe. Maar wat kan ik doen aan dit gedrag. Als ik alleen ben met haar dan rij ik slangenvoltes met 1 hand zo goed luisterd ze maar als de fjord meegaat heb ik niks meer te zeggen. Die Fjord gaat al vanaf dag 1 met ons mee dus het is ook niks nieuws waarom doet ze dit en wat kan ik eraan doen Verward ??? Ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Groetjes Quinzy XXX
Hoefjes sweety (_)(_)

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:01

het lijkt erop dat jou sweety zich erg is gaan hechten aan het andere paardje. Ze moet en zal bij hem/haar blijven. Ze vind het gewoon zo gezellig dat ze niet meer naar je wil luisteren en ze wil geloof ik ook graag voorop lopen. Ik kan je een tip geven en dat is blijven proberen blijven oefenen. Ga af en toe samen rijden en laat haar dan met opzet een tijdje een paar meter voorop lopen of een tijdje een paar meter achter aan. Laat de ander draven en probeer zelf te blijven stappen allemaal van dat soort dingetjes. Ga een keer een hele ander kant op als dat de ander op gaat. Is ze braaf en luisterd ze beloon haar dan, prijs haar de hemel in. luisterd ze niet geef haar dan een tikje met de zweep op de plek waar jij je been hebt om haar er op attend te maken dat ze naar jou hulp moet luisteren en niet alleen maar op die andere pony moet letten. Zeg een paar keer goed ho en geef druk op de teugel om haar tot stilstaan te dwingen. luisterd ze niet dan keer je haar gewoon om en laat je haar een stukje terug lopen daarna draai je weer om en vraag je haar op dezelfde plek weer te stoppen luisterd ze weer niet doe je weer het zelfde totdat ze stil gaat staan.Luisterd ze een paar keer goed beloon haar dan ook om weer even naast de andere pony te laten lopen maar niet te lang, gewoon even en daarna weer achter of voor haar gaan rijden. Je moet haar gewoon leren dat het super gezellig is met een andere pony erbij maar dat ze dan nog wel naar jou te luisteren heeft.
Veel succes, ik denk dat het je wel een behoorlijke tijd gaat kosten, maar blijf het proberen. Het gaat je vast lukken.


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 14:49

Bedankt voor je reactie ik zal erzeker op gaan letten;Heeft er nog iemand tips??

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers