Het Adelinde Training Center stopt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 20:23

adelinde training center
Overige
Ingezonden door Ketaki


Op de website van het Adelinde Training Center is te lezen dat ze ermee stoppen.

Een fitte ruiter is beter in balans met zichzelf en met zijn/haar paard. Dit gegeven onderstreept het belang van ruiterfitheid en trainingen die daarop zijn gericht. Drie jaar geleden startten Adelinde Cornelissen en Eisma Horsemedia daarom met het initiatief Adelinde Trainingcentrum (ATC).

In gezamenlijk overleg hebben de initiatiefnemers besloten de samenwerking op het gebied van ruiterfitheid in de vorm van het ATC te beëindigen. Adelinde Cornelissen focust op haar eigen activiteiten, waaronder de wedstrijdvoorbereidingen en het begeleiden en instrueren van (internationale) dressuurruiters.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:51

Ergens wel jammer dat ze stoppen met dit unieke concept. Ik vind het net iets waar Adelinde zich duidelijk in onderscheid van de andere instructeurs wat ook belangrijk is als zakenvrouw.

Anoniem

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:02

Om fit te worden ga je naar de sportschool of hardlopen enz.
Ik denk dat het concept gewoon niet werkte. Goede reden om te stoppen.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:16

_Rataplan schreef:
Om fit te worden ga je naar de sportschool of hardlopen enz.
Ik denk dat het concept gewoon niet werkte. Goede reden om te stoppen.

Ik denk dat het prima werkt maar er gewoon veel te weinig mensen zijn die hier het nut van in zien en de toppers, die hebben dit allang door. Dus als na drie jaar blijkt dat je de gewone basisruiter blijkbaar niet kunt overhalen om hier in te investeren dan houd het op.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 07:45

Of het was te duur voor de basisruiter?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:58

Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?


Dat was ook mijn gedachte

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:07

De basisruiter vindt heel veel dingen te duur. Maar een goed concept betaalt zich wel uit. Ik ben al even geen wedstrijdruiter meer, maar wel actief tussen ruiters. Mij heeft dit concept niet bereikt en ik lees me over het algemeen wel in over nieuwe dingen. Mss is er qua marketing iets misgegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:15

Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?


Dat idd :j

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:18

idefix4 schreef:
De basisruiter vindt heel veel dingen te duur. Maar een goed concept betaalt zich wel uit. Ik ben al even geen wedstrijdruiter meer, maar wel actief tussen ruiters. Mij heeft dit concept niet bereikt en ik lees me over het algemeen wel in over nieuwe dingen. Mss is er qua marketing iets misgegaan?

Ik wist wel dat ze er mee bezig was. Maar ik had ook geen idee dat er een heel trainingscentrum was.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:20

Er zijn toch heel veel instructeurs die nu wel iets aanbieden aan ruiterfitheid. Dat is wel gestart door de aandacht die dat jaren terug kreeg van Adelinde. Dat Adelinde zelf nu liever haar energie steekt in haar eigen rijden en de ruiters die zij begeleid lijkt me niet zo vreemd.

Maar misschien komt dat ook deels omdat ik in de buurt zit van Romy Froma en dus haar ruiterfit trainingen steeds langs zie komen :Y)

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:23

Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?


Dat vind ik altijd een dooddoener :+
Tegenwoordig worden er fortuinen uitgegeven aan Caps, laarzen, zadels, bling bling etc. En ja vooral bij de amateurs. De paarden moeten allemaal top lopen ( we willen immers allemaal de Anky of Edward Gal worden, of ander idool) En dan sta ik soms op wedstrijd versteld. Dan zie je een prachtig paard, volledig opgetoomd als kerstboom, en dan kruipt daar vaak een nog meer versierd kerstboompje op en dan denk je: 'nu gaan we wat zien' Tot ze beginnen }:0 :')

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:28

Het is maar net waar mensen hun geld aan willen uitgeven en waar mensen hun prioriteiten liggen.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:29

Mee eens bulck, het geld gaat meestal in de bijzaken zitten ipv de belangrijke zaken :+
"Kerstboompje" :')

Om eerlijk te zijn kende ik het ATC niet echt goed. Heeft denk ik ook wel te maken met een stukje marketing? Academy Bartels is bijvoorbeeld veel bekender. Ben ik trouwens een keer geweest voor een trainingsweek... echt geweldig :+: ook de renbaan en het bos erbij :Y)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:39

Ik weet niet wat ze daar deed maar lijkt mij niet dat heel NL speciaal daar naar toe zou gaan. Alsof heel bokt op 150 km afstand gaan trainen als er op 50 km een goede instructeur zit. En er zijn meer wegen die naar rome leiden. De hardroepers uit dit topic, gingen die ook tegelmatif naar het ATC?

