Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cynthia82

Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 21:37

Na 341 dagen heeft Fiore gisterenavond op Koningsdag, het leven geschonken aan een prachtige oranje prins:

Belides Royal Déjà Vu CR


Koningsdag is voor mij altijd een drukke paardendag, omdat mijn kudde dan altijd naar de zomerwei verhuist. Ik was dus sinds gisterenochtend druk in de weer geweest op de wei en met Daisy en LaVie. Fiore stond er 's ochtends rustig bij, met een Ph-waarde die totaal niet alarmerend was. Rond 15 uur was ik nog op stal, niets aan de hand. Om 18 uur, niets aan de hand. Weer terug naar de wei om nog wat draad te vervangen en om 20:30 uur eindelijk thuis, inclusief moe en hoofdpijn.
Ik trek mijn jas uit, pak mijn telefoon, kijk op de cam en Fi ligt. Nu ligt ze vaker en de melktest was 's avonds hoger dan 's ochtends, dus het zal wel. Ik bleef even kijken, maar mijn beeld haperde en toch zag ik duidelijk dat ze haar benen aanspande. Na een paar minuten toch maar met 80km per uur := naar stal gereden en Djuulsie onder de douche vandaan gebeld :+ Voor het hek mijn auto uit, naar stal gerend, de stal in en toen stond Fi op. Ik zag gelijk dat het begonnen was. Ik naar het huis gelopen (gerend) en gevraagd of de staleigenaar mijn auto op het erf wilde zetten; Ik was in stal!
Terug naar stal en Fi lag alweer, met haar kont tegen de deur, dan maar de boxdeur open.
Het was gelukkig!! een bevalling uit het boekje, maar omdat ik Dais gewend ben (die haar veulens binnen twee minuten eruit torpedeert) en Fi toch wel wat moeite had en wat lag te kreunen, vond ik het behoorlijk spannend!
Uiteindelijk de voorbeentjes vastgehouden en ervoor gezorgd dat hij niet terugzakte en weer zag ik het welbekende beeld: Eén wit voetje, een wit beentje, nog een wit voetje, o een wit beentje, een witte neus, een wit hoofd. Ik hou van wit :D
En tja, aangezien Fiore dr baby de box uitwierp, lag hij er uiteindelijk zo bij _O-
Afbeelding

_O- _O- _O- _O-
Afbeelding

Afbeelding

En Fi? Die bleef liggen, want ja, ze had buikpijn en ineens niet meer, maar verder was er niets gebeurd, want ze lag tenslotte nog steeds alleen in stal :')
Afbeelding

Fiore bleef liggen, dus uiteindelijk hebben we het ventje over haar heen de stal in getild. Toen ze hem zag, begon ze zachtjes naar hem te hinniken, ze stond op en was gelijk een echte mama. Wat ben ik trots op mijn eigen baby die zo makkelijk moedertje is <3

Baby ging staan en bleef staan en ging eten zoeken en ik was op slag verliefd op dat vele wit <3
Afbeelding

En omdat hij behoorlijk op Ti lijkt door zijn vele wit, maar ook zijn uitdrukking, was zijn naam snel gevonden: Déjà Vu. Maar ja, het is Koningsdag, dus dat kunnen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. En vanmorgen was ik er uit:

Belides Royal Déjà Vu CR

Veearts gebeld voor de check en Fiore d'r melk was niet goed; dik, doorzichtig, stroopachtig. Ze heeft een spuitje gekregen om de melkgift op gang te brengen en om 23 uur en 00 uur moesten we zelf nog een spuitje geven. Toen baby EINDELIJK de melkbar had gevonden (het blijft een hengst ;) ) bleef hij drinken. Dat was goed! Maar, om 01:30 uur nog steeds geen melk. Veearts weer gebeld en een SOS-kit opgehaald. Flesje kunstbiest voor hem gemaakt, maar hij weigerde. Fiore en baby werden echt moe en wij ook, dus uiteindelijk besloten om naar huis te gaan om even wat rust te pakken. Om 3 uur lag ik in bed, maar van slapen was weinig sprake. Ik was zo bang dat hij achteruit zou gaan en als ik al in slaap viel, werd ik in paniek wakker omdat ik dacht dat hij dood was.
Gelukkig kon ik vanuit mijn bed op de cam kijken en hij bokte vrolijk door de stal *\o/* *\o/*
Vanmorgen vroeg gaan kijken en we hadden witte melk! *\%/* Mijn eigen veearts zou rond 10 uur een check komen doen, want de veearts van vannacht was niet bepaald eeehh.. ja, hoe zeg je zoiets, nou.. hij was niet, punt. Daar laat ik het maar bij.
Ik was zó blij met de witte melk en toen... toen zag ik dat na het drinken er melk uit zijn neusje kwam -O- Weg blijheid... en vannacht maakte hij soms ook al een snorkelgeluidje :(
De veearts heeft hem helemaal nagekeken: Klein navelbreukje, maar dat kan geen kwaad. Hartje goed, longetjes goed en ze kon geen gespleten gehemelte vinden. Fijn! :)
En toen ging hij drinken en zagen we het weer gebeuren.
Nu kan het zo zijn dat hij te gulzig drinkt (wellicht omdat hij vannacht zo hard zijn best heeft moeten doen en Fiore nu ineens veel meer melk geeft), of dat er melk van het speentje waar hij niet aan lurkt, in zijn neusje loopt, of.. dat hij toch achteraan een open stukje aan zijn gehemeltje heeft, of dat zijn luchtwegen of slokdarm niet in orde zijn. Hij krijgt nu 3 dagen antibiotica, omdat hij longontsteking zou kunnen krijgen van de melk in zijn neusje. Maandag mag er geen melk meer uit zijn neusje komen. Als dat zo is, is hij gewoon te gulzig geweest en moest hij gewoon even leren drinken (het blijft een hengst :') ). Als het nog niet over is, wordt hij verder onderzocht.
Maar..... :D De rest van vandaag hebben we geen melk meer uit zijn neusje zien komen en hij spartelt vrolijk alle kanten op, dus sinds vanmiddag durf ik voorzichtig blij te zijn :D

En uiteraard zijn ze ook even op de wei geweest. Eventjes maar, want het was koud, maar hij had de grootste lol.