Spullen zijn een eenmalige investering. Wekelijks a tig euro uitgeven extra is wel andere koek en alsof je dan ineens een topper zou zijn. Beetje rare opvattinngen hier. Dus een minder talentvolle ruiter moet zn geld vooral niet in spullen investeringen en ineen slobber jas rijden met een ouderwetse cap?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:47

Ik heb de prijzen even gekeken en iemand heeft zich heel rijk gerekend. Probleem is denk ik alleen dat de reputatie van "Iron Lady" die Adelinde toch wel heeft, niet bijdraagt aan interesse van klanten.

Daarnaast is de cursus omschrijving echt heel summier dus ik begrijp het wel.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:58

Voor wat betreft in jezelf investeren: abbo van sportscholen begint bij 15 euro in de maand.
Dan kies ik er idd liever voor daar te "besparen" en mijn geld als basisruiter te steken in dingen die ik echt niet goedkoper kan krijgen.
Wat niet wegneemt dat ik het wel goed vindt dat er mede door Adelinde eindelijk aandacht is voor ruiterfitheid :)

Maris_

Berichten: 1449
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:02

bulck schreef:
Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?


Dat vind ik altijd een dooddoener :+
Tegenwoordig worden er fortuinen uitgegeven aan Caps, laarzen, zadels, bling bling etc. En ja vooral bij de amateurs. De paarden moeten allemaal top lopen ( we willen immers allemaal de Anky of Edward Gal worden, of ander idool) En dan sta ik soms op wedstrijd versteld. Dan zie je een prachtig paard, volledig opgetoomd als kerstboom, en dan kruipt daar vaak een nog meer versierd kerstboompje op en dan denk je: 'nu gaan we wat zien' Tot ze beginnen }:0 :')


_/-\o_ :')

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:04

Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?
Zelfs als ik geen basisruiter was en wedstrijden zou rijden, zou ik eerder zelf naar de sportschool gaan voor drie tientjes per maand dan dat ik voor 100 piek praktisch hetzelfde doe, maar dan in een rijbaan. Wil je dat zoiets werkt, dan moet je concept wel écht uniek zijn; core stability, ademhaling, coördinatie en motoriek zijn dingen die je in ieder gehucht met een sportschool of mensendieck/cesartherapeut ook kunt oefenen. Sterker nog: je kunt het ook thuis vrij eenvoudig doen, dus ik snap best dat mensen daar niet zoveel geld voor gaan neertellen.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:07

_Summerly_ schreef:
Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?
Zelfs als ik geen basisruiter was en wedstrijden zou rijden, zou ik eerder zelf naar de sportschool gaan voor drie tientjes per maand dan dat ik voor 100 piek praktisch hetzelfde doe, maar dan in een rijbaan. Wil je dat zoiets werkt, dan moet je concept wel écht uniek zijn; core stability, ademhaling, coördinatie en motoriek zijn dingen die je in ieder gehucht met een sportschool of mensendieck/cesartherapeut ook kunt oefenen. Sterker nog: je kunt het ook thuis vrij eenvoudig doen, dus ik snap best dat mensen daar niet zoveel geld voor gaan neertellen.


Sluit ik me bij aan. Hoe iemand iets doet, maakt me niet uit. Maar ruiterfitheid is minstens zo belangrijk als een fit paard. En ja daar is nog best wat werk aan de winkel.
Dus investeren in jezelf als sporter is aan de orde. Het maakt je bewuster, gezonder en een betere partner voor je paard.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:51

bulck schreef:
Peelie schreef:
Of het was te duur voor de basisruiter?


Dat vind ik altijd een dooddoener :+
Tegenwoordig worden er fortuinen uitgegeven aan Caps, laarzen, zadels, bling bling etc. En ja vooral bij de amateurs. De paarden moeten allemaal top lopen ( we willen immers allemaal de Anky of Edward Gal worden, of ander idool) En dan sta ik soms op wedstrijd versteld. Dan zie je een prachtig paard, volledig opgetoomd als kerstboom, en dan kruipt daar vaak een nog meer versierd kerstboompje op en dan denk je: 'nu gaan we wat zien' Tot ze beginnen }:0 :')

dan veralgemeen je ook flink. Hier gaan er echt geen 100,en euro's per maand aan tuigage enz en zo zijn er nog wel meer. ik zou ook denken aan te duur. :)
Die kerstboompjes zijn veelal niet de types die aan zichzelf willen werken ook al hebben ze het geld (wat ook het verloop van de paarden en tegenvallende prestaties ineens verklaart.)

hier helpt de kinesist er mee gezien ik door omstandigheden best onder dergelijke begeleiding aan mijn fitheid werk. Die groep is er ook al zal die kleiner zijn). Maar waar ik ga komen veel sporters onder kine begeleiding trainen...

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:31

_Rataplan schreef:
Om fit te worden ga je naar de sportschool of hardlopen enz.
Ik denk dat het concept gewoon niet werkte. Goede reden om te stoppen.

Dan weet jij niet wat ze überhaupt doen daar. Lekker om zo'n opmerking op internet te knallen

Ruiterfit word georganiseerd in het Abe lenstra stadion onder leiding van eco coach. Ik heb daar ook gelest, ook samen met adelinde! Het is super leuk en intressant en ze pakken echt alles mee. Je leerd er enorm van bewust paardrijden. Het is niet om fit te worden. Maar bewust...

Ik ben inderdaad gestopt omdat het erg duur was. Het is iets dat je elke maand moet aftikken. Een hoofdstel cap of laarzen maar 1x. (Mijn cap is ook maar een ding van 60 euro en mijn laarzen zijn afgetrapte dingen van €100 :+ over mijn hoofdstellen nog niet te spreken := )
Maar zeker waar voor je geld.

Naar mijn weten kan je nogsteeds ecocoach volgen in het Abe lenstra. Kon ook al voor adelinde er kwam

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:08

Ayasha schreef:
Peelie schreef:


Dat vind ik altijd een dooddoener :+
Tegenwoordig worden er fortuinen uitgegeven aan Caps, laarzen, zadels, bling bling etc. En ja vooral bij de amateurs. De paarden moeten allemaal top lopen ( we willen immers allemaal de Anky of Edward Gal worden, of ander idool) En dan sta ik soms op wedstrijd versteld. Dan zie je een prachtig paard, volledig opgetoomd als kerstboom, en dan kruipt daar vaak een nog meer versierd kerstboompje op en dan denk je: 'nu gaan we wat zien' Tot ze beginnen }:0 :')

dan veralgemeen je ook flink. Hier gaan er echt geen 100,en euro's per maand aan tuigage enz en zo zijn er nog wel meer. ik zou ook denken aan te duur. :)
Die kerstboompjes zijn veelal niet de types die aan zichzelf willen werken ook al hebben ze het geld (wat ook het verloop van de paarden en tegenvallende prestaties ineens verklaart.)

hier helpt de kinesist er mee gezien ik door omstandigheden best onder dergelijke begeleiding aan mijn fitheid werk. Die groep is er ook al zal die kleiner zijn). Maar waar ik ga komen veel sporters onder kine begeleiding trainen...

Het was zeker te duur voor het grote publiek. Voor de rest denk geef ik Ayasha gelijk.

En Kabayo, wat betreft "lekker"" op internet knallen" : De opmerking van Rataplan was gewoon heel redelijk en mag gezegd worden. Mevr Cornelissen zocht met haar initiatief ook de publiciteit, zij heeft niet het voorrecht om alleen maar toegejuicht te worden. Dat heeft er al voor gezorgd dat de constant open mond en het het gekantelde hoofd van haar top-paard, grotendeels zonder commentaar bleef.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:36

janderegelaa schreef:
Ik heb de prijzen even gekeken en iemand heeft zich heel rijk gerekend. Probleem is denk ik alleen dat de reputatie van "Iron Lady" die Adelinde toch wel heeft, niet bijdraagt aan interesse van klanten.

Daarnaast is de cursus omschrijving echt heel summier dus ik begrijp het wel.


Amen!

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Adelinde Training Center stopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:41

Kadankovitch ik bedoelde meer, op internet knallen zonder dat je weet wat ze überhaupt doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:50

Kabayo schreef:
Kadankovitch ik bedoelde meer, op internet knallen zonder dat je weet wat ze überhaupt doen..

Je hoeft alleen maar je gezonde verstand te gebruiken om te weten dat het een commercieel gebeuren was. Dit is ook typisch iets voor dressuurruiters.
Allemaal een hoop poppenkast.
Ik ken geen één springruiter die zich rijk rekent door dit soort onzin trainingcenters. Typisch iets voor de dressuurmutsen (sorry voor mijn uitdrukking) die in dit soort commerciele gedoe trappen.
Daarbij vind ik dat Adelinde een slechte ambassadeur is voor ruiterfitheid. Ze zal best fit zijn, maar dat komt omdat ze hardloopt en veel paarden rijdt. Maar bovenal is ze sterk, met name in haar armen. Ik zag regelmatig foto's voorbij komen van een boksende Adelinde als reclame voor haar trainingcenter. Tja, met al dat getrek aan haar paard begreep ik waarvoor ze zelf die armen trainde.

http://www.adelindetrainingcenter.nl/wp ... =960&h=400