Geniet mee van mijn knappe ventje (die overigens te koop staat):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 28-04-17 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)


_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:41

Wat is hij knap <3

xxxmh

Berichten: 3481
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:44

Gefeliciteerd!

Wat een knapperd <3

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

MaritB

Berichten: 8624
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:46

Zucht, ik ben verliefd! En Fi, ze kijkt zo liefdevol naar hem!
Moeilijke en spannende start maar nu lijkt alles goed, gelukkig maar! <3 <3 <3

Ben zo benieuwd naar hem! En naar Fi!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:46

Het blijft bizar, en hengst, en vos en 4x wit.
Wat hebben we daar een zoektocht voor gehad voor MIJ, zodat ik er zo eentje kon kweken.
Volgens mij zijn de zaadcelletjes geswitcht _O- _O-

Ik ben super blij voor je, prachtig snoetje heeft ie <3 <3
En alles komt gewoon goed met hem zodat jij en Fi er lekker van kunnen genieten.

Gefeliciteerd liefste Dandelion, met MIJN droom :') <3 <3 :*

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:46

Spoiler:
Gaat opzoek naar een sponsor


Ik vind hem zo leuk geweldig <3

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:48

Wat een knapperd!
Dikke nek al!

[o]

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:50

Ik ben nu echt helemaal verliefd! Wat een heerlijk mannetje! En wat is hij donker in vergelijk met Fi!
Ik vind de naam prachtig gekozen (hij heeft inderdaad veel weg van Ti) en heb stiekem weer met een brok in m'n keel je verhaal zitten lezen. <3 En nu ga ik de rest van mijn vakantie veel te vaak dit topic aanklikken om van de foto's te genieten :j

Hij is wel lekker wakker hè, en al helemaal uit de kreukels zo te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:52

Jackpot kereltje <3 , 4x wit en dan de bles in een vos vachtje wauw <3

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:56

Hij is echt heel knap. Ik ben spontaan verliefd.
Het is dat ik zelf een veulen wil van mijn merrie, anders had ik het wel geweten <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:57

Wat een knap kereltje, en moeizaame start (maar het blijft natuurlijk een hengst :P ) die starten allemaal iets moeilijker
Hij is echt echt oranje zeg, opmerkelijk naast Fi.
Had jij niet geroepen om een vosse hengst? :D krijg ik nu dan ook zo eentje :')

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Flux

Berichten: 2488
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:57

Hij is zoooo prachtig! Een voshengst, yayay! En hij lijkt idd veel op Ti.

*probeert geld in zak te houden*

Hij is zoo mooi, heel veel plezier ervan!

Getty_Maan

Berichten: 2587
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:57

Ik vind hen echt prachtig, perfect getekend en ik hou van zijn vosse kleur!!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:58

hij denk in ieder geval al "out of the box" :') Wat een heerlijk kereltje <3
die tweede foto _O-

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:59

Wauw, zo opgedroogd ziet hij er prachtig uit en aan de blik van Fi te zien is zij ook helemaal verliefd. Zo bijzonder om haar nu als mama te zien.
Wat een zorgen heb je gehad na een zorgeloze dracht, ik kan me voorstellen dat je nauwelijks hebt geslapen afgelopen nacht. En nu heerlijk genieten. :(:)
De naam is prachtig gevonden!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:02

Hij is knap! Dat vele wit is echt geweldig. Nogmaals gefeliciteerd *\o/*

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:09

Oww wat is hij ontzettend knap zeg! Perfecte kleur vos. Mooi dieprood er dan die perfecte witte aftekeningen! Echt een lot uit loterij hoor!

Hopelijk blijft het goed gaan! Dan kom ik snel op baby visite hoor!

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Re: Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:15

wat een schatje <3

en je eigen koning :D


Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:15

Hij is echt prachtig! <3

Starwien ,Enjoy La Vida, Kir Royal <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Belides Royal Déjà Vu CR, mijn oranje prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:19

Hele mooie fotos! :))

Vooral blijven spammen en hopelijk krijgt hij een leuk huisje!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:19

Wow! Wat is hij gaaf Cynth!

Zijn naam, zijn hoge witte benen en zn brede bles en dan ook nog die dieprode kleur <3

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:24

Zo, dat is een knapperd zeg, een vos met veel wit, prachtig <3 <3

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:24

Hij is wel heel mooi met vier x hoge witte benen!! Doet het altijd goed! En dan een mooie brede bles, prachtig mannetje!
Ik hoop geen gekke dingen meer nu...

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:27

Awhhh!
En wat is fiore een knappe mama zeg <3

Make it happen

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:27

Zo gek om Fi met een veulen te zien! Maar zo mooi! Wat hebben ze een mooie kereltje gemaakt! Wat is hij al stevig qua benen! Geniet ervan! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers